Tussen realiteit deel 2

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Jette01, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey

hier ben ik al weer
    ivm lindes krampjes, volgens hubbie is het omdat ik tortilla chips, smaak chili gegeten heb gisteren, nogal pikant, zou dit kunnen?
    gisterenavond had linde steeds maar niet genoeg gedronken, uiteindelijk dan nog es melk gegeven en ze sliep van rond 23u tot 6u vanmorgen !!!!! is waarschijnlijk omdat ze tijdens de dag zoveel had gedronken en wakker geweest en zo een voorraadje had opgeslaan voor 's nachts en moe was. Dronk nu om 6u en om 8u de helft van een flesje en slaapt nu terug als een roosje, benieuwd wat vandaag geeft

aan iedereen een goeie dag gewenst!
    flyke

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Jude: dat van Rick en die pasta is herkenbaar!! JA het kan al vroeg beginnen dat gedonder. Fee is nu ook begonnen.....pffffff maar wel leuk om te zien hoe ze al een eigen wil hebben en dingen begrijpen!

Flyke: klinkt wel als krampjes (mijn ervaring is dat dat circa pas 2 weken na de geboorte begint). Je kan een kersenpittenkussentje in de magnetron leggen en op haar buik leggen dat hielp bij Fee. Bij JP hielt alleen een beetje Flatulex geven (dat is een middeltje waardoor er minder belletjes in de buik komen die krampjes veroorzaken. Dat van die tortilla chips zou heel goed kunnen. Fee reageerde op de gekste dingen...

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nou opvoedkundig hebben we hier ook nog wel heel veel te leren dan haha sem eet netjes aan tafel ik zit er dan bij meestal is ons eten nog niet zover dus alleen sem en dan daarna is hij nog even aan het spelen eten wij op de bank slecht he

o wat een verkeerd voorbeeld geven we toch en zo zijn er vele dingen meer denk ik haha

straks voed sem ons nog op

4. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hoi meiden,
    Hier erg slecht nieuws gister gekregen, ben er nog steeds van slag van.
    De orthopeed belde dat hij was geschrokken van de mri beelden.
    Niet alleen mijn kraakbeen was aangetast maar ook het bot onder de knieschijf is beschadigd door de aangeboren afwijking.
    A.s. donderdag word ik met spoed geopereerd. Ze gaan niet alleen het kraakbeen herstellen maar ook mijn knieschijf verleggen. Dat wordt een heftige operatie, ik moet dan een paar dagen in het zh in Woerden blijven en daarna kan ik 6 wkn niet lopen. Ik krijg dan 6 wkn een harde brace om mijn knie zodat die niet kan bewegen/buigen. Dat betekent dus ook dat ik 6 wkn niet voor neia kan zorgen. Ik kon gister alleen nog maar huilen.
    Gelukkig wordt de zorg van neia wel overgenomen door mijn so en de andere lieve mensen om me heen. Maar mijn baas reageerde vanmorgen minder begripvol. Hij vroeg of WE niet de operatie over de vakantieperiode (van mijn 2 collega's) konden tillen. Nee dat kan niet want het heeft spoed, want na iedere beweging beschadig ik mijn knie extra. De arts heeft me ertussen weten te plaatsen omdat het spoed heeft. Toen vroeg hij: maar heeft het wel echt spoed dan?
    Nou toen ben ik wel boos geworden, ik word ook niet voor mijn lol geopereerd en dat zo snel en heb thuis ook het nodige op te lossen.
    Ben daar echt boos van.
    Daarnaast ben ik nog helemaal niet lekker. Mijn keel voelt wel iets beter, maar ik blijf koorts houden dus ik lig de hele dag op bed.
    Pfff wat voel ik me ellendig...........

5. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    o meid ik schrik van je bericht dat is inderdaad niet goed nieuws wat naar en wat vreselijk zeg
    en soms zou ik willen dat ik eens gewoon alles kon zeggen tegen bazen ja nee handig is het niet maar voor de lol ook niet g....... spreek het hier niet uit dat woord wordt daar zo boos om.

hele enorme dikke knuf en kusje van sem voor jou meis
    pffff

6. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    O Marieke, wat een ellende weer... word er een beetje triest van als ik lees wat je allemaal te verduren hebt... en dan zo'n baas die zo reageert, ik kan daar niet bij. Je doet dit toch niet expres en bovendien, een dokter zal het toch niet voor zijn lol met spoed inplannen, wie is je baas dan om te vragen of het wel echt spoed heeft?! Wat ellendig allemaal, en dan dat je dan zo lang niet kunt lopen. Bah, ik weet nog dat ik in december met mijn hernia 4 weken niks met Rick kon, wat was dat erg...
    Gelukkig heb je veel hulp, dat scheelt, maar leuk is anders. Heel veel sterkte meis, en kom hier maar vaak je hart luchten (ik neem aan dat je wel achter de compu mag, toch?).

Flyke, ik had net in je foto-album gekeken, wat een leuke meiden zijn het en ja, Merel ziet wel een beetje ondeugend uit op sommige foto's, een pittig dametje, ha ha!

Mir, jullie ook al met het eten op de bank, ha ha, shame on us! Maar soms is dat wel even lekker, al moet ik zeggen dat we dat ook niet zo heel erg vaak doen. Geen goed voorbeeld inderdaad voor Rick! Die krijgt trouwens ook eerder eten, wij eten meestal pas rond 7 uur en dat vind ik voor hem te laat. Bovendien kan ik toch niet makkelijk eten als ik hem tegelijkertijd in de gaten moet houden met zijn eten. Hij wil tegenwoordig vooral zelf eten en daar is nog wel enige hulp bij nodig...

Ik ga even snel verder met voetbal kijken :D.

Dag meiden!

Liefs,
    Jude.

7. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    #827 flyke, 25 jun 2010
    Laatst bewerkt: 25 jun 2010
    hey marieke, meid toch mag het dan echt niet ophouden, ... gelukkig krijg je hulp van rond je heen, maar toch zolang niet mogen lopen en zorgen voor Neia is zeer vervelend, vond ik nu al met die KS als ik immobiel was, en dan nog es die stomme reactie van je baas erbij, ja hallo, waarom zou men de operatie zo snel inplannen .... weet eigenlijk verder niet goed wat zeggen,alleen dat ik terug hetzelfde meen en zeg en je toewens, dat de operatie goed mag slagen, je goed recupereert en je voorgoed van die pijn afbent en het dan EINDELIJk es mag stoppen met al die ellende bij jullie!

kort na de middag 6 of 8 collega's op bezoek, vlug nog wat opruimen hier
    wist gisteren echt niet wat aanvangen met linde vanaf de vooravond tot middernacht was ze echt niet in haar normale doen, huilen, willen drinken, ongemakkelijk, uiteindeijk heeft ze dan toch om 1u30 vannacht geslapen tot 6u3O vanmorgen, dus mag zeker niet klagen, vanmorgen toen ze dronk, na vijf minuten hup, twee boogjes melk uitgespuugd, ga zo es zoeken op info rond reflux, of ik hiervan iets herken.

nog dom vraagje, als het buiten meer dan 3O graden is, gisteren had linde enkel een rompertje aan met korte mouwtjes toen ik ging wandelen en ze in draagmand lag (en voor binnen ook: het was binnen 24graden) maar als ik haar nu in mijn armen heb buiten, en er is lichte wind moet zij dan en mutsje aan hebben? ik dacht om haar vandaag enkel tshirtje en kort broekje aan te doen zonder rompertje

jude voetbal fan dan? of net niet? :) mij zegt het niets maar ja wij doen ook niet mee ons landje :)

liefs
    flyke

8. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    Marieke meis.................. wat jij / jullie allemaal voor jullie kiezen krijgen, niet normaal meer.
    Probeer sterk te zijn meis, gelukkig heb je hulp genoeg om je heen maar ik weet dat je niet afhankelijk wilt zijn!

Je bent in mijn gedachten meis!!! sterkte!!!!

Flyke ik zou oppassen met in de zon met Linde ze verbranden snel babyhuidje is zo teer.
    En zeker wat op haar hoofdje doen hoor!!!!

liefs
    jette

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    He Marieke wat een K%^ nieuws en als dat nog niet genoeg is ook nog een baas die niet begripvol is.....Laat anders even je arts een briefje schrijven dat het heel ernstige spoed is. Dan kan je dat aan hem geven. Ik ben ook een keer aan mijn knie geopereerd en ik weet dus hoe onthand je dan bent omdat je niets kan....gelukkig heb je zoveel lieve mensen om je heen die je helpen....Heel evel sterkte en dikke knuffels van uit hier!!!

Flyke: kan ook echt krampjes zijn en overdrinken helpt dan niet is mijn revaring...heel vervelend want ze willen drinken maar daardoor wordt wel elke keer die darm weer geprikkeld. Bij reflux huilen ze meetsal de hele nacht dacht ik.
    Doe Linde wel een zonnehoedje op!! En goed insmeren met factor 30/50 ookal ligt ze in de schaduw! De zon is voor ons al niet best maar voor babietjes al helemaal niet.

10. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hier is het dieptepunt bereikt.
    Zaterdag had ik zo'n enorme hoestbui dat ik iets heb verrekt en waarvoor ik de huisartsenpost heb gebeld. Die vonden het slim dat ik even langs kwam omdat ik nog steeds zo erg moest hoesten.
    Toen bleek dus dat ik ook nog een flinke longontsteking heb.
    Jeetje ik schrok ervan, begon daar gewoon te huilen.
    Volgens die huisarts kon de operatie van a.s. donderdag niet doorgaan omdat een longontsteking in combinatie met narcose gevaarlijk kan zijn.
    Ik heb gelijk mijn arts gemaild, maar heb nog niks terug. Ik hoop zo dat het wel door kan gaan, nu heb ik alles geregeld en anders moet ik tot september wachten, dat kan echt niet met deze pijn.
    Kan het gewoon niet geloven dat alles nu tegelijk komt.
    Dus ik lig verplicht op bed met nieuwe antibiotica in de hoop dat het elke dag een beetje beter gaat.........................

Bedankt voor jullie lieve woorden!

11. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hé Marieke,lieverd, het zit je ook echt niet mee!
    Ook hier wil ik je nogmaals alle beterschap en succes wensen, ik hoop zo voor je dat je opknapt en dat de operatie door kan gaan.
    Hele dikke knuf!

Sorry meiden, heb even niet bijgelezen. Hier lag leonie goed in de lappenmand vanwege de waterpokken.
    Het leek mee te vallen maar vrijdag en zaterdag een enorme explosie van de pokjes. Zaterdag ook met flinke koorts. Nu gaat het erg goed, ze lijkt nu een krentebol want de pokken zitten met name in haar nek, gezicht en haartjes, buik en rug redelijk en armen en benen bijna niks) Ze mocht vandaag een dagje spijbelen van het KDV, had ik bij Eline ook gedaan :) (ik heb lekker een dagje vrij genomen)

Ben zelf op controle geweest bij de gyna; hij verwachtte niet dat er ontstekingen waren maar heb wel bloed geprikt. Ik moest er goed aan denken dat het geen normale spoedkeizersnede was, maar 1 met flinke ruptuur aan de binnenkant vanwege het volledig terugtrekken van Leonie uit het geboortekanaal. (bij bood wederom zijn excuus aan dat hij had moeten kijken hoe ver ik was). Even geduld dus maar met een iets langer herstel.

Nu mijn kleine meissie in een lekker havermoutbadje doen, dat werkt echt super en Leonie is tenminste niet panisch voor het zakje :D
    (Eline wil nog steeds niet in badje sinds toen, dus dan maar met grof geweld onder de douche).

Kus Minka

12. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    marieke, ik had gehoopt dat je jullie dieptepunt al had bereikt, niet dus :x nu nog die longonsteking erbij, hoop dat je snel meer weet van je arts en de operatie toch nog kan doorgaan dat je van die kniepijn verlost kan geraken!

minka, ai dus Leonie dit weekend flink last gehad van de pokjes, die warmte zal er ook geen goed aan doen denk ik hopelijk niet te veel jeuk!
    dus op eerste zicht geen onstekingen, nu nog definitief resultaat bloed afwachten dus. Hehe met grof geweld de douche in, hubbie eergisteren es in douche met Merel ipv in bad en was ook geen succes, gisteren maar terug in bad

liefs
    flyke

13. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Ik wil eerst marieke meis wat vreselijk voor je heb je al iets van je arts gehoord, hopelijk wachten ze het af tot woensdag hoe het is met de longontsteking en mis dan toch de operatie wat een ellende allemaal meis echt vreselijk en dan met deze hitte is het ook geen pretje dikke knuf van ons

ai met dit weer en dan die jeuk van de pokken bah hoop dat sem nog even ermee wacht.

ik heb zelf al last van de hitte en doe dan niks zit rustig binnen waar het het meest koel is.
    echt geen weer voor mij iets te veel van het goede.

meiden ga weer rustig op de bank leren sem slaapt nu nog
    liefs miriam

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Marieke: ach nee he....ik kan het gewoon niet geloeven dat dit er nog bij komt.....heel veel dikke knuffels en liefs!!!

Minka: jeetje zeg, ja dat klinkt als een iets heftigere ks dan ik heb gehad waarz e keurig de tijd anemn om mijn speiren te verleggen en mijn bijv. blaas niet te raken (schijnt ook nog wel te gebeuren bij spoed). Fee was er wel binnen 6 min. maar was geen sprake van haast want gewoon gepland.....Pfff ja je zal dus echt nog even rustig aan moeten blijven doen waarschijnlijk en het de tijd gunnen...
    Blij te horen dat Leonie wat opknapt!
    Hier is de douche zeker geen favoriet!!!!

Miriam: ja lekker rustig aan binnen dan heb ej midner last van de warmte! Hie is het ook heel warm maar veel beter te doen dan in Nederland want niet zo vochtio......

15. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Marieke, dan denk je net dat het niet erger kan, dus toch… ik duim hier heel hard dat de operatie wel door kan gaan, het lijkt me heel erg om tot september te moeten wachten, hopelijk is dat niet nodig… Heel veel sterkte.

Minka, och, Leonie dus toch de waterpokjes? Wat zielig… Rick heeft het nog niet gehad, ben benieuwd wanneer hij het krijgt. Gelukkig is Leonie niet bang voor dat zakje. Hier trouwens ook geen douche, van de week even geprobeerd, maar Rick ging alleen maar huilen. De douchekop vindt hij echt niet leuk, ook niet als hij in bad zit en zijn haren gewassen moeten worden, dat is alleen maar brullen. Voor de rest vindt hij water wel heel leuk, alleen niet op zijn hoofd blijkbaar.

Pfff, Miriam, inderdaad erg warm, ik vind het ook een beetje te veel worden nu. Ook hier veelal binnen zitten dus, al wordt het langzaam binnen ook steeds warmer. Maar ja, liever dit dan een flutzomer met veel regen, toch? En ’s avonds is het wel aangenaam buiten.

16. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Marieke wat een ***zooi hoop dat het nu toch echt eens ophoud bij jullie. Wanner hoor je of de operatie doorgaat?
    Je baas moet niet zo zeuren ik hoop dat het door de schrik kwam zijn reactie en hij nog bijdraait.

Minka oei dat klinkt inderdaad heftig wel fijn dat de gyn zijn verontschuldigingen aanbied en niet doet alsof er niks verkeerd is gegaan.
    heb in je album gespiekt en ik had je heel anders voorgesteld. Mooie meisjes heb je hoor .

Flyke wij deden Sophie met dat warme weer juist alleen een romper aan als we gingen wandelen dat neemt goed het vocht op en inderdaad altijd een zonnehoedje. Wat een mooi duo heb je zeg.

Jude gezellig he voetbal kijken. wat vind rick ervan als er gescoord wordt?

Eten op de bank deden wij altijd maar nu met Sophie bijna nooit meer ook al eet ze niet mee eten we eigenlijk nog aan tafel.
    We zijn ook beter gaan eten sinds Sophie.

Ga deze week beginnen om Sophie haar puterbedje op te knappen.
    We hebben een prinsessenbedje gehad maar die is Lila en die ga ik wit maken.zit te denken om haar naam er op te schilderen maar ik twijfel nog.
    over 4 weken in de vakantie mag ze er in gaan slapen.

17. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    zo net thuis van CB, gehoortest Linde was goed,
    ze keken wel goed op en lachten met mijn KRACHTVOER :D(borstvoeding dat ik Linde geef)
    normaal komt een kindje met BV 150 tot 2OO gr per week bij maar Linde is in twee weken tijd 700 gr bijgekomen en weegt nu 3kg920! en maar liefst 4 cm gegroeid!

wuppie, leuk he de voorbereidingen voor jullie jongetje! en sophie naar het peuterbed, we zagen vorige week nog via de video wat merel allemaal uitstak in haar bed, alles uit bed gooien, tegen bed en de muur schoppen, staan jumpen in bed, alles tot matrasbeschermer uit bed gooien, enz..dat ik zei, wat zou ze dan wel niet allemaal doen als ze in een gewoon bed zou slapen en eruit kruipen, kasten open enz ... denk dat we wachten tot ze 3 jaar is voor een groot 1 persoonsbed

liefs
    flyke

18. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Flyke who dan is ze goed gegroeid zeg super melk heb je:D

Ze speelt wel is op haar kamer met de deur dicht (als we ons aankleden) en de eerste keren trok ze de hel kast leeg 8)
    Maar nu gaat ze geewoon spelen staat ook een dora lego huisje en daar vermaakt ze zich aardig mee.

Dan was Merel het er vast niet mee eens dat ze naar bed moest:D

Ze heeft sinds kort ook een kussen met een hoes gemaakt door oma en daar is ze zo trots op en voorzichtig mee heel schattig om te zien.

19. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Even heel even snel, jullie laten weten dat het morgen door kan gaan.
    De zenuwen beginnen nu wel te komen, nu komt het allemaal wel erg snel op me af.
    Maarja ik kan het maar beter van me afzetten, en moet het over me heen laten komen.
    Op zijn vroegst ben ik zaterdag thuis.
    Maar ik hou Minka op de hoogte.
    Heel erg bedankt voor jullie lieve woorden!

20. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden wie wil er mee doen voor een bloemetje voor marieke ik vind dat ze dat wel heeft verdiend
    mocht je mee willen doen pb me dan even dan kan ik mijn reknr doorgeven en het bedr
    gr miriam

Deel Deze Pagina