Dit is niet goed hoor... Nu ook al schoten gehoord bij vliegveld Ataturk. Ik wil gaan slapen maar ben bang voor wat ik morgen allemaal ga lezen.
Chaos chaos choas, aldus schoonfamilie daar. Ik word er zo ontzettend naar van. Hoe gaat dit aflopen..
Dat las ik eerder ook al bij NOS, maar het is me nog niet duidelijk hoe/wat/waar. Correspondent Bram Vermeulen twittert: "I hear shots fired in the centre of Istanbul. Long salvo's. Im not far from Taksim"
Satellietstation van Turksat in Ankara en het politiebureau daar worden met helikopters beschoten door het leger. Parlementsgebouw mogelijk door militairen omsingeld. Aan de andere kant, lees ik op Twitter: ook het volk dat op tanks danst (dus leger verstoten) en oproepen de straat op te gaan door geluidsinstallaties van moskeeën en veel mensen die daar gehoor aan geven... Protesten tegen de coupe dus...
Schijnt van wel. Z'n vliegtuig mocht niet landen in Turkije, dus schijnt naar Duitsland gevlogen te zijn.
Internet was geblokkeerd, maar weet niet of dat nog zo is natuurlijk. aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze nu wat anders aan haar hoofd heeft. Ik hoop dat alles goed met haar en haar gezin gaat.
Ach ach ach, de held. Maar de burgers wel oproepen om de straat op te gaan met gevaar voor eigen leven.
Lees nu ook dit: "The Islamic State channels on Twitter and Telegram are celebrating the state of chaos in Turkey" En: Tanks openen vuur bij Turks parlement in Ankara (RTR)
Ik ben geen fan van Erdogan en dat is zacht uitgedrukt. Maar zo'n militairestaatsgreep brengt ook meestal niets goeds, doodeng. Heftig!