Turkse premier meldt poging tot militaire coup

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sassie1981, 15 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    AnnaCF,
    ik zag dat je uitgebreid gereageerd hebt gisteren. IK wil graag op een klein stukje uit jou verhaal nog reageren; nl majesteitsschennis.

" Majesteitsschennis
    Ik vermoed dat je hier op doelt. Dit wetsartikel is niet van deze tijd en mag van mij verdwijnen.
    Maar je bent het toch wel met me eens dat als bijvoorbeeld een Turkse Komiek onze koning had uitgemaakt voor alles wat vies en lelijk is het van de zotte zou zijn als NL om zijn uitlevering zou vragen?
    Dertig dagen cel voor beledigen koning Willem-Alexander | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl"

De opmerking dat ik het van de zotte zou vinden als NL om uitlevering zou vragen, zijn uitdrukkelijk niet mijn woorden. Ik ga daar zoals je weet ook niet over. Ik vind het niet leuk dat mij woorden in de mond gelegd worden.

In de situatie van de Duitse cartonist ging het niet zozeer om majesteitsschennis. Die bepaling geldt alleen t.a.v. eigen onderdanen. Het ging om beledigen van buitenlands bevriend staatshoofd.
    Het doet er niet zoveel toe of jij of D66 wat van die bepaling vindt. Duitsland heeft een dergelijke wet en de Turkse president heeft gevraagd om ingevolgde die wet de persoon die hem beledigde te vervolgen. In de situatie van de NL'se koning is het voor de meeste van Nederlanders vast anders. Dan mag het niet en in de Turkse situatie wel, uiteraard volgens de meeste Nederlands. Dat is nou precies de dubbele standaard waar ik op doel; ' To whom it understands'

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dus jullie zijn wel helemaal "fan" van Turkije en aanbidden de leider maar zijn te beroerd om een jaar de dienstplicht te vervullen. Jullie betalen liever wat geld zodat je (man) er lekker makkelijk vanaf komt. Nee, dan sta je inderdaad wel echt voor je land. sjonge jonge..

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je kunt natuurlijk niet zomaar een jaar van je werk weg, dat is meestal het punt.

4. Logan

Logan Niet meer actief

Maar ze is nog net niet verliefd op die man maar het leger in dat doen we niet. Logisch...

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Geld is ook zeer welkom en voor dat geld moeten we ook maanden werken. Voldoende bijdrage vinden wij.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.296
    11.902
    113
  7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik denk dat je het verkeerd leest. Ik vraag of je het met me eens bent dat het van de zotte zou zijn als bijvoorbeeld een Turk onze koning zou uitschelden en dat nl dam om zijn uitlevering zou vragen.

Het zijn mijn woorden en ik leg je helemaal niks in de mond.

Daarnaast haalde je zelf het voorbeeld aan van de man die in nl vast is gezet. Ik reageer daar op dat ik een dergelijk wet niet meer van deze tijd vind.

Overigens heeft Nederland ook een wet zoals de Duitse dat je een bevriend staatshoofd niet mag beledigen.

Denk dus dat je me niet helemaal goed hebt begrepen. Meet namelijk totaal noet met twee maten.

8. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
  9. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Erdogan: mogelijk andere landen betrokken bij couppoging | NOS

Schijnbaar tegen Al Jazeera. Het is ook lastig om nu zo snel alles te bepalen. Maar ook de suggestie heeft duidelijk wel zn effect.

Maar goed alle complottheorieën schieten nu ook als paddestoelen uit de grond.

10. Alf

Alf Niet meer actief

Ik ben de draad volledig kwijt in ieder geval ;)

11. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

hoop losse eindjes idd ;)

Ik val vooral van de een in de andere verbazing. Maar ben wel heel blij dat de rust in de rest van europa een beetje kalmeert betreffende dit onderwerp.

12. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Amerika en Frankrijk hebben alleen deze week meer dan 200 burgers gedood in Syrië lees ik net. Niemand die erom treurt hier, maar wel zo in shock van hoe de militairen in Turkije zijn aangepakt. In wat voor een verschrikkelijk wereld leven wij toch, misselijkmakend.

13. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ik word een beetje bang van alle aannames die jij maakt over "ons". Denk je dat jij daar de wereld mooier van maakt? Begin bij jezelf zou ik zeggen..

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Jij leeft denk ik in de wereld alles-uit-zijn-verband-trekken, dat vind ik niet misselijkmakend, maar vooral erg sneu. Niet alle fijne en vreselijke (!) nieuwsberichten worden hier gedeeld, maar dat is volgens mij wel bekend. Dat zegt niet dat mensen het niet weten en het verafschuwen. Maar hey.. Jij weet dat te baseren op een forum, in een topic over Turkije: chapeau! ;)

15. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.384
    2.989
    113
    #496 Kukido, 22 jul 2016
    Laatst bewerkt: 22 jul 2016
    Dat is ook verschrikkelijk. Heel erg. En natuurlijk voor IS weer een reden te meer om in Frankrijk etc meer aanslagen te plegen.
    Veel van de ellende in het M.O is te "danken" aan Bush sr. en Bush jr. Daar hebben we IS nu als "souvenir". Van mij mogen ze de Bushes en Blair en al die anderen die mee hebben gewerkt aan de ontwrichting van het M.O. voor het Strafhof in Den Haag brengen.

Maar goed. Daar ging het in dit topic niet over.

Ik snap dat die coupplegers aangepakt moeten worden.

Nog steeds de vragen, hoe kun je in zo'n korte tijd zoveel; lees: 10.000-en mensen ontslaan, schorsen en/of arresteren. Alleen omdat ze niet voor Erdo zijn? Da's toch heel apart?

Wat hebben Turkse ondernemers hier in NL ermee te maken, dat ze worden bedreigd en geïntimideerd?
    Dat het nodig is dat universiteiten hier hun studenten adviseren niet naar Turkije te gaan omdat ze het risico lopen te worden gearresteerd of niet meer terug naar Nederland kunnen?

Wat heb je daar voor antwoorden op Alev84?

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    deze mensen worden ontslagen, omdat ze bij het
    groep van Fetullah Gulen behoren.

17. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.384
    2.989
    113
    Dat weten ze zonder gedegen onderzoek?

Alleen op basis dat ze voor Gulen zijn? Zijn ze dan ook allen verantwoordelijk voor die coup?

Je kunt toch niet mensen ontslaan enkel omdat ze misschien wel voor Gulen zijn? En hoe weten ze dat?

Of zijn mensen die én tegen Erdo én tegen Gulen zijn ook de klos?

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    De inlichtingendienst hadden dat allang op lijstjes voorhanden. Dezs coupe kwam wel uit het niks maar dat hele Gülengedoe is natuurlijk niet net aan de gang.

19. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.384
    2.989
    113
    Ik blijf het apart vinden. Die coup kwam dan wel goed uit voor Erd.

Dus al die mensen zouden dan kwade bedoelingen hebben?

Deel Deze Pagina