tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Zo daar be ik weer.

@Minka, dus jij doet dat ook? Met leuke opmerkingen een beetje je verdriet of wens weg lachen?
    Wat vervelend die situatie bij die gyn.
    Ik had dat ook met de gyn waar ik naar toe moest na mijn 1e MK.
    Daana heb ik altijd specifiek gevraagd, om me niet meer bij HEM in te plannen.
    Ik wacht nog lieverd een maand langer dan dat ik die man weer moet zien.
    Ik zou als ik jou was gewoon een andere gyn vragen hoor.
    Maar goed, het belangrijkste is dat je geholpen wordt, en liever vandaag dan morgen.
    Fijn dat je met nemo hebt gespeelt, nog even en dan is hij bij jullie.

@ME2, dat gaat idd hard, nog maar 6,5 weken.
    Die stenen man heeft me al min of meer geholpen.
    Ik voel me goed.
    Ik hoop dat dit invloed heeft op mijn "ontvankelijkheid" :) ;)

Nou meiden, nog 3 nachtjes slapen en dan zijn we aan de beurt.
    Ben zooooooooooo benieuwd.
    Mijn NOD laat nog op zich wachten, maar ik reken maar nergens op.

Miriam, veel succes morgen.

Liefs Hope

2. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hope,vind het echt lief van je dat je ondanks pijn in handen ons aanschrijft,raar dat nod uitblijft maar goed dat je er Niet teveel van verwacht dan kan je niet extra ontgoocheld zyn maar superverrast.

jude,ik dacht geen nieuws goed nieuws maar begin er beetje anders over na te denken,hoop natuurlijk van niet maar veronderstel dat je ong geworden bent? anders hadden wy,hoop ik toch hihi bij de eersten het goede news mogen horen,zoniet meid jouw beurt komt,heb je van ons allemaal driedubbel tegoed!

amber,bly je nog es te horen,kan mij inbeelden dat je hart scheurt als je Lize zo hartverscheurend ziet huilen maar zelf niets kan doen,maar ambermoeke je doet het goed!

minka,;( jammer van die gyn,nu nog wachten op die uitslag hubbie,dus je eitje was nog niet gesprongen volgens
    de gyn die er 2 zag,of zie ik dat verkeerd? wel een geruststelling dat je Niet moet twyfelen aan je lichaam want alles leek in orde.

miriam,ik ga hard duimen en ga spieken vanop het werk,ik denk aan je!

neia,deze week je 1echo,ik duim ook voor je maar heb er nu al goed gevoel bij!

wuppie,spanning kan inderdaad ove al kruipen in je lichaam,verzorg je goed en succes met echo dinsdag!

me2,vanop eigen praktijk,zie het al voor me.dikke buik omhuld in peignoir,zicht op het meer....mooi,succes!

illy,bedankt,jy ook gefeliciteerd,gelukkig verloopt het deze keer goed,veel succes nog en kom gerust wat vaker langs he!

franka,mijn levensmotto was en blijft na positieve test;zeg nooit,NOOIT,geldt trouwens voor alle nog niet zwangere meiden!ik dacht ook voortdurend ongi te worden,ik duim voor je

3. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    na plaspauze update flyke;

vanmiddag tante en oom,neef en nicht en mijn ouders uitgebreid komen eten,totaal met 8,was dus hele dag druk in de weer,dronk witte porto mee (appelsap),heb paar gulpjes wit en rode wijn gedronken.Ze weten van MK maar wil het gewoon nog stilhouden in de familie tot ik 1e echo gehad heb.De drukte voorbij,iedereen weg en mijn maskertje precies afgevallen en de angst en onzekerheid over zw.schap terug boven gekomen,twijfelde aan borsten maar zodra hubbie ernaar graaide terug pijn.voor de rest (naast donkere kring onder ogen)geen enkel symptoom gehad,zus kwam nog es langs en ik vroeg hoe zij haar voelde toen,megamoe voor de rest Niets,dus probeer terug wat positief te zien,trouwens ze heeft een zoontje (ivm mijn vraag over Misselijkheid en geslacht) is trouwens een poll over gestart door iemand topic zwangerschap.

morgen nog 2 weken te gaan en 1e echo, begin al stressy te worden,zou het hartje al kloppen?kan ik dat niet voelen,iets dat klopt in mij,hehe

goeie werkweek
    beste voor iedereen
    liefs
    flyke

4. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    nou dames , ik ben vanmiddag ongi geworden. Ben blij dat we verder kunnen nu, maar toch een raar gevoel om dit weer te krijgen en terug op nieuw te moeten beginnen.

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hi hi hi me2 ik zie je daar al zitten, haren in de war, in een badjas en slippers achter je computer duchtig aan het werk, nou meis dat ishet voordeel van thuis werken of niet dan!
    Niemand kan je zien! ;)

Ben blij dat jij je zo op je plek voelt daar!
    Nog zes weken.......... dat gaat echt snel!

Geniet ervan meis!

liefs
    jette

6. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ik kom even heeeel snel langs om Miriam een hele mooie echo toe te wensen voor vandaag!

Miriam, heel veel succes toegewenst en ik hoop dat je een mooi spartelend beebje te zien krijgt.

Ik moet zo naar een curus, die de hele dag duurt. Vanavond krijgen we ook visite, dus ik kan vanavond ook niet spieken. Ik hoop echt dat ik vandaag nog kan zien hoe het is geweest!

Voor alle anderen: dikke knuffel en tot gauw!

Marla

7. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nou ik ben er weer en het ziet er goed uit hartje klopt data komt overeen met de vorige keer 3 mei dus tja wat een opluchting zeg mag nu een afspraak plannen in het ziekenhuis voor de 12 weken echo dus allemaal helmaal toppie ga straks proberen om de echo in mijn album te krijgen wordt wel vanmiddag denk ik maar kijk wel even ik ben echt heel blij
    dank jullie wel voor het aan mij denken vandaag liefs miriam

8. Illy

Illy Lid

22 feb 2007
    93
    0
    0
    Miriam, wil je hierbij heel veel succes wensen. Ik zal voor je duimen dat alles goed gaat meid!

Flyke, bij mij begonnen de symptomen ook pas echt bij 6-7 weken. Ze waren de ene dag heel duidelijk aanwezig en de andere dag voelde ik niets. Moeilijk he, je zoekt toch handvaten om je aan vast te houden maar die zijn er niet! Je moet er vertrouwen in hebben dat het goed gaat! De eerste weken zijn zwaar en blijdschap en spanning wisselen elkaar af, probeer er positief in te staan, dat maakt je sterk.

9. Illy

Illy Lid

22 feb 2007
    93
    0
    0
    Oh, Miriam, wat geweldig. Geniet ervan!
    Je positiviteit wordt beloond. Wat geweldig dat je al die tijd zo positief bent gebleven, heeft je veel energie bespaart die je waarschijnlijk allemaal aan je kindje hebt gegeven om te kunnen groeien.

10. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    28-09 Minka afspraak Gyna
    01-10 tweede echo miriam heel spannend duim duim
    03-10 Hope Intake IVF
    04-10 Marla 20 wkn echo
    04-10 miriam intake verloskundige als echo goed is gegaan
    05-10 Neia afspraak gyn + 1e echo
    06-10 Wuppie 2e echo
    07-10 Franka uitgerekende datum MK
    15-10 Flyke, 1e echo,8 weken
    24-10 miriam derde echo met 12,4 dagen
    12-12 Me2 uitgerekende bevallingsdatum
    25-01 Jette uitgerekende bevallingsdatum
    14-02 Marla uitgerekende bevallingsdatum
    03-05 miriam uitgerekende bevallingsdatum
    17-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum

opnieuw een update

o wat ben ik blij dat alles goed is ben gelukkig ga mezelf trakteren op een lekker broodje frikandel en zie wel of het er in blijft hihi
    liefs miriam

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Miriam, helemaal goed joh! joepie!

ik zet mezelf lekker weer in de lijst, hihi..

01-10 tweede echo miriam heel spannend duim duim
    03-10 Hope Intake IVF
    04-10 Marla 20 wkn echo
    04-10 miriam intake verloskundige als echo goed is gegaan
    05-10 Neia afspraak gyn + 1e echo
    06-10 Wuppie 2e echo
    07-10 Franka uitgerekende datum MK
    10-10 Amber en Lize 1ste afspraak CB (consultatiebureau)
    15-10 Flyke, 1e echo,8 weken
    24-10 miriam derde echo met 12,4 dagen
    12-12 Me2 uitgerekende bevallingsdatum
    25-01 Jette uitgerekende bevallingsdatum
    14-02 Marla uitgerekende bevallingsdatum
    03-05 miriam uitgerekende bevallingsdatum
    17-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

dames, ik heb een nieuwe avatar... blauwe zwangere vrouwtje is niet meer van toepassing!

liefs
    Amber

13. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Joepie Miriam, wat zal dat een opluchting voor je zijn!
    Van harte meid!
    Ik hoop dat je broodje frikandel smaakt!

Zico, welkom hier. Fijn dat je eerste ongi door heeft gezet. Nu op naar een volgende zwangerschap!

Flyke, stiekemerd! Appelsap i.p.v. Porto hihihi goed gevonden!

Even nog wat een vervolgje van mijn bezoek aan de gyna:
    Hij zag 2 eitjes zitten, maar kon niet vertellen of ze al gesprongen waren.
    (ik dacht dat je dat kon zien maar goed, Zal wel!)
    Ik heb nu 7 maanden getemperatuurd en daar kon ik wel mee stoppen volgens hem; ik zal altijd tussen dag 14 en 15 met mijn ovulatie. Ovulatietesten hoef ik dus ook niet te gebruiken en mijn lichaam zegt mij genoeg ;) :(
    Minka-man heeft voor volgende week een afspraak gemaakt om in te leveren. Het moet tussen 13.30 u en 13.45 u ! lekker hoor voor de werkende man!. Ik maak er ook geen haast mee, de uitslag komt nog voor mijn volgende ongi, dus tijd genoeg.

Rest van de dames, volgende keer weer wat uitgebreider, mijn collega's zijn weer bijna terug van de pauze, donderdag richt ik mijn nieuwe werkplek in; ik zal er zeker voor gaan zorgen dat mijn beeldscherm door niemand gezien kan worden hihihi

Fijne dag allemaal

Kus
    Minka

PS Amber, mag ik vragen wat er precies op je nieuwe avator staat? ben misschien wel tomatenblond, maar ik zie het niet! ;)

14. Lara11

Lara11 Niet meer actief

jahoor, dat heeft niks met je haarkleur te maken, dat plaatje is gewoon veel te klein. Het is een foto van mij, "ge-warholized" (a la marilyn monroe, 9 keer je foto met andere kleuren). Hij mocht niet groter dan 5 kb, maar dan blijft dit dus over.. ik ga op zoek naar een ander plaatje.
    Het wordt trouwens spannend voor jou en je mannetje zeg... En inderdaad, onhandige tijd voor de werkende man om dan 'zijn plicht te vervullen', zeg maar. Maar hij vindt daar vast wel wat op...
    Ik dacht ook altijd dat ze konden zien of een eitje was gesprongen.

succes met het beeldscherm, zet er wat grote planten omheen! Ik heb zo'n collega die altijd ongevraagd mijn kantoor binnenkomt en dan ACHTER mijn bureau komt staan en mee gaat kijken op mijn scherm (en dan ook vragen gaat stellen over wat hij ziet!) daar heb ik hem op aangesproken, maar het dringt niet tot hem door...(noujazeg!). Hopelijk zijn jouw collega's iets sociaal-handiger...:)

groetjes
    Amber

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

16. Lara11

Lara11 Niet meer actief

als jullie ook een foto willen 'warholizen', stuur maar naar me op, dan tover ik er even mee...

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

He, Lize slaapt even goed.. wat heeerlijk... ik kan nu natuurlijk als een razende het huishouden doen (ritueel van de dag) of voor de verandering eens make up op doen, maar ik denk dat ik even met een tijdschriftje op de bank ga of ook een dutje ga doen.. :)
    (voor de nieuwsgierigen: sinds haar geboorte heb ik nog niet langer dan 3,5 uur max geslapen. Maar het kan ook 4 uur zijn.. Je hoort me trouwens niet klagen, het went echt!)

18. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Miriam, wat een geweldig nieuws! Super fijn dat alles goed is, en de termijn nu wel klopt. Yoehoe, je blijft een mei-mama. Ik ben heel blij voor je. Geniet van je broodje ........(ik kan het niet uitspreken anders ren ik weer naar de wc ;) )!

Amber, echt raar om jou te zien met een andere avator. Maar wel leuk verzonnen.
    Pff 3,5 uur maximaal slapen. :confused: Ga ik dat ook redden? Ik slaap nu misschien 3,5 van de 24 uur NIET! haha :)
    Het bezoek aan de CB komt ook dichter bij, spannend.

Minka, wat een l*l van een gyn (sorry hoor). Die van mij zou denk ik hetzelfde hebben gezegd. Maar jeetje wat is dit lastig zeg.
    Luisterde hij wel naar jouw onzekerheid?
    Gelukkig was wel alles goed.
    Eerlijk gezegd vind ik het wel een raar verhaal dat hij 2 eitjes zag zitten en je niet kon vertellen of ze gesprongen waren. Ik dacht altijd dat een gyn dit ziet.
    Maarja hij zal het echt wel beter weten als ons.
    Eerst maar eens het onderzoek naar de zaadjes afwachten.
    Leuk zeg dat je Nemo weer hebt gezien! :D

Me2, jeetje nog maar 6,5 week. :confused: Dat gaat echt snel zeg. Maar lijkt me wel lekker.
    Hoe is je 1e ochtend thuis werken in zwitserland bevallen?

Jude, hoe is het met jou meis? Ik duim............

Illy, bedankt. Je klinkt positief en jij bent al over de 12 weken heen. Joepie! :D

Marla, heftig zo'n cursus. Sterkte vandaag. Hopelijk gaat de tijd snel.

Jette, zijn alle kasten en laadjes al opgeruimd en schoon? hihi

Zico, heftig zeg dat je ongie bent geworden. Het is toch een raar idee, als je dat al zolang niet bent geweest.
    Maar blijf bedenken dat het een goed teken is, je lichaam kan er weer tegen aan. Veel succes!

Hope, de afspraak in maastricht komt nu echt dichterbij meid. Het lijkt me heel spannend voor je, maar ook super leuk dat het nu echt gaat beginnen.
    Wanneer was je laatste NOD? Wie weet?..........

Flyke, ja nog 2 weken te gaan meid. Dat gaat echt best snel hoor.
    De stress begint hier ook te komen.
    Moeilijk dat de symptonen schommelen, maar probeer er nog even van te genieten, want voordat je het weet.......... ;)

Met mij gaat het nog niet echt beter.
    Flink ziek, en ik ben zo bang dat ik me vrijdag niet goed genoeg voel om te gaan. Maar ik moet erheen!
    Ik vind het moeilijk dat iedereen nu constant zegt dat nu echt wel alles goed is, want waarom zou ik anders zo ziek zijn? (bij de 1e mk had ik ook nog alle symptonen)
    Dat voel ik als een soort druk, en ik ben bang dat ik dan faal als het vrijdag weer niet goed blijkt te zijn.
    Ik voel me flink onzeker, maar zeker ook flink BEROERD!

X Neia

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Lieve Neia, je zit nu echt in de 'misselijkste' periode! Bij mij liep 'de ellende' op vanaf week 6, toen sloeg het echt aan, zeg maar. Het hcg maakt een behoorlijke spurt nu. (ik heb stiekem altijd te doen met vrouwen die onder hun banner hebben staan dat ze ergens tussen de 6 en 12 weken zitten). Maak je alsjeblieft niet teveel zorgen, het moet gewoon goed gaan! (ik keek net nog naar Lize en dacht: wat een wonder, ik heb dit zo lang niet durven geloven, maar het is toch echt zo!) En van falen is geen sprake, hoewel ik het gevoel wel herken.

en wat betreft onderstaande:

met 3,5 uur max bedoel ik: max achter elkaar. Er zitten steeds voedingen tussen die tot ongeveer een uur duren (borst-verschonen-borst-soms nog een verschoning..) en na 2 uurtjes meldt je kind zich weer. Na de voeding slaapt ze meestal niet meteen, soms nog lang niet, dus het kan zijn dat de volgende voeding zich al aandient terwijl je nog niet hebt kunnen slapen. (dan vloek ik altijd even). 's Avonds probeer ik zoveel mogelijk met haar mee te slapen, zodat ik steeds 'stukjes' slaap meepik. Mijn nacht kan er dus bvb zo uit zien: 3 uur + 2 uur + 30 minuten. Of: 2 uur, 2 uur, 2 uur. Of: 1,5 uur. (haha, dat zijn de gruwelnachten). zonder verlof zou geen vrouw dit volhouden. En ik vind het nu officieel een schande dat mannen geen verlof krijgen. (Amberman kreeg een miezerige dag. 1 dag!). Maar goed, als je 8 a 10 voedingen geeft (en soms 12) dan blijft er gewoon weinig tijd over. Daarom doe je verder ook niet zoveel. Een wasje in de wasmachine kunnen stoppen geeft al een triomfgevoel, haha! (ik blijf er maar om lachen, om de jankdagen mee te compenseren)
    Maar laat ik stoppen met dit soort berichten! (ik wil niemands voorpret verpesten!)

het blijft genieten hoor. Soms liggen we 's avonds rustig in bed, horen we opeens een reeks scheetjes uit het ledikantje... Dan liggen we echt dubbel van het lachen, het is ook zooo aandoenlijk!

groetjes aan iedereen!
    Amber

20. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    amber geweldig zoals je over die scheetjes praat leuk man, ja en de minder leuke kanten die zijn natuurlijk zeer zeker aanwezig dat geloof ik best, in het begin lijkt het me best loodzwaar, maar ja volhouden meis, komt vast goed.

jette

Deel Deze Pagina