Ja, Minka, 2 meiden zijn volgens mij super leuk (maar jongens ook, hoor: zoals ik al zei, het geslacht maakt totaal niet uit): enne.... dan heeft Marlaman een heel harem voor zichzelf, hihi Haha, Me2, nu kan ik inderdaad geld aan mezelf (lees: nieuwe Pandora bedels) besteden: had ik zelf ook al bedacht: (en ik heb er meteen een reden bij om nieuwe bedels te kopen ) Wuppie, wanneer heb jij de 20 weken echo? Zal ook wel zeer binnenkort zijn, toch? Jij weet natuurlijk al wel wat het geslacht wordt. Heb jij de babykamer al besteld? Wij hebben voor Famke een groot bed gekocht en hoeven in principe alleen maar een kast voor de baby. Liefs, Marla
marla wat goed te lezen zeg, alles goed! en wat lees ik, een meisje !? join the club hehe ja hubbie zegt hier soms, drie tegen één later, wat zal ik afzien, en ik zeg dan, ja en je zou misschien beter beginnen sparen want drie vrouwen in huis, kledij, kapsel en dit en dat ... je weet voor wat werken, hihi over de middag eerste keer uitstap gemaakt met Linde, hier dichtbij naar een winkelcentrum, warm zeg, toch weer even wennen met die maxicosi en blikken van mensen, ooh zo een klein bolleke, hoe oud is dat had de maxicosi dan in de winkelwagen gezet in de supermarkt, maar kon bijna niets bij ... een broek en topje gevonden voor het doopfeest en bezoek gehad van vriendincollega die net van de gyn kwam met een tweede goede echo aan 8weken, is wel supermisselijk telkens, meer of haar eerste meisje, ben benieuwd wat ze nu zal krijgen mijn wonde kwam ter sprake en ik vroeg of ze het es wou zien het er al goed uitzag, ze zei ja maar was toch precies geschrokken ik laat de wonde nu bloot en doe er elke morgen een dikke laag nivea op , advies van de VK net gemaild met andere collega's vrijdag komen ze op kraambezoek liefs flyke
Ja Flyke, ik zit nu bij de meiden club en dat bevalt heel goed, hoor! Joehoe! Haha, ik ga Marlaman ook maar vast even vertellen dat hij nog maar even aan het werk moet blijven met zijn 3 vrouwen. Leuk dat je met Linde bent gaan wandelen: dat trekt inderdaad flink de aandacht: zo'n kleintje. Maar het is ook zo schattig! Is dat je collega vriendin waar je het vroeger altijd over had? Is zij ook weer zwanger van de 2e? Ik was nu minder misselijk dan bij Famke, dus ik dacht dat ik een jongen zou krijgen, maar niets is minder waar; het is toch echt een meisje, hoor! (wel dapper van haar dat ze jouw wond wilde bekijken, maar ik ben dan ook echt een antiheld op wond- en bloedgebied: zap ook altijd snel weg bij operaties op tv enzo)
ja klopt, is zij die toen en nu in eerste ronde zwanger was/ is. zij was toen zwanger toen ik MK had gehad, en een maand later was ik gelukkig dan ook terug zwanger (van merel) hihi ik ben ook geen held voor zo een wondbloedgedoe maar vond nochtans echt dat het er al goed uitziet, ze schrok dat het redelijk groot was, terwijl ik net vind en de Vk ook dat het niet zo een lange snede is, soit, ander onderwerp straks ligt marla naast haar stoel hihi wil ik niet op mijn geweten hebben in jouw zwangere toestand nu , hehe ik weet niet of het komt doordat merel weinig bij mij is maar ze is best stout tegen me gisteren was ze boos omdat ik haar iets verbood, gooide ze zomaar haar bordje en lepel op de grond, ik ga me echt moeten leren inhouden, ik keek boos naar haar, zij keek boos en zonder bewegen doordringend naar mij zonder een kik te geven en ik schoot in een lach, helemaal verkeerd van me ik weet het en zij begon ook te lachen ...nee echt, ik ga moeten vastbeslotener worden tegen haar, nu zeg ik vaak,moet ik papa eens roepen? ( die heeft tenminste gezag over haar, hoewel hij gisteren zei, we gaan nog iets meemaken met haar als we nu al zien hoe stout en uitdagend ze is) en dan is ze vlug flink hehe maar hubbie zal niet in de buurt zijn he straks als ze terug volle dagen thuis bij mij zal zijn liefs flyke
Volgens mij heet dat peuter pubertijd, Flyke. Ik herken het helemaal. Toen Marlaman er vorige week niet was, ging Famke heel erg ondeugend doen en als ik dan boos werd, dan ging ze nog lachen, ook, de boef! Ze kunnen echt ondeugend zijn op die leeftijd, vind je niet? (maarreh.... eigenlijk is het natuurlijk opvoedkundig gezien helemaal niet goed dat je met Flykeman dreigt: dan denkt ze dat jij het zelf niet af kunt. Maarreh... ook dat herken ik, want ik doe het zelf dus ook, (met Marlaman dreigen en niet met Flykeman natuurlijk ) alleen was hij er vorige week niet, dus het maakte volgens mij maar weinig indruk. Oooh Flyke, doe die wond gauw weg: ik voel me alweer draaierig worden: ik grijp snel mijn stoel, gauw, snel!
Marla, wat zie je ineens wit, ga maar snel zitten, wil je een slokje water? Beloof ons maar dat je net als Wuppie een gewone normale bevalling zult hebben dan hoef je dit allemaal niet mee te maken. (en zeker geen wond die opengaat zoals die van mij en van Me2) Flyke, inderdaad de peuterpubertijd. Maar ik kan mijn lach ook af en toe niet inhouden hoor! dan trekt Eline een gezicht met de oogjes naar beneden geslagen en tja, dan begint ze ook te lachen natuurlijk. Dit doet ze ook als ik handjes vastpak als ze slaat. Als ik nu iets doet wat haar niet zint roept ze keihard : MAMA !!!!! (lees ; op een boze toon) Ik heb vanmiddag bij Leonie de eerste waterpokjes gesignaleerd Nu maar hopen dat ze er niet veel last van krijgt. Het waren er maar een stuk of 8 maar afwachten hoe het gaat lopen. Ik zal in mijn album een foto zetten van Eline's rug vol met waterpokken (album Eline) (Marla, niet kijken hoor) Kus Minka Ps zet bij Leonie ook wat nieuwe foto´s neer
Minka, ik beloof dat ik een normale bevalling zal hebben (ahum, ik hoop echt dat mijn belofte ook geldt): geen keizersnede (en dan al helemaal geen opengaande wonden) en geen Bekkeninstabiliteit! (pleaaaaase laat het uikomen!) Tja onze peuterpubers ook: (ik moest trouwens laatst wel lachen: Famke eet heel langzaam en slecht, dus soms eet ik maar zelf alles op: deed ik laatst ook, maar ze wilde blijkbaar nog wat eten: riep ze heel verontwaardigd "mama eet altijd alles op" (Marlaman kwam niet meer bij, natuurlijk!) Minka, wat balen als Leonie nu al waterpokken zou krijgen: ten eerste is het zo zielig voor zo'n kleintje en ten tweede geeft het geen garantie voor de toekomst! Ik hoop dat het toch iets heel onschuldigs is en geen waterpokken! Als ik de moed op kan brengen, dan spiek ik even in je album Flyke, ik las mijn zinnetje over opvoedkundig niet goed zijn om met Flykeman te dreigen door en wilde je nog even laten weten dat het echt als een grapje was bedoeld: staat zo vrij serieus terwijl dat niet zo bedoeld was!) Vannacht werd Famke om 02.00 uur wakker en moest wat huilen: na 10 minuten sliep ze weer lekker in, alleen ikzelf dus niet meer: heb 2 uur wakker gelegen en heb nu behoefte aan extra veel koffie: alleen mag ik het helaas niet (de cafeine koffie dan, niet de decaf, maar ik heb juist een grote dosis cafeine nodig). (zit in chocolade ook niet cafeine? Misschien kan ik daar een beetje mee smokkelen). Liefs, Marla
Over een vrouwengezin: mijn vader (heeft 3 dochters en natuurlijk zijn vrouw) zei altijd dat hij "de wandelende portemonee" was......vandaar dat hij altijd zo hard werkte hahahahahahaha Mijn man is dus blij dat hij in ieder geval 1 ventje heeft.....dat scheelt weer zegt hij.....ik denk het echter dat dat niet zo is want JP is nogal verzot op Ralph Lauren, terwijl ik niet zo voor merkkledng ben......... hahahahahahahahaha Gelukkig heb je daar Oma's voor.....
Even snel een berichtje. Hier gaat het erg slecht. Neia is bijna helemaal opgeknapt, maar ik ben sinds vrijdag ziek: keelpijn en koorts. Gisterochtend toch maar naar de ha gegaan en ja hoor ik heb een flinke keelontsteking, ik heb ab en rust voorgeschreven gekregen. Maar sinds gisterochtend is het alleen maar erger geworden, heb constant tussen de 39,3 en 39,7 koorts. Pfff ik zweet me kapot terwijl ik het ijskoud heb. Heb echt het idee dat ik nooit meer beter wordt..............
Minka; wat sneu voor Leonie!! JP kreeg het toen Fee 4 weken was....door de bv was ze echter bschermd, maar zag op het laatst wel 2 pokjes...denk dus dat ze het nog een keer gaat krijgen.... In dat opzicht is het wel fijn als Leonie het nu al heeft gehad.... Marla: inderdaad geen BI en ook zeker geen KS krijgen hoor!!!! Flyke: helemaal herkenbaar dat gedrag......ik moet me echt inhouden om niet heel boos te worden, maar tegenwoordig begrijpt hij gelukkig heel goed als ik zeg "mama is heeel boos en jij bent stout"...dan slaan z'n ogen naar beneden en weet hij dat het echt niet mag....
Marieke: alle knuffels van de wereld voor jullie!!!! Jij ben t gewoon op doordat je meisje steeds zo ziek was....gelukkig gaat zij nu een stuk beter zodat je voor jezelf kan zorgen en nu moet je dus zelf rust nemen en beter worden........heel veel sterkte!!! nb nog wat van potentiele kopers gehoord?
marla, hehe is niet nodig hoor, ik begreep wel dat je het niet serieus bedoelde, je hebt overigens gelijk hoor, op den duur zal ze doorhebben dat ik haar niet de baas kan, wat eigenlijk vaak wel zo is dus jij dreigt ook met marlaman hihi, ik sprak er es over met een vriendin en zij had het over een beloningssysteem met stempeltjes, maar denk dat Merel net nog iets te jong is daarvoor en het nog niet zou snappen, hoewel, als ze niet wil eten zeggen we vaak, als je je bordje flink uit eet mag je kijken naar pipi langkous, en dan kan het niet vlug genoeg gaan, kennen jullie ook wel he, daar is ze zot van momenteel, keek eergisteren in een prentenboek ,zag een meisje met twee staartjes en zei, kijk mama,pipi langkous minka, als ik iets zeg of verbiedt aan merel zegt ze: "mama stout!" en ik dan ," neen, mama braaf, merel stout want ...."! vanmorgen liep ze Lindes kamer in, linde lag te slapen en dat stond haar blijkaar niet aan, ik kwam net binnen in de kamer en ze zat met de draagmand te schudden opdat Linde zou wakker worden of bewegen, ik zei dat dit niet mocht maar zag ze terug kijken van : "ik ga het toch nog eens doen', hubbie kwam ook de kamer binnen en merel voelde zich betrapt door hem en kwam vlug naar mij toegelopen en nam mijn benen vast oei Leonie ook onder de pokjes hopelijk heeft ze er niet te veel last van, kijk zo even naar de foto's me2, wat een flinke goed luisterende zoon heb je dan gekregen dat hij meteen luistert als je zegt dat hij stout is, hoop dat merel ook zo evolueert hehe wandelende portemonnee, kan er goed inkomen met al die vrouwen marieke nu is je meisje beter maar heb jij het flink zitten... wel hoge koorts inderdaad, hoop dat je vlug mag beter worden en de pijn afneemt!!!zorg goed voor jezelf! gisterenavond plots onnoemelijke steken in mijn onderbuik en samentrekkingen, na vijf minuten of zo kwam het steeds terug, deed echt pijn en moest me vasthouden toen ik recht stond, denk dat het samentrekkingen waren van mijn darmen, heb vlug iets genomen om stoelgang te bevorderen en vlug een liter water gedronken (besefte toen eigenlijk ook dat ik van de hele dag maar een kop melk, en blikje cola had gedronken ...en de Vk had vorige week nog gezegd dat ik zeker goed moet drinken, want ik had haar gezegd dat stoelgang maken zo pijnlijk was nu met KS ook, ze zei dat alle vocht uit de darmen getrokken wordt enz door die borstvoeding en ik dus veel moet drinken en iets stoelgangsbevorderend mag halen apotheek) en gelukkig is het overgegaan en heb ik mijn lesje geleerd: zit nu met fles water bij me gisteravond laat in bed kon in bijna niet meer uit mijn bed toen linde wakker was, zat precies al geblokkeerd, terug zoals op einde van de zwangerschap, moeilijk recht geraken, bekken bodem onderbuik spieren, in slow motion uit bed, stap per stap vooruit maar eens in gang, betert het snel en gaat het weg, raar he toch zo,net een was ingestoken, ga dan de was buitenhangen, goed droog weer, helaas terug dan erna een strijkbeurt in aantocht miriam, is je strijk al weg intussen? heerlijk gaan fietsen met Sem, doe en deed ik ook graag, maar kan momenteel niet met Linde, nog even wachten dus, hubbie is gisteravond es gaan fietsen met Merel wuppie, heb jij geluk met je mama, mijn mama haat strijken ook zal dus erfelijk zijn hehe oja terwijl nog een vraagje waar jullie antwoord zullen op weten denk ik zij met KS: vanaf wanneer mag je in het ligbad of bv in het zwembad? liefs flyke
Marla, wow een meisje wat leuk zeg! Maarja bovenal helemaal geweldig dat alles goed was. Dat lijkt me zo'n heerlijk gevoel, dan kun je er weer even tegenaan. Groot gelijk, nu kun je jezelf flink gaan verwennen. Haha mama eet alles van Famke op, stoute mama. Minka, fijn dat ik je gister even gesproken heb. Balen zeg dat Leonie nu toch nog pokjes krijgt. Hopelijk heeft ze er net zo weinig last van als Eline en blijft ze vrolijk lachen. Dat lijkt me zo heerlijk!!! Miriam, heerlijk dat fietsen, vooral als je nergens heen moet, en met dit weer is het helemaal lekker. Neia vindt het ook altijd geweldig op de fiets. Balen dat je toch nog moest werken en dan dat leren, bah dat zou helemaal niks voor mij zijn. Lijkt me ook enorm druk met een kleine erbij. Jude, ik zag leuke foto's van Rick langskomen op je hyves. Wat is het al een grote knul zeg, wat gaat de tijd hard. Nu moet je inderdaad achter hem aan rennen, maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik er nog elke dag van geniet dat neia kan lopen. Flyke, ai dat klinkt pijnlijk zeg. Gelukkig is het nu weg. Maar goed drinken is inderdaad heel erg belangrijk voor de stoelgang. Bij ons heb je roosvise Laxo, dat helpt ook erg goed. Heerlijk dat je met Linde (vind het nog steeds zo'n prachtige naam) even eruit bent geweest, hihi al die blikken in de kinderwagen, kan me nog goed herinneren. Zo te horen krijgt je man gelijk en krijgen jullie nog heel wat te verduren met Merel. Maarja een beetje pit mag er wel in zitten vind ik. Wuppie, wat knap zeg dat je met zo'n dikke buik gaat hard lopen. Maar zo te horen ben jij wel een sportieveling en als het je ontspant is dat wel fijn. Wanneer heb je de 20 weken echo? Franka, hoe is het nu met Suze? Drinkt ze nog steeds uit de fles? En hoe is het met je neefje? Me2, dank je wel, alle knuffels zijn welkom, ik voel me zo rot. Nee helemaal niks meer gehoord van de kijkers. Ben best wel boos. Dus we gaan zelf de makelaar bellen, maar heb er nu even geen puf voor. Haha hier ook zo'n oma die het fantastisch vindt om voor haar kleindochter jurkjes te kopen. Verder weet ik het even niet meer........
marieke ook hier een dikke knuf en veel veel beterschap je trekt het aan lijkt wel niet leuk en klaag hier maar lekker van je af als je zin hebt bagger dat de mensen niks meer hebben laten horen ik hoop dat je huis snel verkocht wordt. knuf marla haha een meisje ik dacht echt een jongen zo zie je maar he haha maar echt leuk twee meiden voor de rest hier gaat het goed maar druk he met leren vind het echt best heftig en zwaar maar wil er wel goed voor gaan dus druk druk nu zo werken denk dat ik daar ook maar een studie uurtje ga aanknopen meiden fijne dag leifs miriam
Flyke: nou hij luisert NOOIT!! Maar tegenwoordig berijpt hij heel geod dat hij stout is en kijkt me dan ooka an zo met een blik het is ernst bij mama!! Zorg niderdaad dat je goed drinkt door de bv! Anders onttrek je inderdaad te veel vocht uit je lichaam en het is ook nodig om alle afvalstoffen uit je lichaam te laten afvoeren. Pas als je gestopt bent met vloeien mag je in bad/zwembad en ik zou ook goed controleren of de wond goed dicht is ivm infectiegevaar. Bij mij ging na 6 weken de wond nog infecteren.... JP heeft ook regelmatrig aan de wieg van Fee gestaan om haar wakker te maken....nooit echt een goede oplossing gevodnen behalve hem heel goed toespreken.....NU gillen ze tegene lkaar door de muur smorgens als ze wakker worden...heel grappig! Miriam: succes met leren! IS niet niks met zo'n kleine om ook voor te zorgen! Marieke: he bah, wat akelige van die potentiele kopers...ik kan me daar best over opwinden altijd....
marieke, hoop dat ik hiermee je niet kwets of zo, maar hoop dat je wens mag uitkomen en je voor een tweede kindje kan gaan en wie weet join je de girlsclub en misschien Linde onthouden als je die naam mooi vindt? er zijn wel al enkele mensen die de naam verkeerd uitspreken, mijn opa zei het één keer verkeerd, accent lag verkeerd, linnde (gelijk finnde) zeggen er vaak, terwijl het Li (i), linde is,of heo spreek jij het uit? ik zei aan mijn opa denk aan de (lindeboom) hoe je dit uitspreekt, en dan gewoon boom weglaten, en sindsdien altijd correct , weet wel niet of je het snapt wat ik bedoel maar weet niet hoe ik het kan zeggen hoe het men verkeerd uitspreekt, zoals je leest, ik kan dus moeilijk iets uitleggen haha inderdaad wel *****van die kopers, had nochtans goede hoop voor je mir: druk druk dus, zoals Me2 zegt, verlies jezelf niet uit het oog he! me2, oeps sorry, verkeerd dus, JP luistert dus ook niet wel al een hele prestatie dat hij ziet dat het echt ernst is bij je, kan ik lessen komen volgen bij je? o ja, bedankt voor je info, ik wacht dus best nog even met bad/zwembad toch wel handig he zo een vrienden/topic/Ervaringsdeskundigen reactie op al mijn vragen, vandaar ga ik er nog es gebruik van maken als ik mag: vanmorgen zag ik dat Linde plots niet goed was en moest melk terug overgeven, ik had best geschrokken , melk liep uit haar neus ...maar voor de rest niets op haar aan te merken, deze middag om 14.30u gedronken en een uur later terug wenen en huilen,als ik speen geef, dan zie ik dat haar maag keert (snap je uitdrukking?), ik denk van die plastic of zo, dus haar laten zuigen daaran gaat ook niet en ze had net 120cc gedronken dus kon ook niet van de honger zijn.Ik heb toen wat gewreven op haar buikje en viel in slaap, daarnet terug wakker, en ik voelde het brobbelen in haar buik, toch krampjes zeker? nog tips ivp wrijven op de buik? liefs flyke ps zonet nog ne foto van deze middag geplaatst voor wie wil in album,en een foto van eergisteren of zo merel die kusje geeft
@ marla, geweldig dat alles goed was en helemaal fijn dat het een meisje wordt terwijl je dat ook zo graag had gewild! Grappig ook dat je voorgevoel klopte. Ik had dat met Rick ook, ik voelde gewoon dat het een jongetje zou worden (zelfs al voor ik zwanger was, gek he). En nu denk ik ook dat ik, als we nog een kindje zouden krijgen, weer een jongetje krijg, voorgevoel. Nergens op gebaseerd, maar dat denk ik gewoon. @ marieke, o nee, weer ziek? Het houdt ook niet op he? Heel veel beterschap toegewenst voor jullie allemaal @ Flyke, Me2, Marla, Minka, eigenlijk iedereen dus: grappig om de verhalen over de niet-luisterende kindjes te horen, ha ha! Dat is erg herkenbaar! Ik heb ook nog wel een anekdote. Rick had dat vorige week. Hij zat te azen op mijn pasta (alleen de pasta, niet de saus), man en ik zaten op de bank te eten, fout voorbeeld, maar goed, soms moet dat even. Ik gaf hem steeds wat, hij mocht het niet zelf van mijn bord pakken. Ik zag hem elke keer weer proberen, en ineens flats met zijn volle hand op mijn bord! Ik zat helemaal onder de pastaspetters. Boos dat we waren! Man ging met Rick naar de keuken om zijn handen te wassen en daarna de box in. Je kon zien dat Rick geschrokken was, en je zag ook dat hij twijfelde of hij nu moest gaan huilen of niet, maar uiteindelijk ging hij gewoon in de box liggen en keek hij heel schuldbewust (net zoals Me2 al schreef met de ogen naar beneden geslagen) en hield hij zich rustig. De boodschap was aangekomen. Even later er weer uit en geknuffeld, want ik kan niet lang boos blijven. Meneer bleef toen ver bij mijn bord vandaan, ha ha! Ik dacht alleen wel: begint dat nu al, dit gedoe Liefs, Jude.
hehe jude een echte pastaman Rickje dus en over opvoedkundig geschreven zoals Marla schreef, inderdaad niet echt opvoedkundig he op op de bank te zitten eten hihi nee grapke, serieus, heb ik zelf vandaag nog gedaan hehe ja dat begint nu al, en het is het begin van het oneindige hehe groetjes flyke