tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussion in 'Vlinder clubs' started by flyke, Oct 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Ooooooh Flyke, wat geweeeeldig: zo'n klein frummeltje met perfect knipperlichtje. Wat een opluchting, he! Nu ben je echt zwanger, hoor, maar ik zie nog steeds geen banner. Je kleintje begint er onderhand wel van te balen en vraagt of zijn moeder daar niet snel wat aan kan doen. Straks staat er pas 1 dag voor de bevalling een zwangerschapsbanner en dat vindt hij niet fijn, hoor! Wie weet komt er wel een jongetje bij, zodat onze dames geen triootje hoeven te beginnen.
    Ik durfde ook echt niet te kijken tijdens mijn eerste (tweede, derde, etc.) echo, maar als je dan hoort dat het goed is, dan valt er zo'n last van je schouders. Geniet ervan, meissie! Het hele belangrijke begin is er: hopelijk geeft dat je enorm veel vertrouwen.

Hey lieve Minka, wij zijn juist heel erg geinteresseerd in jouw verhalen over ongi's, eisprongen, je onzekerheid. Het is nog maar zo kort geleden dat ik die gevoelens zelf had en voor mijn gevoel duurde die periode zo lang. Ik kijk er echt op terug als een zwarte periode: alles is donker als ik daar aan terugdenk.
    Ik hoop echt heel erg dat je je toch welkom voelt om je gevoelens te blijven uiten. We zijn er niet alleen voor elkaar in de goede tijden, maar juist ook om elkaar uit die donkere tijden te trekken.
    Toch kan ik je zo goed begrijpen: hoe meer zwangeren er komen, hoe meer het over zwangerschappen gaat en hoe meer je het gemis voelt...... er is gewoon niets liever dat je wil, dan zelf een kindje krijgen en soms lijkt dat verder weg dan ooit. En echt, ik mis jouw posts enorm en begrijp je verdriet zo. Ik hoop zo dat jij en de andere niet zwangere meiden, zoals Hope, Jude, Franka en Zico (ik ben toch niemand vergeten, he?) ons liefst snel mogen volgen. Maar ik hoop ook dat je je tot die tijd ook welkom blijft voelen. Jullie zijn allemaal stuk voor stuk een lief stel webvriendinnetjes geworden en ik kan niemand missen......

En lieve Jude, jij zal Minka's gevoel wel als geen ander herkennen.... Ook voor jou moet het steeds moeilijker worden om hier te posten, toch ben ik heel blij dat jij ons op de hoogte blijft houden. Ik zie onder je naam staan dat je vol vertrouwen de 11e ronde ingaat en hopelijk wordt dit dan echt je geluksronde. En trouwens, er is ook geen enkele reden om geen vertrouwen te hebben: bij jullie ziet alles er prima uit. Dus het is niet de vraag of je zwanger wordt, maar wanneer.....

En Hope, ik hoop ook dat jij bij ons blijft posten: vindt het altijd zo fijn om te horen hoe het met je gaat. Wij zijn soms zo met onze zwangerschap bezig, terwijl juist jij in zo'n ongelooflijk moeilijke situatie zit en het moet wel eens zeer confronterend voor je zijn om juist onze verhalen te lezen. Ik weet nog dat ik echt een paar dagen van slag ben geweest door het bericht dat je een chromosomenafwijking hebt en ik heb zo'n bewondering hoe je daar mee omgaat. Zo sterk.. en ik weet wel dat je wel door MOET gaan, als je zoiets overkomt, je kunt er niet voor weglopen, maar toch, ga er maar eens aanstaan.....
    Ik zou bijna willen smeken om bij ons te blijven, maar snap ook dat ik niet te veel druk moet opleggen. Jullie moeten doen waar je jezelf het beste bij voelt.

Hey Amazonnetje, leuk dat je hier toch even langspiept. Lijkt me voor jou ook vreselijk moeilijk om te moeten accepteren dat er geen tweede komt en al helemaal als je het gevoel had dat dat toch voor je weg had kunnen zijn gelegd, als er eerder in was gegrepen. Ik hoop dat je een manier kunt vinden om hier vrede over te krijgen.

Voor de rest een dikke knuffel.

Liefs,
    Marla

2. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Even vlug: JOEHOE voor Flyke baby! GEniet ervan en leef gewoon met de dag. De eerste 16 weken heb ik dat ook gedaan. Kon niet vooruit kijken, moet je dan ook maar niet doen en van elke dag genieten.....

3. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    :thumup:
    Goed zo Flyke! Van harte meid, ik ben zo blij voor je!
    Kom maar op met je mooie banner!

Meiden, ik zit met tranen achter de PC! Allereerst om Flyke's goede echo en daarnaast jullie lieve ontroerende berichtjes.
    Ik kan niet anders zeggen dat het me even zo goed doet!
    Ik zal beloven bij jullie te blijven en proberen te posten over mijn kwaaltjes. Maar ik hoop nog sneller mee te kunnen praten over echo's zere borsten, misselijkheid (liever niet natuurlijk ;) ) etc!

Jullie zijn lief!
    (boehoe, kan op mijn werk niet naar plaatjes zoeken, maar die houden jullie van me tegoed!)

Kus Minka

4. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Ooooh, lieve Minka, gelukkig blijf je ons toch op de hoogte houden. We kunnen je echt NIET missen, hoor! Sorry, maar ik moet nu zelfs een beetje lachen dat jij je plaatjes nou niet kunt vinden.
    Ik zie je al met een betraand gezicht naarstig op zoek naar plaatjes en gefrustreerd dat je nu niet kunt zoeken. (ik lach je toe, hoor lieve Minka. Heb zelf nu ook wel een traantje in mijn ooghoek staan).

Dikke kus terug!

En Me2, heb je gisteren je verjaardag nog gevierd of had je dat uitgebreid in het weekend gedaan?

Liefs,
    Marla

5. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

Feb 16, 2007
    151
    0
    0
    Toch mooi om te zien wat jullie kracht is: dat je elkaar kunt steunen in alle fasen van het proces, om wat voor reden je ook bijelkaar gebracht bent. De grote gemene deler bindt, 'no strings attached', zonder enig verwijt over een weer....ook als een ander wat verder is dan de een.

Want je kunt elkaar als lotgenoten misschien ongewild de put in praten, ['oh jee, zie je bij die ging het ook al mis....'] maar moeilijker is het om elkaar altijd de positieve kant van de medaille voor te houden, die hoop is zoooo belangrijk!
    Geen valse hoop, maar vertrouwen dat het goed kan komen.
    En achteraf zal het voor de een 'n nog zwaardere weg blijken zijn geweest dan voor de ander, maar 'gelukkig zijn de onwetenden', dus blijf ervoor gaan, al lijkt het soms nog zo hopeloos!

Dat wilde ik even kwijt. :thumup:

6. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey Amazonnetje, je hebt het echt heel mooi verwoord: vooral wat je schrijft over de positieve kan van de medaille en dat hoop zo enorm belangrijk is (maar dan vertrouwen en geen valse hoop).

Ik merkte dat ook toen ik weer net zwanger was; ik vond het zo fijn om te lezen dat bijv. Amber en Me2 mijn onzekerheid of bepaalde kwaaltjes herkenden. Je bent dan zo enorm angstig en hebt echt vertrouwen nodig. Dat heeft mij altijd enorm geholpen. Van een afstandje kun je de situatie vaak wat nuchterder bezien dan wanneer je er zelf midden in zit. En ook toen ik nog niet zwanger was, heb ik veel aan de hoopvolle en opbeurende woorden gehad van de meiden hier.

Ik hoop echt dat jij dat zelfde ook op jouw forum aantreft, maar dat zal wel, toch?

liefs,
    Marla

7. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, Flyke, alles goed op de echo, gefeliciteerd meid! Inderdaad, 100% garantie heb je nooit, maar mijn eerste echo was met 8 wkn 2 d en toen zei de gynaecoloog ook dat de kans dat het dan nog mis gaat, heel klein is, vooral omdat de termijn ook zo mooi klopt - tot nu toe loopt alles crescendo! Gefeliciteerd meis!

En Minka, wat een lief berichtje, natuurlijk zitten wij wel te wachten op jouw verhalen over eisprong, twijfels, noem maar op! Het is zo herkenbaar dat iedereen heel erg met de nog-niet-maar-dat-komt-gauw-zwangeren meeleeft. Ook al zijn we nu zwanger, dat vergeet je nooit. Tsja wie weet kennen we elkaar wel, onze bedrijven hebben vast wel eens met elkaar te maken gehad, ik verkoop vetzuren en glycerine (en in het verleden ook niet-ionische surfactants) voor o.a. was- en vaatmiddelen... (hihi sorry andere dames, even wat vaktermen, kijken wat voor vlees ik in de kuip heb :D :D :D) Een van mijn grootste klanten is een van de grootste producenten daarvan in Europa. Werk je bij een "bekende" of bij een private label manufacturer? Misschien krijg je binnenkort op je werkmail wel een out of office van mij :D :D . He wat een geouwehoer, ik ga je gewoon even pb-en!

Me2, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Sorry meid, had het gemist. Hopelijk heb je een leuke dag gehad. Nog feestplannen voor het weekend? Geniet van deze periode dat je je nog helemaal top voelt!

Hier alles prima, lekker aan het genieten van mijn officiële eerste verlofdag, moet mezelf elk half uur vertellen "Je hoeft niks - je hoeft niks - je hoeft niks!", nog even aan het afkicken van het werk. Voel me verder prima, ukkie vanochtend nog gehoord en alles is goed, de vk schat 'm nu op een goede 3 kg dus het zal weer een stevig ventje worden. Heerlijk! Nu begin ik echt heel benieuwd naar 'm te worden.

Lieve andere dames, op jullie kom ik gauw terug, tot later!

Veel liefs Neeke

8. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

Feb 16, 2007
    151
    0
    0
    precies de spijker op z'n kop...Marla!

op 'dat andere' forum [waar overigens Robing nu ook goed haar weg weet!] gaat het niet anders: de oprichtster verwoordde het ook zo, dat toen zij net was getroffen, ze op het Viva forum alleen maar nare verhalen las, maar successtories, ho maar..... dus dan maar zelf een Amazone forum oprichten!
    Mensen hebben behoefte om te zien dat het ook goed kan gaan, realistisch, dat wel. Onszelf de grond in boren daar zijn we al goed genoeg in, laten we op elkaar steunen, daar worden we allemaal sterker van, echt!

9. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Hallo lieve meiden,

Ik zou heel graag iedere dag zo'n lange post hier neer zetten (zoals jullie van mij gewend zijn), maar ik voel me zo beroerd dat ik blij moet zijn als ik al 1 keer per dag uit mijn bed kan komen.
    Ik hoop echt dat ik me snel beter zal gaan voelen, zodat ik jullie kan steunen en weer een normaal leven kan gaan leiden.

Flyke, wat een geweldig nieuws meid! :D
    Alles goed met jullie boontje, en de termijn klopt ook nog!
    Het is je zo gegund, hopelijk kun je nu wat meer genieten. Fijn dat ook jij snel weer terug mag komen.

Amber, geniet van je mooie meid.
    Ik ben zooooooo blij voor je dat ze het nu zo goed doet. Gewoon door gaan zo! (luister naar je zus ;) )

Amazonnetje, zo mooi gesproken!
    Ik kan me voorstellen dat het voor jou soms ook heel moeilijk moet zijn om onze verhalen te lezen. Jij wilt ook zo graag.
    Gelukkig vind je ook steun bij dat andere forum.

Lieve lieve Minka, ik begrijp helemaal hoe je je voelt.
    Toen ik nog niet zwanger was en die andere meiden al wel, had ik het gevoel alsof je over hele andere dingen schrijft.
    Maar gelukkig weten we allemaal wat je nu doormaakt, en we begrijpen je volkomen.
    Jij bent een schat van een vriendin, dus ik zou jou heel graag willen helpen/steunen met je verdriet, hoop, en voorgevoelens. Dus blijf alsjeblieft hier alles schrijven.
    Ik kan je niet missen hoor!

Me2, hoe was je verjaardag? Zit je al weer in zwitserland?

Hope, joepie nog maar 8 dagen. Dat gaat echt snel meid!
    Heb je al enig idee wat ze dan gaan doen/bespreken?
    Heb je nog uitgezocht hoe dat zit met die "vrije" uren?

Zico, je kaartje ziet er echt goed uit, als ff je eisprong goed heeft berekend. Ik duim voor je!

Jude, hoe is het met jou?
    Weet je al wanneer je proef rij-examen is? Dan kan ik even extra duimen, zal je vast niet nodig hebben hoor. ;)

Marla, wat fijn dat je straks misschien om de 3 weken mag komen bij de vk.
    Spannend morgen die cursus/lezing bij de vk. Gaat Marla-man dan ook mee?

Neeke, probeer te genieten van je dagen "niks doen", want straks zal je vast weer flink rondrennen, terwijl je geen slaap krijgt. ;)
    Wanneer is je uitgerekende datum?

Jette, hoe is het nu met jette-man op zijn werk? Heeft hij zich al ziek gemeldt?
    Ik hoop dat jullie snel wat meer geluk krijgen, want dat verdienen jullie echt.

Franka hoe is het met jou?

Bij mij slaat de onderzekerheid toe.
    Ik lig natuurlijk nu de hele dag in bed te piekeren, verschrikkelijk gewoon.
    En ik kan nu al gaan zitten janken als ik eraan denk dat ons boontje niet meer leeft vrijdag op de echo.
    Helaas heb ik nog overal last van, maar het helpt me niet. De eerste keer had ik ook allemaal symptonen. Hopelijk is het snel vrijdag!

X Neia

10. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Zoals eerder beloofd:
    Hier een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Ik ben nog steeds ontroerd door jullie reacties!
    Stuk voor stuk! nogmaals, het doet me zo goed!

Amazonnetje, deze is ook speciaal voor jou. Je weet waar je ons kunt vinden ;)

Neia, niet piekeren en ook niet huilen hoor! Jullie boontje komt heel mooi op de foto vrijdag.

Kus Minka

11. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    hey lieve meiden, bedankt voor jullie reacties!

amber: ik sluit me aan bij de anderen, je mag je zeker niet schuldig voelen ofzo, je doet net wat het beste is voor Lize, een beter mama bestaat er niet volgens mij!

amazonnetje, kan me inbeelden dat je echt een tijd nodig hebt om te kunnen berusten en aanvaarden net wat je niet wil, sterkte en leuk nog es van je te horen!

hope, nog 8 dagen en je mag naar het ziekenhuis, raar toch he hoe iedereen afzonderlijk zit af te tellen naar een belangrijk moment, ik duim voor je!

jette, bedankt, hoe is het nu trouwens met je paarden, reageren ze nog zo van, hey waarom rij je niet meer met mij, of zijn ze er al in berust ;)

marla, ik heb geluisterd naar je hihi, en zie hieronder mijn bannner staat terug! en ik heb echt aan je gedacht, ik weet nog toen jij hier schreef bij eerste echo, en je vraag aan gyn: en de termijn is die goed? hoe voel jij nu eigenlijk, gisteren nogal wat lui las ik tussen door om taart te halen ;)

me2, thanks en inderdaad dag per dag en we komen er wel!

minka, ben blij dat je bij ons blijft en post over alles en nog wat, wat je op je lever of hart ligt of je je zorgen om maakt en natuurlijk liefst zo snel mogelijk over zwanger zijn!

neeke, leuk te lezen dat jij met die echo toen, en nu het levende en ronde bewijs bent hihi dat alles goed kan blijven gaan! kan me best inbeelden dat je even moet afkicken van het werk hoop dat je snel wat kan genieten van deze laatste weekjes dicht samen bij elkaar ;)

ai neia, dus nog altijd megeberoerd en intussen geeft die tijd thuis je extra piekertijd :( ik duim met je mee voor opnieuw een goede echo vrijdag maar eerlijk gezegd heb ik er echt een goed gevoel bij! knuffel

minka, bedankt voor de mooie en innige knuffel, idem dito voor jou!

jude, je vertelde inderdaad niet hoe het nu met jou is, hopelijk brengt deze elfde ronde zoals bij mij geluk!

zico, dus je zit op het wachtbankje, je klusfrequentie ziet er zeker goed uit, trouwens ik las op andere forum dat jij ook ban belgenlandje bent ;)

miriam, ik heb al even geen post meer gezien van je, gaat het een beetje meid?

en update van mezelf,
    ja kan het nog niet echt vatten,
    de laatste dagen heb ik savonds wel een krop in mijn keel en heeeeel licht misselijk gevoel maar verder dan dat gaat het niet, geen pijnlijke borsten echt wel raar, ook niet meer vermoeid of anders maar gelukkig toonde die echo gisteren het tegendeel, dus ik moet mij daar aan vasthouden en gelukkig heb ik gyn kunnen overhalen om binnen twee weken terug te mogen ;)

weet je wat ik raar vond,
    gyn vroeg mij
    kan het zijn dat je moeilijk naar het toilet kan?tijdens echo
    ik ja, kan je dat zien?
    ze zag dat, waaraan of hoe heb ik niet gevraagd
    maar ik kan zowiezo moeilijk naar het grote toilet en nu nog minder hoewel ik fruit enz eet, ze raadde mij aan om elke morgen een kiwi te eten dat zou helpen + het vezelrijkste brood eten dat er bestaat

ivm vitaminen zei ze dat ik foliumzuur mag doornemen tot het op is (net nieuw doosje) en dan na 12 weken zwangerschapsvitaminen, omni..... pronatal of zoiets

zo,
    ga ik maar eens eten maken
    liefs
    flyke

12. franka

franka Bekend lid

Nov 12, 2006
    751
    0
    0
    Flyke: wat een mooie banner! Hartelijk gefeliciteerd met de echo, eindelijk kan het genieten gaan beginnen.

Me2: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Minka: ik herken je gevoel. Hopelijk delen we snel een ander gevoel ;)

Neia: wat jammer dat je je nog steeds zo beroerd voelt. Gelukkig is het bijna vrijdag en zie je jullie boontje.

Miriam: ik hoop dat het beter met je gaat. Ik ga ervan uit dat geen nieuws, goed nieuws is en je geen bloed meer aan het hoesten bent. Ik duim voor je dat het snel helemaal goed gaat komen.

Morgen gaat collega met zwangerschapsverlof. Ik hoop dat er geen grote toestanden zijn georganiseerd en ik me groot kan houden. Ik ben stiekem opgelucht, dat ze gaat. Ik vind het toch steeds weer confronterend (zij twee, ik geen) of is dat heel slecht van me gedacht?

We zijn weer druk aan het speuren naar een ei, zoeken jullie mee?
    Op het forum 'zwanger worden' las ik iets over 'Smeppen' nog nooit van gehoord, maar het proberen waard, denken we ;)
    (smep is om de dag vanaf dag 10 tot smiley, bij smiley drie dagen achter elkaar, één dag rust en dan nog een laatste poging) Hopelijk hebben we er wat aan.

Allemaal een fijne avond!

Liefs Franka

13. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    hey franka, bedankt

ivm je zwangere collega, is zeker geen slecht gedacht van je, ik had dit ook toen mijn collega met paar dagen verschil uitgerekend met mij op zw.verlof ging, was 'blij' haar niet meer te moeten zien die confronatie zij zwanger, ik niet zoals je beschrijft niet meer te moeten aangaan, ik hoop met je mee dat er morgen niet teveel toestanden georganiseerd worden want dat kan je missen als kiespijn!

ik heb ook nog gelezen over smeppen, je kan het altijd proberen
    ik heb de dagen rond mijn verwachtte eisprong geklust om de dag en op vermoedelijke eisprong en dag erna elke dag dacht ik, in mijn geluksronde

ik heb de laatste rondes ook altijd gezorgd dat ik klaarkwam na hubbie om zo het zaad extra op te zuigen door optrekkende baarmoeder en dan met mijn benen zo minstens 10 minuten de lucht in en kussen onder mijn bips

liefs
    flyke

14. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    jajaja ben rasechte belg( maar grootmoeder was een nederlandse) dus,....we wonen niet ver van nederlandse grens

15. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    flyke wat een mooie banner, en een mooie avator, goed gedaan meis, ben blij voor je dat de echo zo goed is uitgepakt!

Neia ik hoop dat jij je snel weer wat beter voelt, tja mijn paardjes zien me natuurlijk nog elke dag, maar het valt me zwaar om het sportpaard om de dag te trainen aan de lange lijn, het komt er op neer dat het 3x per week is, nou ja is niet anders hoor!
    Prioriteiten liggen nu gewoon anders!

Jetteman heeft zich ziekgemeld maandag, we zijn het hele weekend gestalkt door smsjes van zijn opdrachtgever, vandaag gaan we op zoek naar een advocaat om volgende week een afspraak mee te maken!

Het gaat goed met jetteman vindt ik, hij is vrolijk en kan alles momenteel goed relativeren, gelukkig maar!

liefs
    jette

16. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    jette gelukkig gaat het beter en zelfs goed met jetteman!

zico, dan denk ik dat wij hier de enige belgjes zijn op dit onderdeeltje-forum ;)

meiden, weet je dat dit forum weldra 1 jaar bestaat?
    ik opende deze topic na mijn eerste echo die toen zoals ik had voorgevoeld niet goed bleek te zijn....

liefs
    goeie avond
    op het werk zijn ze het verdiep onder ons aan het drilboren, ik kon zelfs mijn collega niet verstaan toen ze iets zei,en het is nog voor minimum 3dagen :( mijn hoofd barst bijna, denk dat ik er maar eens vroeg inkruip vanavond

17. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    ook al zijn we maar met een paar, we laten ns niet kennen he.
    We laten ons hier goed horen

18. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    19-10 Neia, 2e echo, 9 weken
    24-10 miriam derde echo met 12 weken en 4 dagen
    24-10 Hope Afspraak klinische genetica!
    2-11 Flyke 2e echo, 10w4dagen
    14-11 Me2 begin zwangerschapsverlof
    23-11 Flyke 3e echo, 13w4dagen
    12-12 Me2 uitgerekende bevallingsdatum
    25-01 Jette uitgerekende bevallingsdatum
    14-02 Marla uitgerekende bevallingsdatum
    03-05 miriam uitgerekende bevallingsdatum
    21-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum

even update gedaan voor volgende echos, met uitgerekende datum wacht ik nog even af

neia, nog even volhouden en je volgende goede echo komt eraan!

liefs
    flyke

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

19-10 Neia, 2e echo, 9 weken
    24-10 miriam derde echo met 12 weken en 4 dagen
    24-10 Hope Afspraak klinische genetica!
    31-10 Lize eerste inenting
    2-11 Flyke 2e echo, 10w4dagen
    14-11 Me2 begin zwangerschapsverlof
    23-11 Flyke 3e echo, 13w4dagen
    12-12 Me2 uitgerekende bevallingsdatum
    25-01 Jette uitgerekende bevallingsdatum
    14-02 Marla uitgerekende bevallingsdatum
    03-05 miriam uitgerekende bevallingsdatum
    21-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum

Goedemorgen dames, ik heb ook even geupdate, helaas komt de Afgrijselijke Inenting dichterbij... (kan ik eigenlijk niet aanzien, maar ik zal er zijn en mijn lieve meisje vasthouden en troosten)

Neia, morgen je 2de echo...spannend meid!

fijne dag allemaal!
    Amber

20. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    amber, hoe gaat het nu met lize, gaat het al wat beter?

hoe voel jij je nu?

liefs
    jette

Share This Page