Hoi Flyke! Na mijn echo met ruim 9 weken, bleek dat het vruchtje gestopt was met groeien. Mijn gynaecologe liet aan ons de keus of ik een curretage wilde, of nog even wilde wachten of het spontaan zou komen. Ik vroeg toen aan haar of het altijd spontaan kwam, maar dat hoeft dus niet. Ze vertelde dat het gewoon nog heel lang kon blijven zitten, of misschien wel nooit spontaan zou komen, en ik alsnog een curretage zou moeten ondergaan. Wens je heel veel succes, duim voor een goede afloop. Liefs Sara
Op de echo bij 11 weken kwamen wij er achter dat het vruchtje al bij 5 weken gestopt was met groeien. Wij kregen toen te horen dat we nog even 2 weken moesten afwachten en dat ze dan weer zouden kijken om zo zekerheid te hebben dat het echt niet verder groeide. bij 12 weken en 3 dagen is het alsnog vanzelf afgekomen. Groetjes anita
Dat is het bizarre, maar toch ook wel weer mooie van je lichaam moet ik zeggen. Bij mij kwam het ook niet natuurlijk. Vruchtje bij 5 / 6 weken gestopt en bij 12 weken gecurreteerd (10e week kwamen we erachter). Ik wilde ook niet wachten, want ook bij mij zeiden zowel gyn als verloskundige dat het echt nog wel een tijd kan duren voordat het vanzelf komt. Ik wilde het zo snel mogelijk weg hebben. Het vruchtzakje zit er nog wel en eea produceert wel het zwangerschapshormoon. Je lichaam voelt misschien dat er wel iets mis is (sommigen verliezen wat zwangerschapsklachten), maar houdt wel alles in stand. Want voor hetzelfde geld is het nog wel goed. Je lichaam doet dus alles om die vrucht (of vruchtzakje) te houden, dat is de natuur. Helaas hebben wij mensen ook te maken met onze intelligentie en ratio en die zegt vaak wat anders dan de natuur
FLYKE! Ik hoop dat je dit nog op tijd leest! HEEL VEEL STERKTE VANDAAG BIJ DE ECHO LIEVERD ! Laat je ons nog ff weten hoe het gegaan is...I will pray for a miracle [-o< Dikke knuffel Silla
het heeft niet mogen zijn, vruchtje was niet gegroeid, mat zelfs minder of vorige keer, ik ga voor de korte pijn, en ga morgen binnen voor curettage, bedankt vr jullie reacties, flyke
Hi Flyke.... Wat balen meis, ik heb zo mijn best gedaan om wat positieve energie naar je toe te zenden... Heel veel sterkte meis...we zijn er voor je... Liefs Silla
kan iemand mij meer info geven hierover: op mijn werk wil ik het niet hebben over curetage,ik heb nogal een close band met de collega's en weet dat ze zullen vragen wat of hoe, zomaar een gynaecologische ingreep, daar zullen ze meer van vragen. als ik nu zeg dat ik een cyste moest laten wegnemen,dit bij een standaard gyn.onderzoek gezien werd? kan dit ook vaginaal zoiets? stel dat ik zeg het is een cyste die ik liet wegnemen, ik wil niet hebben dat iemand dan vraagt en hoe is het met je snee in je buik, goed genezen? want die heb ik niet ..... volgens een vriendin van me is het wegnemen van cystes altijd via de buik operatie? flyke
Jeetje wat een naar nieuws! Voor het weghalen van ee cyste is inderdaad een operatie nodig afhankelijk van de cyste kan dit via een klein sneetje bij je navel. Je krijgt in ieder geval wel een algehele narcose, stel dat tijdens de operatie blijkt dat de cyste te groot is zullen ze deze alsnog via een buikoperatie verwijderen. Sterkte de komende tijd!
Hallo Flyke. Het is na mijn 2e miskraam uitgelegd: De hormonen die vrij komen bij een zwangerschap worden in het begin nog geregeld door je hersenen. Daarom ben je meestal de eerste 3 maanden misselijk. Na 3 maanden behoort de placenta deze functie over te nemen, omdat ie dan genoeg gegroeid is om dat te kunnen. Als de placenta dit na 3 maanden niet overneemt, omdat ie er eenvoudigweg niet is, krjgen de hersenen dan pas door dat er iets mis is. Op dat moment gaat je lichaam de mk afstoten. Dat kan ook eerder, maar in ieder geval na 3 maanden. Ik heb n.l. ook meer dan een maand gewacht tot het helemaal was afgestoten na de 2e keer. De 3e keer is het wel snel gegaan. De dag nadat er nog hartactiviteit van het kindje was geconstateerd is het spontaan, na weeën, in zijn geheel afgestoten. Je lichaam is een vreemd iets, niet alles is te verklaren....... Groetjes en heel veel sterkte, Josefina
Flyke, Ik weet eigenlijk niet zo goed wat nu de juiste woorden zijn, maar ik wil jou en je hubbie heel veel sterkte toewensen. XXX
Heel veel sterkte toegewenst! Wat een teleurstelling.... Ik vond het trouwens wel prettig dat mijn collega's van mijn miskraam/ curretage afwisten, ik heb het mijn baas laten vertellen tijdens mijn afwezigheid. Daarna werd ik met rust gelaten en kon ik zelf aangeven of ik erover wilde praten ja of nee. Denk er nog eens over na, het is maar een tip trouwens en ik wil je natuurlijk niks opdringen, maar ik voelde me er erg prettig bij. Nogmaals veel sterkte, Anakin.
Hoi Flyke, Ik vind het echt super kl... voor je. Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen. Hier kun je natuurlijk altijd je "ei" kwijt. Veel liefs van Senna
hi de curetage gisteren is heel goed meegevallen, ben blij dat ik dit meteen heb laten uitvoeren, het vruchtje was immers al vijf weken geleden gestopt met groeien en ik had nog geen enkele bloeding. VOor de operatie heb ik pilletjes moeten opzetten, zelfs tweemaal om de bloeding in gang te zetten en mijn baarmoeder open te laten gaan, maar niets van verlies. Ik voel me nog zwak, heb bij bepaalde bewegingen pijn maar voel me anders redelijk goed. Mijn werk heb ik op de hoogte gebracht van gy.ingreep, kreeg meteen al smsjes enz van collega's en heb gezegd dat ik een cystje had, dat ik laten wegnemen heb. Info nog es gevraagd aan gynae en dit kan ook vaginaal als het in de vagina zelf is. Dus medisch kan mijn verhaal kloppen. Ik heb ook getwijfeld of ik de waarheid zou vertellen of niet op het werk, maar blijkbaar stellen ze zich niet teveel vragen en hou ik het liever voor mijzelf en dichte familie en vrienden. Ik mag nog niet meteen een ligbad nemen, neem vanaf vandaag een pil , 21dagen cyclus dacht ik, die speciaal het baarmoederslijmvlies weer opbouwt en dan mag ik er weer voor gaan, binnen zes weken, moet ik terug voor een controle bij de gynae. Ik weet nog niet goed of ik na die pil er weer voor ga, vroeger zeiden mijn man en ik altijd dat we de geboorte van ons kindje in de zomer wilden en niet op het einde van het jaar, er schiet dus niet veel tijd meer over, en zullen we al of niet een stop inlassen, hoe denken jullie daarover? bedankt vr jullie reacties en steun flyke
Heel veel sterkte Flyke. Fijn te horen dat de ingreep enigzins meeviel. Ook sterkte aan je partner gewenst. Of jullie moeten stoppen of proberen? pfff daar kan ik niet over oordelen maar of een wondertje nou in de zomer of winter komt, je moet doen wat je hart je ingeeft! succes met welke beslissing jullie ook maken. En veel sterkte nogmaals.