Fiets valt om wanneer ik buggy op de drager plaats --> oplossing???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zoon, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Hey hallo!

Heb een fijne moederfiets. Heerlijk met ons mannetje aan het fietsen geslagen en helemaal met dit mooie weer wil ik dat ook blijven doen. Uitjes naar fam, vrienden en kleine boodschapjes in de stad. Daarom hebben wij besloten een buggy aan te schaffen en buggy-mee.

Ik heb een buggy welke geschikt is voor de buggy-mee. Ik heb de juiste buggy-mee die de buggy ook echt qua gewicht kan dragen en wij hebben hem correct gemonteerd en ik weet ook zeker dat ik de buggy correct op de buggy-mee plaats.
    Probleem: De fiets valt om zodra ik de buggy er op plaats. Hij kiept niet naar voor of achter, maar hij valt echt om naar de linkerkant.

Wie herkent dit en weet wat de oplossing is? (zonder behulp van een muur of iets dregelijks)
    Andere standaard? Extra gewone standaard iets achter de dubbele standaar plaatsen?

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Voor je achterwiel loopt nog een ijzeren staaf daar moet je die andere plaatsen dan heb je meer stevigheid.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Succes

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier staat mijn fiets ook echt niet stabiel met de dubbele standaard! ik heb een Gazelle Bloom. Vriendin heeft er een verlengde gewone standaard op laten zetten bij de fietsenmaker en die fiets staat nu veel steviger dan die van mij.

4. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Ik heb ook zo'n dubbele standaard recht Daarmee blijft ie redelijk recht staan. Maar dat ligt ook aan de ondergrond. Misschien idd een extra enkel standaard plaatsen aan de buggymee zijde. heeft de fietsenmaker/winkel geen oplossing?

Voor de zekerheid doe ik altijd mijn kettingslot om een fietsenrek of aan een paal en an staat de fiets stevig vast. Dan hang ik de buggy in de buggymee, zet mijn kind in het stoeltje en ga dan aan e kant van de buggy staan en haal het slot eraf. Die gooi ik in de fietstas en dan stap ik op.

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    heb je zo,n weerstand veer bij je voorwiel? ik heb een soort metalen veertje wat ervoor zorgt dat je voorwiel rechtuit blijft staan en niet mee naar links klapt... want dan valt je fiets ook veel sneller om..

bij de meeste moederfietsen zit dit er wel op volgens mij.. misschien staan de pootjes van de standaard niet ver genoeg uit elkaar en kun je er een andere standaard onder laten zetten..

gr Jose

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Hmm dat is vreemd...
    Ik heb een gazelle bloom moederfiets en heb hier echt nooit last van gehad.
    Is je standaard dan wel stevig genoeg?
    Ik zou er even mee terug gaan naar de fietsenwinkel.

7. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home

Dank voor alle reacties.

Weerstandsveer zit er inderdaad op en deze werkt ook prima. Vanmiddag even langs de fietsenmaker gereden en deze denkt ook dat het aan de standaard ligt, maar kan niet garanderen dat als hij er eentje onder plaatst die net een slagje breder is dat het over is... Dat is een kwestie van proberen, maar geeft mij ook geen zeker gevoel, ookal zou het met proberen goed gaan. Ik heb nu eenmaal gezien dat de fiets kan omvallen en ben dus bang dat het dan toch weer zal gebeuren.
    Vanmiddag heb ik voor de hulp van de schutting gekozen. Dat ging prima. Fietste schuin tegen de schuttig, op slot en de buggy er op geplaatst voor ik met ons mannetje weg ging. Toen ik weg ging hem er in gezet, fiets recht gezet/gepakt, van slot gehaald en zo opgestapt en weggereden. Bij aankomst in de stad fiets stevig geparkeerd met behulp van fietsenrek en standaard, buggy van de fiets gehaald (risico van omvallen was toen al weg) en uitgeklapt en mannetje overgetild.
    Moet zeggen dat ik hier al een dusdanige handigheid in heb dat ik heb besloten het zo te laten. Ik wijk bij deze handelingen geen moment van de zijde van mijn fiets en heb het dus goed onder controle allemaal

Ik ben een happy mommy met een moederfiets, buggy-mee en fijne buggy en een onwijs vrolijk kereltje die enorm van de uitstapjes geniet!!! :D

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Bij mijn oude fiets had ik dat ook en ik zette hem altijd ergens tegenaan, dit werkte perfect :D

9. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Klinkt wellicht eng, maar eerst je kind er op zetten en dan je buggy er aan bevestigen. Door je kind krijgt de fiets meer stabiliteit. En dan bij het monteren van de buggy met je heup het zadel van je fiets ondersteunen, voor de zekerheid.
    En een zo licht mogelijke buggy (b.v. zonnekap er af halen).
    Of fietstas met contragewicht vullen.

10. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    ik heb een chicco en die is ook te zwaar voor mijn fiets.in de winkel vertelde ze me dat het makkelijk ging.
    Ik heb toen als oplossing bij de kruidvat een super lichtgewicht buggytje voor 20,- gekocht en gebruik deze als ik met de fiets weg ga.
    als ik het goed heb zijn ze deze week weer in de aanbieding

11. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Wij hebben net een goede, stevige, stabiele en niet goedkope buggy gekocht. Juist uitgezocht op al deze kenmerken en we waren bereid daarin te investeren. We hebben ook goedkopere modellen wel bekeken en getest, maar wat een ramp! Als je er alleen al naar keek kukkelden ze haast al achterover en wat voelden ze krakkemikkig aan. Nee hoor daar komt ons mannetje niet in te zitten. Ik ben heel blij met de buggy die we nu hebben en hij kan prima mee op de fiets. Ik vertik het daarom ook om een goedkopere buggy aan te schaffen zodat mijn fiets niet meer om zou vallen. Lang leve de schutting, muur en andere hulpmiddelen :D

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Maar wel jammer dat je ondanks de mamafiets nog steeds hulpmiddelen moet gebruiken zoals een muur en schutting.
    In mijn ogen is dit niet helemaal de bedoeling.

13. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Klopt, is ook niet helemaal de bedoeling, maar ik moet zeggen dat de hulp van schutting, muur of iets dergelijks mij wel een zekerder gevoel geeft dan de standaard. Fietsenmaker zegt dat ik het kan proberen, een standaard die net een slagje breder is, maar ik zie dat zelf niet zitten.Bang dat dat toch niet werkt ofzo.
    Als ik zonder buggy weg ga is het echter allemaal geen probleem hoor en staat mijn fiets zo stevig als een huis.

Deel Deze Pagina