Tussen realiteit deel 2

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Jette01, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Heeee Marla!!!!! Ik dacht al: die komt vast wat vertellen!!!! Hahaha VAN HARTE!! Heb je nog geen echo gehad? Ik heb bij beide vanaf 7 weken een echo gehad omdat die angst gewoon blijft gek genoeg. Zal de volgende keer ook wel zo zijn!
    JA Famke ook al weer tweeen in de peuterpuberteit...eet ze nu wel goed vast voedsel? Ben je al helemaal met de bv gestopt?

Hier ook volop peuterpuberteit aanwezig bij JP! Fee ook in zo'n lekker fase NOT Ze is altijd een voorbeeldig babietje geweest maar net als JP zo rond een jaar onuitstaanbaar, veel huilen en d'r zin willen, gefrustreerd omdat ze nog niet kan lopen...bij JP ging het gelukkig over toen hij kon lopen (12 maanden) dus hopelijk bij haar ook hahahaha
    Gaat allemaal verder goed! Werk is druk, maar het bevalt nog goed en ik heb een hele goede balans tussen mijn baan en het gezin. Mijn man helpt ook echt wel heel veel en vangt de boel erg goed op als ik zakeljik naar Nederland moet voor een paar dagen zo 2x per maand.
    Van de zomer denken we aan nr 3 te gaan werken ;)

Hoop echt dat je weer blijft meeschrijven! We hebben je gemist!! Ja Sam is bijna 1 alweer!!!

Hope: nogmaals blij te horen dat het allemaal goed gaat! Je laat vast wel weten als het zover is toch?! Weten jullie het geslacht al of niet? Wij wilden het de eerste keer niet weten. Maar soms laat een echo weinig aan de verbeelding over ;)

2. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Joehoe Amber......gefeliciteerd met je kleine knul.
    1 jaar al weer vandaag!
    Ik hoop dat alles goed met jou en je kids is en dat je snel weer even komt posten!

Marla, de Ka is inderdaad weg, ik wou toch wel graag een 5-deurs auto, dus nu zijn iets grotere broertje fiesta geworden.
    Ik heb de afgelopen 3 weken zowat op chocolade geleefd die ik allemaal gekregen heb, maar daar kom je dus niet echt van aan (op de lange duur wel natuurlijk:)) wacht maar over een tijdje ben ik weer aan het mopperen dat er wel wat af mag. Ik zal het even de tijd geven.
    Mijn bevallingsverhaal staat een paar pagina's terug, als je tijd hebt om te lezen.
    Goed dat je functie is veranderd, nu heb je tenminste weer tijd om hier te komen:D

Me2, oh jee bij jou ook al aan het puberen! Ik hoop dat het hier strakjes wel meevalt maar soms......
    Gisteren wou Eline echt niks maar dan ook niks eten. Ik een beetje pissed natuurlijk maar dan maar geen eten. Vanacht begon ze te huilen en ja hoor, flink overgegeven. Zo zielig, er heeft dus wel wat dwars gezeten, vanmorgen was ze weer vrolijk.

Jette, alles goed bij jou?

Marieke, ook weer in het koude kikkerlandje terug?
    Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad en dat jullie super genoten hebben van alles en elkaar.
    Alles goed met Neia?

Wuppie, wanneer krijg je een echo om te kijken hoe ver je bent?
    Komt goed meid, deze keer gaat gewoon goed!

3. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Allereerst; Van harte gefeliciteerd met je 1ste verjaardag, lieve Sam! En dat je nog maar net zo'n lief schatje mag blijven als je het eerste jaar bent geweest! Amber, veel plezier vandaag toegewenst!

Heeeee Me2, leuk om jou weer te "spreken"!!! Ahum, lees ik nou dat je wel een 3e kindje zou willen? Leuk, leuk, leeeeeuuuuk! Daar willen we in de zomer natuurlijk ook van alles van weten!

En nee, ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik geef nog steeds BV (nu maar in het geheim, want ik kan hier eigenlijk niet echt meer mee aankomen, haha). Famke valt altijd lekker in slaap aan de borst, dus vandaar dat de avondvoeding er nog in zit ('s ochtends en 's avonds). Het grappige is dat ze ook heel vaak koemelk wil drinken: ze vindt melk gewoon erg lekker.
    Vast eten gaat beter dan het ooit gedaan heeft, maar gaat nog steeds met ups en downs. Ze eet pas sinds 2 weken een boterham bij mij thuis.

Ooooh, Fee is er ook vroeg bij: ik kan me van Famke nog herinneren dat ik de periode 14 - 18 maanden heel druk vond: ze trok alle kasten open en was ik net de troep van de ene kast aan het opruimen, dan trok ze alle boeken uit de boekenkast. Ik ben vaak zat toen snel naar buiten met haar gegaan, om mezelf wat opruimwerk te besparen. (Famke liep pas met 18,5 maanden). Denk je dat Fee ook zo vroeg gaat lopen als JP?
    Grappig, hoor, dat JP nu ook zo midden in de peuterpubertijd zit. Ik heb een boekje over de peuterpubertijd van een vriendin gekregen, maar die moet ik toch ECHT snel gaan lezen!

Dus je woont nog in Zwitserland? Zijn jullie nog van plan daar lang te blijven? Bevalt Zwitserland goed? Volgens mij is het wel een prettig land om in te wonen, toch?

Het klinkt wel grof, maar ik ben toch blij om te lezen dat jij ook bang bent geweest in de beginweken van je laatste zwangerschap. Ik heb precies hetzelfde! Ik vind het zoooo eng en denk de hele tijd bewijs te hebben dat het niet goed zit. Gelukkig werd ik gisteravond weer misselijk en dan ben ik weer blij en gerustgesteld. Ik ga donderdag met de VK praktijk bellen voor een intakegesprek. Ik kijk maar hoe lang ik het volhoud zonder echo! Liep jij bij de gynaecoloog?

En Minka, het kan zo snel bij die kleintjes gaan: het ene moment zijn ze niet lekker en het volgende moment lachen ze alweer en spelen heel vrolijk (gelukkig maar!).
    Ah, dus nu een Ford Fiesta: die is inderdaad wel wat groter, maar je blijft zo te lezen wel bij Ford. Oh, dus chocolade helpt niet direct bij jou, maar misschien moet ik je dan inderdaad over een half jaar spreken. Neeeeee, ik hoop uiteraard dat de kilootjes eraf blijven! (tenminste vond ik zelf wel fijn, maar helaas, helaas is het mij niet gelukt).

Wuppie, hoe gaat het nou bij jou? Hoe ver denk je dat je nu bent? Wanneer krijg je je eerste echo?

Famke begint nu echt wel humor te krijgen: ze heeft een liedje over een krokodil die je in je bil bijt en dan roept ze er keihard "HAP" achteraan en moet dan heeel hard lachen. Ook zei ze laatst iets tegen Peter dat heel grappig was en zei er meteen achteraan dat het niet waar was en had een grote grijns op haar kleine gezichtje. Helaas was Marlaman vergeten wat het was, maar het was echt komisch.

Jette, met jou ook alles goed?

Liefs,
    Marla

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Amber: van harte met Sam!!! Nog vele jaren! Hoop dat alles goied gaat bij jullie!!

Marla: zo weer een lekkere lange Marla-mail!! Ga zo door, hebben we gemist hoor!!!
    Inderdaad is Famke een echt melkdrinker!! Heerlijk hoor zo nog even samen knuffelen!! Ik heb beide tot 7 maanden full time bv gegeven, nadat ze bijvoeding kregen wilden ze ook niet echt heel graag meer.....en bij JP liep de bv meteen helemaal terug door de bijvoeding en dat terwijl hij een flesseweigeraar was!Maar zoals Famke die niet graag vast voedsel at is het natuurlijk ideaal die bv want altijd bij je! Vond ze vast voedsel gewoon niet lekker? Hoe zou dat nou komen?
    Ja die fase dat ze alles opentrekken en rotzooi maken ed ben ik ook niet zo blij mee hahaha en herken wat je zegt dat je dan af en toe gewoon even naar buiten vluchtte! Nu spelen ze lekker samen en bij de oppasmama leren ze alles op te ruimen na het spelen dus JP doet dat braaf! Bij hem zit de peuterpuberteit voornamelijk in onrustig slapen en nachtmerries....beide zijn voorbeeldige slapers, altijd geweest, maar nu is hij continue wakker snachts en dan brullen, als we hem laten, brult hij gewoon rustig een uur (soms ljkt het wel een beetje nep zelfs), maar wij zijn als te dood dat hij het er op een gegeven moment gewoon om doet, daar begint het nu namelijk op te lijken. Soms is Fee nl d'r speen kwijt snachts en dan gaat hij ook opeens huilen, alsof hij even aandacht wil. Hij is op het moment ook wel wat jaloerser op de aandacht die zijn zusje krijgt merk ik ook. Hoop dat we deze fase snel weer door zijn....

Denk dat de kinderen erg op mij lijken. Ze zijn erg duidelijk in wat ze willen en wat ze vinden dat ze moeten kunnen hahahahahaha Hoop dat Fee ook zo snel loopt (ze staat al zelf en doet dan stapjes), want ik vond het echt een zegen toen ik JP niet meer hoefde te tillen. Was toen ook al wel weer 5,5/6 maanden zwanger dus dat kwam wel goed uit. Ja een derde zou zeer welkom zijn,maar het is echt wel al heel druk hoor 2 kindjes, zelfs als ze normaal echt heel goed slapen. Ik vond het de eerste 9 maanden echt ene eitje, maar nu Fee echt meer d'r eigen willetje krijgt merk ik dat het gewoon wel zwaar is zo af en toe. Op het moment zijn ze beide onrustig snachts, echt zo'n fase en dan denk je echt, waar begin ik aan....Toch wilde ik echt weer meteen na de geboorte van Fee voor de volgende. Had echt niet het gevoel dat dat de laatste keer was. Maar "gelukkig" mocht ik van de gyn pas weer na 1 jaar zwanger worden, omdat Fee met een keizersnee geboren is vanwege stuitligging. Nu is ze over 3 weken 1 maar wil zelf nog even wachten tot de zomer en mijn man is volgens mij allang blij, want die vindt het allemaal wel erg druk nu al.
    Ik ben inderdaad bij de gyn. Zal de volgende keer ook weer spannend zijn de eerste weken. Ik weet nu al niet hoe ik die weer moet doorkomen.....dat blijft gewoon ben ik bang. Ik kan me van de vorige keer herinneren dat ik echt die echo met 7 weken moest en met 9 weken en met 11 en 13 weken om zo de controle te houden.....Knap dat je nog geen afspraak hebt gemaakt!!

Bij Fee heb ik zwangerschapsdiabetes gehad dus ben sowieso bij de gyn. Zit jij niet bij de gyn? Ben jij nu niet weer heel bang voor die BI?

JA wij wonen nog steeds in Zwitserland en dat bevalt goed. Ik werk thuis en daardoor ben ik erg flexibel met de kids. Betekent wel dat ik dus 1 a 2 x per maand even naar Nederland moet voor een zaak. We werken allebei full time maar zijn goed georganiseerd en de kinderen gaan heel goed bij de opasmama. Ze leren er zoveel van de andere 3 kinderen en ook leren ze goed Frans spreken hahahaha Ik haal ze dan eind van de middag op en dan kunnen we nog naar de speeltuin of iets anders leuks doen. Daarna eten koken voor ze en in bad en dan nog even met z'n 3-en op ons bed knuffelen en naar een tekenfilmpje kijken en dan naar bed. Mijn man is vaak pas laat thuis nadat de kinderen al in bed liggen en dan eten wij samen. Hij verzorgt de kinderen helemaal sochtends en heeft dan even tijd met ze. Het leven hier geeft ons ook wel de rtuimte om zo met het gezin bezig te zijn, omdat we hier een stuk minder druk zijn op sociaal gebied dan in NL. Eigenlijk staan onze weekenden dus volledig in het teken van de kids. De zomers zijn hier heerlijk en warm en we wonen lekker aan het meer dus genoeg te doen. De winters kunnen mij wat mij betreft gestolen worden, maar dat heb ik ook in NL hahahahaha

Minak: zo, lekker al die kilo's eraf! Bij mij zijn de zwschaps kilo's er door de bv elke keer zo af gegaan, maar dan als ik daar mee stopte kwam er toch weer wat bij.....Ben nu maar aan de lijn. 5 kilo al kwijt...wil bij de 3de gewoon op een lager gewicht starten dan bij de vorige 2, niet dat ik veel aankom tijdens de zwschap, maar heb al zo'n tijd niet op m'n gewicht gelet dat er in de afgelopen jaren van zwanger worden en zwanger zijn en bv geven er stiekem behoorlijk wat is bijgeslopen....
    Wat sneu dat Eline gewoon niet zo lekker was en dus niet wilde eten! Ik doe over eten nooit moeilijk. Dan maar zonder eten naar bed en dan krijgen ze een grotere fles. Gelukkig gebeurt dat niet vaak......maar zoals je zegt als je denkt dat het door de peuterpuberteit komt dan kan je er anders zo pissig om zijn....

Marieke: zijn jullie al terug? Hoe was het?

5. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    lieve Sam van harte gefeliciteerd met je verjaardag hopelijk lekker veel kado's dikke kus van Sem
    en een knuffel en kus ook van mij hoor

ja de gezelligheid lange mails alles is terug
    en meiden we moeten op deze weg doorgaan gezellig haha
    maar ik moet nu nog even weer afzeggen druk druk dus lange mail nog niet maar weer meiden zwanger zo gaaf echt tof hoor.
    blijf erbij we hadden met z'n allen dichter bij elkaar moeten wonen had graag de kindjes en jullie in real live willen zien
    en dat mis ik soms maar ja hier zijn we met elkaar gelukkig nog stees

marieke terug meid heb je het goed gehad ben benieuwd.

hope knuf meid o het gaat hard bij jou wat fijn tof goed blij ben ik

ben blij met jullie allemaal nou emo miriam gaat eten en eten voor vanavond maken moet straks werken bleh
    liefs miriam knuf voor jullie allemaal

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    kijk eens wat lief ze schelen elkaar anderhalve dag wat een poeperds he

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mairiam: wat zoet die foto! JA ben ook heel blij met jullie hoor!! MOeten ooit een keer een meeting regelen denk ik! Werk ze!

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    #228 marla, 16 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2010
    Nou, lange Marla-mail, Me2? Jij kan er ook wat van, hoor, haha.
    Wat goed van Fee dat ze al staat en stapjes kan maken. Op die leeftijd deed Famke nog helemaal niets! (pas vanaf juni vorig jaar trok ze zich een beetje op) Dat gaat vast niet lang meer duren voordat ze loopt.
    Grappig ook dat JP en Fee al een heel eigen willetje hebben en dat dat duidelijk van jou afkomstig is. In Famke's nieuwe groep op de creche zeiden ze ook al na 1 dag dat madam een heel duidelijke eigen wil heeft en precies weet wat ze wel en niet wil. (Soms kan Famke ook een echt klein haaibaaitje zijn)
    Ik denk dat JP's huilen echt fases zijn en vanzelf weer ophouden. Famke werd ook veel wakker toen ze net ging lopen: zo veel nieuwe indrukken. Misschien heeft JP ook een groeisprong? (en Fee helaas ook gelijktijdig)
    Spannend, joh, om voor nummer 3 te gaan: dat is voor ons, gezien mijn leeftijd, sowieso geen optie meer, maar ik ben al heeeel blij met mijn Famke.
    Je vraagt of ik bang ben voor BI: heel erg, om eerlijk te zijn. Ik kan me de pijn nog goed herinneren en het feit dat je eigenlijk gewoon gehandicapped bent: ik kon helemaal niets meer, en hoe afhankelijk je dan van iedereen bent.
    Naar dat je zwangerschapsdiabetes hebt gehad: had je dat ook niet op het eind bij JP? Ben je daar niet bang voor straks? Je staat natuurlijk wel onder hele goede begeleiding bij de gyn.

Het is wel ideaal dat je kunt thuiswerken en dat zo goed kunt combineren met de kinderen. Ook ideaal dat je man 's ochtends de kinderen opvangt. Hier heb ik ook een klein meisje dat altijd een filmpje MOET zien voor het slapengaan: zij is helemaal Musti fan. Flyke -> die ken jij vast wel. Is een belgisch katje in Nijntje stijl (maar ik vind hem eigenlijk leuker dan Nijntje). Waar kijken jouw kinderen naar?

Ik denk trouwens dat Famke gewoon wat later aan vast voedsel toe was: tot 11 maanden heeft ze haar lipjes stijf op elkaar gehouden en vanaf 11 maanden heeft ze mondjesmaat wat gegeten. Ze is trouwens wel een fijnproefster. Als de tomaten-knoflook-basilicum-pastasaus niet vers genoeg is, dan lust ze het niet en eten in een restaurant dat goed is klaargemaakt eet ze wel met smaak. (dan eet ze opeens gerookte forelmousse enzo, terwijl ze gewoonlijk geen vis lust).
    Is wel grappig om te zien. Achteraf gezien, had ik het meer op zijn beloop moeten laten, maar Famke is mijn eerste en dan weet je dat allemaal nog niet.

En Miriam, wat een poepie is Sem en wat wordt hij toch alweer groot! Leuk, hoor. Sorry, maar wie is het baby'tje dat naast hem ligt? En inderdaad zooooo jammer dat jullie niet dichter bij wonen: zou wel heel gezellig zijn om elkaar in real live te zien.
    Dus jij bent flink druk: ik herken dat zo! Je bent dan van 's ochtends vroeg tot s'avons laat (Famke ligt pas om 20.30 uur in bed) bezig met van alles en nog wat. (en dan ook nog het huishouden dat er nog ligt: dat staat bij mij even op een 2e plan, maar soms moet dat toch gebeuren, getver!!!)

Gevaarlijk, gevaarlijk: 2 studenten hebben hier een joekel van een doos Merci gebracht: jullie weten wel, zo'n doos die 2 keer zo groot is als normaal. Gevaarlijk, ik heb er toch echt 2 uit gepakt: kon me niet bedwingen (smikkel, vooral die met koffie en room is heerlijk, maar ik lust ze allemaal, hoor).
    Oh ja, ik heb ook nog een gigantische koortslip, die je al van ver ziet: de schoonmaakster gilde vanochtend al van de andere kant van de gang dat ik een koortsblaar had. Misschien heeft dat wel met de zwangerschap te maken.

Marla

9. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Wat een lekkere lange posts zijn er weer geschreven, zou Marla weer terug zijn:)
    Even 2 foto's aan elkaar geplakt; wie is Eline en wie Leonie?

10. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Even snel, want Marlaman doet Famke in bad en ik droog haar zo af en olie haar in:
    Aaaaaaaaah, smelt, smelt, Minka, wat lief!!!
    Jeetje, weet je zeker dat dit wel 2 kinderen zijn? Ze lijken wel heel erg op elkaar! ;)
    Nou, daar gaat ie: boven Eline en onder Leonie?

En, en... ga ik nou door voor de koelkast? :D

11. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hoi marla,

ik vindt het echt geweldig dat je weer terug bent, heb je zo gemist!!!

goh meis wat hebben we veel bij te kletsen, hoop dat je tijd kunt blijven vinden om contact te houden!!??

Met dominique gaat het errug goed, al een hele jonge dame hoor, ze kletst me de oren van de kop!
    Ongelofelijk wat een dametje en wat ze soms zegt!!!!

Ze kent b.v al onze paarden qua afstammeling, mijn moeder bracht haar laatst terug naar huis en er liepen 2 paarden in de stapmolen,
    toen zei ze kijk oma de Flemmingh = afstammeling, ongelofelijk want het klopte ook nog!!

Dat aan mamma hangen is hier ook heel heftig geweest, mamma til op was een van de meeste kreten als ik thuis was, ze wilde ook niks van pappa weten maar dat gaat nu weer een stuk beter!

Vertel vertel marla hoe gaat het met jou!!

sorry meiden maar ben zo blij dat marla weer terug is!!!

jette:D

12. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey

kwam vlug even piepen en wat zie ik,
    heel wat bijgeschreven
    lees donderdag alles bij in detail
    zag meteen dat marla terug is, marla welkom terug,
    ben blij dat je terug bent!
    en wat mooier nog met een nieuwe banner!
    dikke proficiat!

wuppie, ook jij terug zwanger, ben ik blij om, en mij deze keer moet het echt goed gaan, het zal gewoon goed gaan!!

de rest sorry reageer donderdag!
    alles goed hier, kleintje in de buik laat zich de hele dag door goed voelen, wat een verschil met Merel zeg!
    en merel weer genezen, tatert aan een stuk door en zegt zinnetjes van drie woorden, wel grappig, "meneer koekje eten", "papa komen eten", gisterenavond heeft ze me wel ondergekotst maar was doordat ze op korte tijd te veel gegeten heeft vrees ik, avondmaal, pudding, melk op 2u tijd, beetje eigen fout van het al toe te laten

allez we zijn echt de goede toer op
    dat nog meer wensen en dromen van iedereen hier mogen uitkomen!

liefs
    flyke

13. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hoi meiden,

minka wat een zoete foto's zeg, ja als je me zo zou vragen wie wie is :(:(:( durf het niet te zeggen!!!

Flyke, wat een verschil met je eerste zwangerschap dat je dit babietje zo goed voelt!!!

Marla ik had het helemaal niet gezien je banner maar van harte gefeliciteerd met je 2e zwangerschap (is dat ook stiekem de reden dat je terug bent???)!

Meiden voel me bijna schuldig, iedereen is al voor de tweede keer zwanger, of denkt er al weer aan.
    en ik............. ik vindt het eigenlijk wel goed zo!
    heb een tijdje gedacht dat ik wel een tweede zou willen, maar met de slechte slaap perikelen van Dominique heb ik eigenlijk voor mezelf al bedankt, ben zo dankbaar voor dit gezonde meiske maar het lijkt me zo vermoeiend om nog een keer van voren af aan te beginnen!!

kllinkt dit erg dom????

liefs
    jette

14. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Jeetje wat een drukte ineens wel gezellig hoor :D

Miriam wat een lieve foto met zijn tweetjes reageren ze al op mekaar?

Minke ik zie echt niet wie wie is ze lijken echt zo veel op mekaar.
    Je kan in ieder geval zonder schuld gevoel chocolaatjes eten oh en dat net voor pasen jammie.:)

Marieke hoe was jullie vakantie en is het huis verkocht?

Flyke gelukkig is merel weer beter hier ook zo'n kleine herrie maker ze heeft nu het woordje meer geleerd dus als haar koekje op is zegt ze "mama meer koek" en haalt het zo uit de kast ;)

Me2 dus ook maar even op een dieet wat goed dat je al 5 kilo kwijt ben. Ik ben de laatset weken 4 kilo kwijt geraakt en kan eindelijk mijn broeken van voor Sophie weer aan.....voor even hopen we dan maar.

Minka Famke weet dus ook duidelijk wat lekker is Sophie begint hier nu wat dingen te laten staan die ze eerst heel lekker vond. Ze wil duidelijk veel smaak aan haar eten net als papa.
    oh en ik denk dat ik bij jou op de koffie kom met zo'n doos Merci in huis ;)

Jette wat grappig dat ze alle paarden al kent en dan ook de moeilijk woorden hier staat iedereen verbaasd dat Sophie de honden uit mekaar houd.
    Fijn dat ze je weer wat meer los laat en papa weer leuker vind.
    Tuurlijk is het niet gek dat jij het zo voelt er zijn meer mensen met bewust 1 kind.
    Denk dat het wel een hoop scheelt als je een makkelijke baby tijd heb gehad of niet en ook hoe de rest van je leven is ingedeeld.
    Alleen wat ik dan in me hoofd heb die babytijd gaat voorbij en dan wordt de tweede ook zo'n leuk mensje.

Ik ga er vanuit dat ik zaterdag 4 weken was ook gezien de symtomen die ik toen al had en de snelle positieve test op zondag.
    Kan natuurlijk altijd nog verder zijn maar dat is dan mooi meegenomen.
    Ga morgen bellen voor een echo en de Vk,ben er aardig rustig onder heb gister zelfs gesport.
    Alleen mannetje steekt zijn kop nog een beetje in het zand die is zo bang dat er wat gebeurt dat hij het er niet over heeft.:(

15. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    ja wuppie dat weet ik ook en als ik naar Dominique kijk daar wil ik er nog wel veel meer van, en ik weet ook dat niet ieder kind gelijk is, en dat het best kan dat de tweede veel makkelijker slaapt, maar stel je voor................. pfff fnog zo'n periode............ ach ergens is het wellicht ook een egoistische keuze, nu gaat het zo goed allemaal............. en wanneer is een gezin compleet........... ach ik vindt het momenteel wel goed zo, maar wie weet niks veranderlijker als de mens he!!!!

was wel grappig was gisteren met dominique boodschappen aan het doen en toen kwam er een man en vrouw met een baby voorbij dus Do direct "kijk mamma babyyyyyyy!" dus wij kijken en ze mocht de baby even aaien, dus ik zeg zo tegen die vrouw dat het mij verbaasde hoe kinderen op elkaar aangetrokken zijn zegt ze "nou dan weet je wat je te doen staat :D ha ha ha!!!
    was een wildvreemde ha ha ha, maar het is echt zo do is stapel op kindjes!

liefs
    jette

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik zal later even op iedereen reageren maar moet zo weg.

Jette: helemaal niet raar dat je denk. Voor mij is het goed zo! een tweede is niet zaligmakend en een derde al helemaal niet. Ik wil alleen nog wel heel graag. Het is wel zo dat ik je kan vertellen dat het zeker niet 9alleen maar) makkelijker wordt als ze ouder worden. JP is nu in de peuterpuberteit en Fee begint nu ook behoorlijk haar eigen willetje te krijgen. Die vindt dus ook dat ze iets moet ed, wat dat betreft wordt het dus eigenlijk helemaal niet makkelijker naar mate ze ouder worden....vind het nu voor het eerst wat zwaarder. eigenlijk is die babytijd n een eitje....want dan bepaal jij zelf nog volledig en slapen ze nog relatief veel. Naarmate ze ouder worden krijg je ook weer slaapperikelen, nachtmerries en angsten.....en dan nog maar niet te spreken over de echte puberteit!

17. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Heeeee Jette, leuk dat je er weer bent!
    Knap dat Dominique al jullie paarden kent: grappig om zo'n klein meisje van de volwassen dingen te horen zeggen.
    En Jette, je mag, hoeft en moet je helemaal niet schuldig voelen dat je het bij 1 kindje houdt! Dat is al het rijkste bezit dat je hebt en jullie hebben het toch goed met zijn drieen? Ik heb ook vaak gedacht dat we alles al hadden met zijn drietjes en toch is er het verlangen naar een tweede (rationeel gezien kan ik het misschien beter niet doen)
    Het is misschien eerder egoistisch van mij om een tweede te willen, dan van jou om het bij 1 te houden!

Waarom ik hier weer ben? Omdat ik het nu zooooo rustig heb op mijn werk en i.t.t. eerst weer tijd heb en ook omdat ik het leuk vind om mijn zwangerschap met jullie te delen!

Famke hangt ook ontzettend aan mij en wil bijna niets van Marlaman weten, terwijl ze (echt niet overdreven) de liefste papa van de wereld heeft (ok, ok, meiden ik weet wel dat jullie kind dat ook heeft, haha)

Ha die Flyke, ook leuk om jou weer te spreken!
    Fijn dat je je baby nou zo goed voelt. Had je bij Merel soms de placenta aan de voorkant liggen? Had ik bij Famke wel en dan voel je de baby een stukje later.
    Dus jij hebt ook al een kleine kletsmajoor thuis zitten, haha: gezellig, hoor! Weet je al of je een jongen of een meisje krijgt? En zo nee, heb je een voorgevoel?

Wuppie: je moet wel snel zijn, hoor: de grote doos Merci is al bijna leeg (hier op mijn werk komen mensen met grote ogen en graaiende vingers tig keer langs om een Merci'tje te pakken, haha) Wuppie, wat grappig: ik ben ook van plan om morgen de VK te bellen. Mag jij eerder voor een echo na je 2e MK?
    Eng, he, om weer zwanger te zijn! Goed dat je toch vertrouwen hebt enne.... dat is een heel goed teken! Volgens mij zijn wij allebei november mama.

Met mij en Famke is alles helemaal goed, behalve de onzekerheid op het werk: daar komt nog bij dat ik dus zeer waarschijnlijk zwanger moet solliciteren en dat is natuurlijk niet zo makkelijk. Het is echt gezellig met zo'n klein lief meisje, maar op dit moment ben ik best moe door de zwangerschap. De misselijkkheid neemt toe en dus ook mijn vertrouwen. Vannacht werd ik wakker doordat ik me niet zo lekker voelde. Hoe laat wordt jullie kind trouwens 's ochtends wakker? Famke de laatste tijd steeds vroege: rond 06.45 uur, terwijl dat eerst altijd 07.30 a 08.00 uur was.

Tot gauw!
    Marla

18. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Me2, ik denk er hetzelfde over als jij: ook bij mij is het verlangen naar een 2e een gevoel en kan ik het niet goed beredeneren.

Marla

19. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Trouwens Minka, wie is nou wie??? :(

20. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Ik ben inderdaad weer terug van vakantie.
    We hebben het geweldig gehad, volop genoten.

Marla, welkom terug.

Alle zwangere; GEFELICITEERD

Deel Deze Pagina