Hooikoorts en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Gympie, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gympie

Gympie Lid

26 apr 2014
    11
    0
    0
    Hallo iedereen,

Ik heb ernstige hooikoorts, en mij is verteld dat je juist geen neusspray of oogdruppels mag gebruiken tijdens je zwangerschap. In overleg met mijn huisarts mag ik heel soms cetirizine slikken tegen de hooikoorts, maar liever ook niet.

Wat gebruiken jullie zoal om de klachten te verminderen? Ik word er echt helemaal gek van… Heerlijk deze warme dagen, maar niet zo leuk voor de hooikoorts. Graag jullie 'tips and trics' om deze zomer met zo min mogelijk klachten door te komen en zo min mogelijk medicijnen te hoeven slikken :)

Groetjes Kim

2. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn enige 'tric' is een tas vol zakdoekjes...ik heb het maar geaccepteerd, meer kan je ook eigenlijk niet doen. En ik heb een zonnebril op als ik naar buiten ga, dan jeuken mn ogen ietsje minder.
    Sterkte!

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

Prevalin neusspray / pillen mag je wel gebruiken tijdens de zwangerschap en moet binnen 3 min werken. T staat op de bijsluiter! :)

4. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf een zwaar allergisch gevalletje (hooikoorts, pit- en steenvruchtenallergie, huismijdallergie etc)
    en gebruik dagelijks Cetrizine en Beclometason neusspray.
    Dit kan volgens de allergoloog en de huisarts zonder probleem dagelijks gebruikt worden!

Voor mijn zwangerschap gebruikte ik Xyzal en Avamys, maar hier moest ik wel mee stoppen.

Sterkte!!

5. meikje

meikje Lid

20 mrt 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook gewoon Cetirizine, huisarts zag er geen probleem in!

6. Gympie

Gympie Lid

26 apr 2014
    11
    0
    0
    Oh ok dat is mooi. Dan blijf ik die maar gewoon slikken. Anders is het echt niet te doen.

7. mik81

mik81 Niet meer actief

Ik kreeg vandaag van de huisarts budesonide neusspray, volgens huisarts, apotheker en bijsluiter kan dit veilig tijdens de zwangerschap gebruikt worden. Heb 'm vanmiddag voor t eerst gebruikt. Neus en ogen voelen nu al minder geprikkeld.

PrevalinDirect heb ik ook gebruikt. Te duur en werkt minimaal tot niet voor mij.

8. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik gebruik ook Cetirizine dagelijks en zoutneuspray als ik het weer heel erg heb, dan spoelt het een beetje..

9. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Ik zou informeren bij de apotheker en je huisarts. Als het goed is heeft de apotheker een lijst met welke antihistaminicum je mag gebruiken in welk semester. Het schijnt dat niet allemaal geschikt zijn voor elk semester (omdat her niet getest is). Tenminste dat zijn de woorden van mijn apotheker.

Ik zou zelf dus niet zomaar iets gebruiken omdat "de buurvrouw" het ook mag gebruiken in dit geval..

10. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    Gympie heeft al Cetrizine gekregen van de huisarts en Meikje en Blue 7 gebruiken deze middelen ook met goedkeuring van de arts tijdens hun zwangerschap, dus Gympie kan gerust dagelijks de Cetrizine gebruiken (gebruik ik zelf ook dagelijks!) succes!

11. Gympie

Gympie Lid

26 apr 2014
    11
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb de huisarts en vk nog een keer erover gesproken. En omdat ik het zo heftig heb de hooikoorts kan ik het gewoon dagelijks slikken. Ik kan nu opgelucht adem halen. Letterlijk.

12. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Hier ook last van extreme hooikoorts. Heb er al een lange tijd last van, en het liefst zit ik de hele dag binnen... gewoon niet prettig.

Weinig aan te doen behalve je neus 20000x per dag snuiten enof ophalen. Had gelezen dat je wel zoutoplossing mag gebruiken (1tl zout op een half glas gekookt-afgekoeld water). Douche voor het slapen gaan wilt ook wel eens helpen, dan stoom je je neus een beetje... En is het in ieder geval makkelijker te ademen via je neus.

13. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tip: vraag aan je arts of hij je Cetrizine wil voorschrijven en evt de Beclometason neusspray!

Deel Deze Pagina