Oh er zijn echt wel dictators geweest die geliefd waren. Je hebt voor en tegenstanders. Dat is in Turkije nu ook zo. Hitler was ook geliefd bij een (groot) deel van het volk, helemaal in bet begin. Mussolini ook. Jintao; zelfde verhaal.
Ik snap ook niet wat er zo modern is aan het opleggen van allerlei beperkingen m.b.t het praktiseren van religie. Tunesië was ook zo erg daarin (nu iets minder gelukkig) en dat was volgens sommigen ook zo'n "modern" land...
Uhhh merendeel van de bevolking was ook tevreden met hoessein, beter dan terreurgroeperingen aan de macht. Maar ik begrijp niet waarom je zo ongelooflijk beledigd bent. Ik ben wel de laatste die iets tegen de islam heeft (want dat proef ik uit je stukjes) Maar Turkije zit daar op een cruciale locatie wat betreft de ellende daar allemaal. Wat hij met die Duitse komiek geflikt heeft zijn gewoon geen woorden voor en ik vind het zo asociaal hoe hij de vluchtelingendeal misbruikt heeft om zn zin te krijgen , geen woorden voor. Zo iemand moet in geen enkel land aan de macht zijn maar toch zeker daar niet. En dan nu een zogenaamde mislukte coup (want het leger was dat echt gelukt als ze dat hadden gewild) en 1000en rechters ontslagen zodat hij op het gebied van wetgeving vrij spel heeft. Levensgevaarlijk zo iemand.
Ik snap je reactie. Blijkbaar komt in mijn post niet duidelijk genoeg naar voren dat ik het over de leiders van Europa en Amerika heb. Wij de burgers hebben toch helemaal geen invloed op al het ingrijpen wat er gedaan is/wordt....... Natuurlijk mag jij je mening hebben, gelukkig wel. Volgens mij staat er in mijn post toch ook duidelijk een mening over Erdogan. Zelfs een beschuldiging. In mijn eerdere poets komt volgens mij ook duidelijk naar voren dat ik hem een misselijk mannetje vind. Dat hij mijn inziens heen land zou moeten regeren met vage ideeën en uitvoering hiervan.
Nee mijn hele post was ook niet specifiek op jou gericht. Maar ik quote jou omdat je schreef dat Eylem het mooi verwoorde, daar was ik het dus zeker niet mee eens.
Tuc dat mag! Ik vind het een mooie post verder denkend dan de gewone burger. En zoals ik al aangaf ben ik het er (zoals ik hem interpreteer dus) deels mee eens. Ik denk dat wij wat deze kwestie betreft heel dicht bij elkaar in de buurt komen qua mening.
een kennis van mij is door een bomaanslag in Ankara overlede😔😔. deze bom werd gegooid door de coupsoldaten.ze zochten de hele dag naar hem en ze hebben hem dood aangetroffen. hij is net in het dorpje waar ik vandaan kom begraven. zijn zus is een vriendin van mij😔😔
Zodra Erdogan zich afkeert tegen een bepaalde bevolking of zich schuldig maakt aan moord, bepaalde groeperingen achterstelt etc. dan ben ik zijn grootste tegenstander. Maar het elimineren van personen die hem via illegale wegen van zijn ambt willen ontdoen, is zijn grootste recht.
Ik zou het ook niet leuk vinden wanneer Turkije tot de EU zou toetreden. Het is goed zo, onafhankelijk en geen eisen die door de westerse cultuur zijn bedacht en dwingend worden opgelegd. Turkije is een modern land maar het past helemaal niet in deze westerse cultuur. Daarnaast zien we dat Staten gebonden aan de EU economisch flink achteruit zijn gegaan. Dat zou jammer zijn nu Turkije juist zich steeds meer ontwikkelt.
Toch vreemd dat er wordt beweerd dat bijna elke Turk hier Erdogan steunt. Ik ken veel Turkse mensen hier en in Turkije en die zijn allemaal sterk anti. Misschien zie je die kant niet omdat er veel Turken zijn die niet als een dwaas op straat gaan schreeuwen. Er zijn echt heel veel Turken tegen het bewind van Erdogan maar helaas zie je alleen degenen die voor zijn en zich hier in NL voor schut zetten. De mensen die ik spreek zien het land in waarden achteruit gaan en mensen zoals mijn schoonouders komen liever weer naar NL waar ze ook nog wonen. Alles met Erdogan is een grote poppenkast. Hij heeft Turkije economisch vooruit geholpen maar op.andere gebieden echt achteruit. Ik zie in die voorstanders vooral mensen die gouden bergen beloofd zijn, zoals vaker door dictators. Logisch dat je daarin wilt geloven maar uiteindelijk betaal je een hoge prijs.