Turkije ontslaat tientallen diplomaten na mislukte staatsgreep | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Nóg een stapje verder. Diplomaten(ambassadeurs etc.) die in het buitenland zitten kunnen maar beter gelijk politiek asiel aanvragen in het land waar ze zijn gestationeerd.
Erdogan stijl 😂 Wordt het te heet onder de voeten moet het weg... Ik vind het een bijzonder interessant topic om eerlijk te zijn.
Hahaha ik kwam het net toevallig tegen en dacht ga het hier maar plaatsen, omdat het toevallig over Gulen ging. Ok ik geef toe, dat was echt een vreselijke blunder van mij.
Ach nee topic gaat toch wel gauw dicht door de modjes. Gaat teveel over politiek he en we zijn ook niet zo aardig tegen mekaar. Zie Minigirl dan, Die hebben jullie ook aardig van kaart gebracht
Ik vraag me nu wel af Alev. Ben jij tegen die Gülenbeweging omdat je hun overtuigingen hebt bestudeerd en dit vanuit Islamitisch oogpunt afkeurt, of ben je er tegen simpelweg omdat Erdogan (die zelf nota bene tot de moslimbroederschap behoort) vindt dat het een sekte is?
Voor al dit gebeuren was ik al anti-Gulen. Niet perse om hun overtuigingen, maar meer om alles wat ik over deze beweging in de media tegenkwam. Gulen had een eigen tv-zender, een geloofszender, een en al ziek gedoe. Mijn oma was er een grote fan van en ook zij kreeg allerlei rare gedachtes en gewoontes Daarnaast hebben ze verspreid over de hele wereld Islamitische scholen, en wat die kinderen daar te leren krijgen ben ik ook niet zo'n fán van. Afrikaanse kinderen moeten bijvoorbeeld leren perfect Turks te spreken. Waar is dat voor nodig, vraag ik me af.