o meiden ik voel dat we nu een data gaan prikken en elkaar een keertje in het real live gaan zien ooo spannend vind ik wel heel erg leuk hoor. maar marieke en franka ergens tussen jullie in denk ik dat het handigst is dan moet ik mis het meeste aantal kilometers rijden Of me2 maar dat geeft niet voor mij althans. ik heb d'r wel veel zin in en na de zomer lijkt me geweldig ergens in oktober of zo of september achterin dan anders kan ik niet. en weet iemand nog een leuke locatie dan? ja ik ben op dreef haha franka aaah zielig voor bob zeg (goede naam toch) ja kan me zo goed voorstellen dat je meer wilt maar niet kan dat is voor zo'n klein ventje toch ook echt vreselijk verder weer een druk weekend gehad begin er aan te wennen aan druk druk zijn haha morgen avond weer werken dus nu even tijd voor mij nou dames fijne dag hier weer heerlijk weer ik ga ervan genieten doei
Hallo allemaal, Goh, wat is er veel geschreven in een week tijd: vergeef me als ik wat heb gemist. Jude, dat huilen bij het weggaan op het KDV heeft Famke ook gehad op die leeftijd en ik hoor het wel vaker van andere moeders. Waar werk je precies in Eindhoven? Miriam, ben jij lekker actief aan het werk geweest in de tuin! Wel heel erg vervelend dat Sam (uuuh Sem, bedoel ik, hihi ) zo veel heeft moeten spugen en dat je hem niet lekker in de lucht kunt gooien, zonder meteen naar de douche te moeten rennen met een grote fles shampoo. Ik las dat je het moeilijk vond om terug te lezen hoe je je een jaar geleden voelde en wat er toen speelde: je hebt ook zo veel mee gemaakt. Ook ik vond het eerste half jaar niet makkelijk: ik was best wel een wrak door de zwangerschapshormonen, die nog uit mijn lichaam moesten en maakte me voortdurend zorgen of ik wel genoeg melk voor Famke had. Maarreh... gelukkig wordt het allemaal veel makkelijker! Amber, wat een mooie krullenkoppies heb je toch! Leuke foto's van je mooie kindjes! Geinige schoentjes, ook. Op wie lijkt Lize nou? Enne... weet je zekker dat jij je geluk niet uit het kopen van schoenen haalt???? (ikke wel, hoor! Ik kan heeeel gelukkig van mooie schoenen worden, of mooie make up, een mooie broek, noem maar op) Marieke, zo te lezen klets Neia al hartstikke veel en goed: ze is toch wel een stukje jonger dan Famke dacht ik zo? (Famke is ook een gezellige kletskont). Famke zegt tegenwoordig ook dat ze gedroomd heeft en over wie: dat vindt ik zo grappig! Ik probeer inderdaad situaties te voorkomen om Famke terecht te wijzen en dan bied ik een alternatief aan. Leuke foto van Neia en Eline! Is het gezellig geweest bij Minka? Jette, dus jij hebt je geld beter in de portemonnee gehouden met je crempjes dan ik. Darriedarrie (zoals Famke altijd zegt): vies ruikende cremes komen er niet in! (en zeker niet nu ik zwanger ben, kokhals, kokhals). Ik heb best wel moeten lachen om jouw auto die opeens midden op de weg geparkeerd stond! Je hebt wel mazzel gehad dat hij niet total loss tegen een boom stond ofzo, of nog erger! Mijn ouders hebben het ook een keer gehad: was hun auto achteruit van een heuvel naar beneden gereden (zonder iemand erin), was zo een hele drukke weg overgestoken en stond tegen een boom tot stilstand: geen schade!!! (wat heb ik in een deuk gelegen om dat verhaal) Oooh, die lieve beer van jullie wordt een vaste huisgenoot, dat hoor ik al: hoe vindt Dominique hem? Me2, ik heb eigenlijk nooit zo beseft dat je je in het begin zo'n zorgen hebt gemaakt om JP en dat hij er zo ingevallen en wit uitzag. Ben wel blij dat je bij Fee wel lekker hebt kunnen genieten. Wuppie, leuk dat je bij de VK heel erg besefte dat je een klein Ukkie erbij krijgt! Heb je het hartje nog gehoord? Had je geen echo gekregen? Minka, joehoe: Leonie heeft zomaar 5 uur achter elkaar geslapen 's nachts: hoera, hoeraaaa! En hoe gaat het nu? Heeft ze haar record inmiddels al verbroken? Wel heel knap, hoor, van zo'n klein meisje. Ik ken JURK niet, wel Jeroen van Koningsbrugge. Toevallig werd die in "De Kantine" van afgelopen vrijdag nagedaan. Was wel heel grappig. Flyke, het kindje ligt dus al wel met zijn hoofdje naar beneden maar is nog niet ingedaald, begreep ik? Is dat sowieso niet later met de 2e? Is de kans dan nog groot dat het kindje weer omdraait? Franka, jouw Suze heeft wel wat trekjes van mijn Famke: flesweigeraar, super eigen willetje, misschien ook een flinke PPT? Hoe reageerde Suze op de fruithapjes? Wat erg voor je neefje: vooral op die leeftijd is het zo belangrijk voor een kind om mee te kunnen spelen met leeftijdsgenootjes en alles te kunnen. Lijkt me ook voor de moeder heel verdrietig. Ik hoop maar dat ik niemand vergeten ben. Nijmegen lijkt me trouwens wel een goede ontmoetingsplek: ligt mooi centraal. Vervolg van Famke's crecheverhaal: Famke heeft vorige week maandag de hele dag aan 1 stuk door gehuild. Ik had 's ochtends aangegeven dat ze erg moe kon zijn en dat ze haar dus maar gewoon in bed moesten leggen als ze dat aangaf. Bij het ophalen 's avonds begreep ik dat ze dat niet hadden gedaan, dat Famke wel had aagegeven dat ze naar bed wilde en moe was, maar dat ze vonden dat dat niet kon: ze moet maar slapen op de slaaptijden. Omdat ze zo moe was, wilde ze ook niet eten en ze is sowieso een slechte eter. Ook moest ze maar eten op de vaste eettijden. Rond 15.00 uur kreeg ze een koekje aangeboden, maar dat wilde zo ook niet (ze is niet zo'n koekiemonster), maar ze kreeg niets anders. Heeft ze pas om 16.30 uur wat tomaatjes en komkommer gegeten: dat ging er natuurlijk wel in. Marlaman vindt dat ze zich inderdaad aan de regels moet leren houden, maar ik vind dat er wel wat pragmatischer mee om mag worden gegaan. Pfff.... het is niet zo gek dat ze van 09.00 - 17.00 uur heeft gehuild. Gelukkig is het dinsdag en woensdag wel goed gegaan: zei de leidster dat dat kwam omdat ze zich zo aan de regels had moeten houden. Ik denk dat het kwam omdat ze goed geslapen had. Aanstaande woensdag heb ik de nekplooimeting: ik merk dat de zenuwen alweer komen: vanwege mijn leeftijd zal ik geen topuitslag krijgen. Ik hoop sowieso dat alles goed is met mijn Ukkepuk. Liefs, Marla
Wuppie, Van harte GEFELICITEERD met de verjaardag van Sophie! Maak er een leuke dag van! Fijn dat je een goed gevoel kreeg bij de intake bij de vk, dan wordt het pas echt. Me2, hihi ja we zijn wel trots dat neia zo goed kan praten. Nu dan in ieder geval, eerst niet, want toen dacht de kinderarts dat er iets niet goed was in de hersenen met de aansturing van haar beentje en dat ze daarom zo goed praat, omdat de andere hersenhelft dan sneller ontwikkelt. Maar gelukkig is ze 'gewoon' een flinke kletsert. Miriam, hihi leuk dat we een datum gaan prikken. Ik ga mee! welke dag komt het beste uit? Een zaterdag of zondag? Eind september, begin oktober is hier ook goed. Marla, ja neia is wel wat jonger als famke, ze wordt 24 mei 2 jaar. Het was erg gezellig bij Minka. We hebben elkaar wel vaker aan de telefoon en we hadden elkaar al eerder gezien, dus we wisten wel dat dat goed zou komen. Och die famke op de creche. Dat kan ik dan niet uitstaan dat ze haar gewoon niet naar bed doen. Dat weet toch iedereen dat een kind zich daarna beter voelt. Grrr om boos om te worden. Spannend morgen de nekplooimeting. Heel veel succes. Hoelaat moet je? Franka, kan me voorstellen dat je echt iets mist als je 6 wkn te vroeg bevalt, pfff het blijft heftig. Slim om Suze aan een lepel te laten wennen, wie weet helpt dat. Jeetje wat zielig voor Bob zeg, lijkt me enorm moeilijk voor hem. We hebben wel een ander huis op het oog maar nog niks gekocht, eerst maar ons eigen huis verkopen. Minka, hoe gaat het nu met Leonie? Nog steeds zulke buikkrampjes? Je moet donderdag naar de osteopaat toch? Jette, aaaah wat lief dat het hondje de proeftijd gaat halen. Hoe heet hij/zij? Oh oh met die auto, wel grappig hihi. Flyke, wat fijn zeg dat alles goed was bij de gyn. Alweer bijna 33 weken, wat vliegt de tijd. Amber, aaaaaaaah wat een schattige schoentjes. Is ook echt iets voor mij, nouja voor neia hihi. Daar kan ik ook zo blij van worden.
Wuppie, hier ook een hele fijne verjaardag voor Sophie toegewenst!!!! Heb je haar feestje al gehad, of is dat aanstaand weekend? Veel plezier alvast! Goh Marieke, de kinderarts kan je wel lekker in paniek maken, zeg! Pfff.... dus als je kind goed praat en laat loopt, dan zal er wel wat aan de hand zijn?? Gelukkig is Neia gewoon een gezellige klets en ik zie het ook aan Famke: ze kunnen niet overal goed in zijn: Famke was laat met lopen en was billenschuifster en ze is weer een goede prater: het is of het een of het ander. Ik heb mijn leeftijd wel tegen voor de nekplooimeting: op de een of andere manier hoor ik allemaal oudere moeders die een hele slechte uitslag hebben gekregen (mijn schoonzus, een vriendin en toevallig vertelde een collega vanochtend hetzelfde). Gelukkig hebben ze ook allemaal een helemaal gezond kindje mogen krijgen, maar hun zwangerschap was niet meer hetzelfde. Het maakt me best wel nerveus: duimen jullie morgen? Ik heb de nekplooimeting morgenochtend om 08.45 uur. Gelukkig lekker vroeg.... Marla
Hier alles goed. Neia heeft de laatste dagen weer last van de tanden gehad, vandaag gelukkig weer een vrolijke dag. Ik heb al sinds oktober last van mijn knie. De pijn werd erger en erger, totdat ik nu gewoon elke dag pijn heb. Afgelopen donderdag naar de ha geweest en gelijk bloed geprikt en een foto laten maken. Uit het bloed komt niks bijzonders, foto is nog steeds niet binnen. Ik heb pijnstillende ontstekingsremmers gekregen, maar ze helpen niet. Dus ik heb voor donderdagochtend maar weer een afspraak gemaakt, hopelijk kan ze wat anders geven. Marla, ik zal voor je duimen meis. Gelukkig weet je dat de wat mindere uitslag geen grote gevolgen hoeft te hebben. Maar het zal wel extra spannend zijn. Ik hoop gewoon op een goeie uitslag!
Lieve Sophie Van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag! Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad samen met papa, mama en je brusje. Was het feestje met het springkussen afgelopen weekend? Dan hebben jullie super weer gehad!!! Marla, heeeeel veel succes morgen, ik zal aan je denken (ik ben toch altijd vroeg op). Komt vast goed meid, ik had bij Leonie nog een betere score als bij Eline (1 op 3500 tegen 1 op 2400 zo ongeveer, weet het niet meer precies) Marieke, wat vervelend van je knie, ik hoop dat ze iets kunnen vinden wat de pijn veroorzaakt. Ik las het al op je hyves (ja dames, ik heb ook hyves maar niet echt actief vanwege privacy, ik heb 1 vriend nl neia) Heb er wel wat foto's op gezet, jullie kunnen me vinden als Mina (zonder de k) Verder moet ik het even kort houden, Leonie huilt (lees:krijst)weer, het is alleen maar erger geworden deze week, ook slapen is minimaal behalve in de auto of wandelwagen. Ook de spruw is weer aangewakkerd, balen. Soms weet ik even niet meer hoe ik haar stil kan krijgen Ik twijfel dan ook weer of ze genoeg BV krijgt, ben nl alweer ongesteld geworden en de productie nam snel af. Kortom even een onzekere Minka die hoopt dat er donderdag een reden gevonden gaat worden door de osteopaat. PS ik ga ook mee hoor op ons dagje, eind september/begin oktober is een mooie tijd
Sophie VAN HARTE MEISJE MET JE 2de VERJAARDAG!!!! MArla: ik duim voor morgen! Gaan jullie nog een vwp doen als de uitslag niet goed zou zijn? Ik had bij JP 1:9000 en bij Fee 1: 4500, dus de helft midner, alleen vanwege de leeftijd. Iedereen die ik ken met een midner geode uitslag heeft een gezond kindje gekregen. Het blijft een kansberekening. Minka: knuf...hoop dat je snel wat wijzer wordt tav de klachten van LEonie...dit is echt pet....... Marieke: Ik heb altijd begrepen dat kinderen zich gewoon in hun eigen tempo ontwikkelen en als ze 1 ding minder snel kunnen dat ze daardoor "meer tijd en enrgie" hebben om en stoppen in een ander aspect zodat ze daarin sneller ontwikkelen. Dat wil niet zeggen dat er iets fout is met de ontwikkeling die wat langzamer gaat. Zij kiezen enkel waar ze zich prettig bij voelen om eerder te ontwikkelen. Stomme kinderarts om jullie zo in de zenuwen te laten.... Hier heel druk dus later meer....probeer morgen naar NL te komen, Hopeijk gaat mijn vlucht en kom ik ook weert thuis vrijdag!!
Ha Sophietje, van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag! Hopelijk heb je een hele leuke dag gehad met veel leuke kadootjes en lekkere taart! Minka, ik heb je gevonden, hoor! Ben benieuwd naar de foto's! Ik vind een uitje leuk, maar misschien weten jullie nog dat ik geen ster in autorijden ben. Ik rij vrijwel alleen hier in de buurt en dat gaat prima, maar ik ga geen hele verre stukken alleen met Rick rijden waar ik onbekend ben, want dan ben ik bij wijze van spreken al gestresst als ik vertrek, dus ik zou zeggen, plan maar gewoon wat, zonder rekening te houden met mij, dan kijk ik tzt wel of ik het zie zitten qua afstand en zo. Okee? Marla, veel succes morgen en Me2, jij ook veel succes met je vlucht. Ik heb een collega die zou dit weekend terug komen van Curacao, die is er nog niet (zou gisteren weer komen werken). Ach, er zijn ergere plaatsen om vast te zitten, niet? Marieke, hoop dat het snel beter gaat met je knie en dat ze kunnen vinden wat het is! Verder niet veel tijd nu, ben ook een beetje uit mijn doen. Afgelopen weekend begrafenis van vriendin van ex-collega van man. 26 pas, ziek en binnen een week dood. Ik kan het niet bevatten en moet er steeds aan denken, hij nu alleen in huis... je kan er niks aan doen en het is zo definitief allemaal, bah. En verder ook erg geschrokken van een verhaal over een man die mijn ouders kenden, vorige week doodgestoken, vrouw blijft met 3 kindjes achter, waarvan de jongste 4 weken oud! Als je dat allemaal net achter elkaar hoort, dan besef je weer hoe blij je moet zijn met alles dat je hebt... Liefs. Jude.
Allemaal bedankt voor de felicitaties we hebben gister een heerlijke dag in de dierentuin gehad, ze vond het geweldig. Zaterdag is het feest en ik moet nog zoveel regelen heb het een beetje druk daarom vanmiddag even lekker vrij om het een an ander te regelen. Kom morgen wel even uitgebreid reageren ga nu gauw nog even werken. Groetjes. Debbie
Wup: leuk hoor dat feestje! Vond bij 2 dat JP het echt helemaal meemaakte! Jude: wat een ellendige verhalen inderdaad. Zo wordt alles weer zo relatief he..... Marla: hoop dat alles goed is gegaan!
Hier goed nieuws! De nekplooimeting lijkt goed te zijn: de VK vond het er heel goed uitzien: 1,4 of 1.5 mm en ondanks dat baby zich moeilijk liet fotograferen, kon ze al meteen uit eigen ervaring zeggen dat hij of zij er heel goed uitzag. Zwaaide nog een keer met zijn of haar handje: zo lief! En de termijn werd op 12 weken en 3 dagen geschat, dus ik houd maar mijn eigen berekening aan: 1 dag minder. De bloeduitslag moet ik nog krijgen, maar omdat alles er zo goed uitzag, probeer ik dat maar positief te benaderen. Wow, ik ben zo opgelucht en blij! Ik ga nu even lezen wat er geschreven is en reageren. Liefs van een hele blije, stralende Marla
Marieke, wat vervelend dat je al zo lang zo'n pijn aan je knie hebt! En van pijn word je niet vrolijker. Hopelijk geven ze je morgen iets mee dat wel helpt! Oh ze kunnen toch zo'n last van tandjes hebben. Waren het tandjes of kiezen die doorkwamen? Wow Minka, mooie score van jouw Combinatietest! Ik had de laatste tijd alleen maar negatieve verhalen gehoord, dus het is fijn om te lezen dat het ook anders kan. Wat betreft de spruw: vraag gewoon of je daktarin gel voor het mondje van Leonie mag (1 erwtje na elke voeding) en miconazolnitraatcreme (was ook daktarin, kun je gewoon bij de apotheek kopen) om op je eigen tepels te smeren. Helpt beter dan Nystatine, vertelde mijn LK. Vervelend, he, die stomme spruw: ik weet er alles van! Hopelijk vindt de Ostheopaat een oorzaak voor het huilen van Leonie. Ik ben maar 1 keer ongesteld geweest tijdens de BV en toen nam mijn productie ook flink af, maar was wel snel weer op peil. Wel heel vervelend... Me2, het is inderdaad wat je zegt een kansberekening, dat zei mijn gyn de vorige keer ook: daarom raadde hij het me destijds af. Ook omdat de echo's er gewoon goed uitzagen. Goh, dus jij hebt ook last van de aswolk: het vliegverkeer schijnt wel een behoorlijke chaos te zijn: hopelijk is het morgen beter op gang. Onhandig, hoor. Jude, je kunt vast wel met Amber en/of mij meerijden (als je bij mij in de auto durft, haha ) Ik kan me voorstellen dat je een beetje van slag bent door beide sterfgevallen. Vind je trouwens ook niet dat je kwetsbaarder bent (dat dingen je meer aangrijpen) sinds je mama bent? Zeker als het kinderen betreft? Heb ik wel, hoor! Wup, veel plezier zaterdag. Ja Me2, Famke maakte haar 2e verjaardag ook heel bewust mee: zelfs zo bewust, dat ze nog steeds "leve lang, hoera, hoera" zingt en helemaal geobsedeerd is door verjaardagen. Liefs, Marla
Marla, yoehoe wat goed zeg. Ben helemaal voor je opgelucht. Wanneer krijg je de officiele uitslag? Ik weet niet of het tandjes of kiezen waren bij Neia, want er is nog niks doorgekomen. Ze moet nog 2 voortandjes, alle 4 de hoektanden en de 4 achterste kiezen. Zo zielig, als je weet dat ze pijn heeft. Ja dat herken ik ook dat ik nu veel kwetsbaarder ben sinds dat we neia hebben. Nu trek je alles veel meer aan. Ook als er opa's en oma's overlijden dan heb ik het moeilijk, kan me niet voorstellen dat neia zonder haar opa's en oma's zou moeten opgroeien. Wat schattig zeg dat Famke nog steeds zo vol is van haar verjaardag. Neia kan nu al niet wachten: mama neia wil fiets jaardag en kitty badje en heeeeeeel veel dootjes hahaha. Minka, och leonie nog steeds zo huilerig, en die spruw nog niet over, dat zal ook wel ermee te maken hebben. Kan me voorstellen dat je enorm onzeker bent en na een tijdje niet meer weet wat je moet doen. Hopelijk kan de osteopaat je morgen helpen. Me2, ja dat van dat ontwikkelen wist ik ook. Maar omdat neia echt iets aan haar beentje heeft gehad (ontsteking achteraf), gooien ze dat late lopen niet op de ontwikkeling maar op iets medisch. Gelukkig heeft de kinderarts geen gelijk gekregen. Maar toen ze met de dag langere zinnen begon te maken, maakten we ons wel extra zorgen elke keer. Och jee, hoop dat je goed en wel in NL bent gekomen en dat je vrijdag gewoon weer terug kunt, Jude, jeetje zeg wat een slecht nieuws allemaal. Kan me voorstellen dat je even flink van slag bent, ook van de kennis van je ouders. Dan moeten we inderdaad maar heel erg genieten van elke dag. Wuppie, wat heerlijk zeg dat jullie naar de dierentuin zijn geweest. Succes met de voorbereidingen. Wordt het druk? Hier is de pijn nog steeds hetzelfde. Gebruik nu naast de pijnstillers iedere 4 uur 2 paracetemol erbij, maar dat doet tot nu toe ook niks. Ben benieuwd wat de ha morgen zal zeggen. Nu weer even aan het werk!
Marieke, sorry, ik wist niet dat Neia echt iets aan haar beentjes had (gelukkig "maar" een ontsteking), maar dan begrijp ik de reactie van de kinderarts ook wat beter. (ik ben echt te lang afwezig geweest) Dat moet wel een erg nare tijd voor jullie zijn geweest; want als er iets met je kind is, dan is dat het ergste wat er is. Gezondheid is het allerbelangrijkste, maar dat weet jij natuurlijk als de beste! Goh, wat spreekt Neia toch hartstikke goed: Famke is dus ook een goede prater, maar ze had nog geen verjaardagslijstje "op die leeftijd" (-> dit klinkt dan weer "als oma vertelt", want ze schelen nauwelijks wat qua leeftijd) Wel heeeel makkelijk, want zo weet je precies wat je moet kopen. Volgens mij is jouw dochter wel een grappig, bijdehand meisje. Ik snap helemaal dat het je aangrijpt als je hoort dat oma's of opa's zijn overleden, omdat je dan direct aan je vader moet denken. Hoe is het nou met hem? Me2, ik hoop ook heel erg dat de bloeduitslag goed is! Toch wel weer spannend, hoewel mijn vertrouwen nu flink gegroeid is. De VK dacht dat ze morgen de uitslag van het bloed binnen zou hebben. Dat moet dan nog aan mijn VK worden doorgegeven, die het per post naar mij toe moet sturen. Ik verwacht het dus niet voor halverwege volgende week. (zou wel een mooi verjaardagscadeautje zijn als het volgende week dinsdag binnen zou komen). Wanneer weet je of je morgen kunt vliegen? Liefs, Marla
meiden heb echt zo vlug overal doorheen gelezen moet echt beter morgen dan meer tijd wuppie gefeliciteerd met met de verjaardag van je meisje wat leuk he genieten al weer een jaar voorbij tijd vliegt. jude overal is een oplossing voor denk ik komt goed. jij hoort er ook gezellig bij hoor. marieke ja een data het moet nu doorgepakt worden anders komt het er gewoon niet van ik zelf maakt het niet veel uit een zaterdag of zondag en doen we zonder of met partner? en marieke aangezien jij ongeveer in de middel van iedereen ligt haha weet jij een leuke plek??? verder hier druk maar ja niks nieuws haha straks werken heb vanmorgen de papieren doorgenomen veel werk maar moest ook weer nodig gebeuren en ook van het werk het een en ander doorgespit uren bijgewerkt ik check altijd alles. en heb nu nog tegen de 200 uur best goed toch haha aan vakantie uren staan wacht nu op mijn ma dan kan ik weg fietsen naar het werk ga stoppen meiden fijne dag verder en ik kom op jullie verhalen later terug
Marla, och maakt niet uit joh dat je dat niet wist. Neia liep met 9 maanden al langs de tafel, na haar eerste jaar bleef het stagneren en bij 15 maanden wilde ze niet meer op haar benen staan en was het auw beentje. Ze sleepte met dat beentje en hield hem helemaal stijf, volgens de kinderarts spastisch. De onderzoeken bij de orthopeet waren verschrikkelijk, daarna hebben we een fijne kinderarts gekregen. Maar helaas heeft neia een trauma voor artsen en ziekenhuizen. Dan is het: neee niet aan beentje komen en flink huilen, totdat we dan weer weg zijn. Na 3 maanden 2 keer per week intentieve thuisfysio is ze gaan lopen, en nu rent ze zelfs. Wij zijn de gelukkigste ouders op aarde haha. En ik moet zeggen dat ik er nog steeds niet aan gewend ben dat ze kan lopen, ik verwonder me er nog iedere dag over. Verder lopen we nog bij de kinderarts voor neia's gewicht, die zit ver onder de onderste lijn, terwijl ze de eerste 9 mnd boven de gemiddelde lijn zat. Ze is vanaf de 15 maanden geen gram meer aangekomen. Nu moeten we 1 juni terug komen om te kijken of ze voldoende is aangekomen, en anders gaan ze met onderzoeken starten. Na dat nieuws was ik een week van slag, daarna heb ik het van me afgezet, ze eet erg veel voor haar leeftijd, slaapt goed en is erg vrolijk, kan me niet voorstellen dat er wat is. Hihi ja neia is een klein bijdehandtje, ze steelt overal de show met haar geklets en leuke opmerkingen. Maar dat zullen jullie kindjes allemaal wel doen denk ik, ieder kind op zijn eigen manier. Wow ja dat zou een leuk cadeautje voor je zijn als je het dinsdag zou krijgen. Hopelijk in ieder geval snel bericht, dan kun je dit afsluiten. Met mijn vader gaat het erg goed (na omstandigheden). Daar kunnen we echt van genieten. Hij doet al een jaar mee aan proefcontroles aan de alvleesklier (waar hij nu ook iets heeft zitten) in het AMC. Dan moet hij ieder half jaar onder narcose en dan zuigen ze de tumor leeg en zetten ze op kweek, daarnaast meten ze precies de afmetingen en kunnen ze kijken of het gegroeid is. Hij had dus een snelgroeiende, maar de afgelopen keer is hij gelijk gebleven. Dat was wel een feestje waard, zelfs neia hebben we 's avonds uit bed gehaald om samen met opa te toasten (heb ik mooie foto's van). Nu heeft hij de volgende 12 mei. Spannend, spannend, ik ga ook mee om ze te steunen, wordt weer een spannende tijd.
Miriam, weer lekker druk, zo te lezen. 200 uren vakantie?? Wat doe je hier nog, hihi? Ik zou verwachten dat je nu in Ibiza zou zitten. Oh nee, de vliegtuigen vliegen niet. Marieke, allereerst: het is zo belangrijk dat jij zelf een goed gevoel over je dochter hebt: ik ben er heilig van overtuigd dat je als moeder weet als er iets mis ik met je kindje. Famke was overigens als baby ook altijd flink zwaar en lag een stuk boven de middellijn. Nu zit ze er ook onder en is ze nauwelijks gegroeid sinds dat ze 1 jaar is: 1 kg in 1 jaar, dat vind ik ook niet zo veel, maar het is natuurlijk wel meer dan niets. Eng dat ze onderzoeken willen doen, maar je gevoel is goed en dat is het belangrijkste. Hoe lang is Neia nu en hoe zwaar? Famke is 11 kg bij 86 cm. Zo'n kleintje trekt inderdaad wel de aandacht: Famke doet dat met haar korte coupe: dan hoor ik van vooral oudjes dat hun dochter dat ook had op haar tweede en dat die nou een hele grote bos krullen heeft. Als ik Famke's kapsel dan zie, dan kan ik me er nu nog niets bij voorstellen, haha, maar wie weet, wie weet. Als ik het goed begrijp, doet je vader mee aan een proef of experiment? Klinkt zo wel heel hoopvol en wat geweldig dat de tumor de vorige keer niet gegroeid was. Pfff... wat spannend voor jullie allemaal dat het binnenkort weer gecheckt wordt. Pfff... dan zullen jullie wel slapeloze nachten hebben. Maarreh... voor nu wel heel fijn dat je vader het zo goed doet! Ga zo door, papa van Marieke! Marla
hey meiden sorry maar even geen tijd om alles bij te lezen en op iedereen te reageren, ego bericht dus merel heeft sinds maandagavond de windpokken, was al viertal weken aanwezig in het KDV en nu pas heeft ze het ook. is zeer besmettelijk, gelukkig heb ik dit vroeger reeds gehad en ben ik immuun. Gelukkig heeft ze het nu en niet als de baby er is want is een virus met koorts enz. gevaarlijk dus. gevolg is wel dat ze nu koorts en steeds meer jeukende blaasjes krijgt en 's nachts niet kan slapen van de jeuk, had deze nacht zo een medelijden met haar, ze was doodop en kwam steeds wakker van die vervelende jeuk, kon niets doen voor haar en lauw badje tegen de koorts is ook niet goed voor die blaasjes,net nog es gebeld naar de apotheek en er is niets anders wat we kunnen doen, blaasjes met eosine aanstippen (is echt een roos monstertje nu) en de druppels tegen de jeuk overdag minder proberen te geven, zodat ik ze na middernacht nog eens kan geven. we hebben hier dus allemaal een slechte nacht gehad , erg raar, vanaf dat merel huilt in de nacht voel ik ook meteen kleintje daarop reageren beste voor iedereen liefs flyke
marla ja acief druk maar straks als het helemaal toppie in orde is ga ik dubbel zo hard genieten omdat we er zo lang over doen en na een heftige periode het dan eindelijk klaar hebben. marla ik lees je verhaal weer over de creche en ik kook toch iet wat van binnen hoor. Jij betaalt hun voor jou kindje en als het goed is zijn er voldoende leisters voor ieder kindje. wat nu als je een kindje hebt die op speciale tijden moet eten dan moet dat toch ook kunnen. Dus als jij duidelijk aangeeft dat ze van hun ritme af moeten wijken vind ik dat ze dat behoren te doen. zover dat lukt. ja tuurlijk zal het altijd iets anders gaan als thuis maar ze kunnen wel rekening houden met. ik zou dit echt niet prettig vinden. jette hoe gaat het met puppie lief? minka ben je vandaag bij de osteopaat geweest zo ja en en denk je dat het kan helpen? flyke nog even meid o de tijd vliegt je bent net zover als een vriendin van mij is nooit tot mij doorgekomen nu ineens wel haha leuk me2 in nederland gekomen wat een gedoe he met de vluchten ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen hoe heftig het allemal is. dit omdat ik nog niet gevlogen heb mischien. as zaterd groot feest bij wuppie haha Sophie is een geluksvogel marla jippie goed man de meting is gunstig dan kun je nu weer meer ontspannen en genieten van het feit dat er een wonder in je groeit knuf marieke mooie meid heb je hoor en lees van je vader ook fijn dat het daar tot heden best goed mee gaat. flyke grappig dat kleine wurm reageert op jou en zuslief. bijzonder Nou hier maar weer eerder naar huis gegaan toch uren genoeg nog. haha al raakt het snel op zo ben bij mijn meisje geweest om het weer mooi te maken de zomer komt er aan winter ligt achter ons dus moest weer even goed wat gedaan worden. Heb nu drie schattige vogeltjes en drie schattige vlinders op haar plekje neer gezet kriskras doorelkaar en drie plantjes en dan nog wat frutsels met witte steentjes onder de vogeltjes waardoor je er warm fris gezellig op kijkt voor zover mogelijk. het is heel vreemd maar het geeft mij een rustig gevoel als ik daar geweest ben en ik kan trots zijn hoe het er daar uit ziet. En nu is het dus mooi daar en ben ik trots voor mijn meisje. Strakjes nog een mooi vaasje met sem zijn hand afdrukje wil ik daar hebben maar dat komt nog. dan is het af. voor de komende maanden en hoef ik het alleen maar bij te houden. toch wordt je dan ook weer hefig op de feiten gedrukt. daar waar je soms juist probeert uit te vluchten. maar nu denk ik vooral weer aan manneke die op creche is waar waterpokken heerst lekker dus nou iedereen fijne dag nog liefs miriam