Turkse premier meldt poging tot militaire coup

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sassie1981, 15 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38

Niet iedereen, vooral juist van de hogere militairen, is opgepakt, maar gevlucht. Stel als Erdogan zo'n bevel zou hebben gegeven, zou dat allang kenbaar worden. En is Erdogan dan echt zo dom om zoiets te organiseren met de grote kans dat zijn boze plan naar buiten komt. Hij moet immers met zoveel mensen en instanties samenwerken om het van de grond te krijgen. Echt diep en diep triest deze speculaties.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Als de speculaties echt diep triest zijn, kun je je beter afvragen hoe het komt dat mensen deze speculaties geloven, of op zijn minst geloven dat hij er toe in staat is.....Dat heeft hij toch echt aan zichzelf, zijn houding en zijn manier van regeren te danken.

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Daarom wacht ik op wat meer info tot ik er een mening over kan vormen.

Aan de ene kan begrijp ik niet waarom die man zoveel credit van jr krijt en aan de andere kant ook weer niet.
    De speculaties zijn diep triest? Maar waarom? En hoe kan het dat jij denk dat zo'n slimme (in mijn ogen sluwe) man zoiets niet voor
    Mekaar kan krijgen?
    Het zal wel een cultureel dingetje zijn dat heersers uit verre oorden zo op handen gedragrn worden. Ik vind het maar een griezelig mannetje en ja ik zou er niet verbaasd van staan te kijken als de roddels gegrond blijken te zijn.

4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mijn inziens(gebaseerd op het nieuws) valt te veel op zijn plek voor Erdogan. Hij heeft wel heel veel voordeel na deze staatsgreep(die verdacht kort heeft geduurd).
    Hij lijkt deze staat greep nu te gebruiken om zijn tegenstanders(mensen die het niet met hem eens zijn, die kritisch zijn) van hun invloedrijke posities te bonjouren.

Toegegeven dat het nieuws vaak niet de meest betrouwbare en objectieve bron is........

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja die rechters ontslaan vind ik ook zo raar, dat maakt het 'verdacht'.
    En ik ben helemaal biet van de complot theorieën.
    Ik heb het idee dat Erdogan Turkije langzaam maar zeker in een dictatuur aan het veranderen is.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dit begrijp ik toch niet he, wat is hier het nut van?
    Denken ze dat Erdogan dit ziet en dan helemaal happy is ofzo?

Opnieuw woelige avond in Beringen, politie rukt uit met wate... (Beringen) - Het Belang van Limburg

BERINGEN - Naar aanleiding van de mislukte staatsgreep in Turkije zijn ook zaterdagavond in Beringen Turken op straat gekomen. Het werd opnieuw een woelige nacht.
    Inwoners uit Beringen, Ham, Leopoldsburg, Heusden-Zolder, Diest en Mol zakten in grote getale af naar het gebouw van het gemeenschapscentrum vzw Vuslat aan de Koolmijnlaan in Beringen.

"Deze avond omstreeks 22u, dus na het avondgebed aan de moskee in Beringen, zijn wij geconfronteerd geweest met een 4 à 500 mensen van Turkse origine die verzameld hadden aan de moskee en dan een optocht wilden maken naar een gebouw op de Koolmijnlaan waar Turkse mensen van een andere politieke strekking een lokaal hebben", vertelt politiecommissaris Geert Wouters.

De politie rukte uit met waterkanon en een twintigtal agenten om eventuele oproerkraaiers tegen te houden maar dat hebben ze niet moeten gebruiken. Op een paar kleine opstootjes na bleven ernstige incidenten uit.

Rond 0.30u trok de menigte weg en keerde de rust terug.

Vandaag vindt om 17u een manifestatie plaats op het Europaplein in Eisden.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Hoezo dieptriest. Ik vind het heel plausibel. Er is helemaal niemand die hier iets tegen kan doen, want alle hoge rechters die voor een eerlijk proces kon zorg dragen zijn ontslagen.

Ik vind het dieptriest dat zoveel mensen Erdogan nog steunen, het is een vreselijk eng mannetje die zo snel mogelijk zn macht kwijt moet raken daar.

9. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    #189 ALeV84, 17 jul 2016
    Laatst bewerkt: 17 jul 2016
    Wie zijn het meest teleurgesteld dat de couppoging is mislukt. Heel Turkije is blij dat democratie toch heeft gewonnen. Wie heeft de schijt aan wat de Turkse bevolking vindt of wenst. West Europa dus. Ik denk dat west Europese Staten hierachter staan. Die willen het meest van Erdogan af, want een Islamitische leider met zoveel macht en aanzien, dat dulden ze niet. En wanneer je de opinies leest op Nederlandse media en fora bijvoorbeeld, ddn wordt dit ook wel bevestigt. Ik vind mijn speculatie veel waarschijnlijker dan dat Erdogan er zelf achter zou zitten. Wat een afkeer wat een haat:$

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk ook niet dat Erdogan dit zelf heeft gepland. Denk eerder dat dit een idee van buitenaf is, na alle Arabische landen die in complete chaos zijn vervallen was dit een zelfde poging maar dan voor Turkije.
    Mijn hele wijk liep uit, blijkbaar heeft Erdogan genoeg aanhangers

11. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik denk dat Europa tot alles in staat is om deze man klein te krijgen. De betrokkenheid met het Turkse volk is zo ontzettend fake. Als de Turkse bevolking tevreden is, respecteer dat dan. Nee, een Islamitische leider die steeds sterker en machtiger wordt, dat is het probleem.

Het is zo overduidelijk allemaal en ik kan me er zo kwaad om maken :x

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Daar lijkt het wel op. Dictator Erdogan gaat dezelfde kant op als die schurk Assad....👿

13. tuc

tuc Niet meer actief

Mens waar maak je je druk om. Ik heb helemaal geen moeite met een islamitische leider, wat een gezever.
    Ik heb moeite met het feit dat er iemand in een islamitisch land op die plaats het land langzaamaan in een dictatuur veranderd ipv in een democratie. Zo'n ontwikkeling is wel het laatste wat je in die hoek kunt gebruiken.

En of de betrokkenheid van mij of anderen met het Turkse volk nep is dat kun jij helemaal niet beoordelen...bah wat een naar mens ben je.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat laatste lijkt me echt niet. Erdogan is ontzettend geliefd, het land groeit economisch ontzettend en er zijn zoveel problemen rondom dit land. Het zal niet beter worden met een andere leider.

Een systeem zoals een volkomen rustig land als ieder west Europees land zal hier niet werken.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Het hoeft toch niet exact als een west europees land te worden, dat kan ook niet, er heerst een totaal andere cultuur.
    Maar hij doet alsof hij democratisch is en ondertussen is het bijna een echte dictator

16. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik ben zelf ook islamitisch en vond zelfs dat hij het super deed aan het begin van zijn leiderschap. En tuurlijk, hij heeft heel veel goede dingen gedaan en zelfs veel meer goede dingen dan zijn voorgangers maar hij begint steeds meer een dictator te worden. Iedereen en alles die tegen hem zijn, zijn slecht en kunnen opgesloten worden. Alle wegen naar zijn doel is heilig.

Ik vind het ook zo bizar en ook in en in triest dat dezelfde mensen die een paar maanden geleden dachten dat Turkije zo'n sterke leger had, dat ze zelfs Rusland aan konden nu denken dat het leger zo zwak is dat het ongewapende volk een coup van het leger kunnen tegen houden.

17. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Wanneer mensen allerlei manieren bedenken om hem, zonder de juridische procedures volgen, klein te krijgen, dan worden ze opgesloten en dat zou hier in Nederland ook gebeuren. Ook onder die rechters zijn er een heleboel die helemaal niet zo onafhankelijk en onpartijdig zijn en die enkel hun ambt gebruiken om Erdogan te vernietigen. In iedere staat zal een rechter die zijn ambt gebruikt voor partijdige doeleinden worden opgepakt en veroordeeld.

Het leger is helemaal niet zo zwak dat de bevolking het kan tegenhouden. Ten eerste is het maar een zeer klein gedeelte van het leger die hieraan hebben meegedaan. Ten tweede de jongere soldaten wisten niet eens wat de bedoeling was.

18. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

wauw hoe hypocryt is dit. En eigenlijk ook best wel treurig.
    Denk je nu werkelijk dat dit komt omdat hij een moslim is. Waarom vind je het nodig om iedereen in Europa over een kam te scheren. Dat is net zo triest om te doen als dat iemand hier alle turken over een kam zou scheren omdat er een paar crimineel zijn. Dit is echt de pot verwijt dat de ketel zwart ziet ten top.

Hij zal vast bij een groot deel van de bevolking geliefd zijn maar elke kritische noot wordt direct de kop in gedrukt.
    Hij zet nu bijna 3000 rechters aan de kant en is voornemens deze mensen op te pakken.
    Deze beste man wil zelfs dat een duitser wordt uitgeleverd omdat hij zich negatief uitlaat over Hem en Turkije. Dan ben je toch een zielepoot als je dat nodig hebt?

Voor de gelegenheid moet de doodstraf maar weer ingevoerd worden?

of hij achter de coup zit weet ik niet. Er zijn genoeg dingen die naar zijn kant wijzen maar ook genoeg zaken die dit weer kunnen ontkrachten.

Dat deze man het hoog, heel hoog in de bol heeft is wel duidelijk. Hij wordt nog net niet aanbeden. Maar het is me wel duidelijk dat gezien de hoeveelheid mensen die hier de straat opgaan dat als deze man kwaad wil richting de rest van europa dat we met een heel, heel erg groot probleem zitten.

Je hoeft niet zo heel ver terug in de geschiedenis om te weten dat de grootste schurken ook hele goede dingen voor het volk doen.

19. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Oh.. dus het westen heeft het weer gedaan...;)

20. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Een zeer klein gedeelte van het leger moest daarom tegengehouden worden door het volk en niet door de rest van het leger en/of politie?
    Een verstandig leider zou zeggen dat het volk binnen moet blijven en dat ze het de overheid het moeten laten oplossen.
    Arme jongens van 19 wisten niet eens wat er echt aan de hand was maar toch is een jongen onthoofd. Nota bene een zoon van een akp'er. Soldaten die gewoon het bevel moeten opvolgen zijn behandeld als dieren. In Turkije moeten alle jonge mannen het leger is dus een van die jongens had je neef, broer, zoon of wat dan ook kunnen zijn.
    Het volk is er niet voor opgeleid om zoiets tegen te houden. Dus slaan ze door. Politie en leger is er wel voor opgeleid.

Deel Deze Pagina