me2 beetje erg laat maar beter laat dan helemaalniet meid van harte gefeliciteerd met je verjaardag nog. hoop dat je een geweldig mooie dag hebt gehad. flyke meid wat ben ik blij maar ik wist het wel, mooie banner heb je. hier gaat het niet zo goed met mij zelf, ben nog steed enorm misselijk spuug geen bloed meer. slaap ontzettend slecht en niet door. heb last van nachtmerrie's in de zin van toen het de eerste keer mis ging dat beleef ik nu telkens weer. die tijd is nu ook aangebroken zegmaar de ellende begon toen ik 11 weken was en dat ben ik nu ook dus. er kan een verband zijn. weet het niet. maak me heel erg naar voor volgende week woensdag dus. lig veel in mijn bed of op de bank. sorry dat ik niet eerder even online ben geweest maar had er geen kracht voor. dikke knuf miriam
Lieve Miriam, kop op meid, komt allemaal wel goed. Probeer rustig te blijven en je niet te druk te maken (weet dat het makkelijk gezegd is!). Volgende week zul je zien dat alles goed is. Heel veel sterkte de komende dagen Neia, jij ook, ik denk aan je morgen en hoop snel een berichtje van je te kunnen lezen. Kloppende hartjes in overvloed deze week! Hoop dat jullie je snel wat beter gaan voelen. Morgen kom ik wat uitgebreider terug, heb het erg druk (gehad) en typ dit in een race tegen de klok! Ga zo naar huis en dan Nemo ophalen! Ik verheug me er enorm op. Morgen en volgende week dus de "verbouwing". Spannend allemaal, maar ook erg druk. Met misschien een klein lichtpuntje: vanaf morgen gaat de verwarming eraf en volgende week de woonkamer op z'n kop. We zullen dus knusjes op de slaapkamer gaan "wonen" Lekker vroeg onder de wol enne....... rond dinsdag een ei op komst hihihi ! Wil jullie hiermee nog tracteren op wat lekkers i.v.m. de komst van mijn kleintje vandaag (meiden die misselijk zijn, sla dit maar over!) Dikke kus van een Minka die weer wat lekkerder in haar vel zit
Hoi Jette, lief dat je er naar vraagt. (ook van de anderen, jullie hebben er vaker naar gevraagd maar ik realiseer me dat ik niet altijd heb geantwoord) Lize doet het een stuk beter sinds ik haar fv geef en sinds ik haar inbaker. Ze slaapt echt stukken beter en het wakkere gedrag en het continue huilen komen nog zelden voor. Als ze huilt is er altijd een aanwijsbare reden. Op dit moment heeft ze nog wel rond elke voeding last van krampjes en dat maakt het flesje/borst geven soms heel moeilijk, omdat ze dan veel ligt te kronkelen, steunen en kreunen en omdat ze dan ook veel huilt. Gelukkig is het niet meer zo erg als een tijdje geleden, dan kon ik rekenen op een uur kramp-pijn na elke voeding (zo zielig), nu gaat het al beter als ze wat doordrinkt en daarna rechtop tegen mij aan een boertje kan doen. (zo heerlijk om je kind een boertje te horen geven! Zonder boertje durf ik haar niet in bed te leggen want dan is spugen gegarandeerd) En met mij gaat het ook stukken beter. Voel me niet meer de zombie van een paar weken geleden. Ik ben nog wel erg moe en vanaf het avondeten slaap ik met haar mee. Als Lize slaapt kruip ik snel in bed en pik dan een paar uurtjes mee. De voeding rond 2200 uur of later voelt dan echt als midden in de nacht. En de midden-in-de-nacht-voeding voelt dan echt zwaar. Maar dan slaapt ze meestal wel het snelst weer in. Als ik niet op die tijd ga mee-slapen, dan word ik heel sjagerijnig en huilerig. Daaraan zie ik dat ik nog niet hersteld ben. Maar ja, dat is ook niet zo raar, ik slaap al 6,5 week niet door. (raar idee eigenlijk) Als Amberman terug is, mag hij een keer de nachtvoeding op zich nemen en dan probeer ik niet onmiddellijk naast het ledikantje te staan, maar gewoon door te slapen. (oei, oordoppen in, want deze mama staat op scherp en hoort alles...) Ik ben blij om te zien dat ze er goed aan toe is en dat ze vrolijk en blij is. Ze slaapt veel en zo hoort het bij jonge baby's. Met haar knuffelen is heerlijk, ik ben zo ongelooflijk gek op haar. Ik kan me niet meer voorstellen dat ze er ooit niet was... Als ik heel eventjes naar een winkel fiets zonder haar, dan sta ik in de winkel en denk ik: ik mis haar.. en dan fiets ik weer zo snel mogelijk terug! Ben je je al aan het voorbereiden op het mama-zijn, Jette? Mooi idee he, straks een kindje in huis. Ik wist dat het mooi zou zijn, maar de daadwerkelijke beleving is niet te beschrijven... Ik gun het iedereen en blijf dan ook voor iedereen hier hard duimen. liefs Amber
Haha Minka, jij bent weer lekker bezig! Hadden het geen roze of blauwe muisjes kunnen zijn dan! Veel plezier met het knusse samenzijn! Miriam, sterkte, je hebt het zwaar meid... bah
Hee lieve dames, Vandaag gekweld door knallende koppijn (zou ik het de laatste weken te druk hebben gehad? Kindje heeft er in elk geval niet onder geleden, weegt nu al zo'n 3 kg volgens de vk... Of had ik dat al eens gezegd?), dus ik houd het even kort, morgen meer, maar in elk geval: Miriam, kop op meid! Dit is een reuze spannende tijd, en alles van je vorige mk's komt weer boven. Dat kost veel energie om te verwerken en een deel van het verwerken gebeurt in je dromen. Geef eraan toe, en je zult zien dat je volgende week een prachtbeebje ziet! Neia, voor jou veel succes en vooral veel plezier voor morgen - ook bij jou zit het goed hoor! Hoe laat mag je ook alweer? Oh ja je had een paar dagen geleden naar de uitgerekende datum gevraagd: da's 11/11. Komt hard dichterbij! Veel liefs voor alle andere dames en tot gauw, ga nu lekker bankhangen. Neeke
spug ook al weer bloed te vroeg gejuigt net bij de huisartsenpost geweest en ik moet nu echt gaan oppassen voor ze me willen gaan opnemen.morgen met mijn eigen huisarts bellen afwachten. neia succes morgen meid
Miriam ,sterkte, ik hoop dat je niet opgenmen hoeft te worden. Neia heel veel succes vandaag. Liefs Hope
amber, het moederschapsgeluk spat van het beeldscherm af als ik het zo van je lees, ondanks de moeilijke start, ben hardstikke blij voor je dat het nu in ieder geval wat de goede kant op gaat! Je klachten zijn nu eigenlijk vermoeidheid begrijp ik, hoe is het lichamelijk met je? Tja ik begin me er toch steeds meer op voor te bereiden, me te proberen in te denken hoe het zal zijn, en me natuurlijk dan ook zorgen te maken over allerlei dingen! Maar ja volgens mij kun je het je niet voorstellen zo lang het er nog niet is, en als het er is kun je je niet meer voorstellen hoe het was zonder het wurmpie! Ga zo door meis, je doet het volgens mij hardstikke goed! liefs jette
Dank je Jette! Hoe het lichamelijk nu met me is? Ik ben goed hersteld van de bevalling. Van de hechtingen heb ik sinds kort geen last meer, hoewel het 'beneden' nog altijd een klein beetje beurs aanvoelt, vooral als ik bepaalde spieren aanspan. Best gek, want er zijn al ruim 6 weken voorbij. Het voelt eigenlijk als een 'beurs gevoel' dat steeds minder wordt. Heb niet echt meer lichamelijke klachten als ik er zo over nadenk. Ik heb wel steeds vaker hoofdpijn, maar dat komt door het slaapgebrek. Verder ben ik in de eerste week ontzettend veel afgevallen, en nu zit ik bijna op mijn oude gewicht. Het enige wat echt nog over is, is een soort blubbelbuikje. Ik vrees dat ik toch echt zal moeten gaan sporten! Bah, buikspieroefeningen vind ik een kwelling! Ik begrijp heel goed dat je je mentaal aan het voorbereiden bent! Als je vragen hebt, stel ze gerust! Ik heb een beetje spijt dat ik me er 'te weinig' op had voorbereid. Zoals ik al eerder schreef: ik was tot in de puntjes voorbereid op de zwangerschap/bevalling, maar het 'daarna' had ik onderschat. Neia, we denken aan jou en je 9-weken-mini! Miriam, ik vind het niet okee klinken als ik eerlijk ben. Moet je niet heel hard aan de bel trekken? Niet om je bang te maken, maar dit is natuurlijk ook niks. Sterkte ermee! Neeke, hoe is 't met je hoofdpijn? Vanavond komt Amberman terug. Godzijdank.... [-o< Ik wacht nu op de monteur want de wasmachine heeft het begeven! Kleine Ramp als je met babykleertjes en een paar dozijn hydrofiele luiers zit... dag meiden Amber
Lieve Neia, heeeeeel erg veel succes en plezier met je echo vandaag! Je zult wel verschrikkelijk zenuwachtig zijn, maar ik heb er alle vertrouwen in, hoor! Heb je wel een beetje kunnen slapen vannacht? Is vast een rethorische vraag, als ik aan mijn slapeloze nachten van vlak voor mijn eerste echo's terugdenk. Ik hoop snel goed nieuws van je te horen. Ik heb verder nog niets gelezen en dat ga ik nu maar snel even doen. Andere dames, tot gauw! Liefs, Marla
Marla, goeie retorische vraag. Ik heb geen oog dicht gedaan vannacht. Ik ben zoooooooooo ontzettend zenuwachtig. En heel erg bang om geen levend boontje meer te zien. In mijn hoofd is het al voorbij, en bereid ik me voor op de curretage. Erg he?! Positief blijven kan ik echt even niet, hopelijk is dat straks allemaal over. Hoe is het nu op je werk? Heb je het al wat rustiger? Amber, wat geweldig om te lezen dat alles zo goed met je gaat. Je geluk spat van het beeldscherm af, en het moederschap gaat je goed af. Maar wat een drama als de wasmachine het dan opeens niet doet. Fijn dat Amber-man vanavond weer thuis komt. Heerlijk weer met z'n 3 tjes. Miriam, het klinkt echt niet goed meid. Hopelijk doet je ha vandaag iets, want je kunt echt niet doorgaan zo. Heb je nog andere uitdrogingsverschijnselen? Houd je wel water binnen? Sterkte vandaag! Zico, fijn dat je temp omhoog is gegaan, nu nog zo houden! Jette, bij jou schiet het ook al hard op zeg. Ik kan me voorstellen dat de echte voorbereidingen nu begonnen zijn. Gelukkig hebben we elkaar hier om te helpen. Wij zijn zo blij met onze ervaren Amber-mama. Bedankt lieve Hope, voor jou schiet het ook al op! Flyke, ik wou dat ik net zoveel vertrouwen als jouw had in mijn zwangerschap. Hopelijk komt dat gevoel vanmiddag! Neeke, wat een prachtige uitgerekende datum. De zoveelste op een rij: amber 9-9 en Me2 12-12. Echt leuk. Hopelijk is je hoofdpijn nu helemaal weg. Ik heb om 12 uur de afspraak. Spannend dus. Ik ben benieuwd of ik vandaag ook bloed moet laten prikken en urine enzo, want dat is de vorige keer nog niet gedaan. Minka, GEFELICITEERD met Nemo. Heerlijk dat hij nu lekker bij jou is. Hopelijk zijn jullie nu lekker samen aan het genieten! Hebben jullie gister het programma babyboom gezien? Jeetje wat een aflevering. Zoveel hoop en zoveel verdriet. Toen iedereen tegelijk die test moest doen, moest ik echt flink wat traantjes laten. Ik voelde het verdriet helemaal mee dat het weer niet is gelukt. Pff heftig. Nou meiden, hopelijk kom ik straks met goed nieuws! Jullie horen het wel. X Neia
neia heel veel succes straks, en denk er om met goed nieuws komen hoor! je aanbod staat amber, ik zal vaak wel wat vragen denk ik, ik probeer veel info van internet te halen over een dagritme, voedingen, welke luiers, etc. maar ik denk dat het beter is om de informatie van iemand te krijgen die er dagelijks mee bezig is! liefs jette
Oh Neia, alle woorden die jij zojuist hebt opgeschreven, zou ik er neergezet kunnen hebben op de ochtend voor mijn tweede echo. Ik was ook zo bang en dacht ook al aan een curettage. Je schreef een keer dat je er dan zo bang voor was om voor niets misselijk te zijn geweest. Dat herken ik ook zo: ik wilde ook best flink misselijk zijn, maar om dan weer met lege handen te moeten staan, dat trok ik gewoon niet. Nee, ze kunnen op zo'n moment zeggen wat je wil, maar het enige dat jou momenteel je vertrouwen teruggeeft, is een goede echo. Ik duim me echt helemaal blauw voor je! Hoe laat ben je aan de beurt? Oh ja, de lezing is heel leuk geweest. Zie nu wel tegen de bevalling op, in tegenstelling tot voor de lezing, toen ik er nog veel vertrouwen in had. Ik heb helaas Babyboom gemist, omdat we visite hadden. Ik baalde er best wel van. Maar hoe kun je nou iedereen tegelijk laten testen? Iedereen is toch op een andere dag overtijd? Hoe hadden ze dat dan opgelost? Me2, ik las bij zwangerschap dat je opeens last had van een hoge onderdruk en je je zorgen maakt. Hoe is het nu met je? Wat zijn de vervolgstappen? Zijn je urine en bloed al gecheckt? Neeke, fijn dat alles zo goed gaat met je Ukkie. Is je hoofdpijn al weggetrokken? Dat is zeker een cold turkey: afkickverschijnselen van je werk, haha. Goh Amazonnetje, ik schrok ervan om te lezen dat Robing op jullie forum meeschrijft: dat wist ik helemaal niet.... Ja, je hebt elkaar's steun en hoopgevende woorden echt nodig om zo'n donkere periode in je leven door te komen. Minka, gaaaaf dat je nu een poezelig huisgenootje hebt. Is Nemo de nacht goed doorgekomen? Ik weet zeker dat jij een hele lieve poezenmoeder bent.... al helemaal als je letterlijk voor beschuit met muisjes zorgt. Wel een goede timing om rondom je eisprong alleen je slaapkamer ter beschikking te hebben. Die wordt dan vast optimaal gebruikt. En zeer gelukkige Amber, echt leuk om jouw enthousiaste verhalen te lezen. Ik ben zo blij dat Lize zo goed reageert op FV en inbakering. Dat laatste doet haar natuurlijk aan je veilige baarmoeder denken. Gelukkig kan je toch iets meer slapen, ook al is het tussendoor. Jaaaa, als Amberman weer thuis is (en toch aan een Jetlag lijdt) dan kan hij mooi een flesje geven in het holst van de nacht. Dat is dan weer het voordeel van FV, toch? Ruik je trouwens vaak aan Lize? Ik vind het altijd zooo lekker om de geur van een pasgeboren baby op te snuiven. Hmmmm.... Ik vind het heel mooi om te lezen hoe je je nu al niet meer kunt voorstellen dat Lize er nooit is geweest. Had je een gevoel van "herkenning" toen je haar voor het eerst zag? En Flyke, jaaa, je banner is terug en wat voor een: hij is lieeeeef! Goed geregeld dat je over 2 weken al weer terug mag komen. Ik kon het altijd net 2 weken uitzingen tussen 2 echo's en het is ook lang genoeg om de groei goed te kunnen meten. Lief dat je vraagt hoe ik me voel: nou, sinds de 20-weken echo voel ik me echt alsof ik de hele wereld aankan. Ik loop echt rond met een smile van oor tot oor. Mijn vriend zegt altijd dat de modellen die gebruikt worden in zwangerschapsboeken en -bladen zo stralen. (anders dan gewone modellen).... ik vind dat altijd een grappige constatering. Lieve Jude, hoe gaat het met jou? Hope, volgende week woensdag zet je gelukkig de volgende stap.... Hoe sta je daar tegenover? Kun je niet wachten, of zie je er juist tegenop? Ik kan me wel voorstellen dat je graag verder wil gaan en geen vertraging wil oplopen. Jeetje, Miriam, ik vind het ook niet goed klinken: is het nu al niet bijna 2 weken dat je wat bloed overgeeft? Wat zegt de HA over een mogelijke oorzaak? Ik kan me zo voorstellen dat je schrikt als je dacht dat je bloeding over was en je weer bloed ziet. Pffff.... wat ontzettend rot, meid. Toch hoop ik echt dat je niet hoeft te worden opgenomen. En lieve Jette, is Jetteman nog steeds zo vrolijk? Het moet hem vast hebben opgelucht om de knoop door te hakken en zich ziek te melden. Vanaf nu is het aan zijn advocaat...... En Franka, viel het woensdag mee: het afscheid van je zwangere collega? Het is echt heel logisch dat je stiekem opgelucht was dat ze wegging. Dan hoef je niet meer met haar dikke buik geconfronteerd te worden, zeker omdat jullie niet ver uit elkaar lagen. Ik herinner me Flyke's verhalen nog heel goed. Smeppen klinkt wel intensief, zeg.... Ik denk dat het vooral heel belangrijk is om er de lol in te houden. Ik ben juist zwanger geworden in de ronde dat ik met plezier geklust had. (maar toen heb ik ook rondom de eisprong dagelijks geklust, die wie weet heb ik wel onbewust gesmept.) Hey Zico, inderdaad ben jij de tweede belgische in dit topic. Grappig, hoor. Maar goed, de belgische kempen zijn vlakbij waar ik woon (omgeving Eindhoven). Wel spannend dat je temperatuur weer de lucht inschiet. Ben ik nog iemand vergeten? Zo ja, dan sorry. Ik heb gisteren gehoord dat we in ieder geval vanaf half mei kinderopvang hebben op de creche op mijn werk. Pfff.... wel heel fijn. Als ik het in mijn eigen woonplaats zou kunnen krijgen, dan zou dat nog mooier zijn, maar daar zijn de wachttijden echt schokkend, zo had ik begrepen. In ieder geval hoeft er dus niet een klein bureautje in mijn kantoor te worden geplaatst na mijn zwangerschapsverlof en is er dus geen sprake van kinderarbeid. Liefs, Marla
nou heb vanmorgen met mijn werk gebeld en uitleg geven wat er nu weer aan de hand was. maandag ga ik naar mijn eigen ha toe vandaag kon ik er niet meer tussen mocht ik nog weer gaan overgeven met bloed dan moet ik wel direct bellen. gister dus naar de huisartsenpost geweest daarna ben iknaar bed gegaan. ik krijg echt allemaal nare dromen dat mijn kindje niet meer leef enzovoort. ik geloof dat ik mezelf gek aan het maken ben. neia succes nogmaals vandaag en geniet van je beebje liefs miriam
Miriam, kun je anders niet eens met de gynaecoloog bellen om te vertellen dat je telkens bloed overgeeft? Ik heb wel het gevoel dat je HA wat laks reageert, of valt dat wel mee? Wat ongelooflijk vervelend dat je telkens over MK-en droomt. Op het andere topic schreef ik dat ik dat ook heb gedroomd en ik kan me herinneren dat Neeke dat ook heeft gehad en er ook van slag door raakte. Volgens mij herkent Me2 het ook. Tijdens je slaap verwerk je waar je zo bang voor bent en dat is voor jou een nieuwe miskraam. En het is ook zo'n rotperiode: ik weet echt heel goed hoe verschrikkelijk bang ik ben geweest die eerste weken. Ik wist zeker dat het niet meer goed was en toch was het goed. Amber en Me2 hadden hetzelfde. Het vervelende is wel dat je zo onrustig en angstig wordt van dit soort dromen. Kennelijk moet je je zo ellendig voelen als je opnieuw zwanger bent na een MK. Lieverd, doe maar heel rustig aan. Je moet nog wachten tot woensdag en dan weet je meer. Natuurlijk zijn dat hele lange dagen, maar het is sneller woensdag dan je denkt en dan zul je zien dat je kleine schatje flink op en neer stuitert. Een dikke knuffel, Marla
Lieve Miriam, ik droomde ook als maar over bloed, miskramen en dode kindjes...echt vreselijk, Zoals Marla zegt is het een vorm van verwerking! Het gaat over....nu droom ik ook nog naar, maar over andere dingen! Lieve dames, ik vind het zo vervelend dat ik als maar niet uitgebreid kan reageren terwijl ik wel dagelijks meelees en vooral meeLEEF! Voor minka: ajb blijf meeschrijven. Ookal is de weegschaal op dit topic nu wat naar het wel zwanger zijn gekanteld neemt dat nietw eg dat we hier allemaal om een doel zijn gaan schrijven en dat is de wanhoop, vrees, angst van een mk, het zwanger worden daarna en het zwanger zijn daarna........we steunen elkaar dus door dik en dun! Ik las ook iemand op dit topic die wilde gaan SMEPPEN om zwanger te worden. Dat leek mij ook een goeie. De resultaten zijn verbuffend! Ik zit nu 3 weken en 2 dagen voor mijn zwverlof en ik wil nog zoveel afhandelen.....en dan reis ik ook nog steeds tussen Nederland en Zwitserland. In de eerste anderhalve week van november ben ik weer in Nederland om al mijn zaken over te dragen aan een kantoorgenoot. vandaar dat ik nauwelijks kan antwoorden hier, maar ik denk zo veel aan jullie! Heb van de week een groei echo gehad. Het mannetje lag perfect op schema en ligt al lekker met zijn bolletje richting uitgang! Als het goed is draait hij nu niet meer! Helaas was mijn bloeddruk dus inderdaad opeens heel hoog (150/100; hij ging wel wat naar beneden toen die liggend werd opgemeten) terwijl die de hele zwangerschap keurig is geweest (130/70)....we kijken het 2 weken aan want de gyn zag verder geen enkele aanwijzing om zich zorgen te maken (geen oedeem, geen hoofdpijn etc). Ik doe maar rustig aan.......... Neia: veel succes!
Neia: ik hoop dat je jullie kindje nu volop in beweging ziet. Ik wacht in spanning op je reactie! Miriam: Wat naar om te horen, dat je nog steeds bloed overgeeft. Ik hoop echt dat het senl over gaat en dat je nu fijne dromen mag krijgen. Laat je niet afschepen meid! Wanneer je ongerust blijft, moet je echt stappen ondernemen bij je gyneacoloog. Zo kun je niet genieten en ik wil zo graag fijne verhalen over jou en je zwangerschap lezen! Heel veel sterkte en ik denk aan je. Woensdag de collega veel succes gewenst en wat blijkt.... vanochtend telefoon, ze is al bevallen. Ze heeft welgeteld een halve dag mogen genieten van haar zwangerschapsverlof en de kindjes dienden zich aan. Ze liggen in de coveuse (schrijf je dat zo?) en het gaat verder allemaal goed. Wat een schok vanochtend, maar ik ben wel superblij voor haar. Wij wachten op ons ei en dat zal niet lang meer duren Ik kom straks nog even kijken of Neia gepost heeft. Alvast een fijn weekend! Liefs Franka