Marla, ik ga even jouw stukje lezen. Heb zelf ook een stukje geplaatst onder 'zwangerschap' onder de naam 'bah, onzeker'. Had gisteren namelijk een hysterische paniekaanval (ok, beetje overdreven...), maar ik voelde me in ieder geval zeer angstig en ongerust. voel me onzeker over mijn zwangerschapsverschijnselen. Mijn borsten zijn geheel in ruste... voel helemaal niets. Terwijl ik de vorige keer al onmiddellijk na de eisprong pijnlijke borsten kreeg. Ik vertrouwde het niet en plaatste een bericht. Kreeg in eerste instantie nauwelijks reacties... voelt niet fijn he. Maar de huisarts heeft me vandaag een beetje weten gerust te stellen. Het blijft natuurlijk afwachten. Bah, wat een gedoe. wilde ik ZO graag snel zwanger raken, grijpt de angst me om de keel. Mag eigenlijk niet klagen, maar man, wat voel ik me raar... Wij arme vrouwen met onze hormonen... Marla, lees even je stukje en kom dan weer hier terug. groetjes Amber
Hoi Marla, grappig dat ik op jouw stukje, en jij op mijn stukje elders hebt gereageerd. Moeilijk allemaal he, toen ik besloot om te stoppen met de pil en te gaan voor een beebie wist ik niet in welke wereld ik stapte... Nu dus wel. En ik kan niet terug, ik zit er helemaal in. We krijgen allemaal alle hoeken en gaten van de emoties te zien, geloof ik. Het woord 'hoop' heeft een nieuwe dimensie voor mij gekregen. fijn weekend Amber
@Flyke; ik zag op een ander topic dat je ongi bent geworden. Jippiiiieee! Is je dip nu voorbij door je menstruatie? En geloof me, dit was echt de laatste keer dat je zo uit je dak ging omdat je ongi kwam, hihi. Gooi nu die pil maar het raam uit! @Amber; ik heb je reactie gelezen, en denk er dus sterk over om de volgende cyclus ovulatietests te gaan kopen, afhankelijk va het moment waar op mijn menstruatie komt. Ik ben alleen bang dat dus niemand hetzelfde heeft gehad als ik en er daarom geen reactie is gekomen. Mijn lichaam moet eens een beetje normaal doen. Ik kan me jouw paniekaanval zo goed voorstellen. Ik weet hoe vreselijk dat is. Ik heb dat de nacht voor de constatering van mijn missed abortion ook gehad en dat wens ik niemand toe. Ga er maar vanuit dat je dit nog vaker gaat krijgen, dat is nu eenmaal het gevolg van je eerdere miskraam. Ik ben bang dat we dat helaas moeten accepteren. Ik duim voor je dat er over 8 maanden een hele mooie baby in je armen ligt en zou daar lekker vanuit gaan, als ik jou was. En vergeet niet dat je nu extra emotioneel en onzeker kunt zijn door het HCG hormoon. @Tineke; lastig, joh, dat je er geen pijl op kan trekken. Net wat Amber schrijft: die vrouwenlichamen ook altijd..... Maar toch kun je ook nog wat gevoelig zijn vanbinnen door de curettage. (omdat je het nl. alleen na de sex hebt). Hoe was jouw sinterklaasviering? Trok je het nog een beetje? Ik heb dus gisteren sinterklaas gevierd met mijn schoonfamilie en werd dus geconfronteerd met mijn schoonzus, die 1,5 maand na mij is uitgerekend, maar nauwlijks had meegeleefd. Het viel me gelukkig reuzemee. Vond het alleen in het begin moeilijk om haar buik te zien. Ik ben benieuwd hoe het met jullie is, meiden, het is een beetje stil hier. groetjes, Marla
Marla, mijn dipje is inderdaad terug voorbij, mijn ongi kwam op het juiste moment. Blij dat het sinterklaasfeestje toch nog beetje meeviel, zal inderdaad confronterend geweest zijn om haar buikje te zien, daar vrees ik ook voor bij mijn zwangere collega, maar soit, we moeten erdoor eh. Gister dacht ik , is dit wel mijn ongi, na aantal uren nog altijd niet veel verlies, maar vanacht buikpijn en hoofdpijn enz, dus nu ben ik het wel zeker mijn ongi was dus paar dagen eerder, maar voor mijn cyclus hou ik toch best mijn normale cyclus 28 dagen aan zeker? goed wekend nog! flyke
Dat dacht ik al Flyke! Dit soort dingen geven je heel veel hoop. Je lichaam heeft de draad weer goed opgepakt. Zo te horen heb je een echte ongesteldheid. Bij mij begon het eerst ook maar met een beetje en het kwam pas later goed op gang. Volgens mij heb je in principe een door de pil gestuurde ongi, die dus iets korter is dan normaal. Als ik jou was zou ik gewoon 28 dagen aanhouden. Ga je nog een cyclusbanner nemen? Jij ook een heel fijn weekend met nog maar veel bloedverlies toegewenst! Liefs, Marla
Marla,zoals je ziet heb ik terug een banner,heb 28 dagen aangehouden,nod 30 dec,speciale datum. groetjes flyke
Aanstand weekend sinterklaas. Enne het beetje bloed is eindelijk gestopt. Marla ik had dit ook vaak toen ik nog een spiraaltje. Bij mij weet je nooit wanneer of hoelang ik een ongi heb. Ik heb deze banner om te kijken of ik uberhaupt een cyclus heb Liefs, Tineke
Flyke, bedoel je dat 30 december speciaal is omdat het jouw NOD is, of is het om een andere reden een bijzondere datum? Goed, zo, je hebt weer een cyclusbanner! Nog geen 2 weken meer tot aan de eisprong. Zijn jullie er trouwens al uit of je wacht met zwanger worden, of dat je er toch weer voor gaat? En Tineke, is het voor jou dan misschien handig om te temperaturen? Liefs, Marla (die lijkt wel verslaafd is aan het forum of wel een slecht arbeidsethos heeft )
Neer marla Tempe vind ik teveel gedoe Ik wil er niet teveel mee bezig zijn namelijk. Gewoon voor mezelf kijken hoe land het duurt voor ik weer ongi ben. De banner is eigenlijk voor spek en bonen. En je Forumverslaving welkom bij de clubHAHAHAHAHA Liefs,10eke
Dat heb ik dus ook: ik ben nl. zonder temperaturen of ovulatietests zwanger geraakt, en ben ook bang om er te veel gefocused op te raken. Toch zit ik er heel sterk over te denken om de volgende cyclus ovulatietests te gebruiken. Ben nog aan het twijfelen. Hahaha, ik hoor het al: nog een verslaafde! Liefs, Marla
Marla, ik heb me vergist, heb ik vandaag beseft Ik bedoelde 30dec is een speciale datum, de overgang naar het nieuwe jaar, maar er zijn 31 dagen Ik voel me sindsdien terug wat slecht, ik was vandaag op vorming en begon volop te fantaseren, de 30e NOD misschien ben ik de 31edec nog niet ongi, doe ik een test ben ik zwanger, kan ik met oudejaar mijn test bij de cadeatujes leggen enz. Ik heb een goed voorgevoel, ofwel probeer ik dat te hebben, maar ik word er boos van op mezelf, ik wil niet teleurgesteld worden.... vandaag op die vorming, vroeg een wildvreemde mij, en jij heb jij al kindjes, arggh kwou dat ik in de grond kon zinken, kort nee geantwoord maar dacht, ik had eigenlijk wel zwanger moeten zijn, maar ja,dat vertel je ook niet aan een wildvreemde, ... en zoals je uit mijn post zal kunnen afleiden gaan we er terug voor, deze ronde en volgende maand, en waarschijnlijk dan een tussenstop flyke
Hey Flyke, Oeps.... foutje Als ik beter had gerekend, dan wist ik dat je er nu weer even voor ging. Nou, dan hoop ik gewoon dat je voorgevoel deze keer ook weer juist is en dat je met oudjaar je laatste champagnetje voor de komende 8 maanden drinkt. Ik zit me zelf ook gek te maken, hoewel ik me continu bestraffend toespreek. Ik heb dus nooit last gehad van mijn borsten, behalve tijdens de zwangerschap en vandaag had ik zoiets van "verbeeld ik me het of niet, maar ze lijken wel een beetje gevoelig". Echt stom van mezelf want wij zijn pas vorige week maandag weer begonnen met klussen (omdat ik vorige week zaterdag die plens bloed had verloren en mijn vriend aan de race was vorige week zondag). Het kan gewoon niet, en ik had mezelf van te voren gezegd dat het lang zou duren en dat ik nuchter moet blijven en toch hoor ik dat kleine stemmetje in mijn hoofd. Marla, foei! Ach ja, dat houdt het levendig zullen we maar denken. Ik moet er maar vanuit gaan dat het deze maand sowieso niet raak is met dat gekke lichaam van mij. Ja, en die vragen van mensen soms.... Dacht je niet bij jezelf: "waar bemoei jij je eigenlijk mee?". Ik had het toevallig vorige week tijdens de beschuit met muisjes van een collega die opa was geworden. Vroeg er ook iemand aan mij: "wanneer krijgen we van jou beschuit met muisjes?". Ik wist gewoon niet goed wat ik hierop moest antwoorden en geloof me, ik sta niet vaak met mijn mond vol tanden. Dat zijn moeilijke vragen. Trouwens, ik vind het wel een beetje vreemd dat wildvreemden dat zomaar aan je vragen. Had je het zelf over kinderen gehad of dat niet eens? Nou, ik duim stiekem toch voor ons allebei. :-$ groetjes, Marla
Hey Marla inderdaad, ik kan me nu ook al helemaal terugvinden in jouw gevoelens, en gedachten en ik ben nog maar pas ongi geworden. Trouwens,vandaag voelde ik me niet meer zo ongi, geen pijn meer en minder bloedverlies ook, had net verwacht dat het na curettage heftiger zou zijn. Die twee stemmetjes in je hoofd heb ik dus ook. MIjn voorgevoel en mijn verstand precies. MIjn hoop en mijn voorbereiding op teleurstelling. enz... En ivm je borsten, kan me heel goed inbeelden dat je nu extra alles in de gaten hebt, dus stom vind ik het niet. Ja en ivm die vraag, we waren allemaal vreemden voor elkaar en in de lunchpauze zaten we bijeen, dus er moest over iets gepraat worden veronderstel ik, vandaar plots die vraag om de stilte te verbreken. Die vrouw had het dan nog over haar kinderen, 3 in totaal, eerst zoontje dan een tweeling, oorspronkelijk wou ze er maar twee maar ja wat doe je, je kan het derde toch niet terugstoppen enz. met lachende reacties van de anderen, arghhh .... dan zit je daar. soit, wat doe je eraan, heb mij maar vlug geconcentreerd op mijn broodje want janken stond me al weer dichterbij. en inderdaad, ik duim voor je, dat het engelstemmetje gelijk mag hebben flyke
Hoi Flyke, Bij mij was de ongi ook niet heftiger dan gewoonlijk. Ik had wel 2 dagen flink rood bloedverlies, maar niet meer dan anders. Het hoeft dus niet heftiger te zijn. Misschien is dat wel helemaal niet het geval als je een maandje aan de pil bent geweest. Als je maar wel echt bloedverlies hebt gehad, en dat heb je, toch? Haha, ik zit jouw (en natuurlijk ook die van mijzelf) banner ook al vooruit te kijken. Normaal vind ik dat de tijd veel te snel gaat, maar nou dat hij me niet snel genoeg kan gaan! (ik schrok er wel van toen ik me bedacht dat ik eind april al weer 35 word. Help, help, help! Dan gaat de tijd opeens wel te snel ) Ik kan me echt voorstellen dat je het er zo moeilijk mee had, zeker omdat ze het er ook nog over ging hebben dat ze eigenlijk 1 kind "teveel" had gekregen. Natuurlijk weet ze niet dat jij net een miskraam hebt gehad, maar dit soort opmerkingen kunnen wel hard aankomen. Ik kijk voortaan wel uit voordat ik dit soort vragen en opmerkingen ga maken. Even een grapje tussendoor: nou ja, om de Marlabende compleet te krijgen heb ik er echt wel drie nodig en geen twee. Dit is echt een grapje, ik ben nl. al blij als ik er eentje mag krijgen. Onze kleine lieve engeltjes hebben het druk met ons. De kerst komt er nl. aan en ik hoop dat ze nog een leuk cadeautje voor ons in petto hebben. (voor jou dan een weekje later ) Liefs, Marla
Hai flyke en Marla, Ik duim nog steeds voor jullie. Even reageren over die mensen die vragen of je al een kindje heb enzo. Ik sluit me helemaal aan bij jullie. Ik heb de pech dat ik in mei 40 worden. Dus heleboel mensen vragen verbaasd heb jij nog geen kinderen? Nou ik zou maar eens opschieten als ik jouw was. Hoe bedoel je kwetsen. ook zo'n leuke van die mensen die de hele tijd klagen over hun kinderen. Dat ze geen tijd meer hebben voor zichzelf. Dat ze vervelend zijn. Dan weet ik ook niet meer hoe ik het heb ](*,) Liefs, Tineke
Hoi Tineke, De vrouw van mijn broer had toen ik net gestopt was met de pil en zij dit nog niet wist tegen mij gezegd dat ik ook wel eens mocht opschieten en dat het op mijn leeftijd wel meer dan een jaar kon duren voordat ik zwanger werd. Ik weet nog dat ik daar ook best wel zenuwachtig door werd. Ik besef me nu wel heel goed dat ik biologisch niet meer de jongste ben (ook al voel ik me natuurlijk nog wel heeeeel jong ). Het rare is wel dat ik voor mijn miskraam er vanuit ging dat het heel lang zou duren voordat ik zwanger zou worden, en vrij geduldig was en dat ik nu liever gisteren dan vandaag weer zwanger ben. Nu ben ik toch zo ONgeduldig. En wat jouw leeftijd betreft: dat kan nog prima. Mensen moeten zich er gewoon niet zo mee bemoeien. En denk maar zo: wij oudjes doen ons best, hoor, wij kunnen alleen niet sneller met ons looprekje! En Flyke, hoe voel jij je vandaag? Voel je je al een beetje beter? Ben je vandaag weer met dezelfde mensen als gisteren? Liefs, Marla
Dank je wel marla. Ik voel die ongduldigheid ook zoals jiij beschrijft. Ik was voor de mk ook geduldiger. de gyno had gezegd dat het lang zou duren voor ik zwanger zou worden ivm leeftijd. Maar nu ben ik net zo jo jo. Hoe gaat het verder met je? flyke alles goed? Liefs,Tineke