Lieve Debbie, Je spreekt zo vol trots over jullie mannetje (en terecht) dat ik je ook wil feliciteren met jullie zoontje. Maar natuurlijk moet ik jullie ook condoleren en dat doet me zoveel pijn. Dit is zo ONEERLIJK. Waarom moet dit wondertje van jullie afgenomen worden? Ik denk aan jullie! Dikke knuffel
Wup: gefeliciteerd en ook gecondoleerd met jullie mooie ventje....het is echt vrschrikkelijk dat jullie dit moeten meemaken.......Ik hoop dat alles is gegaan zoals jullie dat wilde. Heel veel liefs en sterkte!!!
wuppie 13.20 een zondagmiddag schatje ik hoop dat het je is meegevallen voorzover dat mogelijk is. een zoon voor jullie die niet hier mag blijven maar wel een mooie zoon jullie zoon. sophie heeft er een broertje bij hoe je het ook wend of keert. Ik hoop ook dat je niet veel pijn hebt gehad kwa bevalling hoop je verhaal te mogen lezen maar mocht je er geen behoefte aan hebben dan begrijp ik dat volkomen hoor. weet dat je in mijn gedachten bent gister vorige week en nu en ook volgende week en over een tijdje. Danique* heeft er een vriendje bij dikke knuf miriam
Lieve Wuppie, Wuppie-man en Sohie, van harte gefeliciteerd met jullie mooi kereltje en broertje. Helaas hebben jullie hem weer af moeten staan, helaas dus ook gecondoleerd. Heel veel sterkte
wuppie en man en sophie ook ik weet niet veel woorden te zeggen, hoop dat jullie samen afscheid hebben kunnen nemen van jullie zoontje maar in jullie hart zal hij altijd verder bestaan, heel veel sterkte! liefs flyke ivm linde, slaaponderzoek zelf was normaal, toen kinderarts net bij ons was, begon linde in minder mate of vorige keer ook zo te ademen, ze had net ervoor verteld wat ze vermoedde wat het was naar mijn verhaal te horen, maar toen ze linde zo zag ademen, is ze het zo goed als zeker, ze zou een te zwakke luchtpijp hebben, moeilijk woord,: laryngomalacie, dit zag ze vooral toen ze snakte naar adem dat het putje in haar keel zo mee op en neer trok, de luchtpijp is nog niet sterk en kan af en toe dichtklappen, omhulsel of de luchtpijp zelf eigenlijk, kan vanzelf weggaan of verergeren, zoja, dan moet er gekeken worden of het aangeboren is, kan bv ook een hematoom zijn in de luchtpijp die ervoor zorgt enz, kunnen ze via onderzoek met buisje in luchtpijp kijken, doen ze normaal onder algemene verdoving maar van zo kleintje beter niet, we vroegen of we op verlof mogen naar frankrijk lange autorit en zag ze geen probleem in, zolang het rond een voedingsmoment, ervoor of erna gebeurt niet erg, maar als het in andere normale momenten toeneemt moeten we verder kijken, of desnoods operatie enz, brr na het goede goede nieuws normaal slaaponderzoek voelde dat toch weer als een slag in ons gezicht, als ze zo ademt en we leggen haar op haar buikje en het stopt is het goed, feit is dat ik er echt niet gerust in ben en het toeneemt, ben zonet in huilen uitgebarsten van onzekerheid, wel altijd rond voedingsmomenten maar toch, linde is er zelf ook door ongemakkelijk denk ik, en dat verlof, misschien doen we dat beter ook niet ivm verborgen reflux, ik moet haar nu gaviscon geven, 2x per dag en opvoeren naar 4 x per dag, heb wel het gevoel dat het al een beetje helpt, heeft al minder ontroostbare pijnlijke huilbuien precies in de avond
lieve lieve lieve debbie, meis, ......... de tranen staan in mijn ogen als ik dit schrijf, wil je toch feliciteren met de geboorte van jullie zoon, het is een voorrecht om zo'n mannetje op de wereld te zetten en zo ontzettend onterrecht om ook direct afscheid te moeten nemen, daarom ook gecondoleerd met het enorme verlies!!! sterkte met dit verlies!!!! XX jette
lieve flyke, meis dit is echt wel een slag in je gezicht, ik kan me voorstellen dat je het even niet ziet zitten om zo naar Frankrijk te gaan, dat is een beslissing die jullie zelf het beste kunnen nemen! sterkte meis!!! jette
nou meiden mijn laatste uurtje op het werk tikt weg, heb zo vakantie, vrijdagmorgen vertrekken we naar Z.Frankrijk, heb er mega veel zin in! Wel nog erg veel drukte vooraf, zorgen dat ik alles mee krijg, we zitten nog in het stro wat in de schuur gemaakt moet worden met een dikke zooi daardoor om huis pfff, paarden moeten weggebracht dus druk druk druk! nou ja als het maar vrijdagmorgen is en ik de deur in hetslot gooi!!! meiden ik wil jullie allemaal een fijne vakantie wensen!!! tot later! liefs jette
Jette geniet meis van je welverdiende vakantie flyke ik schrik ook een beetje van jou bericht had het niet zo erg verwacht stom klinkt dat he maar pfff wat een schrik voor jullie kan me voorstellen dat nu weggaan dubbel is. Kunnen jullie kwa taal goed redden want dat zou voor mij het meest belangrijk zijn, dat je je daar duidelijk kunt maken. nou veel wijsheid in je besluit meis knuf ook wup in mijn gedachten
jette, goed verlof, geniet ervan! nog even druk druk en dan genieten maar! mir, ja ik had het ook niet verwacht, na de goede resultaten dan toch nog plots iets uit de kast gevallen als het ware. nu, ben wel blij dat L. zo ademde toen de arts erbij was, dan wist en zag ze wat ik bedoelde want toen we ons verhaal deden op de spoed die maandagavond vond ik die verpleger maar weinig begripvol reageren op mijn verhaal, terwijl echt blijkt nu dat het niet normaal was/is. de arts probeerde ons wel te geruststellen dat het niet 'erg' is wat ze heeft zolang het zo blijft , maar ja, ben nogal een negatieve vooruitdenker op dat gebied, en vooral nu ze het vaker begint te doen slaat de onzekerheid dan weer toe bij me.verlof ligt al vast, dus denk hubbie te volgen in zijn mening, het gewoon laten doorgaan, afwachten hoe het evolueert, en als het slecht evolueert dan gaan we gewoon niet en verliezen we enkel een voorschot van 2oo euro was het denk ik, ons in het frans duidelijk maken is normaal geen probleem, frans is onze lievelingstaal , liever of engels
lieve Debbie, een bijzonder warme knuffel, ik vind het zo verdrietig, ik zou willen dat ik iets voor je kon doen. Gecondoleerd met het verlies van jullie zoontje... en ontzettend veel sterkte amber
Lieve Debbie, Ik kom even kijken of je nog langs bent geweest, maar dat is niet het geval. Maakt helemaal niet uit en neem de tijd: doe je verhaal wanneer jij er aan toe bent! Ik heb zo vaak aan jullie moeten denken en aan jullie mooie zoontje en het verdriet dat jullie zullen voelen. Het lijkt me afschuwelijk! (en nu is het "concreet" natuurlijk) Flyke, ik kan me voorstellen dat je er niet gerust onder bent, dat zou ik zelf ook niet zijn. Als ze een zwakke luchtpijp heeft, kan ze daar dan wel overheen groeien, of kan het ook voor altijd een zwakke luchtpijp blijven? Naar voor jou en Flykeman! Vanochtend hoorde ik dat het kindje van een leidster op de creche vlak voor 32 weken zwangerschap is overleden in haar buik. Ze is vrijdag bevallen en het kindje wordt morgen begraven. Waarschijnlijk door een of ander virus dat ze in het begin van haar zwangerschap heeft opgelopen. Ben er ook echt van onder de indruk en moet veel aan haar en haar zoontje denken. Wat een verdriet! (een gezond kind is en blijft echt een groot wonder!) Veel liefs, Marla
wat je zegt marla en mensen staan er te weinig bij stil helaas het is zo vreselijk allemaal en jij als zwangere dat lijkt me best heftig moeilijk ook knuf voor jou. lieverd wup je blijft in mijn gedachten knuf
Jette: fijne vakantie! Hebben jullie wel verdiend!! Flyke: jeetje, ik schrik er ooke en beetje van van je verhaal en zou na de goede uitslagen toch een beetje uit het veld geslagen zijn omdat je niet weet hoe ziets zich evolueert he....ik zou de vakantie niet meteen uitstellen. Als er iets is kan je daar ook naar een arts, maar met een beetje geluk gaat het gewoon beter in laats van slechter. Wel "fijn" dat L. het ook had met de dokter erbij. Dan voel je je toch wat meer begrepen als de arts het echt zelf heeft kunnen waarnemen. Hopelijk werkt de Gaviscon ook. Marla: he gat ook al zo vreselijk verdrietig verhaal! Vrienden avn ons ook met 22 weken kindje verloren omdat zij een virus had gehad....ik vind het echt afschuwlijk als ik die dingen hoor. Het blijft inerdaad een God's wonder een gezond kind en elke dag realiseer ik me dat maar al te goed..... Wup: we denken aan jullie meer kunnen we niet doen denk ik.......hoe oneerlijk allemaal dat jullie je prachtige ventje hebben moeten laten gaan......
mir, sem had ook reflux zeker en/of JP en sam? hebben julie gaviscon gegeven nog? heb vraag gesteld aan kraamdeskundige forum maar weet ook niet echt het antwoord, kinderarts zei me , dacht ik toch te verstaan te hebben, twintig minuten voor de voeding, die siroop te geven maar ik weet nooit op voorhand wanneer linde zal drinken. bijsluiter staat het niet op vermeld en vlgs internet lees ik dat er veel zijn die gaviscon na of in de voeding doen? jullie een idee? marla en me 2, zulke dingen doen je inderdaad es stilstaan bij het leven en wat een wonder een gezond bevallen kindje eigenlijk is, in het nieuws toonden ze eergisteren nog een mama met een wonderkindje, ik dacht aan 23 weken water gebroken of zo, normaal mogen ze dan medisch niets doen voor de baby enkel voor de mama maar ze hebben het een week kunnen rekken en aan 24 weken toch de baby proberen te redden en is er helemaal door, de mama zei, ik snap dat er een grens is maar als het je eigen kind is is elke grens te kort, de baby stelt het nu goed, en vermoeden later enkel wat achterstal qua ontwikkeling enz lieve wuppie en man en zusje, zal een zware dag geweest zijn voor jullie zondag en nu het besef vrees ik ben je uiteindelijk eruitgeraakt uit de namen? veel sterkte flyke
sem had inderdaad verborgen reflux had er ook tabletten voor weet zo effe de naam niet meer ga het voor je opzoeken. hoor je morgen nog meis nu te laat voor. heb net gewerkt en had jullie toch verteld dat ik moest leren een zware stof heb een proefexamen gedaan en geslaagd mocht nog 2 fout meer hebben dus wel op het randje maar ga proberen oppas voor as vrijdag te krijgen en dan vrijdag voor het echte examen dan heb ik het gehad. maar ja dat horen jullie nog of me dat gaat lukken. gr miriam
heb een pb van wuppie weet niet goed wat ik hier kan vertellen maar wil in iedergeval zeggen dat ze moe is dat haar zoon net voor de bevalling is overleden of onder de bevalling. Dat ze lang de tijd hebben gehad voor het afscheid. en ik denk dat wanneer ze er klaar voor is hier verder zal vertellen, kindje krijgt symbolisch een naam verder een naam toewijzen was te moeilijk en te confronterend. wuppie hoop dat je het goed vind wat ik hier geschreven heb anders heel erg sorry. tja heb het al vaker gezegd ik heb er ook gestaan en het is nu moeheid en kort lontje maar meid je hebt nog een hele lange zware harde weg te gaan. met veel uit een lopende meningen die soms pijn doen. Hoop natuurlijk dat jij dat niet hoeft mee te maken, maar wat ik niet gedaan heb en achteraf spijt van had is dat ik geen tijd voor mij heb gemaakt alleen voor mij even iets alleen voor mij doen of juist niks doen. lekker even afsluiten van alles en iedereen. dat maakt je langzaam weer sterker en sterker meis je hebt mijn telnr ik ben er voor je indien nodig en verder wil ik je veel rust toewensen nu sterkte met alles wat nog op je afkomt en dat is nog heel veel. en ga heerlijk naar de camping wat je wou even weg is denk ik wel goed. knuf voor jullie als gezin liefs miriam
Lief van je Miriam dat je hier iets laten horen over Wuppie! Wat verdrietig dat het kleintje is overleden vlak voor of tijdens de bevalling, maar anderzijds is Debbie's grootste angst rondom de bevalling daarmee niet uitgekomen. Het is zo ontzettende akelig om je paar woorden te lezen en te lezen wat voor een verdriet daar doorheen schemert. Pffff..... lieve Debbie, als je dit leest, we leven enorm met jou en je man mee! (er zijn gewoon geen woorden voor!) Me2, door wat we hebben meegemaakt en gehoord, realiseren wij (van dit onderwerp) ons inderdaad maar al te goed dat een gezond kindje een god's wonder is! Flyke, ikzelf heb geen ervaring met reflux en kan je helaas niet van advies diene. Fijn dat Miriam de naam van het middeltje opzoekt. Hoe gaat het nu met Linde? Jij zult ook wel veel spanning hebben op het moment. Lieve Miriam, fijn dat je het proefexamen hebt gehaald en nu hopen dat het vrijdag ook gaat lukken! Ik duim voor je! Liefs, Marla
Mir: goed hoor van dat examen!! Zet hem op je kan het!!! Wij duimen!! Dank voor het doorgeven van Wup wat je kon. Het is allemaal zo akelig....... Lieve Debbie: hoop dat je een beetje uit kan rusten als je met vakantie bent want ze zal wel doodop zijn van alles en van de emoties.....Sterkte nogmaals! Flyke: nee JP geen verborgen reflux (wel heel erge chronsche verstoppping). Werd wel eerst vermoed reflux dus heb een week wel gaviscon gegeven net voor de voeding (ik gaf ook bv en deed het dan net voordat ik aanlegde).