Hope: houd moed he...ook met minder klussen kan het lukken.........Ik zou inderdaad zeggen gewoon ziek melden als er een probleem ontstaan over het IVF....de bedrijfsarts moet dan maar zijn mening geven! Flyke: ENROM VEEL SUCCES van daag! MOet een goede dag worden! Ik ben net 3 dagen met vriendinnen weg geweest. was heerlijk! Ze waren enorm verrast dat ik alles zo vrolijk meedeed (hele dagen door de stad wandelen en mee uit tot 2 uur snachts). hahahaha, ik zei al dat ik niet gehaqndicapt was. heb alleen een (hele) dikke buik! Heb dus wel vannacht als een roosje geslapen en zit nu weer op kantoor! Morgen groei echo...spannend..... Nog 4 weken werken en dan ben ik ook met verlof.....
Flyke, veel succes! We zijn erg benieuwd! En Wuppie, natuurlijk nog van harte... ik loop beetje achter Ha Marla, jij drukke vrouw! Ze beulen je wel af zeg, op je werk! Of zijn het andere klusjes? Ja meiden, dank voor het 'mee-leven', ik ben er inderdaad druk mee. Ik moet er nog steeds aan wennen dat de dagen in het teken van Lize staan. Ik heb steeds het gevoel dat ik andere dingen verslons of niet meer aan verwachtingen kan voldoen. Maar daar is dan gelukkig verlof voor... Lize doet het bijzonder goed op het inbakeren (tip! tip!). Eindelijk kan ze zich overgeven aan de slaap! Ze heeft de eerste dag van het inbakeren een inhaalslag gemaakt, ik moest haar voor elke voeding wakker maken! Ik voel me nog steeds wat schuldig over het overgaan op flesvoeding (ik geef nog ongeveer 2 x borstvoeding per dag en probeer dat nog wel te blijven doen), maar ik moet eerlijk zeggen: ze is nu veel verzadigder en tevreden en dat is echt fijn om te zien. De eerste 5 weken is mijn meisje helaas steeds vermoeider geraakt (niet in slaap kunnen komen + te weinig melk?) dus ik ben al heel blij met het resultaat. Een basis van 5 weken borstvoeding heeft ze gelukkig wel, maar het blijft aan me knagen.. zucht... Ik hoop snel wat meer fotootjes te kunnen plaatsen, ze krijgt al een mooi bol toetje! liefs Amber
HAhahahaha, de kans op een buikfoto is momenteel nihil omdat ik in Nederland ben en even geen mogelijkheid heb om een foto te maken. Zodra ik thuis ben zal ik, als ik eraan denk, een foto nemen! Heb me voorgenomen dat als borstvoeding niet lukt of als mijn ventje beter af is met de fles ik me daar niet druk om ga maken. Je ben teen goede moeder Amber, juist omdat je kiest voor wat nu het beste is voor Lize!!!!!!
amber, ik ben het helemaal met me2 eens jij bent een geweldige moeder omdat je kiest wat het beste is voor je dochter, dat is het allerbelangrijkste! maak je geen zorgen over of je het wel of niet goed doet, als je dat wondertje ziet eten, en slapen dan heb je het goed gedaan toch? liefs jette
flyke heel veel succes vandaag ben benieuwd en nieuwschierig en ja je banner moet wel terug komen he. liefs miriam
Zou Flyke al bij de gyn geweest zijn? Weet iemand hoe laat ze aan de beurt is? Ik ben al een beetje zenuwachtig voor haar, net zoals ik voor iedere echo van jullie ben. You go for it, Flyke! Jeetje mina, Neia, wat een vreselijk mormel is die baas van jou: ik vind het echt niet kunnen wat ze doet en vraag me af of dit zomaar kan! Als je nagaat wat je allemaal mee hebt moeten maken de afgelopen tijd, dan is het zo enorm harteloos wat ze doet. Dat zijn van die mensen die zelf nog niets hebben meegemaakt, anders doe je toch niet zo. Jij hebt wel een super vader: wat geweldig dat hij speciaal bij je langskwam om je toe te spreken en aan te sporen je baas te bellen en hij had ook nog eens helemaal gelijk. Je was haar nu voor en hebt zo voorkomen dat je winkel wordt afgepakt. Bah, wat een afgrijselijk figuur is jouw baas. En wat enorm vervelend dat je je zo slecht voelt en dat er eigenlijk niets aan te doen is. Lieve Neia, jij krijgt ook zo'n mooie echofoto van een babietje te zien over zo'n 12 weken, hoor! Ik ga nu 1 keer per 4 weken naar de VK, mijn eerstvolgende bezoek is op 5 november. Dan ben ik 26 weken. Wordt de frequentie daarna 1 keer per 3 weken? Hahaha Hope, sorry, maar ik moest ZO enorm lachen om jouw platische omschrijving van dat potje zaad tussen je borsten: Als je een ongeluk zou hebben gekregen, dan werd er vast over je gezegd dat sommige mensen er maar vreemde sexuele voorkeuren op nahouden. Akelig, joh, dat je zo'n last van je benen hebt: als je je lichamelijk niet tiptop voelt, dan werkt dat ook vaak geestelijk door. Ben toch blij te lezen dat je je weer iets beter voelt, ook al is het nog niet om over naar huis te schrijven. Heeft die onrust met 24 oktober te maken? Als ik ergens tegenop zie, dan krijg ik nl. zelf altijd veel onrust in mijn lichaam. Ik kan me zo enorm voorstellen dat je zelf ook zo naar een baby verlangt, zeker als je onze verhalen hier zo leest en dat je alle kansen wilt benutten. Erg balen als je man dan niet meewerkt.... Belachelijk dat ze op jouw werk vragen hoe je dat met je 3 uren wil gaan doen! Bij ons krijg je tijd voor de dokter, ziekenhuis bezoek e.d., maar dat is waarschijnlijk volgens de CAO geregeld. Goed idee om alvast na te gaan waar je rechten op dat gebied liggen. Pfff......dat dat ongeveer het eerste is wat ze zeggen: ook al ZO ongevoelig. Goh Franka, ik ben blij dat je de UBD dag goed bent doorgekomen en ik kan me voorstellen dat het erg heeft geholpen om zo veel begrip te krijgen van jullie vrienden. Het is natuurlijk vreselijk dat zij ook een MK hebben mee moeten maken, maar zij begrijpen jullie wel als geen ander en dat is toch fijn op zo'n dag. Jeetje Jette, wat een asociaal volk op het werk van je man: dat ze zomaar zeiden dat hij op moest flikkeren: als je toch een beetje innerlijke beschaving hebt, dan zeg je dat toch niet tegen iemand die werk voor je verricht? (dat zeg je uberhaupt niet!) Ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt om je man: alles komt zo bij elkaar en zolang hij de dingen maar niet wegstopt en praat dan gaat het wel, want anders loopt hij gewoon het risico om overspannen te worden. Het lijkt me dat je je toch behoorlijk machteloos moet voelen om je lief zo te moeten zien. Ik vind het zo erg dat jullie dit weer mee moeten maken, alsof je al niet genoeg voor je kiezen hebt gehad. Maarrehhh, jullie zijn samen, uh met zijn drietjes, wel heel sterk, maar er zijn natuurlijk grenzen aan wat je kunt hebben. Let maar goed op je grootste schat! Zico, fijn dat je schildklier ok was, kan me voorstellen dat je je wel een beetje zorgen maakte over het effect op een evt. zwangerschap. Nu maar hopen dat je eisprong goed benut is. Heb je flink geklust? Hey Amber, ben echt blij om te lezen dat het nu zo goed gaat met Lize en dat het inbakeren en de FV helpt. En zeg nou zelf: wat is beter: een tevreden slapende Lize na een flesje met KV, die je praktisch niet wakker krijgt, of een huilende, niet verzadigde Lize die je dan wel borstvoeding geeft? Rethorische vraag, he? Volgens mij geeft Lize zelf al aan wat het antwoord is. Ik kan me wel voorstellen dat je je een beetje schuldig voelt, want dat wordt je wel aangepraat, maar ik denk echt dat je zelf het beste aanvoelt wat de juiste keuze is. Wij missen jou hier ook heel erg, hoor, maar besteed vooral niet te veel van je kostbare tijd aan ons. Wij wachten wel op je, hoor. Ik ben ook wel benieuwd naar Me2's buikfotootje, hoor, hihi. Hey lieve Minka, fijn dat je toch even laat weten hoe het met je is. Super dat het zaad van je man prima in orde was: dat is toch weer een opluchting. En tja, tegen dat turbozaad van Judeman kan volgens mij niemand op, daar moet Minkaman zich vooral niet mee vergelijken. Ik ga er vanuit dat je in februari toch echt wel weer zwanger bent, ook al begrijp ik dat dit als een dooddoener op je overkomt. Sorry! Klinkt gezellig, Me2, zo'n uitje met je vriendinnen en je hebt het inderdaad goed volgehouden! Ben je niet stijf in het kruis geweest? Ik merk het zelf nl. wel als ik veel gelopen heb: dan kom ik bijna niet meer uit die stoel. Wuppie, alsnog van harte met je verjaardag onder het mom van beter laat dan nooit! Geeft wel opluchting, he, om bijna 14 weken te zijn! Het gaat echt snel bij je.... Ik ben ook zo dol op haring, mjammie. Oooh Neeke, jij workaholic! Kom mijn werk maar een weekje overnemen, hoor, ik wil best met je ruilen, hihi. Hoe gaat het nou met je, Miriam? Aanstaande woensdag hebben we een lezing, die georganiseerd is door onze VK-praktijk: "mijn baby en ik": ik ben wel heel benieuwd wat we allemaal te horen krijgen, maar het klinkt heel leuk. Ik heb dit weekend ontzettend veel gedaan en merk dat ik echt als een zak aardappelen achter mijn bureau zit: ik zou het liefst in bed liggen en een filmpje kijken, wat slapen en eten (allemaal van die lekkere herfstdingen en gevulde speculaas enzo, maar dat eet ik nu sowieso niet vanwege de kaneel), en zwangerschapsbladen die ik dit weekend heb gekregen, lezen. Kortom...... ik ben zo lui als een aap! Kijkt hier nog iemand naar dat nieuwe programma over stellen die zwanger proberen te raken? (was dat niet bij de NCRV?) Ik wilde wel kijken, maar we hadden een afspraak en dan is het zo asociaal om voor die tv te hangen. Was het nog leuk? Donderdag kan ik helaas alweer niet kijken en we hebben geen DVD-recorder. Eigen schuld, dikke bult. Liefs, van een gapende Marla
@Me2, jij hebt idd leuke dagen achter de rug. Knap hoor dat je dat volhoudt met je dikke buik, ik red het nog niet tot 2 uur zonder dikke buik Wat betreft mijn werk, ik ga me er maar idd niet verder druk om maken. Mijn keuze is al gemaakt, als ze moeilijk doen dan ben ik ziek. En "by the way", ik heb de arbo arts zeker weten achter me staan, want zij heeft zelf het hele IVF traject doorlopen. Dus 1-0 voor Hope @Marla, zo had ik het nog niet bekeken, dat mensen zouden denken dat ik pervers was en er rare sexuele fantasien op na hield. IK denk idd ook dat al het lichamelijke meespeelt in hoe ik me voel, maar geestelijk, de zorgen en het piekeren, wegen toch het zwaarst. Wat betreft mijn man, ik was wat voorbarig, want gister middag hebben we het nog gezellig gehad Ik denk dat hij het allemaal gewoon anders voelt. Hij ziet het niet als een gemiste kans. WAt betreft mijn werk. Ik heb gekeken op freya, over de belangen en het ziekteverzuim bij IVF en zo. Ik geloof dat ik dat maar eens onder de neus wrijf van mijn baas . Klinkt leuk die info over mijn baby en ik, marla. En lekker lui zijn mag toch ook wel eens? Moet je nog lang werken vandaag? Oja, PS: dat programma begint a.s donderdag pas voor de 1e keer. En ik ga zeker kijken. Ik hoop dat ik er veel van opsteek. Flyke, ben je al geweest? Houdt ons niet langer in spanning. Liefs Hope
Cry!.. wat lief Me2, de tranen schieten me in de ogen... Dank je wel Oh, wat heb ik jullie nodig zeg! Ik merk echt dat het me zo goed doet om dit te horen! Dank je wel lieve Jette, en je hebt gelijk..ik kies voor wat voor Lize het beste is. pfff..als ik jullie niet had... Dank je Marla. Dat schuldgevoel wordt je inderdaad wat aangepraat, ik vind dat zo moeilijk. Vooral omdat ik sowieso voorstander ben van bv en altijd dacht: dat ga ik 'gewoon doen'. Ik had niet ingecalculeerd dat het ook anders kan lopen. Ik denk nu zelfs dat de slopende weken enorme invloed hebben gehad op de bv, want nu ik iets rustiger ben, kolf ik weer wat meer melk en denk ik: wat zat ik nou moeilijk te doen? Maar ja, als ze weer eens midden in de nacht happend en zwoegend aan de borst ligt, denk ik weer: lang leve het flesje, dat arme kind moet weer zo hard werken aan de tiet (excusez le mot). Dank voor je steun. Enneh...eet lekker die gevulde speculaas, we hebben het hier niet over kilo's kaneel hoor! (echt waar, eet lekker een stukje) morgen neemt de wijkverpleegkundige contact met me op en ik zal dan bespreken wat beter is: geheel afbouwen of nog deels gecombineerd. er komt nu een lief piepgeluidje uit de kinderwagen, ik ga mijn meisje knuffelen. (en Amberman is tot en met vrijdag in het buitenland...snik snik. dus maar hopen dat we de nachten saampjes goed doorkomen!) ik hou jullie op de hoogte liefs Amber
Flyke, heel veel succes vanmiddag/vanavond met je echo. Hopelijk zien jullie een heel mooi boontje met een prachtig knipperlichtje. Ik duim voor je, en ik denk aan je! Dikke kus Neia
goedzo amber, doen wat je gevoel je ingeeft, je kunt koste wat het kost borstvoeding willen geven maar het gaat erom hoe je beebje het doet dat is het allerbelangrijkste! je doet het goed meis! jette
Me2, wij helpen je wel herinneren aan je buikfoto. Sorry Zico, ik temperatuurde nooit en heb dus moeite met het ontcijferen van die grafiekjes, maar ik vertrouw ten zeerste op Me2's oordeel, omdat een een fervent temperatuurster was. Het is wat je zegt, ook al heb je op het juiste moment geklust, dan toch moet je dat beetje geluk hebben. Ik duim in ieder geval voor je. Hoi Hope, jij staat gelukkig met 1-0 voor: ik zal je verder supporteren; die tweede goal voor jou, die komt er, hoor. Wrijf je rechten bij IVF maar eens flink onder de neus van je baas. "En wat doet Hope, ze breekt uit, ze breekt uit, rent naar voren. Staat ze buiten spel? Nee, ze staat niet buiten spel en ze scooooooooort" Zo, dat schot kon je baas niet houden. Echt fijn dat je zo veel begrip krijgt van de Arbo-arts: zij weet natuurlijk als geen ander hoe zwaar het voor je is. Op zichzelf is het wel goed dat je man zich niet te veel bezig houdt met je vruchtbare dagen, maar goed, het is gewoon zo moeilijk om deze te laten schieten terwijl je gewoon weet dat je maar zo'n korte tijd hebt om zwanger te worden. Ik zou hetzelfde reageren als jij, hoor. Gelukkig dat het gisteren toch nog gezellig is geworden. Ik "mag" om 17.00 uur naar huis. Op dit moment wordt er op vlaai getracteerd in mijn groep, maar ik ben nog te lui om er naartoe te lopen en mijn hand omhoog te doen om te feliciteren. (hoezo, lui? O ) Leg jezelf niet te hoge eisen op, lieve Amber. Je zegt dat je altijd een voorstander van BV was en dat wilde je natuurlijk "volbrengen". Maar goed, als je gewoon merkt dat Lize het veel beter doet op FV, dan moet je misschien je mening herzien. En uit je woorden proef ik gewoon dat je ook eigenlijk al heel duidelijk een keuze, zelfs geestelijk, hebt gemaakt. Jij weet als moeder wat het beste voor Lize is. Trek je maar heel hard op aan je eigen gevoel, dat nog eens bevestigd wordt door de woorden van Jette en Me2. Jij wil inderdaad het beste voor Lize en op dit moment kies je wat het beste voor haar is: ze slaapt er heerlijk van. Maar het lijkt me wel heel moeilijk om tussen je gevoel en de ratio heen en weer geslingerd te worden. En Neia, jij hebt deze week toch ook je tweede echo? Enorm spannend, hoor! Flyke, ben je nog niet geweest? Groetjes, Marla
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> Marla, ik lach me rot met jouw humoristische reacties. Je hebt weer een smile op mijn gezicht getoverd. Ik zou toch echt even jou "luie kont" verheven en een lekker stuk vlaai gaan halen. Dat kun je toch niet afslaan, hihi Hope
15-10 Flyke, 1e echo,8 weken 15-10 Me2 jarig! 19-10 Neia, 2e echo, 9 weken 24-10 miriam derde echo met 12 weken en 4 dagen 24-10 Hope Afspraak klinische genetica! 14-11 Me2 begin zwangerschapsverlof 12-12 Me2 uitgerekende bevallingsdatum 25-01 Jette uitgerekende bevallingsdatum 14-02 Marla uitgerekende bevallingsdatum 03-05 miriam uitgerekende bevallingsdatum 21-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum
Nou, Hope, je ging ook zo hard...... en hij ging er dan ook feilloos in: snoeihard en in een rechte lijn. Deze wordt vast genomineerd voor doelpunt van het jaar. Die vlaai, dat is al te laat: ik hoor niemand meer tetteren in de hal: als mijn geest het toelaat, dan loop ik nog even naar de kamer van mijn collega en zal ik er nog een felicitatietje tegenaan gooien. (hmmm.... voor zijn kamer moet ik NOG verder lopen dan het "vlaaihok" Heb ik weer slim bekeken, maar niet heus). Marla
Zie ik in de gauwigheid een lijstje met een belangrijke verjaardag. Heb ik dit nou in het overzicht gemist? Foei, Marla. Me2, je bent jaaaaaaarig en ik ben nog wel te lui om een stukje vlaai te eten op zo'n dag. Ik ren nu weg om toch nog een stukkie te bietsen. Ik hef mijn vorkje alsnog op jou! Heeeeeel erg gefeliciteerd met je verjaardag! {|= Enne.... het is de laatste die je met zijn tweeen viert. Volgend jaar zit er een klein jochie aan tafel te smachten naar een hapje slagroom. Ga je nog wat leuks doen vanavond? (Marla weer in de bocht: die begint weer meteen over eten). Liefs, Marla