Tussen realiteit deel 2

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Jette01, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Miriam: denk echt even een fase van alle dingen die hij weer heeft beleefd. Bij ons is het meestal na een dag of drie gewone ritme weer als vanouds.
    Ja Mir weet ook avn jullie wens...ik hoop dat je de kracht kan vinden om daar weer aan te gaan werken....

Over je vraag. Ja mijn man wil ook wel voor een derde maar laat het van mij afhangen wanneer. Ik wil nog even wachten, lijkt me beter, maar heb dan nog steeds wel de angst...gaat het weer lukken en gaat het niet weer een keer mis....die blijft denk ik altijd als je dat al eens hebt meegemaakt. Ook natuurlijk de grote kans dat ik weer zwschaps diabetes krijg (nu 50% kans dit keer....) en zou echt graag nog een keer gewoon bevallen. Allemaal angsten dus die ik even moet overwinnen eerst.

Marieke: ik ben me zeer bewust van je worsteling en zal daar nooit makkelijk over heen stappen. Ik kan me het levendig voorstellen wat je voelt. waar nodig ben ik er natuurlijk met raad, daad, advies of gewoon een luisterend oor....Neem de tijd. We zijn er voor je.

Jette: voor mij is het ook geen probleem dat we in verschillende stadia zitten. Ik had enkel het gevoel dat dat voor anderen zo is, daarom wilde ik het even aansnijden. Zoals je zegt vind ik het ook super leuk om te lezen over prille zwangerschappen, opvoedtips, kinderstreken en de keuzes van wel niet voor nog een kind gaan. Geeft me heel veel inzicht in wat er bij andere mensen kan spelen en geeft je ook weer de kans om eens goed naar je eigen situatie te kijken. Ik zit zelf ook goed in mijn vel op het moment. En volgens mij jij ook! Dat scheelt ook.
    Heel herkenbaar wat je trouwens schrijft over Do en dan dat hoesten gisteren hahahahaha. Maar je hebt inderdaad gelijk: het gaat heel vaak over consequent zijn!
    En uh meldplicht heb je hier wel hoor :D namelijk als je 39 weken zwanger bent en nog niet bevallen :D:D
    Flyke: jij hebt dus al bijna meldplicht :D

2. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Me2, Famke is dol op frambozen, maar niet altijd. Net als aardbeien etc. Ze heeft nu even een fase dat ze geen fruit aanraakt, maar misschien moet ik dat knijpfruit eens proberen.
    Sushi? Ik kan het proberen, maar ik vrees het ergste....
    Goh, JP is al vlot uit de peuterpuberteit: ik hoop dat Famke ook snel volgt. Hoe lang heeft hij er last van gehad?

Haha Miriam, ik heb nog nooit gehoord dat iemand vroeger alles lustte en juist nu niets meer. Is dat door de zwangerschap gekomen? Mijn zus lust sinds haar zwangerschap geen vis en broccoli meer...
    Het lijkt mij dat Sem even van slag is en dat het zoals Wuppie al aangeeft een fase is. Misschien is de combinatie met de zomertijd hem wel even te veel geworden. Famke is ook wel eens flink van slag geweest na een vakantie, maar dat was na een week wel weer over. (soms zeeeeerr vermoeiend, hoor)

Hoi Marieke, wat fijn dat je even reageert...
    Helaas ben ik er zo lang uit geweest dat ik je achtergrond niet meer ken. Ik begrijp dat je heel graag een 2e zou willen krijgen, maar dat dit niet gaat? Als dat zo is, dan spijt me dat heeel erg en ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om daarmee in het reine te komen en anderen te zien die opnieuw zwanger zijn. Je moet alleen reageren als jij je er goed bij voelt, hoor!

Jette, ik kan me wel voorstellen dat je een beetje uit het veld was geslagen door de opmerking van Jude (om eerlijk te zijn zou ik er zelf ook mee zitten en me er niet happy bij voelen) en uit je antwoord begrijp ik dat het echt per ongeluk en zonder aanziens des persoons is. Trouwens, als je nog hetzelfde als vroeger ben, dan is het ook totaal niet met opzet. Ik ben blij dat ik niet hoef te "smeken" (hihi) of je wil blijven. (Piiieeehhh gelukkig!)
    Ik zal ophouden met raar doen. :p

Jude, blijf je ook komen?

Wuppie, jij kunt je zo bij de "vermoeide mama's van terrible 2 kinderen" voegen! Houd je schild tegen alle NEE's maar in de aanslag.

Ikzelf heb een beetje een raar, vermoeid spierpijn gevoel in mijn liezen en merk dat ik toch een beetje bang ben voor BI.

Liefs,
    Marla

3. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey meiden, het is wel gezellig druk vandaag op de site! :D

Haha, Me2, Flyke heeft al bijna meldplicht (gelukkig, maar, Flyke!!)
    Flyke, heb je nog nieuws van je zus?

Liefs,
    Marla

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Marla: nee JP is nog niet uit de peuterpuberteit maar de "nee's" komen nu in andere gedaanten dan op de grond liggen gillen (zoals ik al ergens ander schreef van morgen) :D
    Ja kan me voorstellen dat je bang bent voor BI maar wat je nu omschrijft lijkt me echt meer oprekken van de bm.

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Lieve dames,

aan jullie ALLEMAAL: hallooooo, hoe is het ermeeeee!!!!
    Lieve Marla, krijg nou de pip, ben jij zwanger!!!!! Hoeraaaaaaaaaaa. Van harte meid, wat heerlijk.
    Dames, ik ben zeer aso, maar ik heb misschien wel honderd bladzijdes NIET bijgelezen en ik zal daar zeker geen tijd voor hebben. Wil jullie wel laten weten dat het met Sam hartstikke goed gaat, hij is helemaal medicijnvrij en het is echt een lekker ding met allemaal kleine krulletjes op zijn kop! En Lize is een prachtige dame die voluit praat. Superlief en leuk....

Gefeliciteerd aan alle zwangeren! Minka, bedankt voor het mooie kaartje, hoe gaat het met de mooie meid?
    Mir, Sem is ook zo´n lekker ding zeg, mensenkinderen!

lieve schatten, ik hoor Sam alweer pruttelen door de babyfoon. Ik ga weer!
    dikke knuffels
    Amber

6. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    amber, meis wat leuk om van je te horen, en met zulks goed nieuws Fantastisch gewoon!!!!

hoop dat je wat vaker langs komt!!!!

jette

7. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Heeey Amber, leuk dat je er bent enne... ik wil helemaal geen pip krijgen, hihi, maar inderdaad ben ik wel zwanger! (enne.... ik heb gisteren een goede echo gehad!!!!!).

Ik neem nog contact met je op! (had ik wel willen doen, maar voel me vaak moe en misselijk) Jij 100 blz. niet gelezen? Ik volgens mij wel 500!

Wat leuk dat Sam van die lieve krulletjes op zijn koppie heeft. Van wie zou hij dat nou hebben? Lize heeft toch ook een bos met krullen? Fijn, joh, dat Sam van de medicijnen af is.

(ik hoor Sam ook pruttelen, dus snel naar hem toe gaan, hoor!)

Liefs,
    Marla

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Trouwens, oh, Me2, hier heb je te maken met een vergeetachtige zwangere! Pff.... dus de volgende fase in de peuterpubertijd komt nog, zucht!
    Enne... ik ben blij dat je opschrijft dat je denkt dat dat gevoel bij het oprekken van de baarmoeder hoort! Ik wil nl. geen bekkenklachten! (en zeker niet nu al)

9. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    #349 Jude, 31 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2010
    Blijkbaar heb ik het een en ander losgemaakt, sorry, maar ik had erg de behoefte om het kwijt te zijn. Me2 verwoordt het goed over dat "structureel genegeerd" worden, dat gevoel had ik al langer en werd nu weer bevestigd. En misschien is het inderdaad toeval geweest en is het niet persoonlijk bedoeld, maar zo voelde het voor mij op dat moment wel. Misschien kunnen jullie dat begrijpen en zo niet, ook goed.
    En sorry, mijn gevoel kan ik niet uitschakelen. Ik maak me er normaal ook niet zo druk om, maar het begon me nu gewoon te irriteren. Vergeet het of doe er mee wat jullie willen en daar wil ik het bij laten.

10. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    jude het is juist goed om het dan uit te spreken de lucht is geklaard nu denk ik

en ja hier is echt bij mij een hele sterke wens om opnieuw zwanger te worden het waren hele zware maanden het hele afgelopen jaar eigenlijk. Eerst thuis zitten voor de baby dan met de baby die alleen maar huilt en huilt en spuugt en geen ritme heeft maar echt geloof me ik doe er bij wijze van een moord voor om dit opnieuw te mogen beleven nog 1 keer.
    ondanks dat sem niet ons enige kindje is oogt het wel zo en dat doet zeer.
    Ik zou zo graag willen ook voor sem hoor dat er nog een wondertje bij mag komen.
    Maar realistisch moet ik ook zijn en dan is het tot heden niet zo dan is het klaar.
    De pijn het verdriet de vreselijke zwangerschap dat zijn dingen die mijn wederhelft echt niet nog een keer wil ( ik liefst ook niet) en hij is klaar vind het prima zo en vind dit mooi.

Dus ik ben bang dat het hier bij blijft maar ik weet ook heel erg goed dat ik heel erg blij moet zijn dat we zo ver zijn gekomen en dat we in ieder geval 1 kindje hier hebben. Daar zouden vele al een moord voor doen ( bij wijze van).

Dus hier staat het nu dicht mischien in de toekomst nog weer open ik hoop het

heb nog 1 foto die ik jullie echt moet laten zien

11. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    Jude ik heb je een pb'tje gestuurd!!!

miriam tja ik kan me het gevoel van je man goed voorstellen, het is uiteindelijk ook allemaal vreselijk moeilijk, verdrietig en ellendig geweest, maar ja nu is jullie wonder er, gezond en wel en zoals in je banner staat kan het genieten beginnen.

Daarom snap ik ook heel goed dat jij het nog wel een keer zou willen / kunnen doorstaan met natuurlijk de hoop dat het beter zou gaan bij een eventueel derde kindje!!
    Maar ik snap je man ook wel erg goed, er is niks erger je vrouw zo te zien worstelen / lijden en natuurlijk hij zelf ook.
    Dus uit zelfbescherming zeggen "ik ben klaar" is de makkelijkste weg (en dat is niet negatief bedoeld hoor)!

Maar.......... het is allemaal nog kort geleden, wellicht als jullie wat verder zijn in de tijd.......... dat hij toch nog veranderd van mening........ gewoon de mogelijkheden open laten dat is het beste, doen wij ook, en wij hebben nog geen 1% meegemaakt van wat jullie hebben meegemaakt !!!

liefs
    jette

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden ik heb jullie en pbtje gestuurd of dat ga ik nu doen
    probeer niemand te vergeten maar mocht ik iemand vergeten zijn laat me dat effe weten ik mag hier niet reclame maken vandaar een pb

13. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    miriam bedankt voor het linkje, heb een aantal gedichtjes gelezen en ik moet echt zeggen hope, het is erg verdrietig dat je schrijft vanuit wat je hebt meegemaakt, maar meis je hebt een gave hoor!

geweldig gedaan!!!

liefs
    jette

14. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    #354 flyke, 1 apr 2010
    Laatst bewerkt: 1 apr 2010
    AAAAAAAAAARGH dat meen je niet
    zit hier al hele tijd post te maken met veel moeite op deze mini netbook, ik klik op verstuur reactie en krijg melding niet ingelogd?!!!!

pff
    had nu net mijn hersens gepijnigd om mij te proberen te herinneren wat iedereeen schreef en erop te reageren, weet niet of ik dit nog een tweede keer aankan, hehe

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Amber: wat enrom fijn van je te horen en helemaal dat het super gaat met Sam!!!! Heerlijk dat hij van die mooie krulletjes heeft!! Hoop eigeblijk dat je toch weer eens wat vaker langskomt! Hoeft natuurljk niet op iedereen te reageren he!! hahahahaha

Jude: zoals ik al zei vind ik het juist goed dat je dit soort dingen juist wel zegt! We zitten al zo lang bij elkaar hier, dat je dit soort dingen ook gewoon moet uitspreken. Ik denk dat iedereen daar begrip voor kan opbrengen. En dan kan je het ook utpraten! Hoopecht niet dat jij nu vertrekt! Vind het veel te leuk juist om van je te horen!

Miriam: hele coole foto hahahahaha
    Ja over je wens....dat moet vreselijk pijnlijk voor je zijn dat Bart (nog) niet wil....blijf hier wel goed met elkaar over praten. Jouw gevoel is net zo belangrijk als dat van hem. Ik weet zeker dat als de tijd daar is hij ook wel weer wil.

Flyke: rustig aan! Komt het de volgene keer toch weer hahahaha

16. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    ik ga vaneerste keer zoals op gewone pc, aparte kader in word openen, tot straks

17. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey meiden,
    er is hier duidelijk veel geschreven, heb nogal veel bijgelezen, daar gaan we:
    Jude, ik zie dat je jarig was, een te late maar welgemeende gelukkige verjaardag gewenst ! drie dikke zoenen x x x mijn zus gaat terug werken als voorheen, hoe dit voorkomen? geen idee, moet nu dagelijks bloedverdunner nemen en binnen x weken zijn alle resultaten helemaal binnen en nog es langsgaan, ik denk dat ze binnen x termijn nog es nieuwe foto's nemen om te zien of die witte vlekken hersenen stabiel blijven
    marieke, ik dacht ook nog overlaatst dat ik hier hele tijd over zwanger zijn enz praat wetende van jouw kinderwens, sorry , in ieder geval ik duim voor je en hoop dat je wens toch mag uitkomen, jullie hiervoor een manier kunnen vinden! hoe gaat het nu met neia, maakt ze nog zulke goede vorderingen bij het lopen?
    wuppie, blijkbaar goed misselijk , zou het dan een jongetje zijn deze keer? gisteren bij de kapster geweest, is zwanger van haar 1e , dacht heel de tijd een meisje te zullen hebbenn misselijk enz, en het wordt een jongetje, ze kan het precies niet goed geloven
    Me2, lijkt me wel leuk als je kan zeggen dat die , nee ik ben twee en zeg nee' fase zo goed als voorbij is, daar kijk ik ook naar uit hehe, dus je man heb je al mee om voor een derde te gaan, neem je tijd zoals je zegt en komt goed!
    franka, mijn zus heeft maar 1 zoontje en daar zal het normaal bij blijven zegt ze, hij komt volgende week 4 jaar, vond ik ook een hard advies van die arts, dat kan je toch niet maken met zo een babytje nog, was een mannenhart zeker? weet niet of ik al proficiat zei met je tante zijn, mir was naam vergeten, was het niet Sarah als ik het me goe herinner, mijn nichtje heet ook zo
    minka, inderdaad raar wat de gyn je nu achteraf allemaal komt vertellen maar eind goed al goed is het geweest en dat telt he, alles verder goed met Leonieke? hoe zijn de nachten? en hoe reageert Eline nu, niet jaloers?
    marla en Me2, wat nu al meldingsplicht? ik ben net 3O weken, hehe , als het is zoals met Merel kan het binnen 8 weken wel zover zijn :), eerst nog wat werken hoor

amber, blij je terug te zien en blijkbaar een stralend zonnetje, trouwens doet me denken aan je zus amazonnetje, hoe gaat het met haar, heeft zij ook nog die kinderwens? gaan jullie nog voor een derde?
    neeke, ik weet niet meer goed of je sindsdien nog postte, maar laatste keer alles goed maar vooral drruk druk zeker?
    anoek, hoe gaat het nog met je, ben jij niet wellicht uitgerekend?
    jette, blij dat je blijft, iedereen hier toch redelijk goed kennende denk ik toch ook dat niemand bewust een ander negeert of over een post heen leest, ikzelf merk ook dat ik minder op iedereen afzonderlijk reageer, gewoon druk druk en pas mogelijk voor mij de donderdag als ik thuis ben en als merel in bed zit, maar jude ik vind het wel goed en sterk van je dat je dit hier hebt kunnen en willen en durven zeggen heb, ivm hoe zei iemand dit weer, herhaaldelijk structureel dat gevoel hebben, zoals Me 2 zegt, feit dat dit gezegd kan worden betekent toch dat hier ruimte is om vanalles te zeggen.
    miriam, wat is Sem een prachtig ventje en wat ben ik blij dat naast het verdriet en gemis en pijn in je hart voor Danique je toch van geluk met Sem kan proeven, kan me voorstellen dat gaan voor een tweede jullie angst inboezemt
    hope, je schrijft inderdaad mooie gedichten, gevoel recht uit je hart, kan niet anders dan een succes zijn, hoe gaat het met je en de zwangerschap, je weet het geslacht zeker?
    marla, dikke proficiat met je goede echo en wat leuk dat alles qua termijn en cm zo gelijk loopt, nog extra teken dat alles verder goed gaat!
    zo denk dat ik iedereen had?
    hier redelijk goed, merk alleen dat deze zwangerschap ik meer ongemakken heb, vooral 's avonds last van mijn onderrug en mijn lenden, nochtans veel bureau zitwerk op het werk, anderzijds probeer ik Merel zo weinig mogelijk op te nemen maar lukt niet echt. Slapen is nu ook helemaal anders dan met Merel, sorry als ik in herhaling val maar deze zwangerschap voelt zo anders aan, ik voel echt hoe de baby ligt,plots anders ligt enz.. als ik op mijn zij ligt voel ik ook soms een schop in mijn zij, dat ik dan denk oei, ga me vlug draaien, baby heeft geen plaats/ligt niet goed.
    Voor de rest morgen eindelijk es naar de drukker voor geboortekaartje en doopsuiker, is in Nl de gewoonte niet denk ik, wuppie zal jij ook wel kennen, en dan kan ik volgende week es beginnen met de enveloppes schrijven enz. voor de rest moet ik eigenlijk niets doen.
    Hou zoiets liever verassing, zou dit ook aan mijn ma willen vragen, maar vraag het hier meiden/vriendinnen onder elkaar, blijft toch lekker onder ons, jongensnaam hebben we voor meisje geraken we er niet uit, wat denken jullie?
    Merel en Laure Ver Eecke
    of Merel en Linde
    Mijn voorkeur is Laure maar mijn man vindt dat je Laure 'vaker' hoort en Linde orgineler?
    Help mij hem te overtuigen of help hem mij te overtuigen hehe
    liefs
    flyke

18. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Flyke toch gelukt je lange post :D
    Ik ken een Linde met een Moeder die merel heet vind het dus een mooie combinatie Laure nog nooit gehoord alleen Laura.
    Wat ga jij trouwens hard klinkt nog zo kort geleden dat jij zei zwanger te zijn.
    Wie weet deze keer een jongetje maakt mij niet zoveel uit in ieder geval.

Miriam hele stoere foto over een paar maandjes jat hij elke keer je zonnebril :D
    Ik snap wel dat Bart het er moeilijk mee heeft hij heeft jou zo kwetsbaar en verdrietig gezien.
    Mannetje zei hier ook weet niet of ik nog een keer wil als het weer mis gaat :( dat deed mij ook wel zeer.
    Zolang je er maar met mekaar over praat komt het goed meis.

Nog een half uurtje werken en dan een heel lang weekend tot woensdag alleen kan het mij niet snel genoeg dinsdag zijn.
    Ik krijg de zenuwen ook omdat er feestdagen aankomen (niet zulke fijne zwanger zijn herinneringen aan).
    Kom het zo snel mogelijk meldden.

Allemaal fijne dagen gewenst weet niet of ik nog langs kom heb een druk weekend gepland8)

19. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Ik ga me vast bij voorbaat verontschuldigen dat ik op niemand reageer:D
    Ik heb gisteren alles proberen bij te lezen en helaas weinig tijd en puf om te reageren. Mijn klein meisje slokt me even helemaal op op dit moment en ik ben doodop.

Ik vind het ook alleen ontzettend goed dat jude heeft gezegd wat haar dwars zit, misschien iets eerder zeggen, dan komt het wat minder hard over. Maar ik hoop ook dat we gewoon met z'n allen hier gezellig blijven kletsen in goede en in minder goede tijden.
    Ik kan jullie ook niet missen stuk voor stuk!

Meiden tot snel, dan reageer ik weer op jullie allemaal en ik zal nog eens een lijst maken met verjaardagen want ik mis inderdaad Dominique, Sophie, Wuppie zo uit mijn hoofd.

Kus Minka

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Wup: kan me voorstellen dat je wil dat het snel dinsdag is! Toch nog hele fijn dagen toegewenst!

Flyke: hele andere zwangerschap had ik ook bij Fee...wellicht dus toch een ventje bij jullie!
    Ik vind beide namen mooi. Ik heb Laure nog nooit gehoord hier dus komt wellicht in Belgie alleen vaker voor. Mijn nicht heet Linde, is heel leuk, dus ook die naam vind ik mooi. Aan mijn antwoord heb je dus eigenlijk niets hahahaha
    Hoop erg dat het bij je zus gewoon een toeval was dat ze die witte vlekken hebben gevonden (noemen ze ook wel eens een "trouvaille"; bij mij bijv. een iets verwijd nierbekken. Nooit last van gehad maar kwamen ze een keer achter toen ik een echo kreeg....dus als ze niet hadden gekeken had ik het nooit geweten zeg maar).

Deel Deze Pagina