Turkse premier meldt poging tot militaire coup

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sassie1981, 15 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Vliegveld bij Istanbul is inmiddels afgesloten.

2. Ik snap er ook helemaal niks van.. Chaos, ja, maar is dit per se iets slechts? Da's een oprechte vraag hoor, want ik weet echt niet wat er nu precies speelt :)

Als ik dit bijvoorbeeld lees; 'Het leger belooft dat de regels van de wet een prioriteit blijven, mensenrechten zullen worden gerespecteerd en alle banden met het buitenland zullen worden gehandhaafd.', lijkt het me dat ze juist iets positiefs willen bereiken en dat het niet te vergelijken is met wat er momenteel gebeurt in de rest van de wereld? Of lees ik dat nu zo verkeerd?

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ook.
    Had het er net nog met m'n man over. Wij zitten over 2 weken in the middel of nowhere in Italie.
    Als de pleuris uitbreekt dan blijven we daar zitten 😬

4. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Ik hoop zó dat het niet zover komt...wordt met de dag erger in dit wereld

5. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
  6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat ik lees is dat ze het doen om de democratie te stabiliseren in Turkije. En ja, om heel eerlijk te zijn kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen met Erdogan als premier. Niet iedereen kan zich vinden in zijn manier van regeren.

7. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Ze zitten daar al met tanks in Istanboel en Ankara, deze groep mikitairen wil het land leiden op hun manier, dan komt er een andere groep in opstand die totaal iets anders wilt en zo begint er een burgeroorlog.

8. Ja, ik las net op wikipedia over burgeroorlog etc ja, dat had ik voor mijn reactie niet gezien.. :(

9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik snap er ook geen drol van hoor, maar hoor net een vrouw op cnn zeggen dat wanneer het inderdaad om een staatsgreep gaat het Amerikaanse leger gedwongen wordt om zich terug te trekken waardoor IS vrij spel krijgt om Europa binnen te dringen.
    Dat klinkt niet heel positief :)

Iemand die in jip & janneke- taal iets meer kan uitleggen?

10. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Wat??? :$

11. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.890
    636
    113
    Zogenaamde volwassenen die zich als complete idioten gedragen. Zoiets?

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vraag me dan af waarom het Amerikaanse leger gedwongen wordt om zich terug te trekken? Ik las dat de redenen voor een coup naar alle waarschijnlijkheid was dat er veel ontevredenheid heerste omtrent alle aanslagen en de gevechten bij de grens met Syrië. Dat het leger dat dus wil verbeteren? Maar goed, ik kan dat net zo goed mis hebben hoor, ik vertel ook maar wat ik las. Ik weet ook niet hoe het zit.

13. In your eyes

Omdat het Amerikaanse leger niet geassocieerd wil worden met de staatsgreep. Er zouden misschien uitzonderingen mogelijk zijn, maar dat lag heel ingewikkeld en gebeurt zelden.
    Dat werd er gezegd op cnn iig, zoals ik al zei, ik snap er ook weinig van, maar daar schrok ik ook wel even van.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

oke, op die manier :$

Maar volgens het leger wordt de grondwet overtreden etc etc en dat willen ze weer herstellen. Ze willen geen burgers aanvallen, iedereen is veilig (zeggen zij tenminste) En dat klinkt allemaal natuurlijk positief...Maar ja, of het positief is/positief blijft is natuurlijk maar de vraag.....:(

15. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    En wie zegt dat juist de leger die de macht over wil nemen, geen aanhangers zijn van IS?

16. Ik snap oprecht niet hoe je als premier je eigen volk kunt vragen om die strijd maar aan te gaan, wetend dat er ontelbaar veel slachtoffers gaan vallen als mensen daaraan beginnen.. Ik. Begrijp. Het. Niet.

17. In your eyes

Ze heeft er ook maar kort over gesproken, daarna gingen ze door naar een andere verslaggever en toen heb ik het afgezet omdat ik het een beetje te eng vond worden :)

Ik weet ook niet wat ik er van moet vinden, daar weet ik er gewoon veel te weinig van af, maar wat er werd gezegd op cnn en het idee van een burgeroorlog, brrr.. De angst zit er toch even in, zeker met de berichten over Nice vanmorgen. Ik hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen in ieder geval.

18. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Super spannend en heftig. Hoop dat die dwaas van een Erdoğan verdwijnt.

19. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Erdogan roept zijn volgers op de straat op te gaan en tegen het leger in te gaan.
    In Jip en Janneketaal is dat in elk geval: Erdogan zet aan tot burgeroorlog.

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het is een heel groot deel van het leger, niet maar een paar man wordt gezegd.....Ik ga er niet van uit dat die allemaal aanhangers zijn van IS.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat dit een goed en vooral vredig einde zal hebben....Met de goede aan de winnende hand. Maar vraag mij niet wie de goeden zijn, want ik weet het werkelijk waar niet...:(

Deel Deze Pagina