Maar dat is dus juist het probleem. Elk mens heeft een eigen recht op mening ed. Slaat echt nergens op dat iedereen maar ontslagen moeten worden en zelfs in elkaar geslagen en/of geintimideerd alleen omdat de mening van deze mensen anders is dan Erdogan wilt. Je hebt elkaar met respect te behandelen en elkaar in waarde te laten ongeacht geloof ed. En dat is wat Erdogan dus absoluut niet doet.
De politieke vriendjes van Nederland, zoals Frankrijk bijvoorbeeld, gaan altijd zo vriendelijk om met mensen wereldwijd. Kan Erdogan inderdaad wel een voorbeeld aan nemen. Mensen zomaar oppakken die de coupplegers steunen, hoe durven ze !!
Vanochtend stond er in de krant een foto van een syrisch meisje van 5 dat gewond was geraakt bij een bombardement. Omdat mijn zoon van 7 bij me was ben ik niet hardop gaan huilen, maar ik vind het zo gruwelijk was IS, Assad en de strijders daar allen doen. Er zijn alleen maar verliezers, net zoals in elke oorlog. Dat neemt niet weg dat ik het beleid van Erdogan momenteel ook gruwelijk vind. Het is volkomen BS dat hij binnen een dag na de couppoging bijna 3000 rechters op non-actief kan zetten. Daar kan geen goede vorm van onderzoek zijn gedaan. Dat is puur op basis van zijn willekeur en eerder opgestelde lijstjes gedaan. Net als nu duizenden militairen oppakken. De mensen die schuldig zijn aan de coup moeten natuurlijk gestraft worden, maar dit is gewoon een ouderwetse heksenjacht. En daar maak ik mij inderdaad ook veel zorgen over. Onschuldige mensen worden in de gevangenis gezet, zonder recht op advocaat en/of goed proces. Dat zou voor iedereen reden moeten zijn om zich zorgen te maken, onafhankelijk of je voor of tegen Erdogan bent.
In NL en Frankrijk zijn geen lieden in de regeringen of staatshoofden die alleenheerser willen zijn of wotden. Het is niet zo dat je hier alleen voor de Koning mag zijn. Je mag hier kritisch zijn op de regering, het parlement en het Erdo dult geen enkele kritische noot. En is in staat iedereen die dat wel heeft op te pakken, no matter What. Da's eng, da's creepy. En we hebben het eerder gezien in de geschiedenis en daar is nooit iets goeds van gekomen. Verder vind ik het buitenlandbeleid van NL etc ook niet je-van-het. Maar dat staat, nogmaals, los van de situatie nu in Turkije.
We krijgen hier wel een mooi inkijkje in het hoofd van een geradicaliseerde Erdogan fan. Snap je echt niet dat mensen ook meerdere dingen kunnen verafschuwen? Het fijt dat je je vraagtekens zet bij het ontslaan, oppakken en op non actief zetten van 50.000+ mensen in een halve week tijd? Dat betekend toch niet dat je dan blij bent met alle ellende die er in de rest vd wereld wordt aangericht? Ik geloof dat iedereen hier wel heeft aangegeven dat de coupplegers hun straf niet moeten ontlopen maar er is op dit moment een vreemde soort 'zuivering' aan de gang in Turkije. Een land dat bij de EU wil. Maar men... Wat ben jij selectief zeg! Op het enge af zelfs. De twee zaken staan wat mij betreft los van elkaar.
Dat denk ik niet, en dat is mijn theorie. Ik denk niet zozeer dat enkel die Gülen achter dit alles zat maar dat het de bedoeling was dat Turkije al die andere landen achterna ging.
Mag ik jou eens vragen wat je hier dan van vind in het licht van jou opmerking? Amnesty: Turkije stuurt Syrische vluchtelingen op grote schaal terug | Buitenland | de Volkskrant
Is er bewezen dat Gulen achter de coupplegers zit? Dacht het niet Dus ja wat geeft Erdogan het recht om iedereen dan op te pakken en te ontslaan? Sterker nog verbieden het land uit te gaan! Daarnaast geen enkele oorlog is goed. Het draait alleen maar om macht en geld.
Toch niet helemaal. De wereld is in rep en roer om de rechters, docenten, millitanten etc. die massaal zijn ontslagen. Kan ik goed begrijpen. Waarom zien we die betrokkenheid nietbij de Syrische burgers die zijn afgeslacht door VS en Europa? Waarom zijn Obama en Hollande geen dictators of nog beter moordenaars volgens de westerse media en westerlingen in het algemeen ?
Misschien heb ik het verkeerd. Maar er was al ellende in Syrië voor dat "het westen" zich ermee ging bemoeien? Er werden al gruwelijkheden door Assad gepleegd daar op onschuldige burgers en anderen. IS heeft daar handig gebruik van gemaakt. Toen is de coalitie er zich pas mee gaan bemoeien. Nadat er is toen geroepen werd: "waar het Westen nu bleef".
Het is noodtoestand daar, officieel. Meerdere dingen gaan zoals het niet zou moeten helaas. Wat als Nederland eens zoiets meemaakt? Ben benieuwd hoe hier dan wordt gehandeld. Stel alle Marokkanen en Turken vormen tezamen een leger en proberen de regering omver te krijgen. Het parlementsgebouw wordt gebombardeerd, Nederlandse burgers worden afgeslacht door een stelletje Turken, alle Nederlandse media worden in handen genomen door een groepje Marokkanen. Wedden dat heel Nederland massaal instemt met de middeleeuwse lijfstraffen of dat we allemaal kunnen oprotten naar ons eigen land bijvoorbeeld. Wedden dat alle moskeen in de fik worden gestoken.
Man man man.. Moet ik hier nu keihard om lachen of eigenlijk alleen maar mijn hoofd schudden? Echt weer een vergelijking van niks. Eerst een coup waar 'wij ()' Westerlingen een mening over hebben vergelijken met 'stel nou dat ze in .. discussiëren over Zwarte Piet' en nu deze vergelijking weer.. Maar ok.. Jij je zin (waarschijnlijk 5 verspilde minuten, maar ach ): 1. Waarom toch in wij en jullie blijven praten? Wil je jezelf zo graag onderscheiden van de 'Nederlander'? Of die nu ook een Turkse, Marokkaanse, Antilliaanse of weet ik wat voor achtergrond heeft.. Jij blijft maar onderscheid maken in wij-zij / wij-jullie. Heel jammer. 2. Er zijn niet 1 of meerdere duidelijk te onderscheiden groepen geweest die de coup gepleegd hebben. Dus waarom nu stellen dat alle Marokkanen en Turken in Nederland zoiets zouden doen, dan gaat de vergelijking nergens meer over. 3. Jij denkt alweer te weten hoe Nederland en het merendeel van de 'Nederlanders' denkt en zou handelen. Maar volgens mij begrijp jij daar juist heel weinig van. Kijk alleen maar eens in dit topic hier.. 4. Nee, ik denk zelf echt niet dat er in ene weer lijfstraffen ingevoerd zouden worden e.d., dat kan mensenrechten-technisch voor zover ik weet niet eens. Dus nee, ik weet 99,9% zeker dat dat niet zo zou lopen zoals jij schetst.
Beste Alev. Bemoeienis in Syrie zoals je benoemd wordt geregeld vanuit de NAVO. Een organisatie waar ook Turkije al sinds 1952 lid van is. Een van de redenen waarom er door de NAVO in Syrie wordt ingegrepen is om het geweld dat te stoppen, en de stroom van vluchtelingen naar Turkije en de rest van Europa in te perken. (Ik keur deze vorm van geweld overigens niet goed) Het idee van de NAVO is dat als een van de lidstaten wordt aangevallen of hulp nodig heeft dat de andere landen te hulp schieten. Zo ook Turkije. https://www.defensie.nl/onderwerpen/historische-missies/inhoud/missie-overzicht/2013/patriot-missie-turkije Ook Turkije bombardeert doelen in Syrie Turkije bombardeert opnieuw stellingen van Koerden in Syrië | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl En heeft zich niet direct gehouden aan het minderen van geweld in de regio. Frankrijk eist einde aan Turkse bommen op Koerden in Syrië | Buitenland | de Volkskrant Echt een tip ga je inlezen want je bent nu verwijten aan het maken die kant nog wal raken! Ik vind het zelfs triest hoe weinig kennis je hebt van wat er gaande is in de regio rond Turkije, maar het wel geoorloofd vindt hier een hoop mensen weg te zetten als onwetend.
Dit is dus precies wat ik bedoel. De Koerdische strijders zijn in feite PKK terroristen. Jullie denken alles zo goed te weten wat er in en rondom Turkije gebeurt door enkel op Telegraaf en Volkskrant af te gaan. Ik weet uiteraard heel weinig, want ik volg het Turkse nieuws. Tuurlijk..... zucht.....
Koerden IN Syrië waarbij ook burger slachtoffers vallen. Koerden van de PKK IN Syrie bombarderen is geen probleem als Turkije het doet. Maar oh wee als Frankrijk IS (terroristen) doelen in Syrië bombardeert. Ai ai wat ben jij ongelooflijk selectief zeg. De televaag is een sensatiekrant. En alleen de VK geeft ook maar een half beeld. Gelukkig zijn er meer info bronnen. Je komt onwetend over omdat je westerse landen beticht van dingen die Turkije net zo hard doet, maar het dan ineens goedkeurt.
Achh ik probeer ook alleen maar jullie eens tot nadenken te zetten wat voor een grote verschrikking Turkije heeft moeten ervaren de afgelopen dagen. Al is het maar een klein beetje medeleven tonen, niet alleen met de coupplegers maar ook de burgers die blij en gelukkig zijn met Erdogan. Hebben jullie op het NOS of Volkskrant bijvoorbeeld gelezen dat tientallen burgers onder de tanks zijn geplet?? Kijk maar eens op YouTube anders naar de beelden hoe de burgers 15 juli om het leven zijn gekomen. Daar zie je wat er werkelijk is gebeurt.
Weer.. Jij hebt het idee dat 'wij' (hoezo iedereen over 1 kam scheren ) nergens wat vanaf weten. 'Wij' zijn niet allemaal zo naïef om selectief nieuws te vergaren. Jij lijkt alles van Erdogan en dat wat pro-Erdogan is aan te nemen als waarheid. Ik neem geen waarheid aan, ik vorm mijn eigen visie o.b.v. diverse bronnen. En nee, niet alleen een Telegraaf of NOS