Zo denk ik er nou precies ook over met mijn wens voor een derde! schaam je dus zeker niet hoor Jette!!!!
lief hoor van jullie je argumenten, ach ik weet het nog niet, we zullen dit jaar gewoon wel een beslissing moeten nemen of we nog een tweede willen of niet, we zullen wel zien! ik geniet elke dag van mijn kleine meissie, terwijl ze soms ook in de peuterpuberteit dreigt te geraken, maar ja ook dat heeft zijn charmes. Marla, dominique wordt elke morgen om tien voor zes wakker toen ze nog baby was sliep ze ook tot half 8 maar dat lijkt eeuwen geleden. We hebben best een heftige tijd qua slapen achter de rug, ze werd standaard elke nacht 3 tot 4 x wakker, en werd niet rustig nadat ze even getroost werd door ons, even speentje geven wat te drinken en dan sliep ze weer, nu wordt ze meestal om half 2 nog even wakker maar slaapt dan na een beetje drinken ook snel weer door! Dus geniet nog maar even van famke haar tijd!!! hey marieke hoe was jullie vakantie???? hoe gaat het met je vader? groeten jette
Marla: kidneren hier zijn heerlijke slapers. Altijd to zo'n 8.30/9.00 uur en soms zelfs langer als ik alleen met ze ben. Hebben nu alleen even het slaapprobleem met JP midden in de nacht....even troosten en na 5 min weer gillen/brullen en dan 5 min. later weer. denk dat het nu ook een beetje gecultiveerd wordt, maar laten brullen heeft geen zin. Doet hij na een uur nog steeds....Schijtn wel echt bij de leeftijd te horen....
zo marla is terug en iedereen leeft op haha goed gedaan marla dat hadden we hier ook nodig ihihhihi ooh ik heb voor sem drie paashazen gekregen chocolade oooh en mama vind die zo lekker dat sem er niet echt naar kan kijken hoor ze zijn eerder op dan ze hier denken haha marieke meid welkom terug in het rare nederland heb je genoten meid. vast wel lekker hoor hoe is het nu bij jullie thuis? jette iedereen heeft een eigen idee bij kinderen krijgen en je hoeft je nooit te schamen nooit mijn idiaal is ook niet gelijk aan wat bart had en nu hebben we samen een nieuw idiaal moeten stellen. minka ik denk net als wat marla zegt maar leonie lijkt echt heel veel op eline poeh wat mooi en bijzonder om te zien. op de foto bij sem staat zijn vriendje die wij hebben leren kennen in het ziekenhuis we zien elkaar niet zo vaak maar zo af en toen dis was de vierde keer geloof ik na de geboorte dus wel leuk contact zo te houden en ze zijn echt even oud he ook bijzonder. heb vanavond mijn belasting papieren ingevuld en tegenwoordig kun je echt niks meer aftrekken helaas. wel kwam ik er achter dat ik recht heb op kindgebonden buget ons loon is zo dus danig laag dat we daar recht op hebben altijd lekker hoor iets meer. het is soms best de eindjes vast knopen aan elkaar maar dat geeft niet. We hebben ook gespaard althans ik op een geheime rekening en daar gaan we 26 maart voor weg een lang weekend tot maandag ja we gaan naar de belgische ardennen naar vielsalm bij iemand bekend de streek en is het daar leuk? voor bart nog een verassing dit jaar zijn we 10 jaar samen vond dat wel iets waard haha nou meiden welterusten ik ga mijn bedje opzoeken
Hier even een kort berichtje van mij. Eline is toch goed ziek, vanacht 3x gespuugd en diaree en vandaag een slap popje dat op de bank in slaap viel. We hebben vanacht dus geen oog dicht gedaan, maar gelukkig heeft Minka-man vandaag vrij genomen. Het is nog best zwaar om alle 2 de meiden thuis te hebben terwijl ik nog niet alles kan. Heb vanacht wel al 2 machines was gedraaid en in de droger gestopt, dus beddegoed is weer schoon en opgemaakt! Marla, je mag door voor de wasmachine, inderdaad de bovenste foto is Eline en de onderste Leonie. Mijn moeder had het fout hahaha!!! Kom later wel uitgebreid terug. Kus Minka
Miriam: wat lief dat je als verrassing met Bart weg gaat!! Ik ken de streek niet. Maar jullie zullen het avst hjeerlijk hebben. Gaat Sem mee? Minka: ach wat sneu nou en inderdaad echt nog even te veel voor iemand die nete en ks eheft gehad....fijn dat je man vandaag thuis is. Hopeljk kan je nog even bijslapen ergens op de dag en is Eline snel weer de oude! Wat enorm zoet trouwens die foto's van EWline en Leonie! Ik had het niet kunnen raden. Bij ons leken ze ook zo vreselijk op elkaar na de geboorte maar u Fee bijna een jaar is zijn het echt twee hele verschillende kinderen, al wat het maar omdat Fee nog steeds weinig haar heeft (allemaal uitgevallen na 3 maanden) en Jeepmet een jaar al echt een "coupe" had! hahahaha
hey meiden zal me toch weer niet lukken op iedereen afzonderlijk te reageren/ lezen gisterenmiddag telefoontje gehad van mijn moeder op het werk mijn zus heeft gisterenmorgen een TIA gehad, soort beroerte die overgaat binnen de 24u en waar ze gelukkig op het eerste zicht geen letsel aan overhoudt. soort bloedklonter in de hersenen die het spraakgedeelte bepalen blijkbaar. ze was gisteren tot vanmorgen onder hartbewaking en verschillende onderzoeken want ze willen alles uitsluiten. Meestal krijg je dit als je ongezond leeft, overgewicht, rookt enz.. maar niets is hiervan waar, enkel wel pilgebruik. Het zou kunnen dat het nemen van de pil de oorzaak is schijnt het en als er niets anders gevonden is zou het volstaan met een bloedverdunner te nemen. Was blijkbaar echt creepy, ze kon niet meer zeggen wat ze wou, zei alles verkeerd, haar zoontje kwam boos dat mama niet mooi wilde spreken enz... als er niets uit de onderzoeken komt mag ze normaal morgen in late middag naar huis. Voor de rest hier goed, vanmorgen VK gekomen, bloeddruk 12/8 maar zoals tijdje geleden bij gyn spoortje van eiwit te bekennen in urine, maar kan totaal nog geen kwaad zei zei. Enkel combinatie hoge bloeddruk, vocht ophouden, en meer eiwit zouden kunnen leiden tot zwangerschapsvergiftiging.Maar dat is nog het verste van mijn zorgen nu. beste voor iedereen liefs flyke
Oef eerste stap is gezet ik heb de vk gebeld en een afspraak gemaakt voor een echo. Dinsdag 6 april is de dag ik hoop dat ik het deze keer wel mag halen. 14 april intake. Flyke wat heftig van je zus vind de uitvallen die jij beschrijft behoorlijk voor een tia. Hoop dat ze snel weer beter is en datze weten waardoor het komt. Minka dit is echt even teveel na een kz gelukkig kon minka man thuis blijven. Beterschap voor Eline hoop dat ze snel weer beter is en niemand aansteekt. Miriam er is ook nog een heffingskorting die je per maand terug kan vragen daarvoor moet je een formulier voorlopige toeslagen voor invullen. Staat ook wel afgekort al iack. Wat leuk dat jullie zo contact houden ook leuk voor de kindjes als ze wat ouder zijn. Jammie paashazen Sophie eet ze hier wel zelf al op Me2 ook hier een heerlijke slaper hoop dat de volgende ook zo wordt. Marla weet je al wanneer jij. Marieke welkom terug
flyke meid wat vreslijk bah bah o tjee wat schrikken zeg poeh vind het best hefig voor tia hopelijk was dit de eerste en laaste keer en gaat het nu gewoon weer goed, al lijkt het mij wel moeilijk weer vertrouwen in je zelf te krijgen. hier net het boekje gedichtenbundel van hope binnengekregen en meiden pfff wat mooi wat heftig op blz 19 van het boekje staat het o zo mooie gedicht van mijn meisje benoemd met danique zo mooi echt moest even huilen en trilde ervan echt zo mooi en ook ben ik trots dat ze benoemd wordt gek he ben druk aan de poets heb nu even een pauze ingelast omdat ik dat verdiend had haha ben druk boven bezig met achterstalig opruimen en dan poetsen bijna klaar nog een uurtje denk ik dan is de badkamer gedaan echt om door een ringetje te halen de slaapkamers de bedden de ramen en kasten opgeruimd pfff wat een werk is een huis onderhouden toch eigenlijk he meiden die ik hier al even niet gespot heb hoe ist met jullie en thuis en met de kids?
Oooh Flyke, wat erg voor je zus dat ze een TIA heeft gehad en wat schrikken, zeg! Ze moet nog heel jong zijn, toch? Pffff..... dan kun je je lichaam echt even niet meer vertrouwen! Wel fijn dat ze er geen letsel aan overhoudt! Lieve Marieke, vertel je nog wat meer over je vakantie? Waar was je geweest? Me2, wel fijn dat je kinderen zo laat wakker worden, maar dat zo kort achter elkaar wakker worden van JP is wel echt heeel vermoeiend! Jette, je hoeft echt niet voor een 2e kindje te gaan: met zijn drieen is je gezin ook compleet en Dominique krijgt vast genoeg vriendjes en vriendinnetjes en daar heeft ze ook veel aan. Jeetje, zeg, elke ochtend zo vroeg wakker en dan te lezen dat ze eerst elke nacht 3 a 4 keer wakker werd, dat is echt giga vermoeiend! Lieve Miriam, lijkt me inderdaad heel emotioneel om het gedicht van Danique in een boekje te zien en op zo'n manier nog eens te lezen: wat een ontzettend mooi gebaar van Hope en ze zal extra trots zijn als ze leest hoe blij je ermee bent en wat het met je doet! Zo is Danique helemaal vereeuwigd! En natuurlijk ben jij ook trots dat je dochter erin staat! Zou ik ook zijn, hoor. Bijzonder! Ik ben in 2002 vlakbij Vielsalm geweest: in een hotel en de streek is natuurlijk heel mooi: we hadden alleen heeeeeeeeel slecht weer en konden niet veel wandelen. Wel heel lekker gegeten en naar Francorchamps (formule 2 parcours) geweest. Ga je alleen met Bart of gaat Sem ook mee en gaan jullie in een hotel of in een huisje? Smikkel, smikkel: die paashazen zouden het bij mij ook niet overleven (maar nu heb ik een klein meisje dat het wel zou merken als mama er stiekem eentje had opgegeten, haha) Hey Minka, wat naar dat Eline zo ziek is en ondanks dat het arme meissie er niets aan kan doen dat ze wakker wordt, is het wel vermoeiend. Fijn dat Minkaman vrij heeft genomen. Wanneer laat je de wasmachine bezorgen? Wat lijken de meiden op elkaar, zeg! Oh, Wuppie, spannend, zeg: 6 april is al snel en krijg je dan je eerste echo? Ik duim hard voor ons allebei dat we over 8 maanden een helemaal gezond kindje in onze armen mogen houden! Ik heb vanochtend gebeld met de VK: gelukkig kreeg ik de aardige van de 3 aan de telefoon en ik krijg al op 30 maart mijn eerste echo: ze doen het nu relatief vroeg en ze had nog net een plaatsje voor me vrij. We hadden het nog wel over mijn leeftijd en risico's en dan word je wel met je neus op de feiten gedrukt: ik voel me nog helemaal niet oud, maar ben dat biologisch wel! Ze raadde me dus wel een nekplooimeting aan. Gisteren was ik behoorlijk misselijk: toen we gisteren naar huis reden en ik een bordje langs de weg zag "Wok, 3e straat rechts" en ik alleen al aan wokken dacht, begon ik al te kokhalsen! Trouwens, lekker weer, he??? Famke was niet buiten weg te slaan en ze wilde de hele tijd met buuffouw Ottie ("buurvrouw Otje"), die ook buiten was, praten en haar van alles laten zien. Echt heel schattig! Gisteren heeft ze op de creche samen met een vriendinnetje op een berg liggen zonnen: ze lagen met zijn tweeen op hun rug en iedereen die ze zag moest lachen. De dag ervoor hadden de 2 vriendinnen wel gigantische ruzie om een sjaal die ze allebei wilde hebben: echte meiden, dus! Liefs, Marla P.s Flyke heel veel sterkte!
wij gaan met gezinnetje dus sem bart ik en de hond frency allemaal gaan we mee haha ja daar wil ik ook heen naar de formule1 parours ben echt een beetje fan van de formule dus lijkt me stoer om er even naar toe te gaan. haha echt zwanger dus marla nou lekker hoor. fijn trouwens dat je zo snel mag komen is toch een geruststelling he, ga je de nekplooimeting doen? enne je bent zo oud als je je voelt hoor. fijne avond meiden liefs miriam
Flyke: wat een schrik zeg!! Hoe is het nu met je zusje...ja zo staat je hele leven op z'n kppo ineens...Hoop ook dat ze er echt helemaal weeer bovenop komt...kan me wel indenken dat je elke keer toch weer die angst houdt.... Wup: spannend, de echo afspraak is gemaakt! Gaat goed komen! Hoop dat de 2de inderdaad ook goed slaapt bij jullie...je kan er echter niets van zeggen volgens mij, maar bij ons slaapt Fee vanaf het begin eigenlijk nog beter dan JP....dus ons hoor je echt niet wat dat betreft hihi Voor jullie wens ik hetzelfde! Marla: ook al een echo afspraak! Leuk hoor!! Hoe ben jij dan nu als ik vragenmag? Ik heb beide keren een nekplooimeting laten doen en dat stelde mij erg gerust ookal is het een kansberekening. Ze kijken namelijk ook heel intensief naar het kindje als ze het doen en kunnen dan dus al vrij veel zien. Je moet denk ik wel al van de voren voor julliezelf beslissen wat je wilt als de uitslag minder gunstig is. Of je dan nog een vlokkentest of vwpunctie wil. Zo niet dan heeft het eigenlijk niet zoveel zin om het te doen, want dat zou je alleen maar onnodig angstig zijn bij een slechte uitslag......Klinkt alsof je verder goed zwanger bent hoor hahahahaha Oh wat kruipen die eerste weken toch he.... Famke klinkt inderdaad als een echt meisje hihi ene dag vechten met je vriendinnetje volgende dag weer dikke maten hahahahah Miriam: nou je hebt veel gepoetst zeg!! Wat prachtig dat julllie mooie Danique in het boekje van Hope is vereeuwigd. Wat zal je trots zijn en wat lief van Hope! Heerlijk zo even weg met z'n allen! daar verlang ik ook naar maar helaas nog even wachten tot juli.... Hier is Jp ook behoorlijk op de paashazen/eieren gericht....elke dag wijzen en dan met zo'n hele lieve blik vragen " 'cola?? 'cola??" Ik ben wel heel streng en hij mag alleen in het weekend iets van zoet, maar weet dat hij vrijdag bij de oppasmama ook altijd een snoepje krijgt....hahahahah en dan doen ze net of ik dat niet door hebt!
Leuk Miriam: naar Francorchamp: ik herinner me vooral de geur van de F1 wagens nog: heel indrukwekkend! Heel gezellig om er met zijn allen naartoe te gaan. Wij zijn ook nog nooit zonder Famke weggeweest: dat kon niet vanwege de BV en ik denk dat ik haar wel enorm zou missen. Haha, Me2, dus jij hebt al paashazen in huis! Om die reden heb ik ze nog niet gekocht, maar moet dat toch snel eens gaan doen: voordat je het weet zijn ze op. Famke is een moeilijke eter, maar chocolade, daar is ze dol op! M2, ik ben vandaag 7 weken en 4 dagen: ik weet eigenlijk zeker wanneer ik mijn eisprong heb gehad: op 8 februari (ik gebruikte toen bij Famke ovutesten en ken mijn lichaam daarom bijzonder goed: ook hebben we eigenlijk alleen rond de vermoedelijke eisprong geklust, dus het moet bijna wel). Toen ik 2 weken daarna nog niet ongesteld was geworden, vertelde ik Marlaman dat ik wel eens zwanger kon zijn. Omdat ik 23 januari voor het eerst ongesteld ben geworden sinds de bevalling (!!! vanwege de BV), dacht Marlaman dat dat niet kon en dat mijn cyclus nog heelmaal overhoop lag vanwege de BV en dat we het veeeel te weinig gedaan hadden. Dat vond ik een plausibele verklaring en ik ging er dan ook vanuit dat ik niet zwanger was. Het vervelende is dat ik bij 5 weken en 5 dagen nog wel 2 glazen wijn heb gedronken (de enige wijn die ik heb gehad, ik wist niet dat ik zwanger was) en biefstuk heb gegeten. Ook heb ik tussendoor rauwmelkse kaas gegeten. Gelukkig was de VK daar niet bezorgd over: dan zou ik een ziek gevoel daarna moeten hebben gehad en dat had ik niet. Ook is het kindje de eerste 8 weken door de vruchtzak beschermd. Ik vind het zooooo stom van mezelf! Ik heb vorige week dinsdag (bij 6 weken en 1 dag) positief getest en uiteraard heb ik daarna alleen nog maar gezond gegeten. Ik ga denk ik wel voor de neplooimeting, ook omdat je dan een extra en uitgebreide echo hebt, maar ik vind het wel heel eng. Nog een vraagje voor Wup: hoe ver was je toen je de MK kreeg? Wat het een MK of MA? Had je een slecht gevoel over die zwangerschap? Hoe voel je je nu? Fijn weekend allemaal toegewenst! Marla
hoi meiden, flyke meis wat verschrikkelijk zeg, heel veel sterkte hoe gaat het nu? tja marla dan wordt je zeker even met je neus op de feiten gedrukt ha qua leeftijd ha ha ha, nee joh grapje het is verstandig dat er goed op gelet wordt en de onderzoeken zijn belangrijk. Miriam meis wat een super idee van je om samen een weekend weg te gaan, en daar stiekum voor te hebben gespaard meis wat goed van je!! geniet er van!! ach weet jullie meiden eigenlijk voelt het gewoon goed zo, met z'n drietjes ik ben wel heel gelukkig zo maar goed we zullen wel zien!! jette
nou jette als je gelukkig bent en het voelt klaar zeg maar dan moet je niet druk maken en genieten want nu kan ik ook zeggen het gaat super hard haha ja ik heb er ook echt zin in hihi op het werk zeiden ze al tjee jij boekt kort van te voren en inpulsief maar ze weten niet dat ik al tijden aan het kijken ben. hoor veel leuke verhalen over de streek waar we heen gaan en volgens mij hebben we als we willen alle dagen wel iets waar we naar toe zouden kunnen maar het wordt ook relaxen fijn weekend iedereen liefs miriam
Marla: klinkt heel makkelijk praten van mijn kant, maar 2 glazen wijn, biefstuk en kaas zo vroeg in de zwangerschap kan echt geen kwaad. Bij Fee heb ik wel een fles wijn gedronken en heb anti biothica genomen (ik ben meteen na stoppen van BV zwanger geworden dus wist het ook echt niet). Daarbij heet de vrucht totdat er een placenta wordt gevormd nog geen echte bloedband met jou. Komt vast allemaal goed!!! Ik bedoelde eigenlijk, hoe oud ben je nu eigenlijk? Jette: als het goed voelt dan is het toch duideljik?? Luister naar je gevoel in dezen. Niemand kan je daar op aanspreken! Miriam: heerlijk toch lekker impulsief! Vind ik zelf ook het leukste!
goedemorgen dames. Nou de ziektekiemen zijn hier weer heerlijk aanwezig gister avond sem uit bedje gehaald hij stikte bijna van het hoesten en ik kon een enorme slijm slinger ( netjes gezegd) uit zijn mondje halen en dat luchte enorm op. Hij roggelt lijkt een oude man maar is nog maar zo klein. En ik begin ook weer te hoesten keel doet zeer dus echt super happy zijn we er mee verder is sem eigenlijk wel goed te pas gister weer gezellig bezoek gehad en er kwam een baby mee tjee wat een verschil al weer met sem dan he pfff het gaat niet hard de tijd vliegt hihi fijne zondag geniet allemaal liefs miriam
hey meiden zus is van gisterenmiddag terug thuis moet maandagmorgen op afspraak gaan voor bespreking resultaten van alle onderzoeken, heb er geen goed gevoel bij. ook zij voelt dat er meer aan de hand is, neuroloog zei dat pilgebruik geen oorzaak kan zijn. Hebben witte vlekjes gezien in de hersenen wat bij oude mensen kan maar bij iemand van bijna 33 jaar niet, ruggemergvocht afgenomen enz. allerlei onderzoeken, ik heb gegoogled op internet en mijn ouders hadden ook reeds tot zelfde conclusie gekomen, in ergste geval kan het MS zijn, of onsteking van hersenbloedvaatjes ...vier mogelijke diagnoses hebben ze blijkbaar volgens info van mijn ouders (zij weten meer of mijn zus momenteel weet, ouders werken in medische wereld , enkel bloed en uitslag labo vh rugmergvocht gaan bepalen dewelke... blijft afwachten, ben er erg triest onder en spookt constant door mijn hoofd, maar ik hoop echt het beste liefs flyke
Iedere keer denk ik: "ik moet nodig posten op het forum" maar ja...... het zal wel herkenbaar zijn (hoop ik) We hebben een drukke week achter de rug op het werk en dan ook nog met Suze, die weigert uit de fles te drinken (helemaal hysterisch is ze dan, tot kokhalzen aan toe) en alle tips van het consultatiebureau doen helemaal niets. Afgelopen week ben ik dus steeds in de pauzes op en neer gereden om mevrouwtje te voeden (niet héél handig) en vervolgens is het krijsen als ze moet slapen. Ze is helemaal op en wil zich er steeds niet aan toegeven. Na 2 uurtjes geeft ze het op en kunnen wij ook gaan slapen. Jullie horen het...hectiek aan deze kant. Genoeg over ons, nu jullie...... Marla: gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Wel weer even spannend. Miriam: oei, de ziektekiemen komen weer massaal jullie kant op. Hopelijk kunnen jullie ze goed afweren en lekker van je impulsieve actie genieten (je hebt groot gelijk) Flyke: wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte! Jette: als het goed voelt zo is het toch prima. Mijn zus kiest bewust voor één kindje, maar wordt soms wel gek van de vragen in de omgeving "wanneer komt de tweede? toch leuk een broertje of zusje". Heb jij dit ook veel? Niet naar luisteren en lekker doen waar jullie je samen het prettigst bij voelen. Me2: Op één of andere manier hebben de kinderen al snel in de gaten hoe ze dingen voor elkaar kunnen krijgen. Al die lekkere chocolade-eieren en hazen die je aanstaren.... Wat een goede regel (in het weekend) moeten we straks ook maar gaan toepassen (het duurt gelukkig nog wel even) Wuppie: hoe voel je je? De eerste afspraak is gemaakt. Heb je er zelf een bepaald gevoel bij (behalve vreselijke onzekerheid) Heb je veel last van kwaaltjes? Marla: gaat het alweer beter met Eline? Wat superfijn dat Marla-man vrij heeft genomen. Ik vind het ook zéér prettig als je de zorgen kunt delen. Hoe gaat het met jou? Marieke: hoe gaat het bij jullie? Hope: ik wil ook graag het boekje met je prachtige gedichten hebben. Ze hebben me door de enorm moeilijke tijd geholpen. Ik kan me indenken, dat het op deze manier straks een mooie afsluiting is (en natuurlijk met je prachtige kindje in jullie armen) Hopelijk tot snel. Liefs Franka
franka weet niet of hope al een link toegezonden heeft maar ik zal je de link doorsturen waar je het boekje kunt bestellen gr miriam