Mijn dochter is nogmaar 5 maar toch even hier omdat het ik het idee heb dat het onderwerp hier wat meer zal leven dan in het kleuter peuter topic. Hier is een nieuw iets ontstaan sinds een aantal weken.. er staan de hele tijd vriendinnetjes van mijn dochter voor de deur.. als we open doen lopen ze zonder iets te zeggen door en gaan hier spelen Sta er wat dubbel in vind het leuk dat ze blijkbaar graag hier komen, maar vind het ook niet altijd fijn. Pas was het zondagochtend 10u liep nog in mijn pyjama manlief doet de deur open en ineens heb ik een huis vol kids. Die heb ik na een half uurtje ook echt weer buiten gezet. "probleem" is ze spelen dan buiten en mijn dochter mag nog niet alleen buiten spelen. ( deze vriendinnetjes zijn 6 of bijna 6 en mijn dochter is dus net 5 ) dus komen ze maar hier binnen. Ben ik een erge muts als ik het niet zo op prijs stel ? Laatst heb ik ook een aantal moeders aangesproken of ze wel wisten dat hun kind steeds bij ons binnen zat. Dat bleek ook niet zo te zijn 1 daarvan vraagt het nu netjes. Dat vind ik wat anders dan kan ik gewoon ja of nee zeggen, maar dan nog. Ze spreekt al zo vaak na school gelijk af. Moet dat dan ook nog in het weekeinde enzo ? Hoe doen jullie dat ?
Wij zeggen gewoon nee als het niet uitkomt. Hier komen de laatste weken ook veel vriendjes aan de deur (en vanuit school komen er best wat klasgenootjes mee). Maar vorig weekend bijvoorbeeld hadden we een druk weekend gehad en kwam om 16:30 uur nog een buurjongetje aan de deur om te spelen. Bleef maar aandringen, maar echt nee gezegd. We hadden echt even rust nodig met z'n viertjes. Dat van het niet zeggen tegen de ouders herken ik wel. Hier ook een paar buurtkindjes die het niet zeggen. Ik heb nu de telefoonnummers gevraagd van de ouders en dan app ik ze dat hun kind bij ons is. Buitenspelen doen ze hier wel (mijn jongens zijn 5 en 4). Maar in de straat. Als ze naar de speeltuin willen iets verderop, dan moet er een vader of moeder mee. We wisselen vaak af of gaan dan met een aantal moeders /vaders ernaartoe.
@ Koala ja dat zou ideaal zijn maar de rest mag dus al alleen. Ik vind dat niets. Er is hier heel veel water ook bijvoorbeeld. Maar ik vind haar dus ook gewoon nog te jong. En ik heb niet altijd zin/ tijd om mee te gaan.
Daar kun je toch gewoon nee op zeggen. Hier staan ook vaak vriendjes voor de deur, maar ik wil niet dat ze altijd binnen komen spelen. Zeker niet als de jongste ligt te slapen, want dan wordt het al gauw een te grote herrie. Nu mogen die van mij wel buiten spelen, dus dan is het wat makkelijker. Maar anders zou ik het toch afhouden, als je er geen trek in hebt.
Gewoon nee zeggen en weg sturen. Bovendien, sommige kinderen hebben niet geleerd om eerst te vragen of ze binnen mogen komen, dus die zou ik dat meteen bijbrengen. Er spelen regelmatig buurkinderen hier, maar op zondag wil ik rust en hoef ik niet andermans kinderen in mijn huis of tuin, dus komen ze er niet in. Ondertussen weten ze het wel.
Ik vind het soms ook wel heel vervelend, maar hier mogen ze buitenspelen, dus als ik er flauw van ben stuur ik ze gewoon naar buiten. Verder vind ik dat je gewoon nee kunt zeggen hoor.
Gewoon nee zeggen! Onze 2 buurmeisjes zijn dikke vriendinnen met onze dochter, hun staan hier ook wel eens in het weekend om 9uur voor de deur in hun pyjama. Daar heb ik geen problemen mee, omdat hun echt kind aan huis zijn en onze dochter andersom ook bij hun.
Ja ik moet misschien wat duidelijker zijn. Soms krijg ik amper de kans en glippen ze al binnen voordat ik het door heb.. Vandaag trouwens om 17.30u ik stapte net binnen dochter net terug van de BSO moest nodig koken en de hond moest nog plassen. Toen heb ik i.d. wel nee gezegd. teleurgesteld meisje ( en dochter ) maar ja..
Dan zijn ze maar teleurgesteld. Maar als het mij niet uitkomt, jammer. Ik heb er ook moeite mee gehad in het begin maar het wordt voor mij nu steeds makkelijker om nee te zeggen.
ik zeg ook rustig nee als het me niet uitkomt.. ligt er ook net aan welk kindje het is eigenlijk.. bij de ene zeg ik nog wel eens nou even dan want..... en de ander moet het meteen met nee doen. maar ja das meer een beetje sturen van mijn kant uit omdat het ene meisje mijn dochter regelmatig als laatste keus ziet. maar in pyjama aankomen nee.. trek eerst maar wat kleren aan
Door de week vind ik het geen probleem, maar als het niet schikt zeg ik rustig dat ze een andere keer welkom zijn. Op zaterdag zijn we zelf vaak druk dus gebeurt het niet zo vaak. Op zondag wil ik het niet hebben. De kids mogen buiten spelen, maar niet bij een ander in huis/tuin en niet met een ander hier. Ik werk als gastouder en heb de hele week al veel kids in huis en op zondag is voor mij rustdag. Misschien ouderwets, maar een tijdje terug had ik de hele week een huis vol kids en dat werd me wa te gek. Dit werkt voor ons prima. En de vriendjes en vriendinnen van mn kids weten dit ook en komen wel vragen of ze buiten komen, maar komen niet bij ons spelen op zondag.
Hier gaat dat net zo en ik vind het geen probleem, als ik er geen zin in heb gaat Chloe gewoon mee naar buiten en soms spelen ze hier, is maar net hoe mijn mutsje staat
Hier gebeurt het ook hoor. De meeste buurkindjes weten het nu wel en komen netjes aan de deur vragen op verschillende manieren A- belt altijd aan en vraagt I gaat bij de voordeur staan en roept mij L klopt op het raam J gaat bij het boompje voor in het pad staan en hoopt dat wij hem dan zien Helaas komt er nu vaak een klasgenootje langs die het allemaal niet begrijpt (of er gewoon niets op uit doet). Afgelopen zaterdagavond stond ze in eens om 20;15 uur achter het huis of onze dochter nog even kwam spelen. Het jammere met dit meisje is dat ze (als het antwoord nee is)in discussie gaat om haar zin toch te krijgen. Maar gewoon jouw grenzen aan geven. Had ik in het begin ook moeilijk mee maar het gaat nu echt makkelijker, ze mogen binnen spelen wanneer het mij uitkomt en als ze zich aan mijn regels houden
LOL bij ons is het zo dat we dan niet open doen hoor. 9 uur!! Ik zit dan in mn pyjama en zoon ook. Het is de uitslaapdag van mn vriend dus die ligt dan vaak nog in bed. Zondag is het andersom. Hier komt soms ook een jongetje aan de deur voor onze zoon. Laatst ook op zondag, nou ik doe echt niet open hoor als ik in mn badjas loop en vriend ook niet, zéker niet op zondag. Ik heb trouwens ook altijd van mijn moeder mee gekregen niet zo vroeg aan te bellen. Meestal mocht ik ook pas na 9 uur naar buiten, mits ik opgehaald werd. Ik hou sowieso niet van andere kinderen in huis. Speelafspraakjes ja, maar verder nee dank je Zeker in het weekend niet.
Doordeweeks kan het mij niet zoveel schelen; zo lopen ze bij mij binnen en zo weer bij een ander. In het weekend wil ik hier voor 10 uur niemand over de vloer en de achterdeur zit dan gewoon nog op slot. Bij ons achter woont een jongen van wie de ouders pas gescheiden zijn en als vader "zijn week" heeft is hij overdag bij zijn opa en oma die hier vlakbij wonen. Ik kan me voorstellen dat hij graag met leeftijdsgenootjes speelt, maar als hij hier op zaterdag om 10.30 uur al is en om 15.00 uur s middags komt er eindelijk eens iemand poolshoogte nemen of hij soms bij ons is word ik daar ook niet altijd vrolijk van. Nu hij inmiddels zelf de la met koek/ snoep weet te vinden en het vertikt om zittend te plassen ( met als gevolg een telekens ondergepieste wc en vloer), ben ik ook naar hem strenger geworden. Ik wil wel graag zelf de regie in handen houden in mijn eigen huis