Hallo dames, Onze zoon twee maanden zit op vijf flessen, slaapt direct door na de laatste fles. Overdag dan heeft hij 3,5 a 4 uur tussen de voeding ga hem niet dwingen precies vier uur vol te houden. Maar stel hij slaapt maar een uur wordt wakker en dan pak ik hem,knuffel wat en leg hem in de box dat houdt hij max half uurtje vol want daarna gaat hij huilen maar tijd v voeding is het nog niet, knuffelen wilt hij dan ook niet meer. Leggen jullie hem/haar dan weer in bed tot volgende voeding? Dus twee slaapjes tussen de voedingen? Wij passen de drie R-s toe maar dat gaat dan niet helemaal op natuurlijk....
Volgens de 3 R-en kun je de kleine als hij wakker wordt en het is nog geen tijd voor de voeding ook in de box leggen, waar hij zich alleen moet vermaken. Als de kleine dan weer moe wordt dan weer terug naar bed. Dus 2 slaapjes tussen twee voedingen kan prima! Hier moet ik zeggen dat dat bijna nooit lukt hoor, maar je kunt het proberen!
Wij deden dat hier ook op gevoel hoor. Die 3 r-en heeft echt niet altijd met tijden te maken. Soms moet je niet te veel technieken en tips willen hanteren, maar op je gevoel en je kindje af gaan. Dus als je kindje 2 slaapjes tussen een voeding nodig heeft, gewoon doen! En kijk hier eens voor hoelang een kindje wakker kan blijven. Het gaat niet om slaaptijden, maar om wakkere tijden! inbakeren.nl - slaappatroon van baby's
De mijne is ook 2 maand bijna. Als hij tussendoor wakker wordt, wil hij vaak niet terug, dan heeft hij meestal 30cc voeding nodig, en gaat dan terug naar bed. ik volg daarin zijn behoeftes, dat geeft hier het meeste rust. Regelmaat is wel leuk, maar bij deze kleintjes soms lastig toe te passen voor elke fles. Dus kies ik liever voor de rust
Ik heb de eerste 3 maanden ook erg zitten hannesen met het slapen tussen de voedingen, want mijn dochter was ook vrijwel altijd na een uurtje slapen weer klaarwakker en wilde dan absoluut niet verder slapen. Meestal probeerde ik haar dan toch zo lang mogelijk in haar bedje te houden, bijv. door wat te rommelen in haar kamertje, dan bleef ze meestal wel rustig liggen kijken en soms viel ze dan zelfs wel weer even in slaap. Inmiddels kan ze langer wakker blijven en is ze ook vanzelf langer gaan slapen tussen de voedingen ('s ochtends meestal 1,5 uur en 's middags wel 2,5 uur), dus het probleem heeft zich vanzelf opgelost... Ik hoor dit vaak van andere moeders, waarschijnlijk doordat ze veel actiever worden zijn ze ook echt moe als het slaaptijd is, en gaan ze vanzelf langer slapen... Veel succes ermee!
Kijk gewoon wat je kind prettig vindt, en wat jou bevalt. Je moet regeltjes nooit boven je kind laten prevaleren, rrr is ook maar een theorie, en je kind is een persoon, dus veel belangrijker!
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik kijk naar mijn zoontje en naar zijn behoefte. Als ik merk dat hij moe is, dan laat ik hem slapen. Soms duurt zijn slaapje 45 min, vervolgens is hij dan klaar wakken, dan knuffelen we even, kletsen we wat (nouja, hij maakt geluidjes terug) daarna leg ik hem in de box, begint hij dan jengelig te worden dan is dat voor ons het teken dat hij nog even moet slapen.