Turkse premier meldt poging tot militaire coup

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sassie1981, 15 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Je werkt in de thuiszorg toch? Een vriendin van mij (met hoofddoek) heeft ook in de thuiszorg gewerkt en had idd ook te maken met cliënten die haar niet wilden. Ik zou dan juist eerder zo'n "zorgvrager" aanpakken. Als ze het er niet mee eens zijn dat iemand van een andere afkomst (want ja, ook daarin discrimineren ze wel) of overtuiging bij je komt schoonmaken/je verzorgen, dan vraag ik me af in hoeverre diegene die zorg nodig heeft.

2. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.890
    636
    113
    Oh ja, een jurk is wel heel beangstigend hoor ;)
    Ik ben zelf moslima en ben helemaal bedekt, lange jurk en hijaab. Maar dat doet niks af aan de kwaliteit werk die ik kan leveren. Dat mensen dat niet snappen, zegt meer over hen...

3. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.890
    636
    113
    Hoe ver wil je meegaan in de eisen van de zorgvrager?

4. tuc

tuc Niet meer actief

Erdogan zegt zelf ook Gülen idd, niet verbazend.

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.951
    5.257
    113
    Home

dat is dan het probleem van de zorgvrager
    bizar dat jullie daar in mee gaan en waar trek je de lijn

hier in het ziekenhuis werken we met mensen van allemaal verschillende afkomsten man/vrouw oud/jong etc etc
    het zou wat zijn als alle patienten maar kunnen kiezen wie ze wel en niet aan hun bed willen
    het is toch hun eerste prioriteit dat ze fatsoenlijk gehoplen worden

6. Logan

Logan Niet meer actief

Een rok is geen probleem :). Het werkt niet prettig maar het mag wel.

Edit; het gaat niet om mijn werk nu, wat inderdaad thuiszorg is, maar om de baan die ik hiervoor had. Hier werkte ik niet met zorgvragers maar met klanten. Zwangerschapsdementie gooi ik het even op :).

7. Logan

Logan Niet meer actief

Dit gebeurd ook regelmatig. Ik heb zelfs wel eens bij aan de aantekeningen van een client zien staan 'geen donkere medewerker.' ;) Nou, daar ga ik ook niet heen, al ben ik nog witter dan een vel papier.

8. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Klanten kunnen, mijnsinziens, ook niet van het uiterlijk van de persoon die hen helpt/bediend/voor hun kinderen zorgt aflezen of het het gewenste resultaat zal hebben.
    Je weet pas of iemand kundig genoeg is als je ze een kans geeft.
    En die kans krijgen een hoop mensen niet omdat ze beoordeeld worden op uiterlijke kenmerken.
    Jammer is dat...

9. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.384
    2.990
    113
  10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ja dit dus.
    Ik ben helemaal niet anti moslim/Turkije/islam of ook maar iets. En ook niet pro EU.
    Maar dit zijn toch zulke overduidelijke rode vlaggen.
    Hoe kan je hier aan voorbij gaan?

11. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.384
    2.990
    113
    #291 Kukido, 18 jul 2016
    Laatst bewerkt: 18 jul 2016
    En dan gaan ze andere landen; lees: westerse landen brieven schrijven om "Gulenisten" aan Turkije uit te leveren/over te dragen.

Turkije zet 'zuivering' door, topadviseur Erdogan opgepakt | NOS

Alleen van het woord 'zuivering' al krijg ik de bibbers.

Nare ontwikkeling.

En dan willen ze de doodstraf herinvoeren, waarom? Om die rechters etc. die zijn opgepakt?
    Heel bizar, zoiets hebben we al eerder in de geschiedenis gezien.

12. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.890
    636
    113
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Idd dat woord.
    Maar serieus, mensen in andere delen van de wereld laten uitleveren terwijl er nog geen concrete aanwijzingen zijn dat ze er überhaupt iets mee te maken hebben.
    Ik vind het niet normaal en hoop echt dat Europa hier niet aan mee werkt mochten hier ook "gulenisten" zitten.

14. tuc

tuc Niet meer actief

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Mee eens. En dan nog niet te spreken over die foto's van de soldaten opeengestapeld als varkens in een boerderij.

16. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.384
    2.990
    113
    Nee:$ echt waar?

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Het komt uit een SF film, maar o zo toepasbaar in deze situatie:

"So this is how democracy dies, with thunderous applause".

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Telegraaf, dus of het waar is, ik hoop van niet, maar ben er bang voor. Nu nog levend, maar ik vraag mij ook af voor hoe lang nog.

19. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik weet niet hoe/wat/waar precies, maar ik maak me heel erg veel zorgen om de situatie daar.

Het feit dat er duizenden rechters worden ontslagen, duizenden politieagenten, dat coupeplegers als varkens worden behandeld (echt als je de foto's ziet dan is het niet normaal)".

Ik ben blij hier in Nl te wonen; waar grondig onderzoek wordt gedaan, waar godsdienst, politiek en rechters gescheiden van elkaar zijn en waar je als verdachte niet direct schuldig bent bevonden en netjes wordt behandeld.

Deel Deze Pagina