tussen realiteit deel 3

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door miriam25, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Minka: fijn dat het nu dus gewoon beter gaat zonder die druppels!! Jij ook goed weekend!!

2. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey meiden

ik moet eerlijk zeggen, ik heb niet meer helemaal bijgelezen
    was vooral op zoek (wist dat het nu ongeveer was) naar geslacht van Mariekes tweede kindje :) en hoe het is met Me 2, bevalling nadert toch flink he! goed te lezen dat je zoontje goed ligt!

voor de rest hier goed, merel verder goed op school, donderdag pudding gemaakt in de klas :)wel buik, maag plaagje, vorig weekend ik, woensdag Merel, vandaag hubbie in zijn bed en Linde precies ook al lichte buikloop

zit hier nu op de grond bij linde en merel op speelmat, aan deze leeftijd kroop Merel al maar Linde komt boos als ze op haar buik moet liggen, wil dat wat stimuleren :) ondertussen wel een hoop strijk op me te wachten hehe soit, zullen we morgen wel doen, vanmorgen met merel naar een recreatiebad geweest speciaal voor peuters, en voelde me schuldig dat dit nog maar de tweede keer in haar leventje was met als gevolg dat ze hele tijd aan mij plakte en het niet leuk vond en zei, kom we gaan kleertjes aan doen .....

goed weekend beste voor iedereen
    liefs
    flyke

3. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hieperdepiep hoera!!! Marieke is vandaag jarig!!!
    Van harte gefeliciteerd met de big 3

Maak er een mooie dag van
    X van MInka

4. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Marieke! Ik kreeg al een herinnering via hyves ;=). Fijne dag!

Liefs Jude.

5. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Marieke: gefeliciteerd met je verjaardag!
    Een hele fijne dag vandaag.

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    marieke van harte gefeliciteerd alsnog hoop dat je gister een geweldige dag hebt gehad en jij hebt de 3 er al voor en hoe voelt dat ik kom de 3 dit jaar ook ophalen haha

wij zijn heerlijk 2 dagen weg geweest naar center parcs in america dus volgens mij vlak bij een x aantal van jullie
    kwam nog door horst heen toen we een eindje aan het rijden waren en daar woont toch anette die ook hier even mee gekrabbeld heeft? of zit ik nu verkeerd

maar mensen wat heerlijk even weg echt zo lekker.
    ontspannen genoten en nu weer terug thuis huis poetsen en werken blehh hahaha
    me2 wat onzettend goed zeg naar beneden blijven hoor niet meer gaan rollebollen haha en het gewicht netjes sem was met 32 weken 1620gram aan

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Marieke: nog van harte met je verjaardag!! Hopelijk wel een beetje kunnen vieren ondanks de zieke Neia!

Flyke: hier ook een klein meisje met buikloop maar verder is ze vrolijk....Hopelijk volgende keer meer vertrouwen inhet revcreatiebad zodat Merel je wat los durft te laten!
    Ja elk kind is anders. Fee kon alles net 2 weken later dan Jp, terwijl het een meisje is en ze zeggen dat die sneller zijn (maar JP was ook wel heel snel met van alles...) behalve praten. Dat kon ze veel eerder....Ben heel benieuwd hoe alles met no3 gaat! Ben wel heel blij dat JP al een tijd zindelijk is hahahahaha

Miriam: lekker dat jullie nog even weg zijn geweest!!

8. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hey meiden,

ben even snel hier om te lezen, sorry dat ik zo lang niet geweest ben maar het gaat heel slecht met mijn vader, zijn nieren functioneren bijna niet meer, is een aantal keren opgenomen in het ziekenhuis, hij was nu op een punt gekomen dat hij aan de dialyse moet.

dit heeft hij vijf keer gedaan maar hij kan het niet opbrengen hij komt om van de jeuk en lligt dan 4 uur aan een machine gekoppeld en kan niet krabben.
    Ook wordt hij er doodop van en is een dag later nog kapot, wanneer hij opkrabbelt mag hij de volgende dag alweer naar de dialyse, hij moet drie keer per week.

Vorig weekend is hij tot de conclusie gekomen dat als dit zijn leven gaat zijn hij niet verder wil.
    Hij heeft dus besloten te stoppen met dialyse.
    Dit houdt dus in dat hij op korte termijn komt te overlijden, het is zo triest allemaal.

En hoe leg ik.......... naast mijn verdriet ............. het uit aan mijn kleine meid die dol is op haar opa........ ik weet het niet!

We plukken nu maar elke dag, en hopen elke dag op een redelijke.
    Maar we weten dat het einde naderd.

liefs
    jette

9. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    Meiden bedankt voor jullie felicitaties voor mijn lieve meisje wat veel te snel groot wordt, drie jaar alweer!!! pfff waar blijft de tijd, heb gisteren videofilmpjes van haar als baby gekeken dit lijkt mijlenver achter me te liggen!!! (toch misschien tijd voor een tweede ????)

Marieke nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

Miriam gecondoleerd met het verlies van Bart zijn oom hoe gaat het nu met jullie??

Pffff Marieke klinkt wel dat neia behoorlijk ziek is geweest meis, wat voel je je dan machteloos he!!!!????
    gaat het nu wat beter???

Franka gefeliciteerd je kleine meisje wordt groot, ze loopt!!! wat een mijlpaal!
    Dominique kan sinds afgelopen weekend fietsen op een fiets met zijwieltjes die ze van ons op haar verjaardag heeft gehad, ze is zo trots!!!!

Wuppie wat vervelend dat met je honden, heb het niet helemaal goed gelezen maar is dit een probleem sinds je een andere hond er bijhebt sorry maar heb vluchtig gelezen!!!
    wij hebben sinds een maand of 2 ook een pup van een half jaar erbij maar dat loopt ook nog niet vlekkeloos, vooral met het eten is het een gevecht, ik moet de ene gewoon opsluiten met etenstijd, hardstikke vervelend. Hoopdat er een passende oplossing komt!!

liefs
    jette

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Jette: oh wat een naar bericht zeg van je vader! Schrik er van. Kunnen ze het niet allemaal wat dragelijker voor hem maken zodat hij die dialyse wel wil....?!! Pfff kan me niet indenken in wat voor een ellendige situatie jullie nu verkeren...Heel veel sterkte en dikke knuffel!

11. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Oh ik kom even niet meer aan schrijven toe ben zo druk met werk even lekker weggeweest en thuis met van alles en nog wat.
    Op zich zit ik aardig in een ritme en gaat het goed.
    Londen was geweldig en gaan we zeker vaker doen zo met zijn drieen.
    Thuiskomst was wat minder zusjes relatie is over:( Ook weer een hoop geregel en opvangen.

Marieke Nog gefeliciteerd hoop dat je een leuke dag heb gehad hoop dat Neia gauw weer opknapt. Hier komt de 3 ook dit jaar.

Me2 mooi dat ukkie goed ligt op naar een geslaagde bevalling.

Miriam ook jij even lekker er tussen uit geweest hoop dat jullie een beetje rust gehad hebben.

Flyke het is ook een beetje de leeftijd dat ze dit een beetje eng vinden Sophie moet elke keer weer wennen begint met op haar billen het zwembad in van de kant en eindigt met springen van de duikplank.

Franka je kent je lijf dus ook goed. Is er de vorige keer dan ook niks uit de ondezoeken gekomen? Testten ze bij jou dan ook of je genoeg hormonen aanmaakt of gaan ze niet zover?
    Hoop dat je tijdens deze ondezoeken gewoon spontaan alsnog zwanger wordt knuffel.

Minka Leonie alweer bijna 1 :$ who waar blijft de tijd. Hoop dat je ogen nu gauw beter worden. Hier gaat het zindelijk worden nu de goede kant op als ze een keer perongelijk op het potje plast valt het kwartje wel. Sophie vind poepen op de wc nu leuk, ze trekt alleen na iedere drol door en is verontwaardigt als ze niet meer kan.:)
    Heb haar nu uitgelegd dat ze dan eerst weer moest eten, je had die kop moeten zien nee eten is geen poep zei ze.

Jette ojee moeilijk met je vader dat het einde nu echt in zicht is. Hij heeft er alles aan gedaan om zo lang mogelijk bij jullie te blijven, maar dit is geen leven meer. Volgens mij zijn er boekjes speciaal voor kinderen om dit uit te leggen.

Wat leuk dat Domenique kan fietsen Sophie heeft het geduld er niet voor en word boos.
    Ja tijd gaat hard ik hoor wat kriebelen;).

Wij hadden altijd al 3 honden en af en toe was er weleens een aanvaring (meestal om eten) Nu was er een ongemerkt wondje heel erg gaan ontsteken daar ben ik nu dus al even zoet mee.
    Samen eten lukt tussen die 2 ook niet meer als de een wegloopt om te drinken gaat de ander er gauw naartoe.
    Gaat het op het eten na wel goed. Hier staan ze gewoon te dicht bij mekaar kwa rang. Zijn nu heel streng en het gaat beter moet ik zeggen.

12. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Ach Jette, wat een naar bericht van je vader...:(. Het moet enorm moeilijk voor je zijn, ik hoop dat je goed afscheid van hem kunt nemen en dat hij nog redelijke dagen zal hebben. Sterkte!

Wuppie, is toch nog een lange post geworden ;). Fijn dat het weekendje een succes was. Alleen wel jammer van je zusje. Heeft ze ook kinderen (je had het over opvangen)? Dat maakt het altijd extra moeilijk vind ik.

Verder gaat het hier zijn gangetje. Rick slaapt nog steeds niet zo goed als hij altijd deed, maar ja het zal wel een fase zijn. Viendin met even oud kindje had nu hetzelfde probleem.
    We hebben nog steeds zijn ledikantje staan, dat wil ik ook zo houden, zo weet ik zeker dat hij er niet uit kan als ik 's avonds bijvoorbeeld onder de douche sta als hij in bed ligt. Ik vind dat eigenlijk wel handig.

X
    Jude.

13. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Jude nee gelukig zijn er geen kinderen maar het was zijn beslissing en dat kwam hard aan. Beetje in de put en nu komt ze wat meer bij ons leuke dingen doen met Sophie.
    haha en het stond er in nog geen 10 minuten In ademen en typen maar.

Wat minder slapen hoort wel een beetje bij de leeftijd.Sophie ging in een groot bed met 2 jaar en 4 maanden.

Even een Sophie verhaaltje.
    We hebben een nieuw konijn heeft ze zelf uitgezocht een witte albino met hangoren, Balou heeft ze hem genoemd.
    Van de week toen tijdens het middagslaapje is ze naar zolder gegaan heeft het hok opengemaakt en heeft ze het konijn in de wasmand gezet en is er zelf bij gaan zitten. Helemaal trots kijk papa zijn samen in de mand.:D Konijn vind haar gelukkig ook nog leuk.

14. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Jette: wat een verdrietig nieuws, jeetje. Wat afschuwelijk moet dit voor jullie zijn. Me2 vroeg het volgens mij ook al of er nog andere opties zijn?
    Tsja en hoe kun je Dominique hierop voorbereiden. Ik weet wel een prentenboek "Een opa om nooit te vergeten", maar dat gaat over de sterfte van opa en de begrafenis, niet over de ziekte en de weg die hij bewandeld heeft. Er zijn voor kinderen wel meer prentenboeken (ik kan je nog wel wat titels geven) maar die gaan vooral over de rouwverwerking.
    Heel veel sterkte!

Wat knap, dat Domique de fiets pakt. De meiden worden inderdaad al snel groot.

Miriam en Wuppie: zo te lezen hebben jullie lekker kunnen genieten van jullie vakanties. Weer even helemaal opgeladen.

Wuppie: wat jammer van de relatie van je zus. Zagen jullie het aankomen of was het totaal onverwacht?
    Hihi, die Sophie met haar konijn in de wasmand, dat zijn echte fotomomenten (maar helaas mis ik die ook wel eens)

Jude: wat een grote hulp is Rick. Ik kan nu mooi ook je foto's bekijken en zag, dat jullie hem flink aan het werk zetten ;)

Even wat vraagjes:
    * Vanaf wanneer lieten jullie de kinderen onder dekbedden slapen?
    * Moet Suze met 6 tanden al naar de tandarts?
    * Hoe doen jullie dat uperhaupt; tanden poetsen. Het is iedere avond drama hierover.

oh, ik zit nu ook op Hyves (eindelijk een grote knoop doorgehakt) maar ik weet nog niet precies alle ins en outs. Hopelijk heb ik jullie allemaal snel gevonden.

Liefs Franka

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Franka: dekbed vanaf dat JP in een groot bed slipe dus vanaf circa 2,5 jaar.
    TAndarts, zou nu wel moeten met heel gebit maar doen wij nog niet. Eclke avond tandenpoetsen doen wij wel al vanaf het begibn, soms periode drama, maar nu weer prima. electrische tandenborstel of grappge kindertandenborstel hielp elke keer wel en als ze gingen gillen ging het wat mij betreft nog makkelijker want dan was de mond al open hahahaha
    Zie je op Hyves!!

Wup: wat fijn dat het weekendje zo geslaagd was! Schatig van Sophie en het konijn in de mand., Zie het helemaal voor me! Wel jammer van je zusje...zagen jullie het aankomen?

Jude: ja wilde ook dat JP zo lang mogelijk in het lediakntje bleef slapen! Wel zo makkelijk. Het is idd wel de leeftijd nu voor slaapperikelen.

16. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Me2 Franka opzich zat het er wel een beetje aan te komen durfden allebei de knoop niet door te hakken.

Franka Dekbed deden we toen ze een groot bed kreeg kussen had ze al wat eerder.
    Sophie is afgelopen december voor het eerst naar de tandarts geweest geweldig vond ze het. Ze had de hele tijd praatjes.
    Poetsen hebben we heel rustig opgebouwd dus eerst alleen voor het idee die borstel alleen in haar mond of zelf laten doen. Later steeds meer echt poetsen,kreeg ze een sticker als ze het goed deed.

Zal je is even zoeken op hyves wie o wie vind franka als eerst :D

17. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    franka haha eindelijk aan de hyves haha leuk meid
    ga je zoeken
    als je me nog niet gevonden hebt

en sem heeft een electrische tandenborstel dat vind hij geweldig de gewone kreeg ik echt niet in de mond bij de tanden dat vond hij niks.

sem moet met mij mee op controle bij de tandarts en als ik klaar ben gaat hij even in de stoel gewoon even kijken doen ze dan meer niet.

zo kan sem wennen.

jette meid wat een naar bericht van je zeg had al zoiets van tjee jette is al lang niet meer hier geweest mischien geen behoefte meer maar dit bah nee dat had ik niet zien aankomen zulk slecht nieuws bah. En hoe je je meisje kunt voorbereiden tjee lastig hoor, zoiets moet je mischien over je heen laten komen.

en mocht het dan zover zijn een boekje dat opa naar de sterretjes is en dan mischien sterretjes kopen en s'avonds aan steken of zo iets.

meiden ik heb genoten van even weg
    ben trouwens druk aan het breien haha wie had dat gedacht vind het zo leuk heb nu drie soorten sjaals liggen waar ik mee bezig ben

sem begint te roepen dat hij er uit wil dus kap kom morgen terug straks werken doei

18. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Dank je wel meiden voor jullie tips.
    De elektrisch tandenborstel is inderdaad een optie (morgen maar eens op pad)
    Bij het gillen gaat haar mond inderdaad al ver open en kan ik er goed bij, maar zo blijft ze wel de negatieve associatie houden :( We zullen er eens wat liedjes e.d. op bedenken.
    Met het dekbed zullen we maar even wachten. Tsja, eigenlijk altijd op je eigen gevoel ingaan. Mijn zus begon over dat dekbed ("moet al bij een jaar") en dan ga ik toch weer twijfelen.....niet doen dus!!!

Jude en Minka hebben me op hyves gevonden.
    Ik ga nu eens kijken of ik de rest kan vinden.

Liefs Franka

19. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    #379 flyke, 15 feb 2011
    Laatst bewerkt: 15 feb 2011
    hey

marieke, een te late maar welgemeende gelukkige verjaardag! x x x ben blij dat je eindelijk wat geluk is toegekomen na alle miserie van de voorbije tijd

jette, inderdaad al lang niets meer gelezen van je en nu dit vreselijk nieuws, hard, maar o zo begrijpbaar wat je vader voelt, vindt, denkt, maar hoe aanvaard je zoiets en breng je dit over aan je meisje...denk ook veel over praten en misschien boekjes zoals franka aangaf om het beetje begrijpbaar te stellen, heel veel sterkte!

las ivm tandjes, merel wil wel altijd poetsen maar wrijft niet echt, is vooral de tandpasta smullen, en zelf mag ik niet wrijven bij haar... elektrische tandenborstel op komst, dus ik hoop dat het betert, overlaatst op advies van de tandarts merel mee geweest met mij, gevraagd of hij ook eens naar haar tandjes moest kijken, maar" nee" was de reactie, niets forceren, haar beetje aan alles laten wennen, en inderdaad zoals iemand aangaf, een tandarts zal toch slechts "kijken" die eerste jaren. dekbed heeft zij al een hele tijd in haar ledikant, mij werd altijd gezegd, NIET voor de leeftijd van 1 jaar

voor de rest het is inderdaad linde aan de buurt nu, zondagnacht wakker geschoten van een raar lawaai, ze lag over te geven in bed ... hubbie begrijpt nog steeds niet dat ik dat gehoord heb,moederinstinct zeker of waken? ben daar altijd heel bang voor, ooit gehoord van kindje die gestikt was in braaksel enz...
    en intussen buikloop en hoge koorts erbij, dus morgen naar kinderarts

merel alles goed, vorige week ontbijt op school gehad, pudding gemaakt met de juf enz. wat mij wel niet lukt is, die fles, ze vraagt zo goed als elke avond nog haar avondfles melk, heb al vanalles geprobeerd, mooi beker van winnie pooh enz, maar dan schreeuwt ze alles bij elkaar omdat ze de fles wil zoals zusje ... en dan drinkt ze 210cc voor het slapen gaan, dus s' nachts die pamper weglaten zal ook niet lukken (hééél soms is die nog droog s morgens), gelukkig is het wel gelukt om haar fopspeen weg te doen (via de sint) dus misschien wachten tot de sint terug in het land is :)
    groetjes
    flyke

20. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Jette, wat een naar bericht over je vader. Ik hoop dat er toch nog een andere oplossing gevonden kan worden. Inderdaad, hoe leg je dat zo'n kleintje uit. Maar wel knap van Do dat ze kan fietsen, hier vandaag ook 3 trapjes rond, maar ze blijft steeds op de rem trappen, dat kon op het driewielertje wel hahaha

Wuppie, tja, de meisjes worden groot! Eline is ook al zo'n echt dametje aan het worden, en een bijdehante opmerkingen steeds.......lig soms helemaal in een deuk! Lukt het met de training van de hondjes?

Jude, Eline is met 1 1/2 jaar naar een peuterbedje gegaan incl. dekbedje. Ik moest wel ivm de komst van Leonie, maar heb de bedden eerst een tijdje samen op haar kamertje gehad, zodat ze kon kiezen tussen het bedje en het ledikantje. Steeds even spelen op het "grote" bed maar steeds wou ze weer in haar vertrouwde ledikantje, toen ineens wou ze in het bedje slapen en ze is er 1 x uitgevallen. Ze kan de deur van haar kamer nog niet open krijgen want de klink staat omhoog.Maar ze blijft braaf in haar bedje, ze is nog nooit zelf eruitgekomen om te spelen ofzo.

Wuppie, wat lief....samen in de wasmand, jammer dat je geen foto ervan kon maken. Heb je Londen nog leeggekocht!!!:D
    Balen van je zus, nooit leuk zoiets

Franka, zag staan dat Jude vrienden was met jou op hyves, dus meteen maar een uitnodiging gestuurd. Leuk!
    Dekbedje dus met 1 1/2 jaar maar niks moet! gewoon wanneer ze eraan toe zijn. Tandarts gaat ze binnenkort voor de 1e keer mee, en tanden poesen was een drama, nu vind ze het wel leuk. Heb ook een electrische uitgeprobeerd (van ons) dat vond ze helemaal geweldig. Vraag me af of je met een kinderborstel erop ook kunt gebruiken. Tja, het zijn fasen dat ze dat niet willen, wacht maar tot ze niet wil eten hahaha:D

Miriam, fijn dat je een leuk weekend hebt gehad, even lekker weg! Aan het breien......oh, klinkt stom maar ik ben jaloers. Ik heb heel veel gebreid maar kan het nu niet meer omdat mijn handen te slecht zijn.:cool:
    ik was een kei in het kabeltruien breien, heb er echt ontzettend veel gemaakt, ook kindertruien met nijntje etc. Helaas dus nu niet meer.

Flyke, wow wat een moederinstinct! ik denk wel dat de mannen dat iets minder hebben, ik hoor ook bijna elk kuchje!
    Hoop dat ze snel weer beter is. Flesje wil Eline al heel lang niet meer, maar de speen......vraag me af of ik haar ooit zonder krijg (ze krijgt hem alleen met slapen, maar als ze verdriet heeft schreeuwt ze moord en brand om de speen).

Meiden, ga het bedje in.....oogjes gaat goed, stoppen met de oogdruppels was het beste medicijn:D
    Vandaag heeft Eline haar allereerste plasje gedaan op de WC (ook op het potje nog nooit een druppel) goh wat hebben we haar geprezen en trots dat ze was:D nu maar spelenderwijs verder gaan zo.

Slaap lekker allemaal
    X MInka

Deel Deze Pagina