Flyke: wat zegt de chinese geslachtskalender dit keer? Bij mij 2 keer juist. Ik heb 2 zusjes en we zijn erg close. Broers heb ik niet dus dat weet ik niet, maar ik zie veel vriendinnen met broers die ook erg close zijn. JP ebFee vermaken zich tot op heden iig heel prima! Klinkt zeker dat jullie een butentrampoline nodig hebben, maar daar kan ze ook afkukkelen! Bij ons is springen op bed/bank daarom VERBODEN! JP is namelijk zo wild en onbesuisd dat hij overal van af denderd, maar nooit huilen he!
Zo ,ik ben weer helemaal bijgelezen en heb er even pen en papier bijgehouden om op iedereen te kunnen reageren, nou hier komt ie: Marla: Wat een onaardige leidster. Ik zou inderdaad ook met haar hierover in gesprek gaan, anders worden de irritaties alleen maar groter en ze zorgt (helaas) toch voor jullie meest kostbare bezit! Zo laat je Famke ook niet met een prettig gevoel achter bij haar. Me2: Fee ook alweer 1 jaar (wat gaat het toch snel bij iedereen) Zo te lezen zag ze er echt jarig uit. Wij doen ook niet aan voorkeuren m.b.t. jongens/meisjesspeelgoed. Bob liet dat ook duidelijk merken met zijn liefde voor K3. In de klas zie ik dit wisselend per schooljaar. Jongens met vingers in de oren bij K3 en meiden, die beweren dat je echt niet op voetbal kunt. Je begrijpt, dat er dan wel wat kringgesprekken aan besteed worden. Jude: Rick nog steeds of moet ik zeggen, weer, een virus..... Ik hoop dat jullie deze snel weer vaarwel kunnen zeggen en dat de komende tijd de virussen aan hem voorbij gaan! Zo zielig Wuppie: Een spannende, maar oh zo leuke dag! Hopelijk reageren je eigen ouders wel super op het nieuws. Heel veel plezier alvast! Ooit gedacht dat je zó blij zou zijn met misselijkheid Minka: Oei een nieuwe Bart Smidt klinkt inderdaad wel erg verleidelijk. Als ik nu binnenloop zie ik ook altijd erg leuke dingen. Ik zie dan ook altijd de huilende kinderen naar buiten komen, omdat ze niets hebben gekregen. Over een tijdje hebben we onze eigen dwingende peuter op de grond liggen..... Ik hoop, dat de ostheopaat snel wat meer kan vertellen en hulpvolle tips kan geven. Marieke: Wat een heerlijke reactie van Neia in de schoenenwinkel! Zo eerlijk en recht voor zijn raap. Jammer,dat het weer vandaag niet zo wil. Neia was er dus al volop van aan het genieten (ook al was de glijbaan een beetje spannend) Amber: wat een leuk idee van het schriftje. Voor nu hebben we het niet nodig, maar hopelijk denk ik er tegen die tijd nog aan. Ik kon je foto's helaas ook niet openen. Ik heb wel het speelhuisje kunnen bekijken, erg leuk! Wij hebben hier een tuinhuisje staan, dat nu als schurtje dienst doet, maar volgend jaar wil ik hem zelf gaan schilderen e.d. als speelhuisje/winkeltje voor Suze. Lijkt me heerlijk je kindje in het zonnetje te zien genieten. Miriam: Fijn artsen die met je meedenken....dan maar een overbezorgde moeder zijn, denk ik dan. Jij moet er immers naar luisteren en vooral zien hoeveel last Sem ervan heeft. Inderdaad gewoon laten luisteren! Hoe gaat het verder met je? Flyke: hoe lang blijf je nog werken? Al druk in de weer met alle voorbereidingen of doe je het nog even rustig aan (niet al te rustig is mijn tip ) Jette: hoe gaat het bij jullie? Zo, inmiddels ben ik van vanochtend af tot op heden bezig geweest met deze post. Suze doet namelijk overdag hazeslaapjes van een kwartier tot half uurtje. Iedere keer typte ik een paar regels (en zette ik de was aan e.d.) en dan kwam mevrouwtje weer. Uiteindelijk is het me vandaag dan toch gelukt!!! Hopelijk dient zich snel weer een nieuwe gelegenheid aan. Veel liefs Franka
ik heb net een zo enorme lange lap tekst geschreven en mijn ... computer heeft ervoor doen zorgen dat die weg is nu grrrr. Maar ik begin vrolijk opnieuw Franka je vroeg hoe het met me gaat het gaat goed met mij ik loop soms mezelf voorbij al weet ik niet waarmee of hoe dan denk ik zoveel heb ik nog niet gedaan maar ja dat voelt dan toch anders verder op het werk is het onwijs rustig waardoor de verleiding zo enorm groot is om eerder weg te gaan zo ik ook weer vandaag. mijn uren slinken zo enorm snel daar moet ik echt verandering in brengen dat kan niet doorgaan zo. Maar het is zo verleidelijk. Heb nu even rustig tijd gehad om door de huiskamer heen te gaan en morgenvroeg heb ik dus alleen nog de keuken op lijstje staan ook lekker. morgen middag doe ik niks haha Dit weekend en volgende week enorm druk zondag mijn vader jarig maandag mijn moeder volgende week woensdag mijn schoonvader en die maandag erop mij overleden schoonmoeder dus moet ik het grafje netjes maken druk druk dus. Sem ook druk op de creche ik heb hem voor twee opa's dus nu wat laten maken en voor een oma en zelf heb ik een heel mooi plantje gekocht en de pot die er om heen gaat die ga ik met de handjes en voetjes van sem bedrukken voor op de begraafplaats het idee vind ik gewoon ook daar moet iets. Flyke je zegt al zoveel positieve testen en zwangerschappen ben zo benieuwd wie mag volgen. en of er een tijdje tussen zit. Ja de zon komt er hier door heerlijk echt zo lekker is het dan ineens ga sem zo ophalen van de creche en dan zit deze donderdag er al weer op de tijd vliegt he had ik hier al verteld dat we zomervakantie geboekt hebben in eigen land bij bernisse zuytland buiten o ben nu al weer aan het aftellen erg he hahaha ben gewoon een lui mens hou van ontspanning en relaxen. ga een dezer dagen nog een afspraak maken zodat bart kan gaan paragliding en dan zit het kwa leuke dingen er even op o nee toch niet we hebben nog een concert staan op 28 mei van dana winner daarna is het rustig haha nou meiden fijne avond ik ga nadenken wat moet ik vandaag weer koken
amber dacht zet jou foto's hier neer maar krijg een meldig dat de opgeslagen foto te groot is en handmatig moet verkleinen nou heb ik werkelijk geen idee hoe dat te doen jammer want die in het bedje is zo lief en gaaf helaas
Miriam: jeetje ja meid, jij klinkt druk! Heel mooi dat idee van het bloempotje met handafdrukken van Sem! Ik vind het helemaal niet raar dat je aan het aftellen bent naar de vakantie...is volgens mij heel menselijk 8) Franka: wow, jij hebt je best gedaan voor de post tussen de hazeslaapjes door! Wat een goed plan van dat schuurtje in een speelhuisje/winkeltje veranderen! Vinden kids volgens mij prachtig! Goed dat je ook aandacht besteed aan de vooroordelen tav geslacht in de kringgesprekken! Ik ben echter zelf ook altijd een jongensdingen-meisje geweest. Brommers en nog steeds met auto's
Hihi, Franka-man is net thuis en ik heb het eten in de oven staan. Kan ik mooi snel nog even reageren! Miriam: enorm druk zo te lezen. Ik moet ook erg wennen aan alles wat er allemaal moet gebeuren. Het gevoel hebben, dat je op je werk 100% moet presteren, thuis moet alles geordend verlopen en natuurlijk de zorg voor Suze moet spik en span zijn. Toch probeer ik ook even een kopje thee en een tijdschrift tussen de hazeslaapjes door voor mezelf. Franka-man is altijd héél duidelijk als ik weer loop te stressen over al die dingen waar ik niet aan toe gekomen ben: "van wie moet dat???" Euh, tja eigenlijk alleen van mezelf..... Heerlijk een vakantie in het vooruitzicht. Wij hebben er nog niet eens over nagedacht, laat staan geboekt. Toch wil ik van de zomer ook even graag weg, wordt dus vervolgd. Me2: Ik verbaas me juist soms enorm over sommige reacties van ouders. In toneelstukjes e.d. willen jongens wel eens dansen met schmink (soms ook een jurk) Er zijn ouders, die zich dan echt schamen. De kinderen zijn nog hartstikke jong en hebben er echt géén bedoelingen mee (wat sommigen helaas wel denken) of nog erger...ouders die menen iets tegen de ouder van het andere kind te melden: "Jullie Pietje is een mooie prinses". Dan sta ik me echt te verbijten. Helaas is het vaak toch zo, dat de kinderen het van thuis meekrijgen en ik vind, dat zo jammer.... Ook kinderen die nu al geen fantasie meer hebben, wanneer je bijvoorbeeld een poppenkastspel doet. Hoor je een enkeleling er doorheen roepen: "dat doet gewoon de juf met haar handen". Zo erg, dat ze de fantasie van anderen daarmee te kort doen. Tja en dan probeer ik er nog maar wat van te maken (of betrek de anderen in het complot werkt soms ook) Ik ga nu even snel kijken naar de oven en de lasagna. Franka-man is in de weer met Suze en kan (net als meerdere mannen, denk ik) dat niet tegelijk doen. Hij vraagt soms ook wel, hoe ik dat toch doe. Kind op mijn arm, roeren in de pannen en dan ook nog een telefoongesprek met mijn zus (hihi handsfree) Fijne avond allemaal, Liefs Franka
ja haha dat is iets wat bart ook niet begrijpt als ik op zaterdag vrij ben is het was dag letterlijk strijken wassen opvouwen noem het maar op. als ik moet werken vraag ik bart die dingen over te nemen behalve het strijken en elka dag stofzuigen we hier met de hondeharen (moet wel) maar als ik dan weer kom is de helft gedaan grrrr en dan zegt hij ja sem had mijn aandacht nodig ik kan toch geen twee dingen teglijk doen of sem maar in de box laten huilen ik zo euh indien nodig ja even laten huilen er moet ook iets gebeuren hij zo van aaah dat kan ik niet hoor hahaha mannen ik vind het jammer hoor dat er zo over die vooroordelen gesproken wordt. Ik vond het juist zo geweldig dat k3 zo'n belangrijke rol speelt en dat het dan zo fijn is dat ze kunnen helpen om even zorgen weg te sturen heerlijk toch domme mensen die vooroordelen hebben jammer. heb voor sem vandaag ook een jasje gekocht wel iet wat te groot een spijkerjasje maar dan kan hij er mooi tot de winter mee door dacht ik zo moet nu de keuken opruimen en koffie drinken waren laat met eten.
hey miriam meis, trek even aan de handrem tjonge je klinkt zo druk, denk een beetje aan jezelf he, straks loop jij jezelf helemaal voorbij! Franka, jij ging toch het schuurtje schilderen als huisje voor jullie kindje, fantastisch idee zeg, lekker creatief ben jij!! Het is heerlijk om je kindje buiten te zien spelen, Dominique kan zo druk in de weer zijn in haar zandbak en dan het liefst wat water erbij heerlijk gezicht ! marla zeker de leidster aanspreken hoor, dit kan echt niet!!! voor je kindje en jezelf opkomen hoor! Amber ik kan je foto's ook niet openen, jammer was erg nieuwschierig!! Wuppie heb er schijnbaar overheen gelezen, maar heeft je schoonmoeder niet positief op je zwangerschap gereageerd?? wat onaardig, waarom deed ze dat?? sorry dat ik het niet gelezen heb!! Wij hebben een moeilijke week achter de rug, mensen wat kun je lang nadenken over iets, wel irritant want voordat ik mamma was was ik zeer impulsief nu overdenk ik alles wel 10 x maar jullie snappen hier niets van zal het in het kort uitleggen. We hebben onze herdershond weg moeten doen omdat ze 4x onze veulens in de oren heeft gebeten, en ook best schade heeft toegericht. Ze kreeg telksens gratie maar nu was het weer gebeurd en waren we er klaar mee, we hebben een leuk tehuis (hoop ik tenminste) voor haar gevonden. Maar nu is onze andere hond alleen en blaft de hele dag, we wilden dus een hond er weer bij. Nu konden we een newfoundland pup kopen van 4 maanden, jetteman is eerst wezen kijken, dag later zijn wij met ons drieen wezen kijken om te zien hoe de pup en dominique op elkaar reagaeerden ja super dus dominique helemaal wild op de dikke beer en de hond wilde ook met haar spelen maar is natuurlijk nog wild en onbehouwen. Af en toe hapte hij ook wat maar ja dat doen jonge honden natuurlijk. Dus toen kwam de vraag doen we het wel of niet! pffffff heb er de hele week al over lopen denken, totdat de fokker ons aanbood om de pup twee weken te "proberen" dan kunnen we in onze thuissituatie kijken hoe het gaat, dus meiden, we hebben besloten.......... we gaan de pup nemen!!! jette
Even een kort berichtje, heb het nog erg druk want mijn zus komt logeren (jippie) en morgen ook de hele dag bezoek. Ik kan over 2 weken terrecht bij de ostheopaat, ik ben benieuwd! Ik plaats de lijst nog even, en probeer deze nog als link in mijn onderschrift te plaatsen, maar ik beloof niks Fijn weekend allemaal en tot snel weer wat langer Kus Minka
jette wat gaaf zo'n beer ik vind dat geweldige honden echt zulke mooie beesten en als het nu een pup is kun je het opvoeden zoals je wil he zijn lieve beesten. wel sneu voor de herder maar als het niet kan dan kan het niet nu waren het de paarden straks was het de kleine meid niet aan denken toch. leuk en hopelijk zijn jullie al dol verliefd voor de twee weken voorbij zijn. minka wat leuk je zus logeren heerlijk he, ik geniet ook altijd zo als mijn zusje langs komt al heeft ze het momenteel heel druk maar dat vind ik zo gezellig. nou sem is weer naar cb geweest en hij is een pond gegroeit in een maand tijd en bijna 1 cm gegroeit dus valt best wel mee eigenlijk haha hij deed het super zegt ze en o echt een miriam ding overkwam me daar vraagt ze of sem nog veel spuugt ik zo nee bijna niet meer en ook als hij spuugt nog heel weinig had het nog niet gezegd of er kwam een golf uit dat mondje pfff blehh helemaal over mij heen natuurlijk ze lach in een deuk joh tja trijtert het lot dan ook niet (dom dom dom) sem lachen dat is dan het grappigst weer he hij spuugt echt veel en lacht spontaan door mijn reactie van heel erg schrik schreeuw haha nou boodschappen binnen sem heeft in de kar gezeten voor het eerst wat gaaf zeg en leuk hihi nu ligt meneer uitgeteld in bed haha gr miriam en fijn weekend iedereen
ja voor de herder vindt ik het ook sneu al is hij nu bij mensen die stapel op haar zijn, elke dag thuis zijn en een grote tuin hebben (zeggen ze!) dus kan ik er vrede mee hebben! goh wat een toestand miriam op het CB ik zie het helemaal voor me, miriam zegt nee hoor hij spuugt bijna nooit meer en ja hoor daar komt een vloedgolf ha ha ha!!! Doet hij dan een beetje te wild of zo waardoor hij spuugt?? groetjes jette
Franka: hier zlelfde verhaal, ik kan de kids in bad doen, de was doen en komken tegelijk hahahahaha Lekker lasagne. Heb ik ook zin in! Wat naar inderdaad dat dat ook zo vanuit de ouders komt! Kidneren moeten zich volgens mij vrijelijk kunnen ontwikkelen zonder nu al in hokjes ed te worden gestopt! Miriam: hahahah klinkt als mijn man! hahaha Ongelofelijk hoe Sem het vor elkaar krijgt bij het CB! Zo over zijn maam spugen, foei! Heerlijk dat jullie ventje het zo goed doet! Minka: klinkt erg gezellig dat je zus komt!! veel plezier! Jette:moeilijek beslssing inderdaad Jette...helemaal niet raar dat je zo wikt en weegt! eerst een hond weg doen en dan een pup erbij! hahahah (voorlopi dus geen 2de kind denk ik zo, is druk genoeg zo'n pup hahahahaha). Hopelijk heeft de herder een goed huisje! Wel erg leuk voor Do om samen met de pup op te groeien! JP is ook dol op de honden van mijn ouders waarvan 1 een pup was toen hij werd geboren! Kan alles met haar doen! MAar goed, het blijft een hond dus wel altijd oppassen.
Miriam: hihi, ik moet enorm lachen om jullie mannetje en zijn praktijken op het cb. Heerlijk eigenwijs! Jette: wat slim van die om je eerst 2 dagen "proef" te laten draaien. Wie krijgt het dan nog over zijn hart om zo'n puppy'tje (die je dan met zielige ogen aankijkt) weer terug te geven? Zo te horen hebben jullie de beslissing al genomen. Me2: het blijft inderdaad oppassen met honden. Mijn zus heeft er ook één (labrador) en die ligt de hele dag in zijn mand (al erg oud) maar toch... Wel leuk, dat JP helemaal opgroeid met de hond van opa en oma. Zijn het al echte maatjes? Wuppie: en.... hoe reageerden je ouders? Ik ben zo benieuwd. Vanavond een drukke avond. Eerst gaan Suze en ik op kraamvisiste en daarna naar de 25-jarige bruiloft van mijn schoonzus en zwager. Ik neem Suze mee en laat haar daar proberen te slapen, aangezien het flessendrama aanhoudt en ze niet van 19.00 uur tot 's ochtends zonder eten kan. Morgenavond hetzelfde probleem wanneer ik met mijn zussen naar het theater ga. Ze zal dan een uurtje langer moeten wachten op de laatste voeding. Ik zou het anders ook niet weten..... zo kom je toch ook nergens meer Alvast een fijn weekend! Liefs Franka
Franka: balen van het flessendrama. Ik kan je niet meer tips geven dan ik heb gedaan....het is echt enorm vervelend weet ik uit ervaring...hopelijk kan je wel genieten van de uitjes! Ja JP is helemaal maatjes met 1 van de honden van mijn ouders (ook een labrador). Liggen ook samen in de mand,maar nooit zonder een van ons erbij.
Januari Franka 14-01 Februari Dominique 06-02 Marieke 13-02 Famke 19-02 Leonie 23-02 Maart Minka 01-03 Sam 16-03 Jude 29-03 April Fee 07-04 Flyke 10-04 Sophie 20-04 Marla 27-04 Mei Amber 10-05 Merel 15-05 Neia 24-05 Juni Neeke 06-06 Hope 13-06 Juli Eline 18-07 Jette 25-07 Augustus Thijs 22-08 Sem 26-08 Miriam 30-08 September Lize 04-09 Oktober Wuppie 12-10 Me2 15-10 November Suze 08-11 Guus 14-11 December JP 11-12 Rick 19-12 Danique* 23-12 Forum sinds 27-10-2006
Even snel voordat iedereen het bed uit komt! Lieve Flyke Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een mooie dag zult hebben, laat je maar lekker verwennen door je hubbie en je dochter! Kus Minka PS de lijst is eindelijk gelukt
Flyke meid van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er een gezellige dag van liefs miriam en kusje van Sem O minka als we jou niet hadden geweldig die lijst en zo mooi overzichtelijk veel werk maar top echt waar liefs miriam