tussen de oren

Discussion in 'Zwanger worden' started by meisje90, Sep 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje90

meisje90 Lid

Sep 4, 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af of er nog meer vrouwen waren zyn, die zich ook zo druk maken
    ik ben zo bang dat nooit zwanger word, ondanks dat wy helemaal nie bezig zyn
    lees alles over zwanger worden
    en over onvruchtbaarheid!
    Zo stom gaat geen dag voorbij dat nie aan denk
    kan iemand mij helpen?

2. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Lieve schat.. jij bent geen uitzondering hoor.. met jou vele anderen, misschien helpt het als ik zeg dat je ook zwanger kunt worden terwijl je iedere dag zit te ZP'en.. bang bent dat er iets mis met je is, geen wijs uit de testen komt en niet zeker weet of je ei wel springt.. het kan wel gewoon :D

3. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik had dat ook hoor, was hartstikke bang dat ik niet zwanger kon worden. En ik had al een miskraam gehad dus was bang dat er iets mis met mij was. Uiteindelijk was die angst nergens op gebaseerd en was ik in de tweede ronde zwanger. En ik ben nog altijd bang dat het alsnog mis gaat. Denk dat veel vrouwen dat hebben, ookal hebben ze geen reden om dat te denken.

4. Lies33

Lies33 Niet meer actief

Die angst heb ik ook, dacht dat ik de enige was maar zo te lezen is dat niet zo.:D

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    ik heb dit ook gedacht..... 3 mediums hebben mij verteld zowiezo moeilijk zwanger te kunnen worden.. ggrr was als de dood maar goed nu al 16 weekjes

6. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Hartstikke herkenbaar hoor!! Op het moment dat je beseft dat je kinderen niet neemt, maar krijgt, slaat de tijfel toe. Zeker als het maar steeds niets lukt binnen dat eerste jaar nadat je gestopt bent met de pil.

Relativeren is heel moeilijk, maar o zo belangrijk hierin. Als je je emoties de overhand laat hebben (te vaak), dan verlies je jezelf in de wanhoop. Relativeer: ontpillen kan tot een jaar duren - vruchtbaarheidsproblemen komen in verhouding niet vaak voor en áls dat wel zo zou zijn, dan is de medische wereld al heel ver - de kans dat je géén kinderen zou kunnen krijgen is zeer klein - je hebt veel kans dat je in de grootste categorie vrouwen valt: diegenen die op een natuurlijk manier vlot zwanger worden - vergeet niet dat op fora als deze veel vrouwen (misschien wel de meeste) komen die problemen hebben gehad met zwanger worden of zwangerschap, wat betekent dat een forum als deze geen realistische afspiegeling is van de werkelijkheid, waarin het veel vaker wel goed gaat allemaal.

Misschien is het voor jou beter om dit soort fora, in ieder geval de horrorverhalen, wat meer te mijden. Natuurlijk ben je altijd welkom voor advies en een steun in de rug, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel!!

Maak je geen zorgen, probeer van het hele proces van zwanger worden te genieten en accepteer het zoals het gaat.

Veel succes!!

groetjes Patricia

7. meisje90

meisje90 Lid

Sep 4, 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zyn jullie toch lief voor me!
    Ik had verwacht dat ik de enige was die zo stom dacht
    we wachten af en hopelijk kan ik ook snel goed nieuws vertellen!
    Bedankt!

8. Lies33

Lies33 Niet meer actief

Fijn, een geruststellend antwoord.:)

Share This Page