Hi Tien, In principe gaat het prima, maar had vanochtend weer veel slijmverlies (zelfs een beetje gekleurd). Mijn lichaam moet zich vast nog herstellen. Maar het duurt allemaal zo lang. Liefs, Marla
He dat is niet leuk. En wachten en afwachten Tja probeer dat maar eens rustig #-o te doen. laten we hopen dat allemaal snel OK is Liefs, Tineke
Tineke, Marla, ja die mensen met hun vragen en opmerkingen grr, waarom denken ze nooit eens na vooraleer ze iets zeggen of vragen. Vroeger werd die vraag me zelden gesteld, vandaag opnieuw! Bij cliënte op huisbezoek, vroeg of ik getrouwd was, kindjes had, waarop ik nee antwoordde, hoelang ben je al getrouwd, 3jaar bijna, en waarom nog geen kindjes? arghh Heb gezegd dat ik nog tijd had en ik er helemaal klaar voor wou zijn vooraleer te starten met kinderen. En mijn ongi is al helemaal voorbij sinds deze namiddag. Was dus niet zo heftig als verwacht, iets korter of anders, maar toch echt wel een ongi denk ik, had zondag klein beetje buik en rugpijn maar niet echt het spreken waard. Meiden, laat ze maar spreken en hoe ouder je wordt hoe wijzer je bent en hoe beter je kinderen kan opvoeden hihi hoop dat ik nu geen jonge moeders voor het hoofd stoot, maar ik bedoel het als tegenreactie op die mensen met vervelende opmerkingen, je wordt een jaartje ouder begin er maar vlug aan enz.. goeie avond! flyke
Hey ladies, ik denk dat heel veel mensen niet nadenken voordat ze iets zeggen, en dat ze er zeker niet bij stil staan als iemand geen kindjes heeft dat het misschien wat problematisch gaat om zwanger te worden! Toen wij nog niet "bezig" waren om zwanger te worden en ik werd gevraagd of wij kinderen hadden had ik daar nooit geen problemen mee, het antwoord was altijd dat ik daar nog niet aan toe was of dat het niet in onze drukke bestaan paste. Nu we "bezig" zijn merk ik ook dat het erg kwetsend en confronterend kan zijn, maar ja weten die mensen veel, ze zien natuurlijk niet aan ons wat voor een verdriet wij al hebben meegemaakt! En dat komt natuurlijk door het masker wat we opzetten naar de buitenwereld toe, ik heb gemerkt dat de mensen die dicht bij me staan het wel konden zien, vorige week nog, ik had een collega een tijd niet gezien maar schijnbaar kon hij in mijn ogen zien dat er iets mis was, hij vroeg aan mij wat er met me was, en ook aan mijn leidinggevende had hij gezegd dat deze wat op me moest leggen want ik was niet in orde! Ik vondt het achteraf erg lief van hem dat hij zo scherp was! Ik ga het hem nog wel vertellen maar niet nu, heb er niet zo'n zin om er over te praten! De ongeduldigheid voel ik ook ben nog steeds niet ongi geworden, kan er niet op wachten! Flyke kan het niet helemaal opmaken ben je blij met je ongi of juist niet, of heb jou topic te snel gelezen? De ongi is toch de mogelijkheid tot een nieuwe start, of had je gehoopt direct zwanger te zijn, tja dan is het natuurlijk een enorme teleurstelling! Hoe voel jij je nu? liefs jette
Jette, inderdaad opmerkelijke collega dat hij zag dat er iets scheelde met je, en zo te lezen een man, speciale man dan Jette ik begrijp je ongeduldigheid om ongi te worden, ik was het ook enorm. Ik was dan ook blij dat ik ongi werd, het rare vind ik wel een beetje dat dit niet zo heftig was (schijnt meestal heftiger te zijn na curettage) en dat mijn ongi nu al weer helemaal voorbij is. (duurde vroeger dagje of 2dagen langer). Vandaar vraag ik me een beetje af of mijn lichaam wel terug volledig de oude is of niet, maar ik had één dag echt wel ongi rug en buik en hoofdpijn, dus ik zeg nu tegen mezelf, maak het jezelf niet zo moeilijk het waren je ongi, nieuwe start. Ik ben dus al aan uitkijken naar mijn vruchtbare dagen Ik heb een zwangere collega, die 2 dagen eerder zal bevallen dan ik zou bevallen. Ik heb net na mijn MK een goed gesprek met haar gehad, en gezegd dat ik liever niet had dat ze mij afschermde van haar zwangerschap. Het wel pijnlijk is, maar ik er toch zowiezo geconfronteerd mee zal worden. Deze week mailde ik haar ivm het werk en had als voetnoot gevraagd hoe het nu met haar was, ze niet te misselijk was enz. gaat me beter af per mail. Ik heb geen reactie gehad, en via mijn collegavriendin vraag ik dan wat info over die zwangere collega. Ze had deze week een 2e echo, is 7cm groot, en dan voel ik echt weer verdriet en ja jaloersgevoel, waarom ook ik niet... gisteren in vergadering zat ze voor mij, ik zat de hele tijd te letten op haar buik, is nog niet veranderd, maar zal nog confronterender zijn als die dik wordt.... flyke
Hallo, Ja vervelend he Flyke. Ik heb het er ook moeilijk mee. Ik heb ook een collega die is nu 6 maanden zwanger. Gisteren heb ik eindelijk met oprechtheid kunnen vragen over haar zwangerschap. en kon ook blij zijn. Maar mensen in de trein in de winkel overal (lijkt nu of iedereen nu ineens zwanger is) met een zwangerschap buik daar word ik nog steeds verdrietig van. Terwijl ik het iedereen gunt. Ik voel me soms daarom een bitch, omdat ongemakkelijke gevoel niet uit kan schakelen. Over ongesteldheid bij mij was het ook niet hefiger of langer. Maar voor mij was het echt te lang. Vrijdag ga ik met me vriend naar de huisarts om te praten over me MK. Of er misschien toch proffesionele hulp moet komen om het verlies te verwerken. Liefs, Tineke
Hey Flyke, ja het is wel een man met sociale vaardigheden, ik wist niet dat ik het nog zo uitstraalde dat er iets niet in orde was! Maar hij pikte het feilloos op! Ik zal binnenkort als het gesprek er op komt hem wel vertellen wat er aan de hand is! Blijf positief Flyke en maak het jezelf niet onnodig moeilijk, het helpt toch niets! Ga er van uit dat dit je ongi was en dat je nu weer lichamelijk klaar bent om van start te gaan. Hoe zit het eigenlijk met jullie "winter"stop, heb je er nog over gesproken met je man? Hier werken niet zo veel vrouwen en de meesten hebben gelukkig al kinderen dus ik wordt niet echt geconfronteerd met zwangere vrouwen! Tineke: hoe gaat het nu met je, als ik het zo lees ga je behoorlijk diep of niet?
Tineke, ik denk dat dat verdriet en die confrontatie met zwangere vrouwen ons altijd zal doen denken aan ons kindje dat er normaal ook geweest zou zijn. Dat bitchgevoel vind ik dan ook ergens normaal gezien wat we meemaakten. Maar als je nood hebt of prof.hulp je kan helpen bij het verwerken van dit verlies, dan zou ik er zeker voor gaan! sterkte flyke
Hai Jette, Ja inderdaad. Ik kan het aan ene kant gewoon niet bevatte. Het gaat nu wel stukken beter. Ik voel deze week in iedergeval het stuk prettiger. Maar even saampjes naar Ha gaan lijkt me wel zo verstandig. Hoe gaat het met jouw verder? Liefs, Tineke
Jette, bij mij was het net andersom, ik hd mijn baas gevraagd alle collega's op de hoogte te brengen van mijn MK, alle vrouwelijke collega's hebben erover gesproken of gemaild enz. Mijn baas was ook zeer begripvol en toonde oprecht dat hij de situatie begreep, ik dacht na ons gesprek, misschien heeft zijn vrouw ook ooit een MK gehad? Maar mijn baas is zeer sociaal voelend in alles eigenlijk. De andere mannelijke collega's hebben er geen woord over gerept tegen mij, deden gewoon zoals ze vroeger tegen me deden, maar eigenlijk vond ik het beter zo, met die collega's heb ik niet zo een nauwe werkrelatie, dus vind ik normaal. En ivm winterstop, er wordt niet meer over gepraat, ik ga gewoon deze en de volgende ronde afwachten en dan zien we wel, ik hoop stiekem dat de discussie niet meer nodig zal zijn, hihi jette, ik duim vr je dat je vlug ongi mag worden! flyke
Hi Tineke, ik voel me een stuk beter dan vorige week, toen was ik al bij het minst of geringste aan het huilen, voelde me onbegrepen door mijn omgeving, ik begreep mezelf niet eens meer! Ik ben normaal gesproken niet een heel emotioneel mens ben altijd goed gemutst, maar nu........... pffff ik zat mezelf in de weg! Dit heeft ongeveer de hele week geduurd, maar moet zeggen ben er een stuk sterker uit gekomen. Kijk nu weer wat helderder de wereld in, kan me weer een beetje verheugen op leuke dingen. We gaan over anderhalve week een weekendje weg met vrienden, dus daar zie ik erg naar uit! Tinke ik vindt het erg verstandig van je dat je hulp zoekt wanneer je zelf het gevoel hebt dat je er niet meer uit komt! Laat het gevoel niet verslodderen maar werk er aan dat je het voor je zelf goed kunt verwerken! Flyke : gewoon hopen dat je man niet doorheeft dat het winter is, het weer is er ook niet naar, misschien kun je hem wijs maken dat het nog maar herfst is! hi hi hi Succes meiden Jette
Hoi Tineke, wat lief dat je naar me vraagt. Met mij gaat het heel goed. Gisteren heb ik later op de dag nog maar een beetje raar slijm opgemerkt. Ik wacht deze cyclus maar af, en als ik dat de volgende keer nog zo heb, dan bel ik maar weer met de gynaecoloog. Wat goed van je dat je nu ook blij kon zijn voor je collega. Dat blijft gewoon heel moeilijk. Ik hebzelf ook gemerkt dat ik het ook heel blij was voor iemand die zwanger was, en dat dat me het volgende moment weer veel pijn deed. Daar is niets bitcherigs aan. Dat ik gewoon vanzelfsprekend. Volgens mij hebben we daar allemaal last van. Wel fijn dat je je deze week weer een stuk beter voelt. En Flyke; je niet te druk maken over die ongi, hoor! Bij mij was hij ook anders dan normaal. Ik had twee dagen rood bloed, en vervolgens nauwelijk meer dat bruine met stolseltjes wat ik gewoonlijk wel heb. Ik begreep van de gyn dat wij geen stolsels dit keer hebben, omdat het baarmoederslijm weer moet worden opgebouwd. En het hoeft niet heftiger te zijn dan normaal. Volgens mij heb je er wel wat meer buikpijn van. @Jette, ja, je bent toch anders dan normaal, ook al denk je dat niemand dat opvalt. Ik hoorde vorige week dat ik weer de oude Marla was, en dat ik daarvoor toch wat meer afwezig was en niet zo vrolijk als normaal. Wel bijzonder dat deze man ook zijn bezorgdheid over jou naar je baas had uitgesproken. Daar ben ik ook wel achter: er zijn gewoon nog genoeg geweldige mensen op deze wereld! Groetjes, Marla
Klopt marla, er zijn nog bijzondere mensen op de wereld, hij is een man die hier op een soort van inleenbasis is, heb het altijd al erg goed met hem kunnen vinden, we zijn een kleine afdeling van drie personen dus eigenlijk best wel close! Nu moet ik zeggen dat mijn andere collega die hier ook op inleenbasis werkt niets weet van mijn MK, hij was die week hier niet aanwezig en heeft dus ook niets meegekregen! Maar deze man had het snel door dat ik anders was als anders, dat komt misschien ook wel dat ik de engiste vrouw ben in dit clubje en altijd wel lawaai en lol heb, dat was vorige week anders! liefs jette
Hallo Flyke, Jette en Tineke, Ik kom eens kijken hoe het met jullie is. Is Sinterklaas meegevallen, Tien? Groetjes, Marla
Hey Marla, met mij gaat het redelijk. Het is de eerste keer dat ik zo opzie tegen de kerstperiode, de kerstboom stond er vroeger al lang, nu doe ik het omdat het moet precies. Ik vind kerst altijd zoo gezellig, zo huiselijk, zo vredig, maar nu wringt er iets binnenin, ook omdat ik me al voorstellingen had gemaakt dat ik normaal met een klein buikje bij de kerstboom ging zitten enz. Gisteren had ik plots paar korte steekjes, beetje eisprongachtig maar ik hoop dat het dat nog niet was, en volgens mij kan het nog niet, afwachten dus maar. Marla, vreselijke periode vr je aangebroken, de wachtbank, ik duim voor je! Ikzelf kreeg van mijn collegavriendin nog eens de raad te proberen er niet zo fel mee bezig te zijn, en ook omdat ik zo hoop dat ik meteen weer zwanger zou worden maar ze me wil behoeden voor een teleurstelling, mooi maar moeilijk eh! succes Marla! flyke
Hoi Flyke, Wat jij nu met Kerst hebt, dat had ik met Sinterklaas. Ik heb dus behoorlijk opgezien tegen Sinterklaas. Jij had het idee dat ik voorop liep en jij er een paar weken achteraan kwam. Ook in dit opzicht klopt dat dus weer. Ikzelf heb best wel zin in Kerst. Wij verzorgen dit jaar het kerstdiner voor mijn familie op 1ste kerstdag en ik ben gisteravond heel druk geweest met het uitzoeken van het menu. Heb al wel iets lekkers in gedachten (o.a. Haas met speculaas, klinkt lekker, niet?) 2e Kerstdag vieren we het met bij mijn schoonmoeder. Het is natuurlijk wel zo dat jij rond Kerstmis in ieder geval na je eisprong zit en dat is toch wel een spannende en leuke tijd. Ik probeer er maar nuchter in te zijn, en heb toch het gevoel dat mijn borsten wat zeer doen, maar weet daarnaast ook dat dat komt doordat ik er de hele tijd in knijp om te checken of ze ook pijnlijk zijn. Nou ja, dat worden ze zo dus vanzelf wel, hahaha! Die steekjes waar jij last van hebt, zouden natuurlijk ook een teken kunnen zijn dat je lichaam zich al weer aan het opmaken is voor de eisprong. Houd de zweetbandjes maar in de aanslag en ga maar eens flink aan de slag de komende dagen! Ik ga alvast voor je duimen! Veel klusplezier en groetjes, Marla
Hallo marla, Flyke en jette, Hoe gaat het nou? Marla sinterklaas was zoals ik al gevreest had vreselijk. Ik ben nu wel eindelijk uit het diepe dal. Verlang nu na 18 december dan ga ik naar de gyno om te horen dat alles goed is. Ik krijg dan ook de uitslag van de patholoog te hoten heel belangrijk. Zeker nu ik te hoten heb gekregen dat wat mijn schoonzus heeft gehad erflijk is. En toch denk ik dat het allemaal positief is. Liefs, Tineke
Marla, inderdaad, nu je het zegt, ik hink ook terug achter op, op deze manier. Met Sint Niklaas had ik dit niet, hangt voor mij niet zoveel gevoel aan vast. Ik heb uiteindelijk gisterenavond de kerstboom maar gezet, bovenaan in de top hang ik altijd een engeltje, en toen ik het ophangde kreeg ik tranen in de ogen, dit is ons engeltje, in de hemel aanwezig.Idem toen ik ik kindje Jezus in de kerststal legde, ik dacht, hebben wij je moeten opofferen voor Jezus, nuja.... Ja, mijn vruchtbare dagen beginnen eraan te komen volgens mijn langste cyclus. Ik vind het een hele goede instelling van je om zo nuchter proberen te zijn, zal ik ook zoveel mogelijk beogen, anders wordt je toch maar teleurgesteld. Hehe , toch een SM Marlatje, nijpen in de borsten, nee sorry hoor grapje, ik deed dat ook, maar vooral toen ik zwanger was. groetjes en succes! flyke