tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Hey Tineke,

ai jij ook zo een slechte sinterklaas gehad, blijkbaar.
    Ik heb dit gevoel nu bij kerstmis (zie vorige topic)

Blij te lezen dat je uit het diepe dal bent, stap per stap, omhoog gekomen, welkom boven meid!

Ja, ik zei het gisterenavond ook tegen mijn man,volgende week deze tijd zullen we bij de gynae geweest zijn.
    Is uiteindelijk toch nog snel gekomen die datum.
    MIJn man grapte, straks zegt ze, wat doen jullie hier nog, je ei staat op barsten, hup zo vlug mogelijk naar bed jullie!

Kreeg je nu pas de uitslag van de patholoog?
    Ik moest na curretage contact nemen met huisarts, uitslag zou naar hem opgestuurd worden. Die kreeg dit uiteindelijk niet binnen en ik heb dan gynae gebeld en haar uitgelegd dat ik dit heel graag wou weten, ik er fel mee bezig was en zij heeft mij het resultaat (niets afwijkends) gegeven.

ivm je zus, kan zijn dat het van haar man zijn kant erfelijk is of zo ook eh,

succes en ik duim voor een goede uitslag!
    flyke

2. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    Hai Flyke,

Nee ik krijg dan pas de uitlsag. en het is zijn zus. Waarschijnlijk is de erfelijkheid bij zijn kant. bij bepaalde combinaties gaat het fout. zijn andere zus heeft wel twee gezonde dochters.

even uitleggen wat zijn zus heeft gehad.

eertse kind heeft klompvoegten zijn spieren en aders lopen verkeerd.
    Klompvoeten is hij aan geopereerd. Kan nu met twee en half lopen. Geestelijk loop hij voor op leeftijd genoten dat gaat wel goed.
    tweede zwangerschap bleek niet levensvatbaar. Is met 7mnd hartje laten stoppen. Volgens het authoptie raport: aan een kant twee longen andere kant geen, een nier zenuwstelstel was aangestast, beide voeten 6 tenen, aan een hand twee pinken, het zag eruit als een meisje maar was een jongetje. etc
    Wat een verhaal he
    Dus klap was groot toen ik dat hoorde dat het erfelijk is.
    Ik ga ervan uit dat het bij ondze combi wel goed gaat. Gyno zei na curretage dat wat ze weg haalde gehaald gezond en goed uitzag. gelukkig.

Liefs,
    Tineke

3. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    sorry Tineke, inderdaad, was je schoonzus, verkeerd gelezen.

Pijnlijke ervaring voor je schoonzus, en dan die pijnlijke beslissing om het na 7 maanden op te geven.

Kan me inbeelden dat de schrik toen naar je hart sloeg, toen je hoorde dat het erfelijk is, zou iedereen doen denk ik.

Gelukkig ben je na curretage al wat gerustgesteld door je gynae, en zal dit een goede match geweest zijn!

succes!
    flyke

4. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    Ja gelukkig.
    en mijn mannetje is er ook nuchter over. Ook ziet hij net als ik er naar uit om defintief te horen te krijgen dat alles ok is 18 december.

Jij moet dan ook he. Spannend. Laat je het weten.

Liefs,
    Tineke

5. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    Nai Marla,

Hoe gaat het met jouw?

Liefs,
    Tineke

6. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Tineke,

Jeetje, dat is behoorlijk serieus. Krijg je dit er ook nog bij! Ik hoop zo enorm dat jouw vriend geen drager van dat gen blijkt te zijn! Het is wel positief dat jullie kindje blijkbaar geen afwijkingen had. Het lijkt me wel vreselijk als je 7 maanden zwanger bent, en je kind is niet levensvatbaar omdat het zulke afwijkingen heeft. Goh, wat erg allemaal. Ik duim voor jullie dat jullie op 18 december te horen krijgen dat alles goed is met je vriend.

Kl.... dat Sinterklaas net zo erg was als je dacht, maar wel goed van je dat je je toch weer beter voelt. Met mij is alles heel erg goed, ik ben nu aan het wachten op mijn NOD, wanneer die ook moge zijn. Ga er maar vanuit dat ik niet zwanger ben, dan valt het ook niet tegen.

En Flyke; maar zo is jouw engeltje er wel een beetje bij met Kerst, toch? Ik heb geen engeltje voor in de boom, maar moet toch eens kijken of ik er nog een kan kopen. Dat is dan symbolisch. Volgens mij staat het ook voor hoop. Amber vertelde een keertje dat ze het zo zielig voor het vruchtje vond dat het nooit geboren zou worden, en dat gevoel had ik ook heel erg. Daar moet ik dan volgens mij ook aan denken als ik dat engeltje daar zie hangen, maar ook aan dat ik vooruit moet kijken en er een nieuw kindje zal komen. (inderdaad raar, he, zoveel als je er over nadenkt). Zou wel gaaf zijn als de gyn kon zien dat je eisprong er een dag later aan zou komen. Dan kan je echt op het juiste moment klussen.

Hebben jullie ook dat je bijgelovig wordt? Ik ben dat nooit erg geweest, maar nou stel ik mezelf weleens een vraag in mijn hoofd (bijv: in hoeveel rondes wordt ik zwanger) en het antwoord moet dan komen van een dobbelsteen die in onze woonkamer ligt en die ik bij het opruimen tegenkom. :oops: Ik heb de eerste keer 1 gegooid, maar daarna natuurlijk 6. Dit is toch eigenlijk al te erg. Jullie zouden er bijna iets van gaan denken: Die Marla, dat is een dwangmatige SM-er, geintje ;- (ben ook nog eens dwangmatig in mijn borsten aan het knijpen :) )

Liefs,
    Marla

7. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    weetje heel raar.
    Ik was gisteren bij de blokker om kerstbalophanghakjes te kopen.
    toch nog even in de grabbelbak gegraait.
    Heel mooi olifantje een leuke bal en wat kaasjes en een hle mooie vlinder.
    Gisteravond hang ik de vlinder in de boom. En bedacht me toen pas dat het hele mooie vlinder was en moest aan mijn vlinder denken. zonder verdrietig te worden.
    Heel onbewust gekocht eigenlijk wel grappig.

Liefs,
    Tineke

8. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Marla,

inderdaad zo is ons engeltje erbij met Kerst, maar ik vraag me af of ik het niet beter weg doe, ik heb soms het gevoel dat ik mezelf nog meer kwel, gisterenavond toen de kerstboom versierd stond en ik in de zetel zat, voelde ik dat engeltje zo aanwezig, zo kijken precies, raar, precies of het riep, waarom heb je mij laten gaan, brr...
    Anderzijds wil ik het niet weg doen, ik zou het erg vinden dat ik daar niet tegen kan.

IVm eisprong, tijdens bezoek gynae, ik heb het nog eens bekeken, normaal zal ik mijn eisprong al gehad hebben, dus ik vrees dat er niets te zien zal zijn.
    Langste cyclus eisprong 16e, kortste cyclus 14e eisprong, dus ik ga voor het zekerste 2 dagen voordenken op mijn banner ;)

En dat bijgelovig worden, ik heb dat ook wel eens gedaan vroeger met een bloem, iedere keer bloemblaadje aftrekken, zal ik zwanger zijn?ja, blaadje trekken, nee en op laatste kijken wat je uitkomt :D

groetjes
    flyke

9. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    tineke, tuurlijk laat ik weten hoe het geweest is ;), jij ook eh ;)
    Ik kan het niet laten om mijn ervaring, vragen enz hier te zetten of te stellen, maar eerlijk gezegd, het zal een gewone nacontrole zijn, normaal na mijn eisprong, dus ik vermoed dat het een zeer kort bezoek zal zijn zonder enig nieuws.

Vroeger keek ik er meer naar uit om te weten of alles terug in orde zou zijn met mijn lichaam, maar nu ik ongi ben geweest, was dat voor mij de nieuwe stap, ok we kunnen herbeginnen.

doei
    flyke

10. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    Spannend Flyke ;)

Ik hoop wel dat ik een inwendige echo krijg. Gewoon voor de zekerheid. Waarom zou je anders een na controle krijgen.HIHIH ik heb het ook me afvragen wat er gebeurd.

Liefs,
    Tineke

11. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat men niet altijd een echo doet, of gewoon kijkt met een eendebek en naar de stand van de baarmoeder?

Ik weet wel nog bij de laatste echo dat de gynae via inwendige echo, ff duwde op mijn buik en keek naar mijn eierstok of er geen vergroting was of zo? maar die was er niet, dus was goed. (was toen wel om MK te bevestigen)

succes!
    wanneer ga jij ook al weer in de ochtend zeker?
    ik 's avonds 20 vr 7

flyke

12. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    Ik ben 's ochtens om 8.30. PFFFF spannend.

Jij ook succes :thumup:

Liefs,
    Tineke

13. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Wat ik zo vervelend vind is dat je stemming in één keer kan omslaan, daarnet belde mijn moeder, had vervelend nieuws te vertellen, ik voelde het, en ja hoor, mijn buurmeisje (waar ik vroeger woonde), waar ik goed mee overeenkwam, blijkt zwanger te zijn, vond dit een kleine eerste klap, toen ik vroeger voor wanneer geboorte? Juni, dit was de tweede grootste klap, net dezelfde maand als ik uitgerekend zou zijn .... en nu ben ik terug overmand door verdriet, en jaloersheid, dit is nu al de tweede zwangerschap waarvan ik weet sinds mijn MK, die dezelfde periode uitgerekend is :(
    Ik speel zelfs met de gedachte om ander werk te zoeken, ik haat de confrontatie met mijn zwangere collega die twee dagen later uitgerekend is dan mij, ik heb zo een angst om haar dikker wordende buik te zien...

pf, hate it ff allemaal
    sorry, ik wil geen meiden negatieve gevoelens doen krijgen, maar wou dit ff van me afschrijven,
    sorry
    flyke

14. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Flyke,

Ik deel je gevoel, wat betreft het verdriet en de jaloersheid. Heb ook een zwangere collega en probeer enthousiast te zijn voor haar en meestal lukt me dat ook wel, maar tegelijkertijd voel ik ook een (lichte) jalouzie naar haar toe, waarom zij wel en ik niet, terwijl het bij haar ook nog eens helemaal niet gepland was en dus wel goed is gegaan allemaal. Dat klinkt dan zo oneerlijk. Maar je doet er niks aan. Maar zo'n dikke buik van 7 maanden zien is zo moeilijk.

Bij mij is het allemaal nu 3 weken geleden en dus ook nog vers. Ik dacht dat het wel goed ging met me, maar vandaag ging een andere collega uit dienst en met haar heb ik een hele goede band. Ze heeft me de afgelopen periode zo ontzettend gesteund. En ik ben op werk dus in tranen uitgebarsten om alles. Zit nu weer even in een dipje...

Groeten,
    Jude.

15. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    Hai Flyke en Jude,

Flyke zeg nooit sorry voor hoe je je voelt.
    Het zijn jouw gevoelens en je mag voelen wat je wilt ook al heb je soms gevoelens die je niet wilt. ;)

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt zoals ook Jude naar wat ik lees.

Lijk wel of mijn gevoelsleven een jojo is. Jantje huilt, Jantje lacht.

Kom op he.
    Sterkte en sterkte voor iedereen die op dit forum is.
    We zijn er toch ook om elkaar te steunen.
    En voor elkaar te duimen. :thumup:

Liefs,
    Tineke

16. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ja Flyke en Jude, ik voel ook met jullie mee. Het is gewoon zo rot om te horen dat iemand die je kent in dezelfde maand als jij bevalt. Dan voel je echt een steek door je maag gaan. En dat is ook geheel te begrijpen. Het is niet dat wij het een ander misgunnen, maar wij hadden dat ook kunnen hebben gehad.
    Ik had dat laatst toen mijn baas vertelde over de 20 weken echo van zijn vrouw, die voor eind december gepland staat. Ik vertelde hem dat ik mijn 20 weken echo dan al weer een paar weken achter de rug zou hebben gehad. Heb er zelf maar snel overheen gepraat en heel enthousiast gedaan, maar van binnen was ik verre van enthousiast.
    Ik baalde toen als een stekker van het feit dat ik eind maart of begin april geen baby zal hebben. Maar ik hoop toch echt wel dat ik tegen die tijd opnieuw in verwachting mag zijn.

Oh ja, en Flyke, als jij depri wordt van dat engeltje, haal hem dan maar snel uit de boom. Je moet jezelf niet nodeloos pijnigen. Je hebt al genoeg aan je hoofd. Vervang hem dan maar door een extra mooie kerstbal. Ikzelf had afgelopen zaterdag een enorm dure bal gekocht om mezelf eens te verwennen. Krijg ik gratis kaarsen bij aankoop, leg ik die per ongeluk op die kerstbal, is mijn bal dus stuk. Ben je dan snugger, of ben je dan snugger. :( Ik kon het niet laten en ben linea recta naar de kerstafdeling gegaan om een nieuwe te kopen. Nou die bal komt dus eerste rang te hangen in plaats van dat engeltje. Ben toch bang dat ik hetzelfde als jij voel, Flyke. Jude en Flyke, voelen jullie je vandaag al weer wat beter?

En Tineke, ik heb in september en oktober ook alle mogelijke emoties voorbij zien komen. Lijk nu emotioneel tot rust te zijn gekomen.

Liefs,
    Marla

17. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    dag Tineke, Marla en JUde, bedankt vr jullie post.

Momenteel heb ik echt een baalgevoel, voel me terug bij het minste zo verdrietig, vandaag mijn zwangere collega haar klein buikje in wording gezien en ik zie het precies heel de tijd voor ogen.
    Ik heb haar eens (2weken geleden) in een mailtje gevraagd hoe het nu was met haar en ze niet te misselijk was enz, maar heb nooit reactie gehad en ik weet zeker dat ze die mail kreeg, want mijn vraag ivm het werk, beantwoordde ze wel.
    We praten wel met elkaar maar over alle andere dingen.
    En vanmiddag waar ik bij was, had ze het met een andere collega over wanneer ze terug naar de gynae moet enz.
    Ik weet dat het wel weer zal beteren, maar ik heb gewoon weer wat tijd nodig, ook door dubbel gevoel denk ik, voel me terug zo triest anderzijds wil ik positief zijn en goed gemutst klussen want denk dat ik nu het vruchtbaarst ben. VOel me soms als een machine, ON-standby -OFF, stand-by.

meiden bedankt vr jullie steun
    Marla, je banner krimpt heus in, ik duim vr je!
    groetjes
    flyke

18. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Nou Flyke, zet die machine vandaag dan maar eens aan! En niet standby svp. En anders vraag je maar of je man een handje wil helpen.
    Als jij het idee hebt dat je vandaag op zijn vruchtbaarst bent, ga dan enorm aan de slag vanavond alsof je leven er vanaf hangt. (denk aan het vechten waar je het toen rond mijn eisprong over had) Hopelijk maak ik je hiermee een mini beetje aan het lachen en kun je vanavond iets geconcentreerder klussen.
    Go for it Flyke! Marla staat te juichen aan de kant. =D> Maar je hoort en ziet haar niet, hoor, anders gaat het vanavond nog niet lukken.
    Ik kan nu niet anders doen dan wachten, maar jij kan het lot nog in handen nemen.

Nou even serieus: ik vind het wel een beetje raar van je collega dat zij helemaal niet op je mail gereageerd heeft. Ik kan begrijpen dat ze het moeilijk vind voor jou, maar als ik haar was, dan zou ik jou juist even apart nemen en je vraag beantwoorden door te vertellen hoe het met mij (haar dus in dit geval) was en te vragen of je het er moeilijk mee hebt en vragen hoe het met je gaat. Als zij met jou erover zou praten, dan maakt dat het voor jullie allebei een heel stuk makkelijker. Nu is het helemaal pijnlijk voor jou. Want eigenlijk verwacht je nu initiatief van haar. Ik had dat dus precies hetzelfde met mijn schoonzus, die helemaal niet geinteresseerd was. Dan voelt het dubbel zo erg.

Flyke, probeer deze gedachten een beetje van je af te zetten door mij juichend aan je bed voor te stellen. (ik moet er zelf al bijna om lachen) Probeer je vruchtbare dagen niet voorbij te laten gaan, anders voel je je nog rotter.

Liefs,
    Marla

P.s. en nu niet denken dat ik ook nog voyeuristische neigingen heb, he? Straks lijk ik nog een dwangmatige voyeur met een voorliefde voor SM, hihihi. :rolleyes:

19. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Het gaat hier af en aan, inderdaad zoals Tineke zegt ook Jantje huilt, Jantje lacht. Op zich ging het de hele tijd best wel goed, maar ik merk de laatste tijd wel dat er maar iets hoeft te gebeuren en de tranen staan in mijn ogen. Ofwel ik reageer een beetje geprikkeld naar mensen of wel emotioneel, dat ligt een beetje aan de persoon. Heb het gevoel dat ik mezelf even niet meer terugken want normaal ben ik echt niet zo emotioneel, maar aan jullie berichten te zien hebben jullie dat ook wel.

Het zal ook wel minder worden, daar ben ik van overtuigd, maar je zult het wel altijd in je achterhoofd blijven houden. En het zien van al die zwangeren om je heen helpt dan ook niet mee. Gelukkig voel ik me vandaag wel weer beter dan gisteren. Moet volgende week weer naar de gynaecoloog toe, hopelijk is dat dan voorlopig de laatste keer... Ben het een beetje zat, al die onderzoeken en echo's, eerlijk gezegd. Al dat "gepluk" aan je lichaam... :confused:

20. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    hai allemaal,

Het blijft moeilijk he.

Ik weet niet hoe ik het moet vertellen, maar ik zit er wel mee. Ik weet niet of ik jullie er mee kan lastig vallen maar.

Mijn schoonfamilie praat nooit over de MK. heeft zelfs tegen mijn hubbie(die gelooft het ook). Dat het geen echte zwangerschap was laat staan een MK. MIjn schoonmoeder zei dat tegen hem, want zij had een echte meegemaakt. En bij mij is het niet echt omdat het een leeg vruchtzkje was en ik heb me laten curreteren.
    Met sinterklaas hebeen ze me gewoon een heel weekend links laten liggen met allemaal vervelende steken onder water. :cry:

Nu komen ze tweede kerstdag. Vinden jullie het raar dat ik er dan niet bij wil zijn. Ik ga lekker ergens anders heen.

Mijn hubbie en ik spreken nu al dagen niet tegen elkaar.

Maandag naar de Gyno dan vraag ik wel of zei het aan hem kan uitleggen dat het echt was en dat me verdriet terecht is. Zijn moeder praat hem aan dat ik naar de psychol moet. Omdat zij er niet over wil hebben.
    Hoe bedoel je hoe maak je iemands relatie kapot. Ik word helemaal buitengesloten.

Ik moest het toch even kwijt. Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan.

Liefs,
    Tineke

Deel Deze Pagina