Wow dat is wel erg dan. Ik ken dus ook iemand die in zo'n Gülen-studentenhuis heeft gewoond. Zij is niet Turks en had een heel andere manier van Islam praktiseren dan deze mensen maar toch wilden ze haar min of meer dwingen om de dingen te doen op de manier waarop zij dat deden. Kwam op haar behoorlijk sektarisch over in ieder geval. En idd dat Turks... Was voor hen een behoorlijk pijnpunt ook dat zij uitgerekend studente Arabisch was. Want tja Turks is het allerbelangrijkste vonden ze. Vind het wel vreemd dat ze dan doen alsof ze zo liberaal/seculier zijn eigenlijk.
Jee, dat gaat wel erg ver ja. Het valt mij op dat het lijkt alsof je voor de een of voor de ander moet zijn of bent als Turk. Er zijn toch ook genoeg Turken die voor niemand zijn of voor nog andere bewegingen of partijen.
Nu krijgen we ook een duidelijker beeld van die gulen. Maar nog steeds is er nog geen bewijs naar buiten gebracht dat zij achter de coup zitten. En nog steeds vind ik het bizar dat er in zo'n korte periode zoveel mensen zijn opgepakt, ontslagen of geschorst zijn.
Oh nee idd. Die lijsten lagen al klaar. Het lijkt alsof de coup een mooi excuus was. Het is voor alsnog niet bewezen dan die gulan er achter zit. Vin het bijna net zoiets als zeggrn dat we NL achoon gaan vegen van de PVV. Die doen ook debiele dingen maar mensen hebben recht op een vrije mening. Het enige dat je kan doen als je een andere mening hebt is de ander overtuigen zn mening tw herzien.
Pardon, wat een respectloze opmerking om iemand vanwege zijn of haar mening met Erdogan te vergelijken!!!!!!!! Ik vind dat dit topjc moet worden gesloten omdat het een politieke discussie is waar t hard aan toe gaat. Ik lees heel veel negativiteit en ik vind dat diep triest. Er zijn na de couppoging honderden doden gevallen. Dan lees ik van mensen die alleen de eenzijdige Nederlandse mediaberichten lezen of horen dat er niet eens bewijs is tegen Güllen. Wat goor bewijs moet er nig meer zijn dan dit? Er zijn duizenden mensen aangehouden en die worden berecht door onafhankelijke rechters conform de bestaande wetgeving. Jullie schijnen er een grapje van te maken. Dat deden jullei zeker niet bij de Twin Towers. Toen hoorde ik dezelfde kritische geluiden niet. Natuurlijk niet het waren moslims waarnaar verwezen werd. Vanuit een andere rechtsorde menen jullie te kunnen beoordelen en veroordelen wat in een totaal andere rechtsorde gebeurt. Natuurlijk juellei zitten hier droog en hebben geen familie in Turkije wonen. Diep triest dat er totaal geen mededeleven is vanuit Nederlanders maar alleen maar kritiek en denigrerende taal. Ik schaam me diep en wil uit dit forum waar het beheer zo'n topic blijft toelaten. Ik heb overigens nooit Erdogan gestemd maar ik ben er trots ol dat honderden Turken voor de sprongen en opstonden voor de democratische waarden. En NLs hebben een grote mond maar hebben zich binnen 3 dagen overgegeven en veel Joden overgedragen aan de Joden. Over het koloniale verleden en mensenrechten van de Nederlanders maar te zwijgen. Dat is natuurlijk vroeger. Vluchtelingen niet willen is heden. Hoe mensenrechteliik was dat? Voor degene die vinden dat ambassadeurs politiek asiel moeten vragen, geef de vluchtelingen eerst eens asiel zou ik zeggen!!!
Er zijn ik weet niet hoeveel rechters ontslagen na de coup. In mijn ogen is er niks onafhankelijks aan. Hoe sommige mensen met de vluchtelingen omgaan is diep triest, daar zijn de meesten het hier wel over eens. Varkenskoppen bij een azc, spandoeken met de goorste woorden en rel schoppen bij een azc. Het is te triest voor woorden. Maar het is jammer dat zodra er tegengeluid komt richting Erdogan, het topic ineens gesloten moet worden. Ook als je in Nederland woont kan je prima een mening hebben over de situatie in Turkije
Nou nou... Ik vergelijk je niet met Erdogan hoor... 1 het was een grapje en twee schuif ik de wantoestanden niet in jou schoenen. Maar excuus als je dat anders hebt opgevat. Ik denk dat je een ontzettend verwrongen beeld hebt van hoe het gros van de Nederlanders in elkaar zit. Er is maar een ding waar men hier hele grote vraagtekens bij heeft en dat de rigoureuze manier waarop Erdogan de zwabber op dit moment door het land heen haalt. Rechters afzetten betekend dus dat er macht boven rechters staat en dat deze niet (zoals in NL) onafhankelijk zijn. Ik zie het feit dat er mensen worden opgepakt niet als bewijslast dat Gullen dus achter die coup zit. Wat ik wel zie en hoor is dat zelfs in Nederland turken met elkaar op de vuist gaan en Turkse mensen die misschien wel eens gelieerd kunnen zijn aan de club worden bedreigd en op boycot lijsten komen. Gister kwam nog in het journaal dat de integratie van vluchtelingen die het afgelopen jaar naar NL zijn gekomen juist heel succesvol is. de reden hiervoor is dat veel Nederlanders zich vrijwillig hebben gemeld bij alle centra. Dat er initiatieven kwamen van eten met vluchtelingen of cultuur snuiven enz enz... Over je kennis van de geschiedenis maar te zwijgen. Hoeveel Nederlands niet met gevaar voor eigen leven in het verzet hebben gezeten. Onderdak hebben geboden... enz enz... In turkije wordt nu ook gevraagd mensen aan te geven die bij de Gullen beweging zitten. Een vermoede van je buurman en je verdwijnt achter slot en grendel. Oh ja... en in Turkije is er nog kinderarbeid. Dat zetten ze die lieve kindertjes uit Syrie voor in En hoe was het ook alweer met al die vluchtelingen die zo weer Turkije uitgedonderd worden terug de vuurlinie in? Onvoorstelbaar die verwijten die je maakt... En hoe denigrerend je ben naar Nederland in vergelijking met Turkije. Bronnen: Kinderarbeid Turkije Hazelnoten - Teken tegen kinderarbeid Integratie: Crisisopvang bleek boost voor integratie | NOS Terugsturen vluchtelingen: 'Turkije stuurt op grote schaal vluchtelingen terug naar Syrië' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Nee jij gaat lekker 'Wat jij niet wil dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet' zei mijn oma altijd.. Trek je terug uit het topic, hoef je er niks mee van te lezen. Ik denk dat beheer prima in staat is hun eigen regels na te leven. Ik vind het een vrij rustig en bovenal informatief topic waarbij alle kanten van het verhaal worden belicht. Ermee eens of oneens, dat is aan iedereen zelf.
Minigirl; - Welke onafhankelijke rechters bedoel je? Er zijn enorm veel rechters ontslagen, dat betekent dus dat de rechtsgang in Turkije helemaal niet zo onafhankelijk is. - Er is in dit topic al meerdere keren aangegeven dat het voor alle alle omgekomen mensen, en hun familie, vreselijk is. - Over de Twin Towers zijn ook genoeg kritische geluiden, en zogenaamde feiten weerlegd. En dat gebeurd nog steeds. - Misschien moet je je eens verdiepen in het Nederlands verzet en wat zij gedaan hebben. - Ik neem aan dat je begrijpt dat het benoemen van een Koloniaal verleden nogal kinderachtig is. Er is werkelijk niemand die nu leeft die daar wat aan kan doen. - Uiteraard moeten bepaalde vluchtelingen (tijdelijk) asiel krijgen. En dat geldt ook voor die ambassadeurs. - Ik vind dit topic erg informatief. En ik vind het jammer dat jij een bommetje gooit door 1 k.t opmerking te maken en dan vind dat het topic gesloten moet worden.
Minigirl ' trek je terug' is een goed advies. Een opmerking van jou en ze zijn massaal verontwaardigd, terwijl ze jou voor van alles uitmaken. Je bent ontwetend, dom, gek, gestoord etc. Het is echt niet de moeite waard om met deze vrouwen een discussie te voeren. Laat ze maar elkaar op de hoogte houden van de 'feiten' die ze verkrijgen van de Volkskrant, nu.nl en Telegraaf..🙄
Volgens mij heb je het vooral over jezelf, met zogenaamde kennis over 'ons Nederlanders(?)' verkregen via een PVV (Facebook)pagina waardoor je hier zo aangebrand reageert aldoor. Jammer dat je niet echt de moeite neemt om te lezen (en te begrijpen!) wat er gezegd wordt. Zo is er al meermaals aangegeven dat informatie echt niet alleen van dergelijke sites afkomt. Maar hey.. blijf lekker in jouw bubbel leven met voor jou zogenaamde objectieve en eerlijke informatie, het wij-zij denken, alleen hard roepen en verder niet nadenken wat een ander bedoelt etc
De vluchtelingen die hier asiel hebben aangevraagd, daarvan is de aanvraag nu in behandeling denk ik, aan de IND/AIVD om daarover te beslissen. De Turkse ambassadeur hier in NL zal denk ik niet veel te vrezen hebben van de regering in Turkije aangezien de beste man NL heeft verzocht mee te werken aan opsporing en evt. uitlevering van, vermeende, Gulenaanhangers. Maar ik vind dat je pas mensen kunt oppakken als je aantoonbaar bewijs hebt dat zij direct betrokken waren bij de coup, die volgens mij iedereen wel afkeurt hier. Niet omdat ze alleen "aanhanger zijn van...". Die Gulen beweerd dat ie er niks mee te maken heeft. Volgens mij is iemand pas echt schuldig als diegene berecht is en ook daadwerkelijk schuldig is bevonden. Tot nu toe is het alleen maar vingertjes wijzen, voor zover ik weet. En ja, ik baseer mij o.b.v. NL nieuwsbronnen, daar ik geen Turks of Arabisch ofzo spreek, versta, lees of schrijf.
Naar aanleiding van de vele meldingen over dit topic doen we 'm dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl