Tussen 17:00 en 19:00 nog op vistitie gaan...

Discussie in 'De lounge' gestart door tukker, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hallo,

Voor de meesten hier is het tussen dit tijdstip etens tijd.
    Ga jij dan nog ff gezellie spontaan bij een ander een bakkie doen:(.
    Ik zal dat niet doen..ik vind het niet netjes omdat het dan lijkt of je je zelf uitnodigt om mee te eten;). En ik denk dat veel mensen zich ongemakkelijk bij voelen waaronder ik;).
    Als een ander bij mij aan de deur staat dan zal degene zeker binnen mogen komen en ik zal ook vragen of ze ook wat te eten drinken etc willen..dit doe ik dan om netjes te zijn. Maar eigenlijk heb ik zoiets van hmmm lekker timing:):D.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee. Sowieso begin ik zelf om 17.00 aan het eten en om 19.00 gaat Levi naar bed.
    Mijn schoonvader heeft er nogal een handje van om hier rond 17.30 pas aan te komen, sta ik dus net het eten af te gieten en blijft hij op de bank zitten terwijl wij zitten te eten. Heel irritant

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier mogen ze komen hoor. Ze eten dan gewoon mee. Kaatje, hoezo laat je je schoonvader niet mee-eten dan?

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik zou het zelf niet zo snel doen. Nou ben ik sowieso niet iemand die snel zonder een belletje vooraf langskomt. Ben altijd veel te bang dat het een ander niet uitkomt.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Omdat hij dan pas net zijn bed uit is en pas rond 22.00 uur eet ( of niet ) beetje geval apart ;)
    En daarbij kook ik precies pas dus ook niets over voor hem.

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Als mensen bij ons aankomen op die tijd, denk ik ook wel:""Hmm lekkere tijd!" maar ze mogen gewoon mee-eten, daar vinden we wel een oplossing voor op dat moment.
    Ikzelf bel altijd voordat we langs komen, en spreek meestal zo af met de mensen dat we met t eten al weg zijn.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ja hier ook.

Vroeger was dat bij ons thuis zelfs gewoon.

Maar alleen als we het druk hebben en in de avond nog weg moeten dan liever niet. maar dan zeg ik het gewoon.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Of ik nog bij mensen langs ga op dat tijdstip? Hangt helemaal van de mensen af, en de relatie die ik met hen heb.
    Bij een gezin met jonge kinderen niet zo gauw, ik weet hoe hectisch het kan zijn op dat tijdstip. Al helemaal omdat ik nu m'n eigen gevolg meeneem; alleen vind ik ook nog wat anders dan dat we met z'n vieren onaangekondigd binnenvallen.

Bij m'n moeder of schoonouders kan ik anytime langskomen, alleen, of met gezin.
    Ik heb er geen moeite mee als mensen op dat tijdstip bij mij verschijnen. In principe kook ik zoveel als nodig is, maar ik kan altijd wat bij maken, toch? Ik heb van alles op voorraad en anders halen we nog wat.
    Een heel gezin erbij is misschien wat veel van het goede, zeker als het een werkdag was, maar als er een of twee volwassenen binnenkomen is juist wel handig; kunnen zij de kids beetje bezighouden terwijl ik kook (of andersom: kunnen zij koken terwijl ik met de kindjes bezig ga).

9. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Bij mijn ouders en schoonouders weet ik wel dat het kan en soms gebeurd het ook wel eens. Bij anderen zou ik het zelf niet zo gauw doen. Als ze bij ons aan de deur staan dan kunnen ze altijd meeeeten of als ze dat niet willen dan eten we wel wat later.

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik loop rustig nog ergens binnen rond dat tijdstip (niet bij iedereen, ik weet bij wie ik dat kan doen) en vind het geen probleem als mensen hier binnenwaaien rond dat tijdstip, gezellig!
    Mee-eten kan altijd, ik kook redelijk afgepast, maar de afhaal zit hier om de hoek :D

11. giraf

giraf Niet meer actief

Hier ook. Iedereen is ten alle tijde welkom. En ik maak toch altijd teveel eten, dus mee eten kan altijd!

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Klinkt echt Nederland haha.

Maar nu ik zelf een surinaamse schoonfamillie hebt en merk hoe soepel ze daar mee omgaan ben ik er ook in mee veranders ze zijn gewoon welkom.

Dus ja vind het geen probleem. En mijn vriend vind het altijd super onbeleeft als ik zo iets maar zou durven laten merken het is bij hun echt van wie binnenkomt eet gewoon gelijk mee op welk tijdstip dat dan ook is.

;)

13. Trees

Trees Niet meer actief

Gezellig! Laat maar komen :D

Ik heb er geen enkel probleem, maar aangezien ik weet dat niet iedereen er zo over denkt, zou ik zelf bij de meeste wel even vantevoren bellen.

14. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik zou dat zelf nooit doen, en ik zou het niet echt geweldig vinden als ze het bij mij doen maar ik zou ze wel aanbieden of ze mee willen eten, heb toch altijd meer dan genoeg. (mn man zegt af en toe je lijkt wel een surinamer die hebben ook altijd veel eten op tafel staan)

15. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Nee ik niet, tenzij afgesproken maar ik vind het zelf ook niet prettig als mensen onaangekondigd tussen die tijden binnenkomt zetten. dus dan doe ik het zelf ook niet

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha krijg het gevoel dat ik behoorlijk ongastvrij ben ;)
    Hou nou eenmaal niet van onaangekondigd bezoek ( doe dit zelf ook nooit bij anderen )

17. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ligt eraan bij wie

bij onze familie van mannetje zn kant is het doodnormaal, maar die belt ook gewoon op van ja we eten vanavond bij jullie hoor

of belt gewoon niet en zegt tegen mij van we gaan daar eten zonder dat hij het dus ff heeft overlegt/gevraagd daar

maar is altijd no problemo en heel gezellig, zo gaat dat een beetje bij hun hahaha;)

Hier zou het ook prima zijn als er dan iemand langs komt en zou ook vragen of hij/zei/hun mee willen eten, alleen moet zeggen dat het me nog nooit overkomen is haha :)

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :D valt mee hoor.

Ik hield daar vroeger zelf ook niet van. Maar dat kwam eerlijk gezegd omdat ik toen nog best een sloddervos was en me gewoon schaamde voor de troep. Ik vroeg altijd iedereen om te bellen.

Nu heb ik het thuis gewoon op orde en dan vind ik het geen probleem meer.

19. Bri

Bri Niet meer actief

hihihi, ik was ook zo. nu ben ik nog steeds een sloddervos maar schaam ik me gewoon niet meer ;)

20. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    als ik geen zin heb om te koken gaan wij ook wel s rond 15:00 naar mn schoonouders en dan eten we daar mee :p
    andersom ook , ik vraag dan aan mn Smoeder of ze wil helpen heheh
    maar bij anderen doe ik dat niet hoor :)

Deel Deze Pagina