Wuppie, Hier ook nog steeds dat ik aan jullie moet denken. Heb je al snel vakantie? en zou je nog weggaan? Ik ben blij te horen dat onze steun je goed doet. Daar zijn we voor! X
Lieve Wuppie, wat een ongelooflijk slecht nieuws lees ik hier zojuist! Wat een nachtmerrie waar jullie door heen gaan: je lieve zoontje met een ernstige hartafwijking: ik ben toen ik het las snel naar de wc gerend (ben op het werk) om te huilen: ik draag zelf ook een kindje van dezelfde leeftijd en het lijkt me zo erg wat je nu moet meemaken! Gaan jullie nu naar een (academisch) ziekenhuis voor verder onderzoek? Sorry voor de impertinente vraag, maar dat was het geval bij de slechte 20 weken echo van mijn schoonzus. Wat verschrikkelijk! Ik weet echt niet wat ik moet zeggen, ben er kapot van! (doet me meteen ook aan Miriam denken: ook jij veel sterkte!) Heel veel liefs en heel veel sterkte, Marla
Ja lieve meiden, ook ik denk de hele dag door aan Wuppie en wuppie-man en natuurlijk aan dat manneke in de buik. Ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid krijgen meis en dat je inderdaad afspraken kunt maken. Zodat jullie inderdaad wat 'rust' kunnen vinden op vakantie. Kom je de dagen nog wel door? X Marieke
weet niet precies meer wie wat vroeg dus schrijv ik in het algemeen tik ook via me telefoon . Over 2 weken hebben we vakantie maar we gaan weg zodra ik weer op de been ben ,we hebben een caravan. We waren al in het amc we zullen daar ook terug gaan,we zijn daar echt super geholpen nog nooit meegemaakt in een ziekenhuis. De arts die de afwijking constateerde was een kindercardioloog en ze heeft alles heel goed laten zien en uitgelegd. We gaan morgen bellen ik hoop dat ze dan ook de uitslag hebben. Vanmorgen had ikhet weer even moeilijk het besef dat alles gewoon doordraait is moeilijk, vanmiddag ging het beter en heb ik zelfs de zolder verder opgeruimd, we waren het een en ander aan het omgooien om een kamer vrij te maken . Dat word nu dus even anders gelukkig hebben we daar het zelfde idee over.
Hoi lieve Wuppie, Vandaag een erg spannende dag voor jullie en krijgen jullie misschien wel de uitslag! Hangt er nog veel van de uitslag af, of is de situatie rondom het hartje sowieso hopeloos? Wel fijn dat jullie goed zijn geholpen in het AMC: (beetje raar om het woord fijn te gebruiken, maar ik bedoel naar omstandigheden). Heftig ook dat je je plannen voor de babykamer moet afbreken, lijkt me heel erg confronterend! Ik blijf aan jullie denken en duim voor de best mogelijke uitslag! Heel veel liefs, Marla
hey wuppie ook uit mijn gedachten zijn jullie niet geweest, moet echt moeilijk zijn en die confrontatie telkens en nu die concrete stappen gaan nemen enz. blijkbaar vandaag de uitslag, maar als ik het goed begreep kan er geen wonder meer gebeuren en is het al min of meer definitief? ik hoop alsnog op een wonder! liefs en sterkte flyke ik heb vannacht met linde op de kinderafdeling ziekenhuis geslapen had dit zondag kort maar gisterenavond toch iets langer en akelig, hubbie was er bij, snakte naar adem precies, heel haar borstkastje schokte mee, zekerste voor onzekerste genomen en rond 2OU3O geweest naar de materniteit, wist niet goed wat of hoe naartoe met baby van zes weken, moesten verder naar de spoed, kinderarts van wacht gebeld en moest een nacht blijven monitoring, hart, zuurstof, ademhaling, ik bij haar in kamer geslapen, vanmorgen foto longen genomen, bloed en urine test. monitoring vannacht was ok, maar nog afwachten verdere resultaten, vrijdag moet ze in de vooravond binnen voor een slaaponderzoek tot zaterdagmorgen, mag weer bij haar slapen als ik wil, zaterdagmorgen normaal alle resultaten en aflezen van de resultaten slaaponderzoek, hoop alles goed want zondag is haar doopfeest
dna test hebben we nog niet maar de hartkwaal heet volgens mij linkerhartkamer syndroom. Dat is het nu nog niet volledig maar word het wel voor de bevalling als je het uitdraagt. Vrijdag hebben we nog een gesprek en zodag word ik ingeleid. Marla klinkt gek maar het is inderdaad fijn dat ze het zo goed doen in het amc,ze begrijpen alles heel goed en doen alles voor je,heb ik nog nooit meegemaakt in een ziekenhuis. Het zal allemaal even heel moeolijk worden maar ben blij dat zehet nu hebben gezien. Mijn tante is bevallen van een kindje met 7 maanden die had ook zoiets en is na een week overleden. Ik hoop dat het zondag een beetje vlot en dat het in ieder geval lichamelijk meevalt. Weet wel dat ik heel veel kan hebben in dit soort situaties,van de punctie heb ik niks gevoeld en was ik helemaal in mezelf net of ik sliep zij mannetje.zal wel door de adreline komen.
flyke he jak wat eng goed dat je naar het ziekenhuisnbent gegaan en fijn dat je bij haar mocht blijven. Hoop dat de uitslag goed is en dat ze in ieder geval weten wat het is. Sterkte
Wup: erg heftig....wel fijn dat je het gevoel hebt dat je goed wordt begeleid in het amc.....ik begrijp dat er dus echt helemaal geen wonder meer kan komen........deze week zal ook wel heel surrealistrisch worden.....
wuppie, thx, belangrijkste is dat monitoring vannacht al ok was, (goed denk ik dus), ondanks verschillende tuut signalen van die machine waarbij ik schrik kreeg en op de bel duwde, maar schijnt dat kleintjes ook al dromen en zich daarin opjagen en dat oorzaak kan zijn van bv hartslag die plots door de 2OO was, zolang die terug zakt, ok dus het is al erg concreet, zondag word je ingeleid ... erg dubbel allemaal, en dan schreef ik daarnet dat linde zondag gedoopt wordt... sorry, ......ik zal alvast aan jullie en jullie zoontje denken en zoals je mooi schreef hij een goed plekje naast danique en de andere engeltjes zal hebben sterkte flyke
Flyke: wat een eng verhaal! Hoop dat alle uitslagen goed zijn! Marieke: en hoe is het met jou na die ellendige operatie? Is de pijn een beetje dragelijk?
Lieve Wuppie, Inderdaad een fijn idee (ook voor mij voor jou) dat jullie goed en duidelijk geholpen worden in het AMC. Ongelofelijk dat het al zo definitief is. Maar zo te horen ben je inderdaad mega sterk. Ik duim voor je dat het zondag snel zal gaan. Heb je veel aan de mensen in je omgeving? X Marieke
Hallo meiden Hier een hele verdrietige marieke. Vanmorgen heeft de arts nog gebeld om te vragen hoe het gaat en uit te leggen wat nu het vervolg is. Nou dat viel even vies tegen. Ik mag 6 tot 8 wkn echt helemaal niks doen. Dat houdt in de hele dag met mijn been omhoog en alleen op de krukken lopen als ik naar de wc moet ofzo, dus alleen wat nodig is. Ik mag wel even met de rolstoel naar buiten als mijn been maar omhoog ligt. Dit omdat er dus 2 pezen zijn aangetrokken en mijn knieschijf op de juiste plaats houdt. Als ik maar een verkeerde beweging maak is de kans groot dat de knieschijf weer terug schiet en dat de operatie voor niks is geweest. Ze hebben ook sterk aangeraden dat ik de eerste 6 wkn helemaal niet mag werken. Ook al heb ik zittend werk, dan nog wil je meer doen als dat mag, dus dat willen ze niet riskeren. 10 Augustus moet ik terug komen, dan gaan ze nog wat foto's maken. Daaruit kunnen ze zien of de knieschijf nog goed staat en of de aanhechting al goed is. Van daaruit gaan ze kijken of ik langzaam kan gaan revalideren en dus kan opbouwen met werken of dat ik nog een paar weken de brace moet dragen. Dit is één van de pijnlijkste en lastigste knie operaties die er is volgens de arts, dus ik moet er rekening mee houden dat ik de komende maanden nog wel pijn zal voelen. Pas na een jaar moet de pijn weg zijn. Dit alles kwam even koud op mijn dak vallen, had niet het idee dat het zo erg zou zijn. Ik heb even flink gejankt en gelijk maar mijn werk gebeld. Mijn ene collega was gelukkig wel begripvol, mijn baas was naar een afspraak en zou mij (waarschijnlijk morgen) terug bellen. Dat wordt wat. Zie er enorm tegenop. Vind het moeilijk om uit te leggen dat ik ook niet mag komen om de telefoon op te nemen, omdat de arts echt heeft afgeraden om te gaan werken. Maarja moet maar even voet bij stuk houden, ben benieuwd of het me gaat lukken............
Hoi lieve Wuppie, Het klinkt allemaal zo verdrietig: dat je moet bevallen van een kindje waarvan je weet dat het niet bij jullie mag en kan blijven. Poehe, wat heftig allemaal, zeg! Je klinkt erg sterk, en ik kan me voorstellen dat je dat ook nodig hebt uit zelfbescherming. Had je tante's kindje ook het linkerhartkamersyndroom? Dat is dus erfelijk begrijp ik? Of moet dat nog uit het DNA onderzoek blijken? Wat zullen deze dagen moeilijk voor jou en Wuppieman zijn! (je bent al zo lang zwanger en hebt natuurlijk al zo veel plannen gemaakt: je verwacht het gewoon niet op deze termijn, hoewel je natuurlijk wel weet dat het fout kan gaan, getuige Miriam, maar toch... daar wil en kan je natuurlijk niet van uitgaan!) Nogmaals lieve Wup en Wupman: heel erg veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd! Heel veel liefs, Marla
Jeetje Flyke, wat enorm schrikken, zeg! Zo'n kleintje is zo kwetsbaar en je weet totaal niet wat er aan de hand is en wat je moet doen. Net als Me2 hoop ik ook dat alle uitslagen goed zijn en dat Linde's hartslag wordt opgejaagd door dromen. Ook jij heel veel succes toegewenst! Bah Marieke, klinkt echt ellendig die knieoperatie die jij hebt gehad! (ik wist niet dat je er zo veel en zo lang pijn van zou kunnen ondervinden!) Echt akelig en een tegenvaller dat je zo lang niets kan doen. Je kunt er gewoon niets aan doen, toch? Hopelijk heeft je baas er ook begrip voor, maar dat kan toch niet anders? (je hebt nu toch een andere baas dan die ene hele vervelende van een paar jaar terug? Tenminste dat had ik wel in mijn hoofd zitten) Succes met de pijn: ik hoop echt dat de revalidatie voorspoedig zal gaan! Liefs, Marla
Flyke, jeetje wat schrikken zeg. En je kleinste meisje dan in het zh, lijkt me verschrikkelijk moeilijk om dat te zien. Wel erg fijn dat je mag blijven slapen. Hopelijk zaterdag 'goed' nieuws zodat het doopfeest door kan gaan. Marla, ik wist wel dat het geen 'normale' knie operatie zou zijn. Maar alles is zo snel gegaan dat ik nergens over na heb gedacht (alleen maar aan de opvang van neia). Ik heb inderdaad een nieuwe baas en die is normaal heel erg aardig. Alleen toen ik hem vertelde dat ik met spoed geopereerd moest worden reageerde hij totaal niet begripvol en erg agressief (of ik het niet kon verzetten tot na de vakantie periode (terwijl het spoed had)). Dat was een enorme teleurstelling. Dus ben bang dat hij weer zo zal reageren. Ze hebben dan ook een groot probleem, want mijn andere 2 collega's zijn dan met vakantie en ik zou daardoor extra werken, nu hebben ze dus 3 weken helemaal geen bezetting op het secretariaat. Ik hoop dat het mee gaat vallen................
Ach Wuppie, wat ontzettend triest om je verhaal te lezen. Je klinkt er zo nuchter onder, maar dat kan gewoon niet zo zijn... . Je had je dit zo anders voorgesteld en nu dit... Als ik het goed begrijp kunnen ze er dus ook echt niks meer aan doen na de geboorte? Ik kan me voorstellen dat dit je beslissing dan wat makkelijker maakt dan wanneer ze er wel nog wat aan zouden kunnen proberen te doen. Maar evengoed een van de moeilijkste beslissingen in je leven... Heel veel sterkte de komende tijd en zorg wel dat je van je afpraat. Ik denk dat je hier vooral heel veel aan Miriam kunt hebben, hoe ellendig ook dat dit zo is... Ik denk er ook heel veel aan... Flyke, schrikken ook bij jou, ik hoop dat jullie er snel achter zijn wat er met Linde aan de hand is, altijd eng bij zo'n kleintje. Wel erg fijn dat je bij haar mag slapen. Marieke, jeetje, ook vervelend bij jou dat je echt niks mag doen en dan die pijn. Ik weet het nog van mijn hernia, dat is zo frustrerend. En je schreef dat je tramadol gebruikt(e), toch? Heb ik ook gehad, werd je daar in het begin niet erg "high" van? Ik had er heel veel last van en na een week of twee werd ik er ineens ook erg misselijk van en ben ik gaan afbouwen. Het spul werkte wel heel goed, maar die bijwerkingen vond ik toch wat minder. Jammer dat je baas zo reageert, hopelijk morgen wat begripvoller. Liefs, Jude.
lieve Wuppie, ik vind het zo verdrietig voor je... ik moet veel aan jou denken. Het klinkt een beetje of je je gevoel wat uitgeschakeld hebt en soms is dat even goed. Het is toch ook onmenselijk pijnlijk als je stilstaat bij de situatie, mijn hart gaat echt naar je uit... ontzettend veel sterkte. liefs Amber