flyke morgen sterkte en hopelijk de best mogelijke uitslag en dames weet niet of ik er nog aan toe kom om hier weer te schrijven anders dinsdag weer we zijn redelijk beter allemaal gaan volop genieten en ontspannen. hopen op goed mooi weer net zoals het nu is en iedereen een goed weekend he liefs miriam
Hey meiden, Even weer een vlug berichtje..... Flyke: héél véél sterkte!!! Ons nichtje Sara is gisteren geboren! Aan het einde van de week mag ze mee naar huis (uiteindelijk een keizersnede geworden) Het zal een komisch duo worden: Suze en Sara. Suze is dan echt al een reus ten opzichte van Sara (en dat scheelt maar 4 maanden en dan zit ze nog onder de middenlijn...) Ik ben "blij" te lezen, dat het een bekend probleem is (het flessenwiegeren) Het rare is, dat ze het altijd wel gedaan heeft. Al vanaf haar geboorte kreeg ze exact dezelfde fles en het kolven ging ook direct goed. Ik werk op een kwartiertje afstand, dus dat is nog wel te doen. Het nadeel is inderdaad, dat het rennen,vliegen,springen,duiken,vallen, opstaan en weer doorgaan is. Ik heb op mijn werkdagen echt geen pauze en ben helemaal afgewerkt na die dagen. Ik ga proberen het vol te houden tot ze 6 maanden is en dan moet er toch echt een andere oplossing komen, dit is geen doen. Ik hoop, dat iedereen vandaag lekker van het zonnetje kan gaan genieten! Liefs Franka
Franka: van harte met Sara!!!! Wat een schattige naam. Wel balen van die keizersnee...is het herstel weer wat langer en kan me voorstellen dat je je ook op andere dingen nu moet richten met Bob. Hebben ze al geprobeerd om Suze uit een bekertje of van een lepeltje de melk te geven. Als ze de fles wel gepakt heeft voordien dan is het nu wellicht gewoon een kwestie van even aan de nieuwe situatie wennen dat je niet in haar buurt bent. Geef dus niet te snel op. Miriam: lekker genieten he dit weekend!
Fanka, proficiat tante! iedereen: bedankt voor jullie geduim! Als ik het zo goed begrepen heb is de kans toch klein dat we definitief gaan weten wat of hoe, enkel als iets van MS tevinden is in rugmergvocht weten we meer, is er niets te vinden, dan is het een groot ? waar die witte vlekken vandaan komen. Mijn zus is vroeger vijftal minuten ooit bewusteloos geweest door co2 vergiftiging in de badkamer (was toen 10jr oud of zo), en van zuurstofgebrek kan je ook wel witte vlekjes hebben maar nooit zoveel als nu zei de dokter. Ze hebben ook een lekkende hartklep vastgesteld maar dit kan zeker geen kwaad, gewoon jaarlijks laten controleren. Verder vind ik wel dat mijn zus zich sterk houdt, straks met haar afgesproken, gaan samen naar speelgoedwinkel, binnenkort haar zoontjes verjaardag en merels verjaardag, samen op zoek. Ik zoek alvast een zwembadje voor merel, met zo een beschermpkap tegen de zon (zit ze lekker in de schaduw) en een soort mini poetssetje, zonet was ze niet weg te slaan van mijn poetsgerief , kan ze lekker mee doen met mij binnen halfuurtje komt even iemand info geven voor kraamzorg, met Merel nooit gedaan, misschien doe ik dit nu wel, we zien nog sorry voor mijn ego post maar ik ga vlug nog wat rusten terwijl Merel slaapt liefs flyke
Flyke dan maar hopen dat het meevalt en ze nu goed onder controle blijft. Wel leuk lekker samen winkelen hier is zwembadje ook heel populair. Alles gaat mee erin zo ook haar beer en als hij de kans krijgt de hond. Franka Gefeliciteerd ik zie het duo nu al helemaal voor me die gaan straks samen kattekwaad uithalen. Als ze het wel altijd de fles heeft gedronken zal het mischien de situatie zijn. Sophie heeft heel erg gehuild de eerste keren op de creche,toen ze haar fles kreeg. Het leek wel dat ze dan besefte dat ze niet bij ons was. Rond die tijd deed ze ook eenkennig bij familie. Miriam geniet van jullie weekend als gezinnetje. Marla nog misselijk? Sophie en ik zijn verkouden bah zijn net 2 zeehondjes. Vanmorgen ook behoorlijk misselijk en dan vergeet ik ook nog eens mijn eten mee te nemennaar me werk nu heeft mannetje het meegenomen. fruit kwark en een krentebol echt mannen eten De kaarten voor Sophie haar verjaardag zijn bijna allemaal klaar en verstuurd en het springkussen besteld. Nu de vlaggetjes nog afmaken en een datum prikken om de taart te maken. Ga een dubbele maken met marsepein samen met mijn schoonzusje. Vanmiddag zie ik mijn moeder weer en ik heb steedsmeer moeite om me mond te houden over de zwangerschap,wil toch graag wachten tot na de echo scheelt voor haar ook zoveel spanning.
Flyke: kanp van je zus dat ze zo sterk is! Ik hoop echt dat geen enge dingen vinden!! We blijven duimen hoor!! Trouwens JP heeft zo'n mini poetskarretje van mijn moeder gekregen (is wel roze hahahahahah!!!). Is hij helemaal weg van!! Ik heb ook nooit kraamzorg gehad. Ben wel benieuwd. Wup: misselijk klink goed toch?! hihi Wel enorm balen dat jullie ziek zijn...Klinkt allemaal super leuk voor de verjaardag van Spohie! MAg ik ook komen hahahaha?? Heerljk die taart! Is zo leuk die 2de verjaardag! Dan gaan ze echt beseffen dat al dat feest voor hen is!Ja kan me voorstellen dat je wilt wchten tot de echo om het je moeder te vertellen. Heb ik ook gedaan bij JP, maar helaas bij Fee meteen mijn ond voorbij gepraat, waarschijnlijk omdat we zelf zo overvallen waren hihihi Moeders maken zich namelijk toch ook weer zorgen om je.....
me2 gister me mond gelukkig weer kunnen houden al viel het niet mee........ nog anderhalve week. Denk dat ze haar verjaardag wel leuk zal vinden. misselijkheid ik ben er blij mee Wat doe je aan een kriebelhoest bij die kleintjes Sophie kan er niet van slapen
Wuppie: wat een mooi dametje! Alvast héél veel plezier op haar verjaardag (hopelijk voel je je dan niet al te misselijk en vieren jullie stiekem dubbel feest!) Flyke: Wat enorm knap, dat je zus zich zo groot weet te houden. Fijn, dat jullie samen even kunnen shoppen en gedachten kunnen verzetten. Hoe oud zijn haar zoontjes? Het flessendrama heeft inderdaad te maken met haar eigen willetje. Ze weet gewoon héél goed, dat haar mama niet aan die fles vast zit. We hebben het ook geprobeerd met een lepeltje. Ze neemt 3 tot 4 hapjes en dan heeft ze ook in de gaten, dat het anders is. Meer wil ze er dan ook niet van hebben. Gisteren een arts gesproken, die zei: "dan maar niets geven, ze meldt zich wel als ze echt honger krijgt en zal dan wel moeten". Ik vond het waardeloos advies (waarschijnlijk omdat mijn moederhart gewoon wil, dat ze goed eet) Hoe dit gaat aflopen...... Mocht ik niet meer kunnen posten, dan allemaal alvast een fijn weekend! Liefs Franka
Franka: ja wellicht waardeloos advies van de arts, maar ik heb het op een gegeven moment wel bij JP gedaan. Hij dronk dan weliswaar het minimale maar hij dronk wel wat. De rest haalde hij later wel in. Ik vond het ook vreselijk om te doen, maar hij houdt er niets aan over en weet dat nu ook echt niet meer Het moet namelijk wel te doen blijven voor alle partijen. Ik weet dat ik makkelijk praten heb omdat ik er niet (meer) midden in zit, maar wilde je toch meegeven dat sommige dingen heel moeilijk zijn voor een nieuwe moeder, maar dat je niet meteen een slechte moeder bent als je het probeert.
Wuppie, wat een mooi meisje hebben jullie! Echt prachtig ook zo met haar krulletjes en versiering in het haar. Het zal me een feest worden bij jullie! Nu inderdaad nog even je mond dicht houden, ik weet nog op Eline's verjaardag dat ik ook zwanger was (en doodmoe) maar ik wou nog niks zeggen omdat ik nog geen echo had gehad. Franka, gefeliciteerd met je nichtje, het zal wel zwaar zijn voor je schoonzus met een ks, hoe vind Bob haar zusje? Helaas hier geen tips voor het flesje. Flyke, ik hoop dat de uitslag van je zus meevalt. Laat je het ons weten? Miriam, fijn weekendje weg, lekker genieten Even nog wat ego (klein dametje roept alweer): Ben op controle geweest bij de Gyna, hij vond het erg vervelend hoe het allemaal misgelopen was (ik weet van niks). De bloedafname op het hoofdje van Leonie was mislukt doordat er een stolseltje bloed in de slang zat en hij wou dat hij nog getoucheerd had op de operatiekamer, want ze hebben haar zo hard terug moeten halen uit het geboortekanaal dat ik waarschijnlijk binnen 10 minuten zelf had kunnen bevallen omdat de ontsluiting waarschijnlijk snel gevorderd was. Ach ja, het is goed gekomen! Voor allemaal alvast een goed weekend en tot snel
Minka: tsja, wat moet je er mee, mostert na de maaltijd ook een beetje he.....ik zou toch blij zijn met de ks hoor. Ik heb toch verteld van die vrienden van ons die in augustus hun dochtertje zijn verloren tijdens de bevalling, omdat de ks niet op tijd werd uitgevoerd, dus wees maar blij dat ze haar gewoon meteen hebben gehaald.....
hey vlug ter info in het bloed niets gevonden die wijst op MS, wat het dan wel is , blijft onduidelijk. Zus ergens wel opgelucht maar toch dubbel gevoel: wat is het dan wel? Binnen een maand zijn alle resultaten volledig binnen en moet zus nog es terug op afspraak, voorlopig enkel bloedverdunner nemen goed weekend iedereen liefs flyke
Flyke: in ieder geval dus geen MS.....gelkkig! hoop dat de rest van de uitslagen ook niets ernstigs uitwijzen!
Flyke, gelukkig geen MS inderdaad. Nu maar hopen dat er niks anders ernstigs uit gaat komen en dat het iets "onschuldigs" blijft. Me2, ik last gisteren je post en toen besefte ik eigenlijk pas goed hoe blij je inderdaad mag zijn als je je kleintje gezond in je armen mag houden. Ik heb vrede met mijn keizersnede hoor, maar heb geen moment eraan gedacht dat het ook wel mis kon gaan, daarvoor was ik op de ok te ver heen. Ik zei ook tegen de gyna dat het niets uitmaakte, maar hij wou het toch van zijn hart hebben, hij baalde er wel van.
Minka: gelukkig dat je er zo over denkt....ik vond het feit dat ik een ks moest echt heel erg en ben vaak nog wel eens een beetje "jaloers" dat anderen wel een gewone 2de bevalling hebben gehad...ben echter meer dan overtuigd dat ik het niet anders had kunnen doen vanwege het te grote risico voor mijn meisje, maar hoop dat ik, als het ons gegeven is nog 1 kindje te krijgen, nog 1 keer met succes op de normale manier bevallen.... Wup: was helemala vergeten te posten over de foto's van jullie meisje! Wat een plaatje. Mooie ogen en mooi har!!!
Me2, ik heb het allebei nu meegemaakt, maar als ik mocht kiezen inderdaad veel liever een gewone bevalling. Ik dacht altijd ach, een ks gehad, nou en... maar nu denk ik er dus inderdaad anders over. Ik ben gisteren dus met Leonie op pad geweest naar de gyna (voor het eerst in mijn nieuwe autootje joepie!)en met de maxi-cosy en kinderwagen gesjouwd, maar dat moet ik dus vandaag wel bekopen. Ook heb ik erg last als mijn darmen wat voller raken, dan voel ik de wond + mijn rug trekken en zeurderige pijn. Als ik dan toch aan het zeuren ben )) Ik ben trouwens al 3 dagen dizzy en hoofdpijn; heb de punt van de autodeur (nee niet de nieuwe maar die van Minka-man) woensdag tegen mijn slaap/jukbeen aan gegooid, so, wat een rotplek zeg. De rechterkant van mijn gezicht voelt wat verlamd en met mijn ogen knipperen doet zeer. Maar het gaat al weer stukken beter nu, heb het rustig aan gedaan!8) Zo, weer genoeg gezeurd voor een tijdje, ga nog even TV kijken