tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussion in 'Vlinder clubs' started by flyke, Oct 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Sorry dat ik hier ff inbreek, maar ik was gewoon ff benieuwd hoe het met je gaat Me2. Alles goed?

2. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey lieve Wupppie, wat geweeeeeeldig dat je zo'n mooie echo hebt gehad en op zo'n belangrijk moment. Ik weet nog dat ik me de koning te rijk voelde toen de gyn mijn vruchtje op 12w en 2 dagen had gemeten en tegen me zei dat ik uit de miskramenrisicogroep was gestapt. Vanaf toen mocht ik naar de VK!
    Heeel erg gefeliciteeerd! Nog een van ons die de eerste twaalf weken heelhuids is doorgekomen. Ik weet nog hoe blij ik me toen voelde. Nu kun je je langzamerhand alvast orienteren op babyspulletjes en breekt de leuke fase aan.

En lieve Franka, voor jou is het nou zover: de dag waar je zo tegenop ziet, is aangebroken. Ik weet ook nog dat ik het heel moeilijk vond om niet opnieuw zwanger te zijn. Van te voren had je je dat wel zo voorgesteld. Op mijn UBD kwamen de dagen van de MA weer levendig bij mij naar boven, maar toch kijk ik best op een fijne dag terug. Mijn vriend en ik hadden toen een weekend weg geboekt in een kasteel en daar zeer uitgebreid gegeten met veel te veel wijn. We hebben veel gepraat over de MK en onze toekomstdromen en bovenal gezegd dat we zo blij met elkaar waren. Ik heb het destijds ook de andere meiden geadviseerd: misschien kun je nog een tafeltje voor vanavond in een restaurant boeken, als je dat tenminste leuk vindt en zo toch nog een fijn einde aan een rotdag maken.

Auw, deze doet pijn! :cry:

Flyke, migraine komt wel degelijk voor bij zwangeren: heb je wel eens van zwangerschapsmigraine gehoord?

Lieve Miriam, bah, wat vervelend dat je wat bloed hebt overgegeven, maar wel heel fijn dat het gestopt is: het komt vast door het vele overgeven van de laatste tijd. Mocht het nog een keer voorkomen, dan zou ik toch even de Huisarts bellen (die is toch beter medisch onderlegd dan de VK), als ik jou was.

Hey Minka, wat ongelooflijk lief van Minkaman dat hij alvast die badjas (klinkt mooi!) voor je had gekocht. Ik hoop toch zo dat zijn uitspraak klopt en dat je eigenlijk al zwanger bent. Sorry, ik wil je geen hoop geven, want je bent al zo vaak teleurgesteld en ik weet hoe moeilijk het is om je iedere maand weer op te moeten peppen.

Moeilijk, hoor, dat het volgende maand een jaar geleden is dat je positief testte. Ik had er al best wel moeite mee, hoewel ik opnieuw zwanger was, laat staan als ...... Nee, daar denken we nog niet aan, want dat hoeft helemaal niet zo te zijn! Ik duim enorm voor je, lieve Minka! Het moet voor jou ook heel snel eens raak zijn.

En lieve Zico, wat rot dat je zo op je werk behandeld wordt en dat ze je maar geen vaste stek aanbieden. De steun van je collega's is natuurlijk wel een hart onder de riem voor je. Hartstikke goed dat je je niet op je kop laat zitten! Maar ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat momenteel alle ellende bij elkaar komt. Een dikke opbeurende knuffel van mij!

En Amber, hoe gaat het nu met jou en Lize? Gaat het al iets beter? Had ik je al verteld dat je zo'n mooie nieuwe avatar hebt? (ik lijd geloof ik aan zwangerschapsvergeetachtigheid)

Liefs,
    Marla

3. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Oh en Loeki, mooie geboortedatum heeft jouw kindje. ;) (mijn eigen verjaardag).

Marla

4. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ha Loekie! Alles goed hier! Zijn verhuisd naar Zwitserland. Werk hier lekker vanuit huis (gewoon hetzelfde werk dat ik ook in NEd. dded voor hetzelfde kantoor). Nog 9,5 weekjes en dan ben ik uitgerekend!

5. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    amaai naar zwitserland, zal wel een hele aanpassing zijn . Hoe zit het dan ivm je bevalling?

6. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Hallo meiden,

Franka, meid vandaag is die gevreesde dag toch echt aangekomen. Verschrikkelijk, maar je moet er helaas doorheen.
    Ik heb die dag veel traantjes gelaten en veel gepraat met mijn mannetje. En net zoals Marla veeeeeeeeel gedronken.
    Hopelijk ben je morgen opgelucht als deze dag voorbij is. Veel sterkte!

Wuppie, GEFELICITEERD met je geweldige echo. Wat fijn zeg dat alles goed was. En nu ben je echt over de grens heen meid. Kun je nu al wat meer genieten?

Flyke, ik zie dat je banner weg is? :cry:
    Meid, je bent hardstikke zwanger hoor. Natuurlijk ben je mega onzeker (dat ben ik ook) maar je hebt echt nog wel volop symptonen hoor.
    En wat dacht je van die super positieve test?! Geweldig toch?
    We zitten inderdaad dicht bij elkaar, hopelijk mag dat zo blijven.
    Typisch he dat je zo zeker kan zijn van een goede zwangerschap van iemand anders en niet van je zelf! :rolleyes:

Marloes, wat lief van je dat je me hier komt feliciteren. Dat doet me super goed!

Miriam, bloed overgeven heb ik gelukkig nog niet gehad. Maar als het nog een keer voorkomt zou ik als ik jou was even de ha, of huisartsenpost bellen hoor.
    Ik heb wel dat ik heel vaak moet overgeven en dat er niks uitkomt, en dat doet super veel pijn. Bah. Sterkte!

Marla, bedankt voor je uitleg over het aantal dagen. Dat heeft me wel goed gedaan.
    Hoewel echt niemand deze onzekerheid van me weg kan halen. Mijn hersenen malen constant over die 4 dagen verschil, en ik maak me echt zorgen, maarja, over 2 weken weet ik meer.
    Wat geweldig dat je een Marla-meisje krijgt. Super zeg. Wij weten nog niet of we het willen weten, en daarna natuurlijk nog de vraag of we het willlen vertellen aan iedereen.
    Hebben jullie het aan niemand verteld?

Jude, wat geweldig dat je tussentijdse examen al dichterbij komt. Dat betekent in ieder geval dat je al een stuk zekerder bent of niet?
    Weet je al een datum?

Minka, wat vervelend dat je zo'n pijn hebt aan je polsen.
    De pijn die jij omschrijft heeft mijn collega ook, en dat is volgens de fysio en arbo arts een beginnende muisarm, ook omdat het doortrekt naar je elleboog.
    Mijn collega heeft heel veel aan fysio, misschien een tip.
    De spanning stijgt bij jou, pff nog een klein weekje. We wachten af en blijven duimen.

Zico, heftig zeg dat je op je werk nog geen vaste plek hebt aangewezen gekregen na 5 jaar. :confused:
    Ik zou ook zeker een gesprek aanvragen met je baas, want dat kan echt niet.

Jette, hoe is het met je moeder nu?

Me2 gaat alles zijn gangetje in Swiss? Hebben jullie daar al vrienden gemaakt e.d.?

Ik ben de afgelopen 2 dagen heel erg ziek geweest.
    Waarschijnlijk komt het door de spanning enzo. Maar Flyke ik heb ook een verschrikkelijke migraine aanval gehad gisteravond. En het ergste vind ik nog dat je dan alleen maar paracetamol mag nemen, terwijl dat echt niet bij mij helpt.
    Gisteravond zat het hele huis vol met vrienden die allemaal de eerste foto van ons boontje wilden zien. En ik kon zelf nog geen eens uit bed komen, om hallo te zeggen. Echt balen. :cry:
    Gelukkig voel ik me nu iets beter, alleen heeeeeeeeel moe.

X Neia

7. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Ik heb de lijst weer even aangepast:

07-10 Franka uitgerekende datum MK
    10-10 Amber en Lize 1ste afspraak CB (consultatiebureau)
    15-10 Flyke, 1e echo,8 weken
    19-10 Neia, 2e echo, 9 weken
    24-10 miriam derde echo met 12 weken en 4 dagen
    24-10 Hope Afspraak klinische genetica!
    12-12 Me2 uitgerekende bevallingsdatum
    25-01 Jette uitgerekende bevallingsdatum
    14-02 Marla uitgerekende bevallingsdatum
    03-05 miriam uitgerekende bevallingsdatum
    21-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum

Minka, hoeveelste is jouw NOD?

X Neia

8. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey lieve Neia, wat ik je nog vergeten was te vertellen: toen ik ik in augustus voor de eerste keer naar de VK mocht, vertelde ik haar over mijn eerdere echo's en zei haar ook dat de zwangerschapstermijn klopte en wel zou moeten kloppen, omdat ik ovutesten had gebruikt.
    Ze vertelde me dat je zelfs met ovutesten niet precies kan voorspellen hoe lang je zwanger bent, omdat de innesteling bij de een langer duurt dan de ander. Ze vertelde dat de eisprong toch wat later kon zijn geweest dan de ovutesten aangaven, omdat het even duurt voordat het eitje springt. Dus zelfs die 4 dagen verschil met je eigen berekening kan verklaard worden. Maar anderzijds begrijp ik je onzekerheid zo...... Alles moet perfect zijn en zelfs dan is het nog niet genoeg: ik piekerde ook over alles. Was de gyn wel enthousiast genoeg, had hij iets verzwegen, etc. etc.
    En ja, helaas gaat de ergste onzekerheid pas weg als je in de veilige zone bent beland en zelfs dan komt het bij tijd en wijle nog wel eens opzetten.
    Wij tellen hier allemaal met jou de weken, uhhh de dagen af.

Net als voor Flyke en Miriam...

Lieve Flyke, ik heb nog veel aan je moeten denken vanmiddag en merk dat je angst en onzekerheid van het scherm afspat, met als ultieme uiting dat je je banner hebt weggedaan. Ik zou bijna zeggen: zet hem snel weer terug! Jij bent ook hartstikke zwanger. Als je een hele vroege miskraam zou hebben gehad, dan zou het HCG al snel uit je lichaam verdwijnen. Die 2 dikke strepen zijn een megagoed teken.... (ook al mag je de temperatuur niet meer aflezen, toch zul je ook heel blij zijn met de hoogte, toch?)
    Gisteren vertelde een vriendin mij nog dat zij bij haar vorige zwangerschap nooit misselijk etc. was geweest. Een collega van mij is momenteel ook zwanger en bij haar is de misselijkheid ook ver te zoeken en mijn buurvrouw vertelde dat ze bij de ene zwangerschap heel misselijk is geweest (en dat was nog wel een jongen), bij de andere helemaal niet (dat was een meisje), en bij de laatste weer wel (ook een meisje). Ik hoor ook echt vaak dat vrouwen geen symptomen hebben. Zij zijn daar juist heel blij mee, maar omdat wij die slechte ervaring hebben van een miskraam, vinden wij dat juist heel eng.

Nog een week en een dag en dan heb je je eerste echo. (oh ja, toen ik 10 weken en een dag was en mijn symptomen helemaal weg waren (door stress) dacht ik echt dat ik niet meer zwanger was. Tot mijn grote verbazing (en die van Marlaman) was er een heel mooi gezond kindje op het schermpje te zien dat ook nog eens vrolijk in het rond stuiterde alsof het wilde zeggen: "hey mama, met mij is echt alles goed, hoor".) Hopelijk kun je je positieve gevoel van vanochtend een beetje vasthouden. Geen bloed is moed (en zelfs dat hoeft nog niet erg te zijn, getuige Miriam en mijzelf) en het feit dat je geen wee-achtige krampen hebt is ook een goed teken. De eerste twaalf weken zijn echt afschuwelijk en je kunt die tijd alleen maar uitzitten en zo gezond mogelijk leven..... Ik wilde toen ook niets liever dan een winterslaap houden en pas na 12 weken weer wakker worden. (misschien wel na 40 weken ;))

Oh ja, ik hield me destijds enorm vast aan de goede zwangerschappen van Amber, Neeke en Me2.... dat hield me echt op de been. Hopelijk kun je uit de positieve verhalen hier ook wat moed halen.

Liefs,
    Marla

9. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    marla,inderdaad als ik nu herlees wat ik vanmorgen schreef :oops: komt erg grof over,herken mezelf er niet goed in...maar ik bedoel vroeger had ik het gevoel,opnieuw zwanger zijn brengt veel onzekerheden met zich mee,herken ik nu tenvolle,maar toen had ik het gevoel,jullie zwangeren weten nu ten minste dat je weer zw.kan geraken en met mijn 11e ronde na mk begon ik daar sterk aan te twijfelen (komt misschien ego over,maar ben er eerlijk in),ik wil gewoon ook niet ondankbaar overkomen bij nog niet zwangeren,ik ben megablij dat ik terug zw.geraakt ben en wens het de anderen zo snel mogelijk toe,alleen wordt dit alles nu precies overschaduwd door angst,onzekerheid en negatieve praat van mij,of is dit een zw.symptoom?

en zoals je zegt,jij,neeke,amber,jette,miriam,neia...zijn de voorlopers die aantonen dat het wel goed kan gaan,alleen verwerken mijn hersenen die positieve informatie precies niet en blijf ik in dat negatieve gedachtencirkeltje haperen :(

neia,dus jij ook migraine gisteren :( precies epidemie,zag vandaag mijn nicht,zij gisteren ook.Gelukkig voel je je al wat beter.Trouwens Nog nooit gehoord van zw.migraine,vanmorgen gesurft naar info en ik zag toch vaak bevestigd dat migraine kan afnemen tijdens zw.schap maar tegendeel door ons bewezen.

ivm mijn banner,ik heb het gevoel alsof ik telkens in dezelfde fase herval,ik durfde ook eerst niet geloven zw.te zijn tot bloedtest het definitief uitwees en nu ben ik niet overtuigd van een
    levend wondertje in mijn buik,tot hopelijk die 1e bewijzende echo en zet ik stande pede die banner terug.

liefs
    flyke

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ja denk vraag het hier maar even, want je reageert niet op mijn PBtje. Ik had idd gelezen dat jullie geemigreerd zijn. spannend hoor, heel veel plezier daar.

11. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    EHb helemaal geen pbtjes van jou gezien! Da's raar?!

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heey meiden,
    franka meid ben je er een beetje doorheen gekomen. hoop het wel gister was ik echt te slecht te pas om even online te komen sorry daarvoor hoop dat je nu weer verder kunt en dat er ontzettend snel een wonder bij je gebeurt o meid ik gun het je zo.

flyke echt probeer te geloven in dat wondertje dat in je groeit, en als je echt zo bang bent dan probeer de echo eerder te krijgen
    het is je zo gegunt om gelukkig te zijn.

hier is het weer mis weer bloed overgeven. niet heel veel maar toch, gebeld en nu wordt ik in de gaten gehouden of ik geen uitdroogverschijnselen heb.
    en heb dus twee anderhalf liter flessen met water gevuld die moeten vandaag leeg.
    anders zou het maar zo kunnen zijn dat ik mijn dagen in het ziekenhuis moet gaan slijten voor even.
    dat is iets wat ik dus echt niet wil daar zit ik niet echt op te wachten.

vandaag even op het werk geweest en iedereen dacht al dat ik zwanger zou zijn dus heb het maar bevestigd en direct mijn echo's laten zien.
    nu is het dus voor niemand meer een geheim.
    dat is ook wel weer fijn.

nou dikke knuffel miriam

13. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Lieve Franka, hoop dat je de dag een beetje kan doorkomen! Ik zou het advies van Marla en Flyke volgen en het er vandaag lekker van nemen! Het is zwaar kl*te als je op je uitgerekende dag met lege haden zit (en dus ook niet een nieuwe zwangerschap hebt....). Ik denk aan je meis!

Ik ben komende week weer een paar dagen in NEd. dus zodra ik weer ergens online ben laat ik wat van me horen!

14. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Hey Meiden,

ik lees weer een hoop onzekerheden en angsten van de pas zwangeren.
    En al ben ik niet zwanger, onzeker en anstig ben ik momenteel ook weer.
    Ik heb niet echt een gerust gevoel in mijn lijf.
    Ik had gehoopt dat ik mijn goede gevoel langer vast kon houden, maar mijn verwachtingen van afgelopen woesdag waren waarschijnlijk te hoog, waardoor ik nu en beetje teleurgesteld ben, omdat ik nog niet echt weet wat gaat gebeuren.
    Ik kan echt wel een oppepper gebruiken.
    Dat het maar snel 24-10 wordt.

Afgelopen zaterdag op mijn petekind gepast.
    Ik had het zelf aangeboden en vond het ook heel leuk, maar ik heb wel gehuild.
    Het is zo confronterend.
    Zeker als ik zie hoe lief mijn man met de kleine is.
    Man, wat zou ik graag in de toekomst willen kijken.......
    Wij willen dit ook :cry:

Miriam, heel veel sterkte met het overgeven, ik hoop dat het bloeden snel stopt.

Franka, hopelijk ben je je dag gister redelijk doorgkomen.

En de andere vele groetjes van mij.

Liefs Hope

15. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hope ik sluit me bij jou aan dat het maar snel 24-10 wordt voor jou en ook voor mij jij een speciaale knuffel van mij

16. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    hope, voor jullie is ook een klein zieltje gereserveerd maar het heeft enkel wat meer tijd nodig. Het gaat bij jullie een geweldige mama en papa hebben.

17. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve meiden,

Helaas wil ik jullie medelen dat ook ik me even wat minder laat zien hier.
    Vandaag of morgen is mijn NOD, na mijn eisprong is mijn temp constant 37.1 geweest en vanmorgen 36.6. Ik weet dus wat ik kan verwachten :cry:
    Weer een maand met hoop vervlogen, net als mijn eerste topic op het forum na mijn miskraam : vervlogen geluk!
    Het doet pijn, maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen, ik weet dat jullie me snappen. Ik kom heus nog wel langs hoor ;) , maar het zal niet meer zo regelmatig zijn. Jullie geluk en vreugde deel ik met jullie mee, maar mijn verdriet wint even op dit moment.
    Ik ga me nu eerst spitsen op de komst van Nemo en onze verbouwing in de kamer.
    Miriam, Neia, Flyke, heel veel succes de komende dagen, hoop dat ik mooie echo's mag zien en de rest, geniet van jullie mooie zwangerschap.

Dikke kus
    Minka

18. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    he minka, wat jammer dat je ons "tijdelijk" gaat verlaten, ik neem aan tenminste dat het tijdelijk zal zijn!

Soms is het goed om even afstand te nemen, en even aan jezelf te denken!

Lieve Minka, heel veel knuffels van deze kant en ik hoop je snel weer hier te zien, met heel goed nieuws natuurlijk!

Liefs
    jette

19. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    :( ai lieve minka,jij kent je lichaam door en door dus ik geloof met je mee dat je ong wordt :cry:

ik begrijp dat je afstand wil nemen,heb dit ook ooit gedaan,doe waar je je goed bij voelt,es komen,es piepen,es posten,es wegblijven maar weet dat we je echt gaan missen,we zijn immers al lang een hecht groepje!

het beste met verbouwing en komst van lief Nemoke maar vooral hoop ik ook zoals jette dat je met goed nieuws mag komen!

dikke knuffel
    flyke

20. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    hope,ik sluit me volledig aan bij zico haar mooie woorden,ik kan begrijpen dat die confrontatie met petekindje allerlei emoties opwekt,je verlangt gewoon zo om zelf zo een eigen wondertje te hebben en te koesteren,ik duim met je mee voor 24e

miriam,ai,terug bloed overgegeven,hoop dat je wat meer kan binnenhouden zodat je lekker thuis kan blijven ipv zh

liefs
    flyke

Share This Page