Tussen realiteit deel 2

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Jette01, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    weet je welk gedicht ik ook zo pakkend vind oma's verdriet
    lieve mam,
    met mijn verdriet doe ik jou ook heel veel pijn.
    het had allemaal zo anders kunnen zijn.
    in plaats van genieten van je pasgeboren kleinkind.
    maak jij je druk om mij, hoe ik me voel en wat ik er van vind.
    het had zo mooi kunnen zijn als ook ons kindje was geboren.
    dan hadden ze samen met hun oma kunnen bekoren.
    De situatie is niet gemakkelijk. niet voor mij, maar zeker ook niet voor jou.
    als je maar weet dat , hoe dan ook ik heel veel van je houd.

dit is zo'n gedicht waar ik echt even van moet slikken zo waar en ik ben de afgelopen drie jaar zo bezig met mij geweest dat ik niet zo heb gedacht naar mijn moeder toe en mijn vader en bart zijn ouders.
    dus pfff echt de moeite waard om de bundel te kopen

2. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    tjemig franka dat is wel heel intensief als je steeds naar huis moet om te voeden, waar kan het aan liggen dat je kindje de fles niet accepteerd, of is dat altijd bij overgang van borstvoeding naar flesvoeding??

Flyke meis wat een spanning bij jullie, ik wens jullie het allerbeste!

ach franka ja mensen vragen wel eens wanneer er een tweede komt, en dat brengt me wel eens aan het twijfelen maar ik denk op dit moment dat het goed is zo!

hey meiden misschien een rare vraag maar hebben jullie wel eens het gevoel dat je kindje iets ziet, ik zal het wat beter uitleggen, dominique lag gisteren op bed, en toen jetteman ging kijken zat ze in bed naar haar lampje te staren, keek niet om toen hij binnenkwam en toen ze uiteindelijk op keek zei ze "jouw opa" nu heeft ze het op haar kamer wel vaker over "opa" ik dacht dan altijd dat ze het over mijn vader had.................. maar zou het kunnen dat iets voelt of ziet, of ben ik nou helemaal gek geworden???

jette

3. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Flyke wat een onzekerheid allemaal hoop voor je zus dat het allemaal mee valt en dat ze snel de uitslag heeft Knuf.

Jette Er zijn wel eens topics over dat onderwerp geweest.
    Ik denk dat kinderen zeker meer kunnen zien waarnemen dan volwassenen, en vind het dus niet gek. Denk wel dat ik zou schrikken als Sophie zoiets zou zeggen:)

Miriam indedaad een heel mooi gedicht. Ik heb nu ook nog niks tegen mijn ouders gezegd omdat ik ze niet ongerust wil maken.

Marla ik was 8 weken en had een spontane mk. ik weet niet of ik me nu anders voel dan toen.
    Eigenlijk wel fijn dat je er pas later achter kwam scheelt weer 2 weekjes zenuwen.

Franka heeft Suze ooit uit de fles gedronken?
    Bij mijn nichtje hadden ze het een keer geprobeerd in het begin en daarna niet meer. Uiteindelijk heeft ze echt nooit meer uit een fles gedronken ze vertikte het gewoon al sloegen ze 2 voedingen over madam dronk niet.
    Ze gaven haar daarom bv zoete aardappel met bv erdoor.
    Hoop dat ze gewoon gaat drinken.

Snoep hebben wij eigenlijk niet in huis (zelfbescherming) Sophie krijgt lange vingers of rozijnen en af en toe een doosje smarties.
    chocola vind ze wel heeeeeeel lekker en krijgt ze zoals nu met pasen ook wel.
    Verders is ze gek op druiven kan ze ook makkelijk eten uit een bakje.

Ze wordt nu zo gezellig met dat gebabbel ze kan ook echt zeggen wat ze wil, alleen mag het niet altijd en dan is het brullen ;)
    Gister met de honden gelopen dan mag ze er ook een vasthouden hebben we alle drie een hond echt zo gezellig,iedeeren moet lachen als ze haar zien.

Ik voel me opzich wel goed was dit weekend niet zo moe en heb uitnodigingen gemaakt en lekker de tuin voorjaars klaar gemaakt.
    Kwaaltjes: mijn darmen zijn van slag en moet af en toe echt rennen.
    Begin nu ook met vlagen misselijk te worden. Heb het nog steeds koud en gespannen (.) (.) auw.

4. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    :$:$:$Ik heb gisteren een lange post geplaatst en die staat er helemaal niet meer!!!!:$:$:$

Nou ja, dan maar weer gewoon verder!

Jette, ook ik denk wel dat kinderen meer kunnen zien/denken dan dat we weten. Vaak zeggen ze wel: baby in de buik, terwijl iemand dan nog niet weet dat ze zwanger zijn. Het is wel even een raar idee, maar gewoon zien hoe het verder gaat, maar schrikken is het zeker wel.

Wuppie, mooi dat je kwaaltjes krijgt:) het is natuurlijk altijd een goed gevoel! Hier krijgt Eline ook weinig snoep, soms een spekje, maar mama eet de zak dan toch weer snel leeg hihihi.

Flyke, wat een vervelend bericht van je zus, weten ze al iets meer?
    Heeft ze er nog iets aan overgehouden? Ik hoop dat je zelf wel kunt blijven genieten van je laatste weekjes, dit is zo'n mooie tijd.

Franka, woon je ver van je werk? Is inderdaad erg lastig om zo op en neer te moeten gaan rijden.

Marla, bedankt voor je kadootje, erg leuk, het zal haar prima staan in de zomer.

Me2, lekkere paashazen! mmmmhhhhh laat maar niet aan Marla horen hihihi

Marieke, al weer aan het werk?

Miriam, zijn de ziektekiemen nog dichterbij gekomen of juist weggegaan? Ik hoop het laatste voor je.

Zo, dit was even de verkorte versie van gisteren!

Hier weer alles prima met Eline, ze is 2 dagen echt goed berored geweest, echt zooo zielig zo'n hoopje niks!
    Leonie doet het ook goed, alleen komt ze elke 2.5 - 3 uur echt voor een voeding. Mijn (.)(.) staan dan soms al op knappen en lekker behoorlijk, dit heb ik bij Eline nooit gehad, moet nu echt mamachino-pads gebruiken.
    met mijn wond gaat het ook goed, ik til Eline nu weer en af en toe een lekker wandelingetje doet wonderen heerlijk met dit weer! Deze week dan ook maar lekker naar buiten, het zou boven de 20°C kunnen worden. Vanmiddag komt mijn moeder voor 2 daagjes, even lekker wat extra werk uit mijn handen, is wel even lekker!

Tot snel allemaal
    kus Minka

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Zoooo, er is weer veel geschreven!

Lieve Flyke, dat is schrikken, zeg, van die witte plekjes in de hersenen van je zus! Ik weet nog van mijn schoonmoeder dat ze inderdaad vaak bij ouderen voorkomen. Ik hoop echt voor haar en je hele familie dat ze de minst slechte uitslag van de vier krijgt! Weet je inmiddels al wat meer? Ik hoop dat ze haar niet te lang in onzekerheid laten....

Me2, dank je wel voor je geruststellende woorden! Ik heb afgelopen donderdag en vrijdag ook chorizoworst gegeten en dat blijkt ook niet te mogen: ik dacht dat het bewerkte worst (lees: gekookt) was, maar schijnt rauw te zijn: pfff.... dat voelt niet goed!
    Ik word eind april alweer 38! Niet jong, maar er zijn gelukkig wel veel vrouwen van mijn leeftijd die een gezond kindje ter wereld zetten. Toch vind ik mijn leeftijd best wel een beetje eng, maar ik ben dan ook stresskip van beroep.
    Fijn dat je schreef dat de baby de eerste weken van de zwangerschap nog geen bloedband met de moeder heeft: stelt me gerust en het komt overeen met wat de VK heeft gezegd.

Lieve Miriam, ik kan me voorstellen dat je het een mooi en treffend gedicht vindt van Hope. Je hebt inderdaad niet door wat het met je moeder doet, maar nu ik zelf moeder ben, weet ik dat je als moeder het liefste hebt dat je kind gelukkig is. Anderzijds ben je daarvoor ook moeder: je bent er voor je dochter!
    Hoe gaat het nu met Sem? Arme jongen, vreselijk om het zo benauwd te hebben! En met jezelf? Heeft het hoesten doorgezet?

Heeeee Jette, ik denk dat kinderen wel degelijk meer kunnen (met de nadruk op kunnen: hoeft niet) voelen en zien dan wij. Weet je dat Famke ook wel eens zoiets heeft gehad? We reden naar Den Haag en waren op familiebezoek bij Marlaman's zus en toen wees Famke in de auto naar een plek in de lucht en zei "Opa" (ze keek duidelijk ergens naar). Toen ik haar vroeg of ze opa bert bedoelde (mijn vader) zei ze "nee, opa jan" (mijn vriend's vader). Ook noemt ze opa jan's naam wel eens tijdens het spelen en wijst dan naar een plek in de kamer. Voor de goede orde: ze heeft opa jan (behalve van de foto) nooit gekend. Ook zei Famke op oud-jaars avond: baby in buik. We waren met vrienden en ik grapte nog dat ik dat misschien dan wel was (omdat mijn vriendin absoluut geen kinderen meer wil). Kan toeval zijn, hoor....
    Hoe gaat het met Dominique en de paarden? Vindt ze ze super leuk? Heeft ze al samen met jou op hun rug gereden? Wel geweldig dat ze zo met paarden op groeit (is toch de droom van elk klein meisje!)

Franka, mijn dochter is ook een hele hardnekkige flesweigeraar. We hebben vanaf dat ze 6 weken oud was, tot 5 maanden dagelijks met de fles geoefend, althans mijn vriend en daarna heb ik alle flessen en de kolf aan de kant gegooid: ik werd er zoooo gestresst van. Ze heeft pas met 11 maanden voor het eerst uit een fles gedronken, maar kon toen ook uit een bekertje drinken en dus was het mosterd na de maaltijd.
    Ik heb ook een hele tijd live op de creche gevoed. Wel vermoeiend en je zit nooit echt lekker in je werk, maar voordeel is wel dat je echt meekrijgt wat er zoal op de creche gebeurd (wel heel gezellig om te zien) en je leert de kinderen kennen (en zij jou). Moet je er ver voor rijden? Hoe oud is Suze nu?
    Famke wilde al heel snel uit een beker drinken (vanaf 6 maanden), maar absoluut geen "melkie" van mama: dat moest live uit de borst. Misschien wil Suze dat toch wel. Het is inderdaad moeilijk, maar je zult op een gegeven moment toch trots op jezelf zijn!

Haha Wuppie, wat lijkt me dat een grappig gezicht om Sophie met een hond aan de lijn te zien lopen! En ze zijn zo schattig op deze leeftijd!
    Jij begint ook echt zwanger te klinken! Ik heb geen heel erg pijnlijke borsten, maar ik geef nog een klein beetje BV, dus waarschijnlijk zijn ze al klaargestoomd.
    Trouwens, ik had ook al bedacht dat het 2 weken stressen scheelt om pas bij 6 weken te testen. De tijd gaat zooooo langzaam!

Minka, het klinkt alsof Leonie lekker aan het regelen is. (trouwens om de 2,5 a 3 uur is helaas wel heel gewoon op deze leeftijd). In het begin lijkt je dat alleen maar uit voeden te bestaan en dat is echt behoorlijk vermoeiend.
    Lekker, he, om naar buiten te kunnen! Geniet van het lekkere weer.

Hier alles goed: heb gisteren voor het eerst overgegeven, maar voel me vaak behoorlijk misselijk en weeig. Helaas heb ik dus Chorizo gegeten terwijl ik er achteraf achter kwam dat dat niet mocht. Heel vervelend allemaal!

Liefs,
    Marla

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Flyke: wat vreselijk heftig van je zus...Heeft ze vanmorgen meer gehoord? Ik leef met jullie mee....

Miriam: hoe is het in julie ziekenboeg? Sem al weer wat beter! Ja als je dan zo'n klein babietje ziet weet je zelf weer hoe snel het eigenlijk gaat. Vond JP echt een reus toen Fee was geboren!! En hij kon al weer zoveel!

Franka: ja dan zit je weer in zo'n fase en dan kom je tot niets! Leuk he die kleintjes hahahahahaha JP was ook echt een flesseweigeraar. Mijn moeedr is een week geweest en elke dag op alle manieren mogelijk die fles geprobeerd dat hij maar iets dronk. Dan dronk hij af en toe 10/20 cc en dat was het. Hij haalde het dan later bij mij hard in. Ik heb hem verder niet tussendoor live gevoed. Ik dacht dan gaat hij vanzelf wel de fles nemen, maar nee....Ik ben toen na 6 maanden echt heel snel op vast voedsel over gegaan, pap enzo, joghurt ed En meteen uit een bekertje drinken. Dat ging wel goed, maar geen melk. En pas veel laten (geloof ook een maand of 10) wel pap uit de fles...

Jette: ja denk zeker dat kinderen iets kunnen zien wat wij niet zien...ik denk bij JP ook vaak dat hij mijn schoonvader ziet....maar hij heeft het nooit zo gezegd. Zou wel mooi zjn toch?

Wup: klinkt echt zwanger hoor!! JA JP krijgt vaak ook een vrucht of een cracker ofzo. Ik heb zelf ook meestal geen snoep in huis! Schattig zo'n klein meisje met die honden! Zie het al helemaa voor me!

Minka: fijn dat het goed gaat met je wond!! Gelukkig is Elnie weer wat beter,maar wel heerlijk dat je mama even komt helpen! Ik heb altijd echt van die zoogcompresen nodig gehad, bij beide....maar gek genoeg nooit tijdens de zwangerschappen gelekt...Wel lekekr toch dat de bv zo goed loopt!

Marla: ja dat van die baby in de buik heb ik ook meegemaakt toen ik zwanger was van Fee. Een kind van vrienden zei tegen mij "mama" en wees op mijn buik, wist toen niet dat ik al zwanger was! Zo mooi achteraf!
    Van chorizo wist ik ook niet. Moet eerlijk zeggen dat ik bij de 2de echt minder op verpakkingen enzo heb zitten kijken en ook wel een wat heb gedronken. Je klinkt wel lekker zwanger. Ook al overgeven hahahaha. Heb nog nooit overgegeven, maar bij Fee wel echt hele dagen heel misselijk gevoeld alsof ik buikgriep had en wagenziek was.....toen dacht ik meteen: dit zal dus wel een meisje zijn! Ben heel benieuwd wat jullie nu krijgen. Heb je een voorgevoel?

7. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Me2,
    Wat "grappig" dat je soms ook het gevoel hebt dat JP je schoonvader ziet: waar merk je dat dan aan?
    Misschien zien kinderen op deze leeftijd nog veel meer dan wij....
    Mijn voorgevoel bij Famke was helemaal fout: ik dacht dat ik een jongetje zou krijgen, maar het was overduidelijk een meisje!
    Dus... ik heb er nog niet aan gewaagd. Ik dacht eerst dat het misschien nu wel een jongetje is, maar anderzijds vind ik mezelf zo'n meidenmama, dat ik me gewoon niet kan voorstellen om de luier van een jongetje te verwisselen, haha.
    Had jij een voorgevoel en klopte dat bij (1 van) beiden?
    (als het kindje maar gezond is!!)

Vandaag heel af en toe een kokhalsje op mijn werk en wat weeig (zeker op momenten dat ik honger heb)

8. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nou de ziektekiemen hebben doorgezet hoor we zijn alle drie behoorlijk aan het hoesten zo erg dat we sem s'avonds als hij in zijn slaap hoest en het langer dan een minuutje duurt we toch vaak gaan kijken soms zit er slijm vast en dan help ik hem met recht op zitten en soms de slijm vast te pakken (sorry voor details). ik voel keelpijn.
    nou meiden ga eten ben een beetje laat vandaag
    gr miriam

9. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hoi meiden,

ben blij dat jullie me niet voor gek verklaren,ik moet bekennen dat ik gisteren best wel een beetje angstig was om bij haar te gaan kijken maar er zijn verder geen "rare" dingen gebeurt.

Wel heb ik een ander "probleem" dominique heeft iemand horen vloeken dus zegt zij dat nu ook goddomme zegt ze ik vindt het vreselijk.
    Maar ja ik probeer het te negeren maar vindt het wel moeilijk.

Ja marla ze is stapel op de paarden, gisteren liep ze in haar overal met haar handen in de zakken door de stal en dan noemt ze de afstammelingen op, met onze twee honden om haar heen!
    Welk kind heeft een zandbak van 20x40 meter (rijbak) nee echt op zo'n manier opgroeien is volgens mij fantastisch!

liefs
    jette

10. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    o heerlijk he een mooie dag de zon die schijnt heerlijk en nog maar een paar dagen en ik ben in belgie heerlijk uitwaaien ik hoop zo dat het weekend mooi wordt in alle opzichten

marieke meis hoe gaat het?
    knuf aan iedereen ik krijg zo bezoek heerlijk

o ja mischien dat iemand hier nog een leuke tip heeft.
    wij willen eind augustus weer met schoonouders op vakantie we willen dan in een bungalow maar er moet een meer achter het huisje zijn schoonvader zit de hele dag te vissen iemand nog een tip van een leuk adresje?
    ik wil het liefst een keer buiten nederland
    dus mischien dat iemand nog iets leuks weet
    gr miriam

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Marla: ja mijn voorgevoel klopte bij Fee helemaal, maar dat was meer omdat het zo'n andere zwangerschap was en echt heel misselijk en dat was ik niet bij JP geweest (wel weeig), maar het zegt echt helemaal niets! Bij JP dacht ik ook een jongen,maar kon me eigenlijk niet voorstellen want ik ben 1 van 3 meisjes en mijn moeder en oma ook! Willen jullie het geslacht dit keer weten?

Miriam: het jakkes, wat naar dat hoesten bij jullie! Hoop dat jullie voordat jullie weg gaan weer de oude zijn! Hier aan het meer van Geneve kan je prachtig vissen! 8 uur rijden vanuit NL!

Jette: ja heel vervelend als ze dat vloeken over nemen! Inderdaad gewoon negeren volgens mij!
    Ja moet inderdaad heerlijk zijn voor Do die paarden en de bak!! Echt een kleine meisjes droom! En knap zeg dat ze al die afstammelingen al kan noemen! Wat een genot he!

12. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Miriam, wat naar dat Sem het zo benauwd heeft (en jullie zelf natuurlijk ook): heftig dat je af en toe zelfs een slijmdraadje uit zijn keel moet trekken. Hoe gaat het nu met hem? Is het al wat minder geworden? Voelt niet goed, he? (die kleintjes zijn ook nog zo vatbaar en zo vaak ziek het eerste jaar: het wordt volgend jaar beter, echt waar!)

Wij zijn vorig jaar naar Landal park park Hochwald (vlakbij Trier, in de Eiffel in Duitsland, helemaal niet ver rijden) geweest en naast het park was een groot meer en volgens mij werd daar in gevist, maar dat weet ik niet zeker. Was een leuk park en vaak heb je grote aanbiedingen bij Landal. Alhoewel ik wel moet zeggen dat het meer van Geneve veeeeeel idyllischer klinkt! Wat ik wel fijn vind aan Landal is dat het erg kindvriendelijk is: op het park kun je prima met kinderen uit eten en kun je lekker buiten op een terrasje zitten. 1 tip voor het geval je er ooit komt: ga nooit, maar dan ook noooooooit uit eten in het restaurant aan het meer bij de manege (aan de doorgaande weg, vlakbij het park): ik heb zelden zo slecht gegeten!!! Het was ontzettend jaren 80 achtig en enorm vet en slecht klaargemaakt. Bleeergh: Famke lustte de pastasaus daar ook echt niet.

Haha Jette en nu zit jij met een klein onschuldig meisje dat de ergste vloeken zo maar uit haar mond laat rollen ;)
    Tja en maar zeggen dat ze dat van iemand anders heeft gehoord: geef het maar toe, Jette, haha (nee hoor, grapje!!!)
    Wel heel herkenbaar: madam roept nu vaak dorie (van verdorie, wat ik altijd zeg) als iets niet lukt en van te voren riep ze altijd "nou moe" (heel langgerekt).
    Marlaman was een keer boos op een medeweggebruiker die onze auto sneed en riep hard "eikel", met als gevolg dat Famke meerdere dagen "eikel, eikel" riep. Oeps.... (ging gelukkig wel weer over).
    Het zijn ook net papegaaien, he, die kleintjes:
    In januari klaagde ik tegen mezelf dat ik best wel een dikke buik had door alle chocolaatjes "ooooh, wat heeft mama toch een dikke buik" heeft ze weken achter elkaar bijna dagelijks geroepen "mama dikke buiiiiiiik, mama dikke buiiiiiiiiiiiiiik" :ik schaamde me dood!
    Zucht, het klinkt echt als een El Dorado voor Dominique: mooier kun je inderdaad niet opgroeien. Sorry, maar ik ben op paardengebied echt een nitwit: wat zijn "afstammelingen" eigenlijk? Haha, grappig zo'n grote zandbak: Famke zal er helemaal jaloers op zijn....

En Me2, zegt JP ook grappige dingen? Hij is al weer wat ouder dan onze koters, dus dat zal vast ook heel grappig zijn. Fee is natuurlijk nog veel te klein. Ze wordt trouwens ook alweer bijna 1 jaar: ga je het nog uitgebreid vieren?
    Dus als ik het goed begrijp, had je beide keren het geslacht goed geraden!!! Applaus! Lijkt me inderdaad wel apart om echte meidengezinnen gewend te zijn en dan toch een jongen te krijgen. Mocht deze zwangerschap allemaal goed gaan (wat ik heel erg hoop), dan zouden wij het geslacht wel willen weten: het maakt je kindje nog tastbaarder.
    Over een week heb ik al mijn eerste echo.

Famke heeft gisteren op de creche de hele dag buiten gespeeld: de zandbak was favoriet en wat ze ook helemaal geweldig vond was met haar vriendinnetje van een bult afrennen en dat keihard giechelen. (ik was wel een beetje jaloers op haar, hoor! ;))

Marla

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Marla: ja niets heerlijkers dan je kinderen pret te zien hebben!!!
    JP zegt heel veel grappige dingen, ook omdat hij Frans en Nederlands spreekt. Kom soms niet meer bij. Zegt inderdaad ook alles na! Zijn zusje noemt hij steevast Bébé, hoe vaak we ook tegen hem zeggen dat ze Fee heet en ze moet alles "ook" van hem. Dus als hij iets krijgt of moet dan dan vraagt hij altijd of zij het ook moet/krijgt. Echt heel schattig. Fee komt nog niet verder dan "mama, mama" en "brrr" en "prrrrrrrrrr" en "pfffff". Ze spelen ook al echt met elkaar, dat is heerlijk voor ons hahahahaha Voor Fee doen we hetzelfde als JP's eerste verjaardag. Gewoon de opa en de oma's en dan lekker eten. Misschien nu ook en taart omdat Jp dat natuurlijk leuk vindt, maar Fee mag van mij nog niet! Ja, ja ik ben streng met zoet hahahaha
    Wij wilde de 2de keer ook echt weten wat het was terwijl de eerste keer het geslacht ABSOLUUT niet wilde weten. Vond het eigenlijk ook super handig en zeker omdat ik toch wel een iets andere garderobe voor Fee heb aangeschaft, heeeeel veel roze hahahahaha
    BIj een derde zou ik het denk ik weer willen weten. Kan ik alvast de jongens of de meisjes kleren wegdoen hahaha en vooral ook vanwege het bedenken van een naam. Voor een jongen en een meisje hadden we al een naam, maar nu zouden we echt een hele nieuwe moeten verzinnen.

14. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Haha, Me2, het doet me denken aan die frans baby die zingt "dur, dur etre bebe" en "oh la la, bebe". Grappig, hoor, dat JP zowel frans als nederlands spreekt en er komt natuurlijk een tijd dat hij beter frans spreekt dan zijn ouders!
    Lief, joh, dat JP en Fee al zo met elkaar spelen. Volgens mij moet het voor Fee ook erg leuk zijn om een ouder broertje te hebben dat allemaal interessante dingen doet!
    Famke roept ook vaak "bambije" en ik kwam er op een gegeven moment achter dat ze "waar ben je" bedoelt. Telefoon is tefotoon en ze vertelt dan hele verhalen aan mijn zus (die uiteraard niet aan de lijn is): echt heel grappig om te zien. Ik belde een keer op naar de creche, hoorde ik haar stem op de achtergrond zeggen "hallo, tante Tonine (= Corine), hallo" en dat vond ik zooo schattig.
    Ze heeft bij mijn schoonmoeder per ongeluk een keer echt iemand gebeld, dus ik heb maar snel mijn excuses aangeboden, maar moest er stiekem erg om lachen.

Famke mag ook pas sinds kort taart en zoetigheid. Wij hebben het geluk dat ze er eigenlijk niet zo van houdt en na 2 hapjes van de taart, cake of koek, dan heeft ze het al gezien.
    Wat me wel een beetje ergert, is dat ze op het KDV de kinderen elke dag bijna wel een koekje geven (wel een droog koekje of een lange vinger, maar toch...) Ook geven ze bijna nooit water, maar altijd limonade en diksap enzo. Zo wennen kinderen wel heel erg aan zoetigheid.
    Thuis is Famke helemaal Spa-rood fan: ik ken geen ander kind van 1 a 2 jaar die daar van houdt: raar meisje ;)

Ahum, Me2, wees niet te snel met het weggooien van meisjes of jongenskleren, want je weet hoe het Amber is vergaan: dacht echt een meisje te krijgen en er is toch echt een jongen gekomen!

Flyke, weet je al wat meer van je zus?

Liefs,
    Marla

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Marla: hier nog 1: JP drinkt eigenlijk altijd alleen maar water of...Spa Rood!!!! Bij de oppasmama krijgt hij ook alleen maar water en 1x per dag Roosvice. Ik wil nl ook niet dat ze zoveel zoet krijgen :) En ik....ik dronk op die leeftijd ook veel Spa Rood!! en nog steeds hahahahaha

16. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Haha Me2, wat toevallig dat JP ook zo'n spa rood verslaafde is! Ik heb het nog niet eerder van een kleintje gehoord. Trouwens, vandaag vroeg de leidster op de creche hoe Famke koekjes thuis at, omdat ze hier wel zei dat ze ze wilde, maar vervolgens na 2 hapjes niets meer at. Ik vind het niet zo erg dat ze geen koekiemonstertje is. Ze is meer van de afdeling hartig.

17. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey meiden

eigenlijk weten we nog niet veel meer
    pas vrijdag zijn alle resultaten rugmergvocht binnen
    ms ter sprake gekomen maar uitslag vocht zal uitsluitsel/bevestiging geven
    wel geen infectie van hersenbloedvaatjes
    indien niets in rugmerg te vinden, verder onderzoeken naar oorzaak
    onduidelijk voor artsen ook nog blijbkaar

tot donderdag
    liefs
    flyke

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    #278 Me2, 24 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2010
    Flyke: pffff, al dat wachten is ook ellendig he....nou hele dikke knuf en hopen echt op de goede afloop!

19. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Flyke, heel veel sterkte! Verschrikkelijk dat jullie dit moeten meemaken.
    Ik hoop op de 'beste' uitslag!

20. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Goh Flyke, wat een spannende (lees: enge) dag wordt het vrijdag voor jullie allemaal en ik duim voor je dat jullie de meest gunstige uitslag krijgen. Misschien ook well heel moeilijk als je niet weet wat het is geweest. Dan volgen er weer zoveel vervelende vervolgonderzoeken....

Marieke, hoe is het eigenlijk met Neia?

Liefs,
    Marla, die gistermiddag in haar eigen voortuin stond te kokhalsen...

Deel Deze Pagina