Ons verhaal over ons vlindertje Deel 3 van 3

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Linnie82, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    De doktoren keken hier erg van op, maar als ouder zijnde krijg je een hoop kracht mee in zo´n situatie. De doktoren gaven ook aan dat de wet zo is geregeld dat met zoveel schade een mens ook niet in leven wordt gehouden, niets functioneerde zelfstandig, alleen haar hart klopte.
    Onze dochter was hersendood, op dat moment zijn we een achtbaan van emoties in gegaan, een MRI scan moest nog aanwijzen dat het vermoeden van de doktoren klopte.
    De volgende dag kregen we de uitslagen. De doktoren hadden gelijk, onze dochter was zowel links als rechts volledig verlamd.

Afscheid
    We kregen de kans om afscheid te nemen, Vin en ik hebben haar die middag zelf eerst nog even vast gehouden, ze had alleen een luier aan.
    Dit was een enorm mooi moment, mijn Vin die als super pappa onze prachtige dochter vast hield.
    Met zijn drieën hebben wij ons moment genomen om afscheid te nemen.
    Al voelt het voor ons dat Evi terug gaat komen maar dan in een gezond lijfje want dat is wat ze verdiend.
    Vrijdag avond om 19.00 uur is alle familie naar het ziekenhuis gekomen, Evi zou namelijk van de kunstmatige beademing worden gehaald, iedereen die het wilde heeft haar vastgehouden, we hebben heel veel gehuild met zijn allen.
    Dit geeft heel veel steun, om 19.30 uur is de stekker eruit gehaald, het is een wonder maar pas om 23.20 kwam de laatste adem stuip en stopte haar hartje, ze lag toen bij mij op schoot.
    Dit was zo´n mooi moment! Ik wist dat dit het moment was dat haar hart stopte, dit omdat ik zelf enorm duizelig werd en voelde dat ik weg zakte.
    Wij hebben uiteindelijk onze dochter op de wereld gezet maar haar ook begeleid naar haar laatste verdiende rustplaats. Allebei de opa´s en oma´s waren bij mij Vin en Evi.
    Nu zullen wij een uitvaart moeten regelen, hier gaan wij nu over nadenken, wel weten we dat we dit met de directe familie willen doen.

Oorzaak
    De navelstreng is tijdens de bevalling gebroken in de baarmoeder. Hierdoor kwam er veel bloed vrij en heeft Evi uiteindelijk veel bloed binnen gekregen. Ze heeft hoogstwaarschijnlijk 45 minuten zonder zuurstof gezeten. Dat haar hartje is gaan kloppen na 18 minuten reanimeren is een wonder!!
    Dit had door een keizersnee niet voorkomen kunnen worden.
    Er is iets bij de aanhechting van de placenta en navelstreng niet goed gegaan, dit is pure pech en komt heel weinig voor.
    Wel verklaart dit de krampen en het bloedverlies dat ik in het begin van mijn zwangerschap heb gehad. Dit heeft dus ook niets met een stuitligging te maken, het is echt gewoon pure pech.
    Met mijn lijf is ook echt niets mis en als ik zou willen kan ik gewoon weer zwanger worden, eigenlijk is mijn lijf ook te sterk, een ander lijf zou namelijk tijdig de zwangerschap beëindigen, door middel van een miskraam.
    Toekomst
    Vin en ik hebben besloten alle tijd te nemen om dit te verwerken, ook moet ik nog herstellen. Binnenkort zullen we een mooie reis gaan maken om weer te genieten van ons leventje met zijn tweeën. Als we er aan toe zijn zullen we zeker weer kiezen voor een leven met zijn drieën.
    Het kindje komt er echt wel, daar ben ik niet bang voor., al wil ik dan wel echt alles door en door in de gaten houden en kies ik dit keer voor de minst traumatische weg en dat is een keizersnee bij dezelfde dokter die mij nu heeft geholpen.
    Maar goed dat zien we allemaal nog wel. Eerst gaan Vin en ik herstellen, genieten en bij komen.

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    met tranen heb ik je verhaal gelezen.. jeetje wat een verdiet moeten jullie hebben..

Heel heel heel veel sterkte met dit een plekje geven..

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

jeetje wat een verhaal.
    echt een brok in mijn keel.
    heel veel sterkte met het verwerken van dit enorme verlies

4. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter ze heeft jullie papa en mama gemaakt tevens gecondoleerd met dit enorme verlies.

Met tranen heb ik je verhaal gelezen heel veel komt mij ook bekent voor zoals het besluit kunnen nemen dat dit geen leven is voor jullie kindje.

Je klinkt heel sterk neem alleen ook tijd om dit te verwerken de dips komen op de gekste momenten heel veel sterkte en jullie komen er wel. Knuffel

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Woorden schieten tekort.
    Ik kan alleen maar zeggen heel veel sterkte. Ik vind je overkomen als een sterke vrouw!!

6. Met tranen in mijn ogen heb ik jullie verhaal gelezen, ik heb er kippevel van op m'n armen. Ik wens jullie heel veel liefde, kracht en sterkte voor de toekomst. Jullie kleine meis heeft heel veel mensen om haar heen die van haar houden en haar liefhebben, dat zal ze zeker weten gevoeld hebben en nog steeds voelen!! Ze zeggen wel eens dat kleine engeltjes hun papa en mama uitzoeken, om een reden...jullie meisje is vast hartstikke trots op haar lieve papa en mama!

7. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Lieve Linnie,

Van harte gefelicteerd met jullie dochter! Wat een vechtersbaasje zeg... En inderdaad, ik krijg voor een heel groot deel kippenvel van jullie verhaal, het is op sommige plekken precies dat van ons.

Ik kan je keuze voor een ks zo ontzettend goed begrijpen en zo dachten wij er ook over. En ook ik heb Luuk mijn excuses gemaakt dat ik niet voor een ks heb gekozen, want anders hadden we hem nu thuis rond hebben kruipen....

Wat ontzettend moeilijk moet het zijn geweest om te besluiten de behandeling stop te zetten, ook al zou ik in jouw geval hetzelfde hebben gedaan. Ook Luuk hebben ze ruim 20 minuten gereanimeerd en de kinderarts heeft ons toen ook gezegd dat als hij wel tot leven was gekomen, hij ook vreselijk gehandicapt zou zijn geweest. En hoeveel ik ook van hem hield op dat moment, dat had ik hem niet gegund.
    Maar dan nog, ik ben blij dat wij die keuze niet hebben hoeven maken en ik vind het superdapper dat jullie het wel zo gedaan hebben.

Hebben jullie de uitvaart van Evi mooi kunnen regelen en doen? Is het gegaan zoals jullie dat voor ogen hadden?

heel veel liefs,
    Evelien

8. Meid,wat een verschrikkelijk verhaal,kreeg er kippenvel van. Je kindje verliezen is volgens mij het ergste wat er kan gebeuren. Ook wij hebben op 30 december 2009 plotseling ons zoontje verloren,hij is precies een week oud geworden. Wil jullie heel veel sterkte en kracht toenwensen met dit grote verlies en verdriet. Het was voor jullie kleine meid beter allemaal,maar dat maakt het gemis niet minder zwaar. Het ga jullie goed. Sterkte.

Liefs Melanie

9. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal bedankt voor jullie meeleven en mooie woorden. Doet ons erg goed! Inderdaad hebben we zo onze dipdagen. Gelukkig haal ik een hoop steun uit dit forum. Ook fijn om te lezen dat vrouwen met een bijna zelfde ervaring ook weer zwanger willen worden. De eerste dagen voelde dit als vervanging maar dat is het niet. De begrafenis is super gegaan. Ze heeft een mooie plek tussen de andere kindjes! Jeetje wat was dat moeilijk zeg. Ipv beschuit met muisjes smeren ben je een begrafenis aan het regelen. Binnen nu en 3 maanden zal haar glazen monument klaar zijn. Het moeilijkste op dit moment heb ik het met het verdriet van mijn mijn moeder, vader, zus, zwager en man. Jeetje wat had ik hun graag een blije ervaring mee gegeven. Zij hebben nu alleen maar een hoop verdriet. Verschrikkelijk vindt ik het. Op zich zijn we sterk maar ind. zijn er ook hele zware momenten. Nogmaals bedankt voor jullie steun!!

10. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

linnie, ik bewonder je kracht en de liefdevolle manier waarop je jouw verhaal heb gedaan. je hebt je meisje een hele mooie naam gegeven en ongetwijfeld zal zij over jullie waken. ze kan zo trots zijn op haar ouders die zoveel van haar houden. en haar de rust gaven die zij nodig had terwijl dat zo`n moeilijke keuze was en is. ik wens je en jouw man heel veel sterkte toe met dit o zo vreselijk verlies.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje wat heftig. Heel veel sterkte

Deel Deze Pagina