Tussen IUI en IVF in! Wie nog meer?

Discussion in 'MMM clubs' started by Sugarcoated, Nov 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boedah

Boedah Niet meer actief

Vervelend clarajilla!
    Misschien komt het nog door alle hormonen?
    Ik kan bijvoorbeeld bij mij merken dat mijn menstruatie normaal een dag of 5 duurt, maar nu ik deze maand niet met nieuwe hormonen ben begonnen, duurt het al 8 dagen.. :(

2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Ik heb al zeker 3 maanden geen hormonen gebruikt. Laatste x was augustus/september.
    En nu de pil dan ( is natuurlijk ook hormonen). Maar 8 jaar geleden toen ik ermee begon ook nooit last van gehad.
    Nu baal ik wel echt super erg van de pil :( vind nu echt niet leuk meer.. Maarja zit niks anders op dan doorgaan..

Oh dat is ook vervelend! Dat vind ik ook nooit fijn als de menstruatie ineens langer duurt

3. Cassie21

Cassie21 Actief lid

Oct 1, 2016
    263
    55
    28
    Hai dames,

Nog iemand op het wachtbankje?! Ik sinds vandaag... fingers crossed

4. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hoi cassie, ik zit niet op het wachtbankje. Wordt het hierna bij jullie ook ivf?

Ik ben net gebeld door de arts, mijn bloedwaarden waren allemaal goed van vorige week, en aan de hormoon waarde kon ze zien dat ik redelijk wat hormonen moet spuiten voor ivf. Ik ga beginnen met 187,5 eenheden bemfola. Is iemand hier al bekend mee? Ik spoot met de IUI 75 eenheden puregon..

5. Cassie21

Cassie21 Actief lid

Oct 1, 2016
    263
    55
    28
    Hai Boedah, yes hierna richting IVF... Ik heb helaas (behalve Ovitrelle) nog geen hormonen hoeven te gebruiken...

wanneer beginnen jullie? moet je ook eerst aan de pil?

6. Boedah

Boedah Niet meer actief

Is er een rede voor dat jullie maar 3x iui doen? Ik heb er 6 gehad.. Eerst aan de pil ja.. als het goed is krijg ik deze maand. Of een brief met een afspraak erin wanneer ik naar de verpleeegkundige moet voor alle medicijnen en het schema, en krijg ik met die brief een recept mee voor de pil, en wanneer ik daarmee moet beginnen.

7. Boedah

Boedah Niet meer actief

2e kerstdag gaan we uit eten met de familie, mijn nicht is zwanger :(. Helaas snapt de rest van de familie niet hoe moeilijk dat voor me is :(

Heb nu gezegd dat we wel zien hoe laat we komen van te voren, net hoe mijn bui die dag is. Ik kreeg te horne dat het voor haar ook lastig is en dat ik haar zwangerschap zo wel een beetje verpest :(:(

Voel me erg onbegrepen...

8. Cassie21

Cassie21 Actief lid

Oct 1, 2016
    263
    55
    28
    Wij komen eigenlijk meteen in aanmerkimg voor IVF maar wilden eerst nog IUI proberen. Spannend hoor!

9. Silver27

Silver27 Actief lid

Oct 14, 2013
    276
    44
    28
    Hoi dames, helaas ben ik vanochtend ongesteld geworden. 11 dagen na m'n laatste iui.
    Maandag bellen naar het ziekenhuis voor een doorverwijzing. Pfff wat zie ik tegen het ivf traject op zeg!

@Boedah, wat frustrerend dat ze je niet begrijpen. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Dit traject geeft al zoveel spanning dat je het er niet bij kunt hebben om wat iemand anders denkt.

@cassie succes met de wachtdagen

10. Cassie21

Cassie21 Actief lid

Oct 1, 2016
    263
    55
    28
    Aaah silver :( . IVF Lijkt me ook een heftig traject, maar de kans op meer succes geeft me wel hoop.

11. Boedah

Boedah Niet meer actief

Balen Silver :(

12. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

Mar 9, 2015
    126
    0
    16
    Female
    Randstad
    Raar. Ik had hier een hele reactie getypt en die is nu weg. Dus overnieuw! Ik moet iets heel genants met jullie delen. Ik hou mijn eisprong bij met ovulatietests en soms temperaturen. Nu zijn manlief en ik even het circuit MMM uit, maar zelf aan de klus. Vanmorgen was eh, een goed moment! Maar er staat druk achter, dus ik heb wat meer moeite dan normaal en heb dan soms visuele stimulatie nodig, je snapt m he? Had op mijn telefoon ff wat opgezocht. Nou ja. Flash forward, ik zit op mijn werk. Collega pakt onschuldig mijn telefoon en zet safari/internet open. Ik had het denk ik niet weggeklikt. En nu denk ik dat ze het heeft gezien. HELP! Dat is toch genant! Ik zit dit met schaamrood op mijn kaken te typen :O Wat kan ik nou het beste doen? Ze is een goede collega waar ik veel mee moet samenwerken. Ze weet dat wij een kindje proberen te krijgen. En we hebben een open houding naar elkaar. Aan de ene kant wil ik het toelichten en vragen of ze iets heeft gezien, aan de andere kant denk ik; ignorance is bliss. Ik weet niet zeker of ze wat zag en dan nog, er is ook zoiets als too much information en sommige dingen bespreek je niet met elkaar? Ehm. Over een week kan ik hier vast HEEL hard om lachen. Achter gesloten deuren. In mijn eentje. :O

13. Boedah

Boedah Niet meer actief

Haha sugarcoated.
    Ik zou er niks over zeggen, lekker boeien wat zij misschien heeft gezien of denkt ;).

14. Boedah

Boedah Niet meer actief

Net de brief op de mat!
    Dinsdag 10 januari de afspraak voor alle medicijnen.. In februari de behandeling zoals het er nu naar uit ziet.

Goed begin van het nieuwe jaar laten we maar zeggen!

15. Cassie21

Cassie21 Actief lid

Oct 1, 2016
    263
    55
    28
    Fijn Boedah. Begin je met de pil?

16. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ja, receptje zat bij de brief met de afspraak erin.

Ik krijg de ethinylestradiol/levonorgestrel 30 :( Beginnen zodra ik ongesteld wordt..

17. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Spannend boedah!

En dat is de microgynon 30 misschien ken je die naam wel? Ik slik die ook nu ( al 5 weken), nog 9 dagen en dan ben ik van de pil af! En over precies een week begin in met de eerste spuit.

18. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

Mar 9, 2015
    126
    0
    16
    Female
    Randstad
    Van de week hebben we een info avond bijgewoond over ivf. Meeste wist ik al, maar toch goed. Al is het goed om op zo'n avond te zien hoeveel mensen ermee bezig zijn. Verhaal van de embryoloog was interessant, verhaal van de dame van Freya ronduit vervelend en suggestief (iedereen met vruchtbaarheidsissues heeft behoefte aan contact met lotgenoten en praten over emoties). Ook onduidelijk hoe verdoving plaatsvindt bij de punctie. Volgens de arts plaatselijke verdoving (jeej!!) volgens de verpleegkundige alleen paracetamol en diclofenac?? Volgende week hebben we intake in ons eigen ziekenhuis, daar nog eens navragen. Verder stop ik op 1 januari met roken en verwacht ik dat we ergens in februari starten.

19. Boedah

Boedah Niet meer actief

Heb inderdaad de microgynon30 gekregen! Vandaag maar gelijk opgehaald zodat mocht het met kerst nodig zijn, ik gelijk kan beginnen..
    meisje bij apotheek durfde serieus de opmerking te geven dat er in mijn dossier stond dat ik een kinderwens heb, en dat de pil daar niet aan mee werkt :x. Kind heeft nu geen fijne kerst....

20. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Oh spannend sugar! Wij hebben geen info avond gehad. Gewoon gesprek met de fertiliteitsarts arts en uitleg van haar en dat was het! Ik zou ook echt geen behoefte hebben gehad aan een hele avond met allemaal mensen.
    Ik krijg een infuus met pijnstillers voor de punctie.

@boedah, Baja wat is dat een raar wijf! Lijkt me als je bij de apotheek werkt ze daar wel beter weten, maar niet dus.. En dan ook nog een opmerking erover maken!
    Ik had de pil nog in huis liggen. ( 4 doosjes) en zijn nog goed tot 07-2017 dus heb ze mooi niet gehaald!

Share This Page