Ik denk dat ik het topic ook maar niet ga doorlezen Al die Turken die Pro erdogan zijn die zijn net zo gehersenspoeld als de Noord Koreanen.
And the next step is... Universitair docenten Turkije mogen het land niet uit | Buitenland | de Volkskrant
Heb het topic op de voet gevolgd, maar omdat ik weet dat ik momenteel te weinig in het nieuws zit me qua mening op de vlakte gehouden. Maar reagerend op de Erdogan aanhanger(s); Ik kan me best voorstellen dat je als je met een bepaalde mening en overtuiging bent opgegroeid, best ver kunt gaan in je verdediging van iemand. Deels omdat hij -naar ik aanneem- wel degelijk heel goede dingen heeft gedaan voor bepaalde mensen, deels omdat je niet wilt dat hij van je voetstuk valt als je je hele leven hebt gedacht dat hij goed was. Maar wat er nu gebeurt, met elke dag NA de coup nieuwe onvoorstelbare acties, zoals vandaag weer het uitreis verbod voor docenten.. Ik snap niet dat je je dan zelfs als grote aanhanger nu niet achter je oren gaat krabben..
Hoewel ik het absoluut niet eens ben met ALeV84 als het gaat om Erdogan, heeft ze wel een punt betreft de arrogantie van 'de witman' (zoals ik dat noem). Europa en Amerika voelen zich zeer zeker wel superieur en dat is wereldwijd bekend. Hoeveel landen zijn wij wel niet binnen gevallen onder het mom van: "WIJ komen jullie helpen want WIJ hebben het bij het goede eind." Bij vertrek laten we de slachtoffers liggen en nemen we wat olie mee voor een goede prijs. Maar dat wil niet zeggen dat we daarom geen mening mogen hebben over Turkije? Wat Erdogan aan het doen is ( : Rechters ontslagen, leraren ontslagen, ambtenaren ontslagen, jounalisten opgepakt, academici geen uitreisvisum.) is gewoon absurt. Maar goed, een staatsgreep is niet veel beter, zijn oppositie was/is ook niet veel beter, de recente geschiedenis van Turkije kent niet veel anders dan dit.
Maar wel iedereen wil in Europa en in de VS komen wonen en verzorgd worden door de zorgstaat? Als je dan zulke principes hebt, kom dan niet. De protesterende Turken hier zijn verwende en vervelende mensen, hier je grote snavel opentrekken maar voor je thuisland geen zak doen. Immers zitten ze hier ook veilig dat de dienstplicht niet vervuld hoeft te worden. Nee, zulke lui zou je persoonlijk in Turkijke af moeten leveren, kijken wat ze dan klaar spelen. Wbt militair ingrijpen, ik hoop dat we daar ook mee gaan stoppen. Hoe erg ook voor de burgerslachtoffers.
Is dat nog steeds zo? Een aantal jaar geleden had je nog gewoon dienstplicht als je ook een Turks paspoort had (wat volgens mij veel Nederlandse Turken hebben). Dat kan (kon?) je overigens wel afkopen.
Onze mainstream media is zeker ook wel gekleurd, maar dat is ook bekend, en dat vind ik ook een vorm van vrijheid. Je weet dat als je het AD leest of de Telegraaf, dat je vooral stemmingmakerij krijgt. Het is bekend dat dat zo is, het wordt niet verdoezeld. Ja, ik zou graag de media minder gekleurd willen zien, maar dat zit er denk ik niet in. Media wil het voor mensen simplificeren waardoor je vaak het standaard riedeltje krijgt: Good guy vs. Bad guy.
Zeker niet iedereen wil naar Europa of naar de VS. Dat bedoel ik dus een beetje met arrogantie Wij hebben het hier goed, in Europa is het veilig. Daarom dat vluchtelingen vaak voor Europa kiezen. Maar vele mensen zijn gewoon gelukkig in hun eigen land hoor en blijven daar ook gewoon.
Nou daar erger ik me dus ook dood aan. Wel zeuren dat ze niet voor volle Nederlander aangezien worden maar zodra er iets gebeurd in/gezegd word over Turkije zijn ze ineens Turks en zo trots. Dat je je verbonden voelt met je thuisland snap ik, dat je je zorgen maakt om de situatie nu is heel begrijpelijk maar om dan hier de straat op te gaan... Nee gekkenwerk.
Of nog erger, een Turk die hier in nederland woont in elkaar slaan omdat hij niet achter Erdogan staat. Begin het aardig triest te vinden.
Wij moeten binnen enkele jaren 5000,- betalen, een afkoopsom van de dienstplicht en dat doen we met alle liefde
Nou dat slaat ook nergens op hoor om alle Turkse medelanders over een kam te scheren. We weten ook niet veel over de achtergrond van die oproerkraaiers die hier de boel op stelten zetten. Wat ik wel enorm triest vind is het standpunt dat DENK inneemt. Eerst roof je zetels mee uit de pvda en vervolgens stel je je zo op. https://www.facebook.com/DenkNL/videos/1762132487404870/
DENK is een vreemd groepje mensen. Ik heb ze vanaf het begin een beetje gevolgd, ik had gehoopt dat ze hun idee van gelijkheid en respect mooi zouden uitbouwen. Maar ze volgen enkel de hype. Zo is Zwarte Piet volgens mevrouw Simons een misdrijf, maar over de Armeense genocide heeft ze geen mening.