Ik word nu toch wel een beetje bang als ik die zo allemaal hoor en lees. Bidden maar dat het goed mag komen.
Nou ja, ik ook. Maar wat krijgen ze er voor terug? dat is de grote vraag.... Worden de Turken er beter van? Ik hoop het! En dan liefst zonder bloedvergieten.
Nou die heeft makkelijk praten en ieder die daadwerkelijk zijn raad opvolgt en de straat op gaat is gek. Laat Erdogan maar als eerst de straat opgaan, maar dat zal natuurlijk nooit gebeuren.
Die Nederlandse die nu steeds aan het woord is op 1 ook.. Dat het niet veilig voelt om nu nog naar de supermarkt te rennen, maar dat het 'de laatste kans is om iets te halen'.. Dat klinkt gewoon alsof het al oorlog ís, niet alsof dat iets is wat 'misschien' gaat gebeuren..
Ik ook. Maar er zijn onder de Turken veel ataturk aanhangers en die streven daadwerkelijk een democratie na. Schoonouders wonen daar als mede veel schoonfamilie. Hoor echt flinke verhalen uit ankara en Istanbul.
NOS: Oh, toch niet, maar wel inslaan: (Liveblog is hier te volgen: Chaos door staatsgreep in Turkije | NOS)
Dat klopt, ik ken alleen maar Atatürk aanhangers. Ik weet ook niet of die nu blij zijn met Erdogan. Ik weet wat ik van hem vind, maar niet hoe het merendeel van de Turken over hem denkt.
Er is wel onrust maar geen gevaar nu geloof ik. Wat jongere familieleden zijn wel angstig, wonen in ankara en werden erg bang van die schoten. Schoonouders zullen vast terugkomen wanneer ze kunnen. Wonen deels hier en deels daar.
My goodness, wat een debiel is die Erdogan ook. Mensen oproepen om de straat op te gaan. Wat bezield die man ?! Ik hoop dat het niet uitloopt op een burgeroorlog!
Winkels schijnen al leeg te zijn. Vraag me dan af: álle winkels/supermarkten? Zullen toch al dicht zijn nu? Dan is het dus toch plunderen. En is het alleen rond het Taksimplein of overal? Ik vraag me echt af hoe dit afloopt. Volgens mijn vriend kan zo'n staatsgreep door het leger niet veel goeds betekenen. Het was niet goed/democratisch onder Erdogan, maar of daar nu verandering in komt is maar zeer de vraag. De kans lijkt me klein. Ook opvallend dat Amerika zegt dat het hoopt dat er vrede en orde zal zijn, en zich niet distantieert van zo'n coupe. Dat kun je eigenlijk zien als VS die de coupe steunt...
Volg de laatste ontwikkelingen over de coup in Turkije | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Volg de live blog van nu.nl... pffff
Winkels zijn in Turkije (en zeker in de grote steden) tot heel laat open. Weet niet tot hoe laat precies, ben er in april geweest en toen waren de winkels echt om 23 uur nog wel open.
Volgens de NOS worden er in Ankara gevechten gemeld tussen het leger en de inlichtingendiensten. Er zou geschoten zijn en een helikopter zou zijn neergehaald. Volgens een verslaggever ter plaatse lijkt de situatie in de Turkse hoofdstad uit de hand aan het lopen. doorRedactie NU.nl0:06
Of die van NOS: Chaos door staatsgreep in Turkije | NOS Of het Britse The Telegraph: Turkey coup: military attempt to seize power from Erdogan as low flying jets and gunfire heard in Ankara and bridges across Bosphorus in Istanbul closed
Mijn man is echt heul nuchter (tot vervelends aan toe) en die zegt net; 'Ah oh, nu gaat het de verkeerde kant op.' Hij volgt een buitenlandse live blog en daar zou iemand nu net geplaatst hebben dat ze een grote explosie hoorden in Ankara..