Tussen hoop en vrees Part II

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by WM1307, Aug 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,096
    17,087
    113
    #21 Sado, Aug 24, 2016
    Last edited: Aug 24, 2016
    Eens....

Is er niet voor HCG geprikt, trouwens? De verloskundige kan urinetesten dan als onzin zien, maar als het een goede, intacte zwangerschap is, moet de HCG waarde in haar bloed toch gaan oplopen..

2. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Pfff wat spannend.
    Heb een aantal maanden terug iets vergelijkbaars gehad. In februari een miskraam gehad. Duurde 3 weken voor het bloeden gestopt was. Week geen bloed, toen ongesteld en 2 weken later m'n eisprong. Nog geen 2 weken later een positieve zwangerschapstest. Wat waren we blij, maar ook zo spannend na de miskraam. Met 6 weken enorm veel rood bloed verlies. Ik was er zeker van dat het weer een miskraam was. Vk gebeld, 's avonds mocht ik komen voor een echo. En wat schetste onze verbazing: er was een vruchtzakje te zien, met heeeeeel onduidelijk misschien zelfs een knipperlichtje. Maar in de baarmoeder was ook een hematoom te zien, wat het bloeden verklaarde. Weer onzekerheid, want de bloeding zou ook het vruchtje mee kunnen nemen. Elke 2 weekenden echo gehad en met 10 weken was de hematoom verdwenen! En inmiddels nu alweer 25 weken zwanger :)

3. WM1307

WM1307 Actief lid

Aug 11, 2016
    213
    39
    28
    Male
    NULL
    NULL
    Dit is in grote lijnen waar onze hoop op gebaseerd is, enige wat wij hadden was na de positieve test vrij rap negatieve testen daarna, heb jij daar ook ervaring mee gehad of na je test niet meer doorgetest?

4. Maaik79

Maaik79 Actief lid

Apr 11, 2009
    466
    2
    18
    Mijn advies is toch te testen. Nu krijg je toch hoop. Een test kan je niet vertellen of het goed gaat, maar wel een indicatie geven. Nu 1.5 week hopen op iets dat misschien niet is maakt dat een eventuele niet goede echo volgende week heel hard gaat aankomen.

Veel succes verder.

5. truus81

truus81 Bekend lid

Sep 22, 2014
    778
    0
    0
    +1
    Nu weet je echt helemaal niks nml

6. WM1307

WM1307 Actief lid

Aug 11, 2016
    213
    39
    28
    Male
    NULL
    NULL
    Ik snap wat jullie bedoelen maar zoals mijn vriendin terecht al aangaf is het vertrouwen in die testen flink gedaald door al die uitslagen en gaan we af op het advies van de verloskundige die inderdaad aangaf dat het alleen maar verwarring kon opleveren. Gisteren hebben we een verhaal gehoord van iemand die zelfs door een arts was verteld dat ze een miskraam had gehad en dus weer een wijntje durfde te nemen etc en bleek bij controle dat het bloed wat er was niet met een miskraam was samen gegaan, nu een prachtige dochter!!! Wij delen ons verhaal om de spannende tijd een plek te geven en we verlangen erg naar vrijdag wat de uitslag ook is omdat we dan een plan kunnen maken en stappen kunnen nemen. Nogmaals begrijp ik jullie echt wel en vat t niet verkeerd op maar dit is nu de Wijze waarop wij dit doen, we vragen geen antwoorden of conclusies maar alleen of ons verhaal bekend voorkomt, we blijven hopen maar ook realistisch.....

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja jullie verhaal komt vast bekend voor hier voor dames.
    Vandaar ook het advies om te testen zodat je het verloop kan volgen.
    Wil je dit niet en vrijdag afwachten ook prima.
    Maar het is natuurlijk logisch als mensen zich herkennen dat ze ook adviseren.
    Daar is tenslotte dit forum voor.
    Veel sucses met afwachten.

8. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,480
    5,840
    113
    Ik snap dat je hoop put uit dit soort verhalen. Ik denk alleen dat bovenstaande vrouw wel een positieve test had gehad als ze die had gedaan. Het geen vertrouwen hebben in de test en het daarom maar niet doen vind ik zelf een beetje gek. Een test doet niets anders dan het opsporen van een hormoon dat in je urine hoort te zitten als het een goede zwangerschap is.

Uiteraard is het jullie eigen keuze maar houd in je achterhoofd dat de verhalen die je hoort/leest niet helemaal gelijk zijn aan die van jullie omdat de meeste vrouwen in dat soort situaties wel een positieve test hebben gehad.

9. WM1307

WM1307 Actief lid

Aug 11, 2016
    213
    39
    28
    Male
    NULL
    NULL
    dat begrijpen we zeker, en het is super lief al die adviezen en is zeker niet zo dat we dat blind negeren. We zijn juist blij met alle adviezen die we krijgen, alleen ook door het googelen wat we doen en we tegen komen dat er vrouwen zijn die hun hele zwangerschap niet positief testen etc is het zo verwarrend geworden dat we dus op het advies van de VK afgaan.

10. WM1307

WM1307 Actief lid

Aug 11, 2016
    213
    39
    28
    Male
    NULL
    NULL

helemaal met je eens, en ik ervaar dit forum dan ook als een positieve omgeving met alleen maar goede bedoelde adviezen, waar we ook zeker over nadenken natuurlijk. Mijn bericht was ook niet om tegen de adviezen in te gaan maar puur om uit te leggen waarom wij nu even niet willen testen en vrijdag af wachten

11. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Na een knaltest met 5 weken heb ik niet meer getest. Ook niet na het bloedverlies. Wat betreft op en aflopende testen heb ik dus geen ervaring.
    Wil jullie heel veel sterkte wensen in deze spannende tijd. Ik kan echt pas sinds dat ik een week of 15 zwanger was een beetje genieten van de zwangerschap, door alle spanning en onzekerheid.
    Zou het ook niet iets van een vanished twin kunnen zijn? Dat het oorspronkelijk een tweeling zwangerschap was waarvan 1 van de vruchtjes het niet gehaald heeft? Dat zou misschien ook de aflopende testen kunnen verklaren, omdat een tweeling zwangerschap meer hormonen afgeeft. Maar dan zouden de testen nu wel weer op moeten lopen denk ik...

12. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    Lang getwijfeld om te reageren maar elke keer staat dit topic weer bovenaan.
    Ik ga nu toch reageren... het niet testen op dit termijn komt op mij over als een soort angst voor een negatieve test en dat het dan voorbij is.
    Want positief testen kan je vriendin. Dat zou betekenen dat zij niet zo iemand is die toch stiekem zwanger is terwijl ze negatief testte.
    Ik kijk ook wel eens tlc en bij de verklaring voor i did not know i was pregnant komt vaak naar voren dat veel zw testen niets lieten zien omdat ze vaak verkeerd worden uitgevoerd of afgelezen omdat men de gebruiksaanwijzing niet goed leest. En tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar als je positief hebt getest en daarna negatief kan ik me bijna niet voorstellen dat je bij de uitzonderingen hoort.

13. KvdL

KvdL Lid

Aug 24, 2016
    28
    22
    3
    NULL
    NULL
    We stellen jullie adviezen enorm op prijs, maar het is soms best moeilijk om uit te leggen dat testen geen nut heeft. Het is heel zwart wit om te denken dat een test positief moet zijn voor een goede zwangerschap en negatief voor een foutieve zwangerschap. Laten we wel wezen, hoeveel forum onderwerpen alleen al op deze site zijn er over dat de testen positief uitvielen terwijl miskraam al geweest was (dit heb ik zelf namelijk ook in juni meegemaakt. Ik teste uiteindelijk op 28 juli pas weer negatief), maar ook omgekeerd.
    Ja, dan moet er misschien bloed geprikt worden, maar dan alsnog blijven wij bij ons standpunt dat op dit moment de testen voor ons niet van belang zijn. Positief, negatief, dat doet beide niks wanneer we volgende week ofwel een gegroeid vruchtje zien of een verdwenen vruchtzakje.
    En door al die wisselende testen van de afgelopen weken heeft de vk dat geadviseerd om ons rust te gunnen ipv ons druk te maken om een uitslag die blijkbaar de afgelopen maanden ook al niet erg leidend is geweest...

En ja, het is ook logisch dat mensen hun advies geven, maar ik hoop ook dat mensen accepteren dat wij niet willen testen... We zijn vooral benieuwd of er meerdere vrouwen zijn die zoiets hebben meegemaakt, dat heb ik zelf ook gevraagd in mijn eigen topic "Altijd grijs gebied".

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties, maar reacties over wel of niet testen brengen ons geen antwoord op onze vraag.

Liefs

14. KvdL

KvdL Lid

Aug 24, 2016
    28
    22
    3
    NULL
    NULL
    #34 KvdL, Aug 26, 2016
    Last edited: Aug 26, 2016
    Lieve Yaisa,

Daar heb ik zelf ook gedacht omdat WM1307 zelf 1 van een tweeling is, maar zijn broertje/zusje buitenbaarmoederlijk was... Dat zou overigens heel veel verklaren, maar omdat we pas echt antwoorden krijgen na de echo van 2-9 ga ik niet op de zaken vooruit lopen..

Bedankt voor je lieve reactie.

Liefs

15. KvdL

KvdL Lid

Aug 24, 2016
    28
    22
    3
    NULL
    NULL
    Lieve Laurazoey,

Bedankt voor je reactie, maar het niet testen is geen kwestie van angst. Ik ben zo onderhand namelijk wel gewend aan de negatieve testen aangezien ik die al gehad heb, dat terwijl er blijkbaar wel een vruchtzakje zichtbaar is. Het niet testen heeft te maken met dat we het belangrijker vinden om te zien wat zich volgende week op de echo afspeelt en dat staat compleet los van de uitslag van een test.
    Ik ken elke gebruiksaanwijzing ondertussen letter voor letter, dus denk niet dat daar iets verkeerd in gaat.
    Ik begrijp je reactie, maar zoals ik eerder ook al heb geschreven zou ik het prettig vinden als de reacties iets minder zwart/wit zijn en iets meer gericht zijn op het zoeken van vergelijkbare verhalen of ervaringen.

Liefs

16. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

Jun 17, 2016
    814
    200
    43
    Lieve KvdL en WM, gewoon doen waar júllie je goed bij voelen en dat is duidelijk het advies van de verloskundige opvolgen (m.i heeeel verstandig, zij is toch degene die hiervoor geleerd heeft en heeeeel veel meer verstand heeft dan wij allemaal bij elkaar). Ik snap heel goed dat jullie niet meer gaan testen en dat jullie gewoon afwachten tot vrijdag. Ik wens jullie alle goeds en ik hoop dat jullie vrijdag goed nieuws krijgen! Nog een goedbedoeld advies van mij ;) Stop met Googlen! Daar maak je jezelf misschien nog wel gekker mee dan met testen. Wacht volgende week vrijdag af, het is moeilijk, ik snap dat maar ga lekker van het weer genieten, naar buiten, iets leuks doen. Dokter Google gaat jullie niet wijzer maken vrees ik ;)

Heel veel geluk en ik blijf jullie volgen!

17. KvdL

KvdL Lid

Aug 24, 2016
    28
    22
    3
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Lieve reactie en dat ga ik zeker dit weekend opvolgen!

Xxx

18. Annewiep

Annewiep Actief lid

Jun 14, 2016
    159
    6
    18
    Ik geef jullie groot gelijk WM het kan alleen maar voor meer verwarring zorgen. Ik vind het heel knap dat jullie het geduld hebben om af te wachten!

19. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,096
    17,087
    113
    Ik ga nogmaals mijn vraag over op HCG prikken stellen. Geen urinetesten willen doen omdat je daar geen vertrouwen meer in hebt, oke. Maar bloedtesten kunnen niet liegen.

Waarom laat je geen bloed afnemen? Lijkt me dat de verloskundige zoiets ook wel aanbied?

20. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Vergelijkbare verhalen ga je hier denk ik niet vinden...het is namelijk heel erg zeldzaam,dat je zwanger bent met een goed uitgevoerde negatieve test...
    Die kans is echt nihil.De ervaring leert dat je als je zwanger bent,een positieve test hebt.Vandaar ook het advies van veel meiden om toch een test te doen.En als die test knalt,dan kun je met vertrouwen naar de echo gaan,en komt het vast allemaal goed,en als hij negatief is,of nog steeds een heel licht streepje,kun je er van uit gaan dat je niet(meer) zwanger bent,en je een miskraam hebt gehad.

Share This Page