Hallo iedereen, Ik ben sinds gister avond lid, en heb mezelf net voorgesteld. Daar kan je meer lezen over ons De reden dat ik lid geworden ben omdat wat vraagjes heb over zwanger worden. Dit word onze eerste kindje. Probleem; onregelmatige cyclus 28dagen,30 dagen, 32 dagen, 37 dagen. rond de helft van mn mogenlijke cyclus cervixslijm, ongesteld zijn duurt 4 dagen. Nu gebruik ik testen van action en van zwangerenkids.nl, dipsticks. Maar ben ik sinds 01 januari 2016 bezig met tempraturen, altijd als ik nog in bed lig en dezelfde tijd. deze blijven altijd rond dezelfde graden. Nu heb ik gisteravond positief getest op ovulatie, dit was een tuurstreepje. en met de test van de action. Vanochtend deed ik weer een test met die van de action en hij was weg. De cervixslijm, en de tempraturen geven nog niks aan. en zit nu op mn 18de dag van mn cyclus. Wat vinden jullie?waar moet ik van uit gaan?help...
Welkom! Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes even donker zijn, of de teststreep donkerder dan de controlestreep is. Dus een tuurtest kan niet positief zijn! Ik denk dat je eisprong nog niet is geweest en je nog even door moet testen. Ben je onlangs gestopt met anticonceptie?
Dat dus. En stel je hebt weer een lange cyclus van 37 dagen of zelfs langer: Bij een cyclus van 37 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 19 tot en met dag 27 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase (tijd tussen eisprong en ongesteldheid) van 10 tot 18 dagen. Stel je hebt nu een cyclus van 40 dagen. Dan kun je je eisprong dus verwachten vanaf dag 22 tot en met dag 30 van je cyclus. Doortesten dus. Grote kans dat je eisprong nog moet komen bij een lange cyclus. En de test is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Een ovulatietest werkt dus anders als een zwangerschapstest waarbij een tuurstreepje al positief kan zijn. Dit komt doordat elke vrouw de gehele cyclus het LH-hormoon in haar lichaam heeft waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Een licht tweede streepje op een ovulatietest zegt daarom ook helemaal niks.
Tuurstreepjes op een ovulatietest heb je heel vaak. Die zijn negatief. Nog even doortesten tot ie net zo donker is of donkerder dan de controlestreep! Klopt dus dat je temp nog niks aangeeft. Weet je ook dat je eisprong volgt op piek van je ovulatietest en dat die piek niet je eisprong zelf is. Die volgt daarna pas. Succes met het opsporen van je eisprong! Als je straks zo'n streepje op je zwangerschapstest hebt is het een ander verhaal.
Die cyclus van 37 dagen is dat een eenmalige uitschieter of heb je dat vaker? Zo niet vind ik je cyclus niet onregelmatig hoor. En idd een tuurstreep inziet positief op een ovulatie test. Dan moet er echt een dikke vette donkere streep staan.
Okee, bedankt dit is de eerste keer dat wij er echt voor gaan...dus dit is nieuw voor mij maar ik ben zeker al 2jaar gestopt met de pil microgynon 50
De cyclus was een uitschieter, maar mijn cyclus was eerst 28 dagen, toen ging die naar 32 toen weer terug naar 28 en toen bleef hij op 30 een paar keer...en toen ineens 37...dat was de laatste keer...wij hadden zoiets van wauw...en was een enorme teleurstelling dat ik ongesteld werd...dus tja we zijn er maar druk mee
Ik heb een cyclus van 28/29 dagen, maar heb ook pas op dag 18 mijn eisprong gemiddeld (ook pas achter gekomen middels tempen). Nu kun je wel een beeld maken van je cyclus en erop in spelen
Dan heb je gelukkig geen onregelmatige cyclus. Een schommeling van een paar dagen is normaal. Denk dat er veel mensen blij zouden zijn met je cyclus
Mijn huisarts zegt wel dat dit onregelmatig is namelijk...en een aantal zwangere vrouwen om mij heen zeggen dit ook
Het is idd onregelmatig, maar het kan erger ik hoop dat de uitschieter eenmalig is. Succes de komende tijd!
Dank je vond ik dus ook, en ik hoop ook dat het 1malig was maar ben bang van niet...komende tijd word enorm spannend