Baby minder gegroeid?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Tifaatje, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tifaatje

Tifaatje Lid

15 jul 2007
    34
    0
    0
    Lerares
    Belgenland
    Hallo toekomstige mama's

Ik heb mijn eerste gyn. onderzoek gedaan toen de foetus 13 weken was alles was in orde. De volgende onderzoek was vorig week (5 weken later) bleek dat ik maar 15 weken zwanger was. Terwijl dat ik eigenlijk uitgerekend was voor half februari nu voor 10 maart...

Was voor t laatst ongesteld op 13 mei
    Zwangerschapstest 17 juni positief

.... k snap het niet? zou k dan tegen dan 10 maand zwanger zijn???

Wie snap tem?

Grtz
    van een zeer bezorgde mama

2. Loe

Loe Niet meer actief

Ik vind t heel raar, net als jij. Heb er echter geen ervaring mee, hoop dat anderen je meer kunnen vertellen.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vanaf de 12 weken groeien niet alle kindjes meer hetzelfde, de een loopt voor, de ander achter.. Jou kleintje zou dan 3 weken achterlopen.

Wat zei de gyn ervan? Was het kleintje bij de echo met 13 wk ook wel de grootte van 13 weken? Ze kunnen bij de termijnecho ook fout hebben gemeten de vorige keer, een paar milimeter de kruisjes verkeerd zetten scheelt al gauw een paar dagen

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Of heb je vorige keer geen echo gehad en nu pas?ik zie iig dat je geen cyclus hebt gehad van 28 dagen maar langer, bij een cyclus langer dan 28 dagen kun je nooit uitgaan van het principe " eerste dag vd laatste menstruatie" dat zal dan nooit kloppen, alleen een termijnecho zal dan kunnen zeggen hoever je bent

geen zorgen, als de gyn het niet vertrouwde had hij het allang gezegd neem ik aan, maar als je je ongerust maakt zou ik het er eens met hem over hebben, wie weet heeft hij een verklaring?

Liefs Daan

5. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Wat ook nog kan is dat de echoscopiste de meting op de verkeerde schaal heeft gedaan. Je hebt altijd een graad van inzoomen en dan moet je op dezelfde schaal meten natuurlijk. Deed ze bij mij laatst verkeerd en toen kwam ik met 12 weken op 8 weken it, kwam dus door de schaal. Ze zag het meteen en heeft opnieuw in de goede stand gemeten en toen klopte het gewoon. Dus dat zou ook nog een mogelijkheid zijn.

Liefs,

Marijn

6. Laust

Laust Niet meer actief

Wat de verloskundige vorige keer tegen mij zei: Het kan zijn dat je baby net anders ligt. Ze meten van kruin tot stuit maar als je baby met een hele bolle rug ligt issie natuurlijk korter dan wanneer je baby zich precies uitstrekt.

En wie weet had je net van allemaal een beetje waardoor je baby 3 weken kleiner leek te zijn.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als je test 17 juni positief was, dan zou je op dat moment zeker tussen de 3 en 4 weken zwanger moeten zijn geweest.

Dus nu zou je dan tussen de 17 weken en 18 weken zwanger moeten zijn. Waarvan 18 aannemelijker is, want meestal test je pas positief rond de 4e week.

Ik zou nog even wat duidelijkheid vragen bij je vk/gyn hoe het nu precies zit. Het kan zijn dat je baby bij de laatste echo wat bol lag waardoor de lengte niet goed gemeten is. Maar gewoon navragen hoor, want nu maak je je misschien onnodig zorgen meid.

8. Tifaatje

Tifaatje Lid

15 jul 2007
    34
    0
    0
    Lerares
    Belgenland
    Op 13 had ik ook een echo gehad en toen kwam het wel overeen met 13 weken.
    Mijn gyn zei ook niet van dat ie ni of weinig gegroeid is alleen dat het voor de half maart zou zijn. (n maand langer dus)

9. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    wat raar zeg, je zou zeggen dat je gewoon wat achter loopt. baby's groeien vanaf 12 weken verschillend. Ik had 3 weken terug gehoord dat mijn baby bijna 2 weken achter liep, veel harde buiken, ben gestopt met werk en 2,5 week later was er op de echo te zien dat hij alle achter stand heeft ingehaald :D Dus maak je niet te druk en ik zal in jou geval uitgaan van je 1e echo en nog een echo (groeiecho) aanvragen. Want dit is niet leuk voor je, begrijp dat je hier erg onzeker van wordt. Su6 meid en laat je het ons weten?!

Knuf

Deel Deze Pagina