Wuppie, jaaaaaaa wat een geweldig nieuws dat je een goeie echo hebt gehad. GEFELICITEERD!!! Fijn dat je weer even gerustgesteld bent, die heb je in ieder geval binnen. Nu aftellen tot over 3 weken. Jette, wat leuk dat jullie ook naar de dierentuin zijn geweest. Ook al viel het een beetje tegen. Wij hebben een abonnement op Burgers Zoo. Heerlijk dat Do zo genoten heeft. Marla, inderdaad enorm bijzonder dat we elkaar via dit topic hebben leren kennen. Minka en ik hebben elkaar al eerder gezien, dat was ook erg gezellig, de meiden vonden elkaar ook leuk om mee te spelen. Och wat zielig dat Famke zo ziek is geweest. Gelukkig nu weer beter. Maar logisch dat ze dan het liefste mamamelk wilt, maar dat is er dan niet, moeilijk moeilijk. Heb je al tegen je ouders verteld dat je zwanger bent? Pff valt inderdaad niet mee nudat die termijn is aangekomen. Het is al een enorm spannende tijd, en met de wetenschap dat het toen ook verkeerd ging....verschrikkelijk. Probeer je vast te houden aan de goede echo meis. Miriam, kun je de dierbare spullen niet wat hoger zetten? Wij hebben neia vanaf het begin geleerd dat ze niet aan de spullen mag komen die van ons zijn, en dat ze bij de tv hoek niet in de buurt mag komen. Vanaf 9 maanden ofzo, toen ze zich ging optrekken hebben we dat consequent gezegd, en ze komt gelukkig nergens aan. Balen zeg dat je geen kinderwagen hebt, het is zo'n mooi weer. Maar zo te horen hou je jezelf wel bezig. Ik vind het heerlijk dat ik vandaag nog een dagje vrij heb. Lekker de was doen, boodschapjes doen en van het weer genieten. Neia heeft vandaag ook een opperbest humeur, ik denk dat ze blij is dat ze weer lekker in haar eigen omgeving haar eigen ritme kan volgen.
Oh ik zie dat Fee op 6 april staat. Maar volgens mij is ze morgen jarig, toch? FEE MEISJE, ALVAST VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE EERSTE VERJAARDAG! LAAT JE MAAR LEKKER VERWENNEN DOOR JE PAPA, MAMA EN JE BROERTJE. HEEL VEEL PLEZIER!
hey wup gefeliciteerd meis met de mooie echo, geweldig nieuws, ja ben je EVEN weer gerustgesteld he!!! Marieke leuk dat je bij Minka op bezoek gaat, MARLA hadden wij dat niet ook afgesproken als we zwanger zouden zijn bij elkaar op bezoek te gaan 8) is nooit gebeurd he???!!! miriam geen zorgen maken of kruipen of lopen of kontschuiven, meis het komt zoals het komt, je kunt niks afdwingen op dit gebied, vrienden van ons hadden een zoontje die bewoog zich voort als een zeehond, was echt een heel komisch gezicht, is allemaal goed gekomen, loopt nu als een kiewiet! Dat rochelen heeft dominique ook vanaf de geboorte gedaan, maar is helemaal weg gegaan, wel als ze verkouden is rochtelt ze ook direct. Wel verstandig om het even te laten luisteren bij de HA, doe ik ook regelmatig als het mij te gek wordt hoor!! Is Fee vandaag jarig of morgen?? in ieder geval alvast of Van harte gefeliciteerd meiske, laat je maar lekker verwennen door pappa en mamma !! liefs jette
Me2, van harte gefeliciteerd met de kleine Fee: Joehoe Fee is al 1 jaar geworden. 1 kaarsje op de taart! Lieve Fee, dat je maar veel cadeautjes mag uitpakken (met de nadruk op uitpakken natuurlijk ) -> bedankt Marieke! Hoi Miriam, Misschien zou je eens met Sem naar de ostheopaat kunnen gaan: ik heb er bij Famke, billenschuifster, heel veel baat bij gehad. Ze maakte totaal geen aanstalten om zelf te gaan zitten en dezelfde avond nadat ik voor het eerst naar de ostheo ben geweest, ging ze zomaar zelf zitten! Ik wist niet wat ik zag. Na het 2e bezoek, ging ze zichzelf optrekken en gooide ze zich als een "normaal kind" (dwz geen billenschuifster) op haar zij en na de 3e keer ging ze staan. Echt waar, die 3 keer naar de ostheopaat heeft zo veel meer resultaat gehad als de 3 maanden naar de fysiotherapeute. (De laatste wist niet dat ik naar de ostheo was geweest, en was super, super verbaasd hoeveel vooruitgang Famke maakt). Ik weet dat ze kruipen een hele belangrijke fase vinden (daar maakte ik mezelf ook zorgen om), maar achteraf gezien denk ik dat ik mezelf daar veel te druk om heb gemaakt. Miriam, NT meting is nekplooimeting + bloedonderzoek (dat weet ik ook pas sinds vandaag) Lekker zeg, Marieke dat je vandaag vrij hebt! Heerlijk weertje erbij! Ik heb vandaag in de pauze een wandeling gemaakt en had totaal geen zin om terug te komen. Gezellig dat Neia zo'n goed humeur heeft, maar wat wil je met dit lekkere weer! Leuk dat je Minka en Eline al eens gezien hebt en dat Eline en Neia zo goed met elkaar overweg konden. En nu natuurlijk Leonie bewonderen. Gezellig! Tja, het is inderdaad eng dat ik nu weer rond de 10 weken zit en ik denk dan vandaag weer dat ik minder misselijk ben. Heb "pas" 2 keer gekokhalst vanochtend. Anderzijds weet ik dat ik gewoon zenuwachtig ben en probeer ik me inderdaad aan de goede echo vast te houden. Alles zag er vorige week goed uit, dus hopelijk is dat nu nog het geval. Mijn ouders weten het sinds zaterdag en mijn schoonmoeder sinds gisteren. Marlaman had een klein doosje gemaakt, waar hij een paasei in had gedaan, met daaraan een klein echofotootje. Iedereen was heel blij. Liefs, Marla
wat zullen je ouders blij geweest zijn marla, wat ook een orgineel idee om dat met een paasei te doen, goed bedacht hoor!! jette
Ik moet de credits aan Marlaman geven, die heeft het bedacht. Trouwens, ik baal zo enorm: ik voel 3 koortslippen opkomen: 1 op de linkerbovenlip, 1 op de rechterbovenlip en 1 linksonder: grrrr.. Nu kan ik Famke echt niet meer kussen en dat is voor mij bijna een omogelijke opgave! Me2, ben je lekker Fee's verjaardag aan het vieren?
Hieperdepiep hoera Fee is alweer 1 jaar tjonge jonge wat gaat de tijd hard en snel zeg kan me niet heugen meer dat er al weer een jaar voorbij is jullie natuurlijk al helemaal niet meer. Marieke thanks voor het ons helpen herrineren hihi want ondanks de lijst voorbij kwam heb ik niet gekeken wie er direct in de nabije omgeving jarig was (schaam) moet zo werken dus ga nu als een gek koken gr mir
Lieve dames! heel veel dank voor de felicitaties maar morgen is ze pas jarig hoor!! Op 7 april!! Wup: super dat je zo'n goede echo had. Nu kan je weer EVEN (zo'n dag of 3 hahahahah) vooruit! Wanneer heb je de volgende? Franka: wat een ontzettende vreselijke domper zeg dat Sara geen match is voor Bob......ik kan me voorstellen dat dat er wel weer inhakt bij jullie....wel heel goed nieuws van je zus....dat is dan weer heel dubbel he..... Ga later nog even verder reageren, heb druk, maar super leuk weekend gehad met mijn ouders!
hahaha ja we waren veelste bang dat we het zouden missen hihi nou in ieder geval dan voor morgen ook een hele super gezellige fijne dag met kleine meid en grote vent alweer wat geef je d'r voor haar verjaardag? gr miriam
Hiep hiep hoera! Fee is vandaag 1 jaar!!! Lieve Fee, vanharte gefeliciteerd met je 1e verjaardag, ook voor papa, mama en JP. Ik hoop dat je een mooie verjaardag zult hebben met heel veel cadeautjes!
Fijn dat jullie de verjaardagslijst makkelijk vinden. Ik mis nu alleen Sohie nog daarna zal ik de aangepaste lijst nogmaals plaatsen. Wuppie, joehoe wat goed meid, het geeft je toch weer zelfvertrouwen. Nu zo blijven houden en de weken vliegen voorbij met een goed resultaat. Me2, was je met de pasen in NL of zijn je ouders op bezoek. Vier maar een mooi feestje vandaag. Jette, Ik ben al heel lang niet meer in Emmen geweest, ik kan me alleen nog herinneren dat ik de vlindertuin zo eng vond, al dat gefladder om mijn oren! Erg leuk hoe die kleintjes op alle dieren reageren, Eline is dol op de reclame van het wereld natuur fonds, dan staat ze aan de buis gekluisterd! Miriam, jullie hond is dus nu 2x zo dun geworden Tja, het voorjaar komt eraan tijd voor een dunnere vacht. Ik merk het hier ook bij de katten, de haren vliegen in het rond. Ik ben benieuwd wat de arts zegt over het rochelen. Jude, weet je al wat voor uitslag het is bij Rick? en word het al minder? We zullen niet over jullie roddelen hoor Flyke, goh meid, jij schiet ook al op! Wanneer gaat je verlof in? Tijd voor even wat rust voor jezelf, dat zul je strakjes nog missen. Jouw verjaardag komt ook al dichtbij en de afgelopen 2 jaar testen er steeds mensen positief, zou dat dit jaar ook weer zo zijn??? Marla, wat een origineel idee van marla-man. Waren de reacties leuk? De NT vond ik ook erg spannend. We hebben een erg leuke echoscopiste en die stelde me eigenlijk meteen gerust. Ik hoop dat het een goede uitslag gaat worden, maar dat duurt nog even, goed volhouden tot die tijd. Ik heb wel vaker verhalen gehoord dat de nieuwe groep veel beter gaat. Nieuwe indrukken en speelgoed hebben ze echt wel nodig. Over de BV etc. vertel ik zo nog wel meer. Marieke, ook al zo'n dierentuin freak! Wij proberen ook snel weer te gaan. Als Leonie voor het eerst een wendagje heft op het KDV gaan we met Eline naar boerdelijpret, een indoor speeltuin en veel dieren van de boerderij. Ik ben benieuwd wat ze er van vind. Franka, goh jij hebt dus geen fijne dag aan "goede" vrijdag. Erg jammer dat broer en zus niet matchen. Je hoopt het toch wel een beetje. Hoe is het met Suze en haar drinken? Ik had gisteren bezoek van iemand van het forum, niet van "ons" clupje maar iemand die ook in Harderwijk woont en ik al vaker tegengekomen was in de stad en haar herkende van de foto's. Haar dochtertje is bijna even oud als Eline, dus na even afwachten hebben ze leuk gespeeld en het was erg gezellig om te kletsen. Leonie is nog steeds erg onrustig, krampjes, spugen, hikken en huilen. Ook heeft ze nu spruw. Ik herkende het meteen dus nog in een vroeg stadium maar ze lijkt er niet veel last van te hebben. (ze hadden me al gewaarschuwd omdat ik antibiotica heb gehad vlak voor de bevalling. Deze combinate kende ik ook niet) Toch weet ik soms niet wat ik met haar aan moet. Zit toch te denken aan een osteopaat of zo, ik merk gewoon dat ze ergen last van heeft. De BV ; 1 borst goed uit laten drinken lijkt iets beter te gaan, maar slapen is nog steeds erg minnetjes. De Toeschietreflex is inderdaad erg aanwezig, ik kolf soms eerst wat af of laat wat weglopen. Ik ga er weer mee stoppen, ze is alweer wakker en Eline zal ook zo wel komen. Ik hoop lekker naar buiten te kunnen gaan (Leonie zit trouwens erg graag in de maxi cosy) er is een Bart Smit geopend, ga toch even langs om te spieken
FEE gefeliciteerd met je eerste verjaardag alweer wat gaat de tijd hard. Minka Sophie is op 20 april jarig en ik op 12 oktober ipv 11 Dierentuin wij zijn vorig jaar naar Artis geweest en dat viel ook al zo tegen, oud, kleine hokken nee wij gaan de volgende keer weer naar Amersfoort. Franka wat balen dat de stamcellen niet over een komen nu maar hopen dat hij ze niet nodig gaat hebben. Marla leuk idee om het zo te vertellen. Hier weten ze het nog niet. Kom vanmiddag nog even langs ben op me werk en het is nogal druk (foei)
Haha Me2, dus we waren met zijn allen een dagje te vroeg onder het mom van liever te vroeg dan te laat. Hier gaat ie dan: poging 2: eeeeer is er een jarig, hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is Feeeeeeee! Van harte gefeliciteerd Fee!: misschien mag je vandaag wel een lekker stukje taart eten! Me2, gefeliciteerd met je dochtertje! Wat gaat de tijd toch snel! Miriam, hoe was het gisteren bij de dokter? En hoe gaat het met Sem nu? Fijn Minka, dat je onze lijst helemaal compleet hebt en bedankt voor het bijhouden! Mijn schoonmoeder had eerst niet door dat het een echofoto was en dacht dat het een plaatje met een gezichtje ofzoiets was, haha. Iedereen was erg blij met het goede nieuws! Goh, wat vervelend dat Eline (en jij dus ook) weer spruw hebben. Ik had erg veel moeite destijds om er vanaf te komen. Gebruik je de Daktarincreme + -gel? Spruw kan heel veel onrust veroorzaken, dus dat zal best een oorzaak van haar onrustige drinken kunnen zijn: drinken doet dan pijn en is niet fijn. Bij te veel melk of een te sterke TSR: niet te veel kolven, he, dan houd je het probleem alleen maar in stand. Ik heb dus een erg positieve ervaring met de ostheopaat en had met mezelf afgesproken om er stel dat er nog een tweede zou komen, sneller naartoe zou gaan. Een bevalling is toch natuurgeweld en een baby kan daar flink wat aan overhouden. Goed idee dus! Wuppie, ik vind Artis eigenlijk ook een vreselijk (ouderwetse) dierentuin met veel te weinig ruimte voor de dieren. Ga je nog een zwangerschapsbanner nemen??? Liefs, Marla
Hoi hoi, Ik (en mijn vriend) erger me de laatste tijd wel aan 1 van de leidsters van Famke's nieuwe groep: ze is zo negatief: Vorige week was Famke niet te genieten en wilde niets, niet eten, niet drinken en niet opruimen en deze leidster benaderde dat vrij negatief. (het was zo slecht gegaan, ze wilde niets, ze was enorm aan het brullen (haar letterlijke woorden) etc. etc. en er kwam helemaal geen positief woord uit haar mond: een andere leidsters gaf aan dat Famke af en toe van deze buien had, maar dat ze ook wel speelde). Woensdagavond bleek dus dat ze flink ziek was geworden en dat was vast de reden dat ze zo "dwars" was, in ieder geval niet lekker in haar vel zat. Deze leidster was er gisteren niet, maar we hoorden van een andere leidster dat ze gisterochtend ook niet lekker in haar vel zat, en als haar favoriete leidster weg was, begon te miemelen en te huilen. Maar na haar slaapje gisteren ging het hartstikke goed en heeft ze alleen maar heel lekker gespeeld, was vrolijk etc. etc. Ik gaf al aan dat ze na dit lange weekend waarschijnlijk wat moest wennen, misschien nog moe was, maar dat het gelukkig dus 's middags wel goed was gegaan. Sprak ik vanochtend de "negatieve" leidster en vertelde haar dat Famke vorige week ziek was geweest en dat ze daarom waarschijnlijk zo lastig was geweest. Zegt die leidster: "nou, ik hoorde van de andere leidsters dat ze gisterochtend anders ook weer de hele ochtend kuren had gehad". Pfff..... nou vraag ik je? Dat kan ze toch ook anders zeggen! (dus ik er meteen bovenop dat ze 's middags nergens last van had en lekker had gespeeld). Ik begin me echt te ergeren aan haar houding: ze is iets van 13 weken zwanger en kan misschien daarom niets hebben ofzo? Sowieso denk ik dat peutertjes af en toe hun "ik ben 2 en ik zeg nee"-bui hebben en dat je daar als leidster ook maar tegen moet kunnen. Reageer ik nu te heftig? Vind ik haar te negatief? Wat vinden jullie? Marla
Marla, wat irritaaaaant! Ik herinner me dat Lize ook eens een leidster had die alles vanuit het negatieve benaderde. Zodra ik binnenstapte riep ze hard: het was weer draaaaamaaaaa! Daar liet ze me steeds mee schrikken en ik begon goed van haar te balen. Ze wist dat ik het belangrijk vond dat Lize 's middags sliep dus als ze niet geslapen had riep ze dat onmiddellijk als ik binnenkwam. Ik vermoed dat ze ook een beetje 'zenuwachtig' van mij werd, misschien bang dat ik boos zou worden of zo... Dus op een gegeven moment heb ik haar even 'apart' gesproken. Heb gezegd dat ik het echt niet erg vond als Lize eens niet sliep maar dat ze me steeds liet schrikken als ze zo hard naar me riep zodra ik mijn neus liet zien. Dat ik liever wilde dat ze me eerst even rustig vertelde wat er goed was gegaan en vervolgens dat het jammer was dat ze niet geslapen had. (oftewel, niet zo'n drama maken van het 'negatieve'...). Dat heeft ze heeel goed gehoord, vanaf dat moment ging het stukken beter en bedankte ze me ook nog voor de feedback! Dus soms luisteren ze echt wel naar de mama's gelukkig... Zij kon ook niet weten wat voor gevoel ze me gaf. 'Die van jou' klinkt wel wat hardnekkiger helaas, maar Marla, maak van je hart geen moordkuil. Laat haar gerust weten dat je last hebt van hoe ze reageert. Fijn dat het goed met je gaat! Ik snap je zorgen maar we hebben al ontdekt dat we allemaal in die eerste maanden die hele gifbeker moeten leegdrinken. Ik heb alle vertrouwen... Wuppie, jij ook gefeliciteerd met de goede echo! liefs aan alle meiden! Amber ben beetje gehaast want laptoppen met 2 aandachtvragende kindjes is best nog wel een uitdaging
lieve Me2, gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je mooie dochter Fee! Hoerahoera! Een heel fijne dag gewenst! Lieve Franka, ik schaam me dood dat ik nog helemaal niet op het bericht van je neefje heb gereageerd. Dat heeft alles te maken met weinig hier zijn en gewoonweg niet alles teruggelezen hebben. Maar ik realiseer me het leed dat er in de familie rondgaat, het lijkt me zoooo zwaar en emotioneel. Trek je het een beetje? En hoe gaat het met mooie Suze? het liefst zou ik op iedereen afzonderlijk reageren, maar ik beloof niets wat ik niet waar kan maken... Nu ga ik echt even stoppen want er zijn ook nog wat aandachtvragende luiers bij gekomen....
ook sem is hier de gene die even aangeeft ik wil aandacht dus geen uitgebreid verslag van de dokter maar alles zag er prima uit sem is net als zijn mama chronisch verkouden lijkt wel de roggel is niks gelukkig marla ik vind niet dat je je aanstelt ik zou dat niet fijn vinden zo'n leidster gewoon net wat amber zegt even appart nemen en aangeven dat je graag het een en ander verandert wil hebben fee meid alsnog 1 keer heel erg van harte gefeliciteerd meid kusje sem
Me2, nogmaals GEFELICITEERD met je meiske. Wat is dat bijzonder he, alweer 1 jaar! Vond dat zo'n mooie dag. Veel plezier vandaag! Miriam, fijn zeg dat de huisarts niks raars hoorde bij Sem. Ik hoor wel dat er meer kindjes last van hebben het eerste jaar. Minka, leuk dat je eindelijk met haar had afgesproken, nadat je haar in de supermarkt tegen kwam . Och die Leonie, klinkt inderdaad alsof ze toch echt ergens last van heeft. Misschien toch een consult bij een osteopaat laten doen. Had ik bij Neia ook, zij had KISS, en was er na een tijdje vanaf. Neia vond het trouwens ook heerlijk om in de maxicosi te liggen. Nog iets gescoord bij de Bart Smit? Amber, kan me voorstellen dat je het enorm druk hebt met de 2 kids. Wel leuk om iets van je te horen. Marla, pfff nee je reageert echt niet te heftig. Zoiets zou ik ook echt niet moeten hebben, zou daar vreselijk boos om worden. Daarnaast denk ik dat het inderdaad bij de leeftijd hoort, dat zou zo'n leister wel moeten weten. Volgens mij zijn de meeste kindjes niet de hele dag super lief hoor. Ik zou er echt iets van zeggen, dit is niks. Wat leuk zeg hoe jullie het verteld hebben met pasen. Kan me voorstellen dat ze enorm blij zijn. Snapt Famke er al iets van? Wuppie, wanneer ben jij van plan om het te vertellen? Succes op het werk. Wij hebben gister echt genoten van het mooie weer. Neia heeft heerlijk geschommelt bij mijn ouders in de tuin. Vorig jaar vond ze dat nog niet geweldig, nu wilde ze er niet meer uit, en maar roepen: kijk mama, daar gaat neia, wieieieieieieie, harder harder hahaha
Marieke: heerlijk he als je kind zo geniet!! MArla: ik vind het niet heftig hor jouw reactie. Zou haar idnerdaad apart nemen en precies zoals Amber zegt uitleggen dat ze niet de focus op het negatieve moet leggen.... Amber: super leuk om je weer hier te zien!! Hoop zo dat je wat vaker af en toe komt meespieken!! Miriam: fijn dat er niets ernstigs is met Sem! Wup: wanneer ga je het vertellen? Is zo leuk!!! Minka: wat leuk dat forumbezoek!! JA klinkt alsof Leonie wat dwars zit, maar kan natuurlijk ook gewoon zijn dat zij veel meer last heeft van krampjes ed dan Eline (was bij ons JP die echt heel veel meer last had), eet je misschien ook anders? ...osteopaat kan trouwens nooit kwaad dus zou ik zeker doen.....Ik liet vaak alleen even vlug wat melk weglopen als de tsr te hard aankwam, echt maar een paar seconden. Kan het geen verborgen reflux zijn? Heel veel dank voor wederom de lieve felicitaties!!! Nou Fee is vanmorgen in haar feestjurk met mandje met koekjes en rozijntjes naar de oppas gegaan met JP, die de hele tijd "hiera" riep (echt te schattig hahahahha). Ze krijgt van ons de boerderij van Fischer Price (heeft JP ook wat aan). Hier trouwens geen stereotypering, want Fee speelt met de Fisher Price garage met autootjes van JP terwijl JP met het roze keukentje, dat Fee van mijn ouders heeft gekregen, speelt hahahahaha.
Me2 ik zie ze al helemaal lopen met zijn tweetjes Hier is de boederij ook een succes ook de schoolbus vind ze heel leuk. Marla ik zou haar ook apart nemen.Kan me niet voorstellen dat ze alleen maar makkelijke 2 jarige heeft (bestaan volgens mij ook niet). Minka wat leuk een forum bezoek zo leren we mensen kennen anno 2010. Klinkt leuk die indoor speeltuin met dieren. Klinkt inderdaad dat er iets dwars zit bij Leonie hoop dat een ostopaat wat voor haar kan doen. Amber gaat je goed af hoor laptoppen met 2 ukkies leuk weer wat van je te horen. Miriam hier ook een gorgel zo nu en dan komt ook op met vochtig weer, ook heeft ze dan uitslag op haar wang. Sophie heeft er niet echt last van en de huisarts denkt dat ze er wel over heen groeit. Neia wat leuk dat ze schommelen zo leuk vind Sophie vond het ook leuk maar heeft het woordje eng uitgevonden en vind het nu niet meer leuk. Vertellen Mannetje wilde het nog niet vertellen,ik wel graag tegen me moeder. Zijn we gister uit eten met zijn hele familie zegt hij op de terug weg heb het tegen me moeder gezegd..........hmmm. Ze zei ik feliciteer je nog niet dat doe ik pas met 3 maanden....... en bedankt voor het vertrouwen:x. Ga het morgen tegen mijn ouders vertellen op wel een leuke manier dan mag Sophie de echo foto aan ze geven. Weet nu al dat die anders reageren ze zal het ook eng vinden maar zal ons ook steunen. Gister hebben we wel heerlijk gevaren de nieuwe motor is aangesloten en doet het perfect. Sophie vind het geweldig die wil alleen nog maar "bootje zitten"