tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaah Miriam, super! Ben zo blij voor je! Zie je nou wel, ook voor jou 3x scheepsrecht. Hopelijk voel je je nu ook snel weer wat beter.

Geniet ervan!

Hope, voor jou ook goed nieuws hoop ik?

Liefs Neeke

(hihi Flyke, bij Amber werkte het niet, die was zo supersnel bevallen! Jullie zullen het gauw genoeg horen als het zo ver is - maar voorlopig heeft meneer volgens mij nog geen haast. En ik ook niet!)

2. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    wow miriam,
    joehoe!
    ben heel blij voor je!
    geweldig gewoon!
    hoe groot is jullie kleintje nu al? en wanneer mag je terug voor volgende echo?

liefs
    flyke

3. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey lieve meiden,

daar ben ik dan eindelijk..............
    Ten eerste, Miriam hartstikke fijn dat je weer zo`n goede echo heb gehad.
    Ben blij voor je.

Bij ons is het ook goed gegaan.
    Ik weet niet waarom, maar ondanks dat het goed is gegaan, zit ik hier enorm te huilen achter de PC :cry: :cry: :cry:
    (slecht geslapen, lang gewerkt, overal pijn, en dan de spanningen die vrij komen) Maar dat terzijde.
    We hebben een heel verhelderend gesprek gehad.
    En even in het kort omschreven:
    Ze verwacht dat we over 5 weken groen licht krijgen van de gyn, dan zijn alle uitslagen binnen.
    De "test" staat op de plank, dat is ons voordeel.
    Als dat allemaal goed is, dan worden we ingepland in het PGD schema.
    Zoals het nu uitziet zou ik dan in april / mei al de 1e punctie hebben.
    Al met al geweldig.
    En het kon zelfs al sneller dan dat, misschien.......
    Er is zoveel meer verteld, maar ik ga nu echt naar bed, ben kapot.

Bedankt dat jullie aan mij gedacht hebben.

Knuffel van Hope

En een speciale knuffel voor Zico

4. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey hope

ben blij toch nog een berichtje van je te lezen
    doet goed te lezen dat het goed gegaan is en je echt wel meer informatie hebt gekregen, dat het maar vlug april/mei is of wie weet eerder, ik duim voor je!
    dat je toch moet huilen, kan ik ergens begrijpen, het is nogal veel die op je afkomt en het blijft denk ik nog altijd moeilijk te aanvaarden, knuffel en slaapzacht!

liefs
    flyke

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    nou dames ik ga naar de volgende ronde, ben nog niet ongi maar heb negatief getest.
    Al die stress is er niet goed voor geweest, zou wel een mooi gegeven geweest zijn omdat ik anders zou bevallen tussen mijn en m'n man z'n verjaardag.
    We wachten nu gewoon de :evil: :evil: af en beginnen met nieuwe moed.
    Ga straks eens een afspraak maken met de HA ivm dat we geholpen gaan worden. Heb het er met m'n man over gehad. Als we weer 10 rondes moeten ingaan voor het gaat lukken dat zie ik niet zitten.

6. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Miriam en Hope, ik ben ontzettend blij dat jullie goede uitslagen hebben gehad!
    Zat gisteren kort steeds te spieken en te wachten, maar gelukkig is alles goed.

Miriam, nu snel minder misselijk worden en dan echt gaan genieten meid, wen er maar aan; je hebt echt een lief kleintje in je buik!

Hope, laat de tranen maar lekker lopen, de spanning is ook zo groot, je moet het even kwijt. Wij helpen je wel!
    Fijn dat alles goed gegaan is, nu de toekomst met vol vertrouwen tegemoet gaan.

Rest, allemaal een dikke knuffel van mij. Ik moet nog een presentatie maken voor bezoek van vandaag, dus even snel aan de slag.
    Alles gaat goed, Ei is geweest, flink aan de klus geweest en nu maar weer wachten! Ik ga nergens vanuit :( misschien valt het dan wel mee ;)

Kus MInka

7. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden vanmorgen naar het toilet en ik had iets bloed aan het toiletpapiertje, niet veel maar toch ben nu weer zo bang dat het alsnog mis gaat.
    en echt gister was ik voor 100 procent overtuigd dit gaat goed moet je me nu weer zien.
    wordt er moedeloos van liefs miriam

8. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    kan val je blaas ook zijn miriam, steek anders voor alle zekerheid een tampon effe en dan ben je zeker

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi miriam,

aan de ene kant geweldig goed meis die echo aan de andere kant begrijp ik je onzekerheid nu je wat bloed afgeveegd hebt, als je het niet vertrouwd gewoon bellen he!
    Ik herinner me dat marla dat ook heeft gehad, ik weet niet meer of dat ook omstreeks jou aantal weken is geweest!
    Misschien heeft ze straks even tijd om te reageren!

Hoe is het nu meis?

liefs
    jette

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

lieve Miriam, gefeliciteerd met de goede echo! Ik weet dat je nu erg bang bent omdat je een beetje bloed hebt gezien, maar ik wil je laten weten dat dat echt helemaal niets hoeft te betekenen. Ik heb dat bij mijn derde zwangerschap ook gehad en dacht toen ook dat het over was, maar zie mijn banner :). Nee, serieus, niets wijst er nog op dat het mis is. Marla had dit ook, ik had dit ook en misschien nog wel meer meiden. In andere topics lees ik het ook heeel vaak: bruinverlies, roodverlies. Je weet het nooit zeker, maar jij bent al bijna 13 weken zwanger en je had gisteren een goede echo, dus ik zie het helemaal niet somber in. Echt niet (anders zou ik het eerlijk zeggen). Hou het goed in de gaten, als het bij 'n beetje blijft, denk ik dat het vanzelf over gaat. Als het veel meer wordt, dan natuurlijk even bellen. (en dan nog hoeft het niet mis te zijn he!) Sterkte meis.

Hope, ik ben zo blij voor jullie. En joh, ik zou ook mijn ogen uit mijn hoofd janken. Het is toch zoveel, jullie moeten door zoveel spannende momenten heen. Het is niet niks... Doe rustig aan, voel je niet verplicht hier voortdurend te komen, laat het allemaal even bezinken. Hoop dat je lekker geslapen hebt.. Als je wat uitgerust bent kun je gaan uitkijken naar de nieuwe kansen!

Minka, wij zijn benieuwd hoe het nu met dat ei gaat.. Ik hoop dat ze een leuke ontmoeting heeft gehad ;)

Zico, pfff... het zit je niet mee. Hoop dat je de moed niet opgeeft. Sterkte

Meiden, ik moet even terugkruipen in bed, ik ben doodop. Mijn lieve schatje heeft weer wat moeilijke dagen. Gisteren heeft ze uren wakker gelegen en gehuild. ik moest steeds in haar gezichtsveld blijven. Zodra ik verdween begon het huilen. Dat hoort bij de fase, dus ik heb veel getroost en haar veel aangehaald, maar mama is nu beetje op. Ik verheug me op het weekend, dan kan ik misschien weer eens wat doorslapen. (Amberman is een schat maar deze maand veel te veel weg helaas. Laatste 2 nachten pas rond 0100 uur thuis, dat betekent dat ik veel alleen moet doen. En dan is de maand nog niet voorbij. Bah, ik baal nu echt even van zijn werkdruk (mopper mopper) )

op hoop van zegen, nog een uurtje pitten
    liefs
    Amber

11. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Miriam, maak je geen zorgen over dat bloedverlies! Bloedverlies door een mk komt pas op gang als je lichaam heeft herkend dat de zwangerschap niet meer goed is, en dat is meestal pas een tijdje nadat het fout is gegaan. Gisteren was alles nog goed dus dan krijg je heus vandaag geen mk! Een vriendin van mij heeft het ook gehad, en best wel fors, rond de 13 weken. Ze hebben nooit een oorzaak kunnen vinden en het is vanzelf opgehouden. Haar kereltje wordt bijna 1. Wel gewoon bellen als je het niet vertrouwd!

Hope, wat een geweldig nieuws! Geen wonder dat je gisteren zat te janken. Dat klinkt misschien raar, maar er is zoveel op jullie afgekomen de laatste maanden en nu opeens is bevestigd dat er veel hoop is voor jullie - goed nieuws maar dat maakt natuurlijk achteraf alsnog veel los, wat betreft onverwerkte angsten en stress en zo... Neem de tijd, geniet van elkaar, voordat je het weet is het voorjaar en zijn jullie aan de beurt. Jullie gaan spannende tijden tegemoet!

Amber, ik hoop dat je nog even kunt slapen... Heb je "Oei, ik groei"? Het beste van het boek vond ik dat het duidelijk maakt dat 1) je geen slechte moeder bent als je kindje huilt en 2) dat lastige periodes ook weer overgaan! ;) Wel moeilijk om alles alleen te doen he. Mijn man reist sinds ruim een jaar wat minder, da's wel heel prettig.

Flyke, bij deze heb ik mij gemeld ;). Ons boefje is ontzettend onrustig, ik werd vannacht ook beroerd wakker omdat hij zo had liggen schoppen.

Straks vk, benieuwd of meneer nog met z'n hoofdje in het bekken ligt of zich toch weer omhoog heeft gewerkt... (ik denk het laatste)

Voor alle andere dames natuurlijk ook veel liefs!

Neeke

12. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Miriam: fijn dat alles goed was op de echo en wat een pech dan weer dat je positieve gevoel nu weer omslaat in onzekerheid. Als je het niet vertrouwd moet je gewoon bellen hoor!

Hope: fijn dat het gesprek bij jullie weer perspectief geeft voor de toekomst. Nu kunt je naar een gerichte maanden uitkijken en misschien kan het zelfs ook nog eerder. Ik duim echt voor je meid.

Wij vertrekken dadelijk voor een nachtje Brugge en ben pas zaterdag weer online.
    'Zie' jullie dan weer.

Liefs Franka

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hee Franka, veel plezier in Brugge!

Ha Neeke, fijn dat je je meldt! :D En nee, het uurtje pitten is niet gelukt. Het is alsof ze het voelt wanneer ik ga liggen. Dus ik heb besloten om er een 'pyjamadagje' van te maken. Even geen gehaast met boodschapjes e.d., maar gewoon thuisblijven, uitgebreid badje (genieten) en hopelijk toch af en toe wat slaap krijgen. (En zij ook natuurlijk!) Nu ligt ze te huilen en heeft opeens de hik! Heeft iemand een beslisboom voor mij?

Amber

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ach arme Amber.....hier is "gelukkig" het bevallingsverlof voor! Zou er inderdaad maar en pyjamadagje van maken! Hoop dat je vanmiddag nog wat slaap kunt pakken en het is bijna weekend......

Hope: fijn dat lles zo voorspoedig gaat! Hoop dat je zelfd voor april/mei aan de slag kunt! Dat je nu moet uilen zijn de spanningen vn deafgelopen periode die eruit komen! NU heb je echt weer een focus! DAt zal je goed doen!

Minka: mooi dat jullie goed hebben geklust! De duimen draaien weer volop!

Miriam: niet wanhopen! De echo gisteren was goed. Ook als je steeds moet overgeven komt er druk op je onderste en daar akn een vaatje van knappen of heb je wellicht een inwendige echo gehad gisteren? Dar kan het ook van komen. MAar onthoud! De echo was goed dus er is niets om je zorgen te maken! En als je het niet trekt...gewoon even bellen!

Franka: Veel plezier in brugge. Vind ik altijd zo'n mooi stadje!

Neeke: ben benieuwd wanneer jouw mannetje zich aandient. Ik heb nu al een paar dagen 'smorgens lichte ongi krampen helemaal onder in mijn buik rond het bekken....zouden dit indalingsweeen zijn? Mannetje ligt al lekker met hoofd naar beneden....

Zizo: geef de moed niet op! Hoop dat de huisarts je wat kan geruststellen!

Heb vanavond weer pufles. Ook dinsdag gehad. Ik heb hier een vk die dat bij mij thuis komt doen, dus individueel samen met mijn man. is wel heel relaxed met vragen stellen enzo en we bespreken de hele bevalling en alles daarvoor en daarna tot op de letter door. Ze is Engels dus de communicatie is perfect (was bang dat ik een Zwitserse die alleeen Frans sprak zou krijgen!). Als ik haar moet geloven wordt mijn gyn hier als een soort halve God beschouwd, of had ik dat al verteld?! Dat stelt me zeer gerust!

15. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heey meiden wordt tussen de middag gebeld dan kan ik langskomen wordt er geluisterd naar het hartje.
    heb gister eerst een gewoone echo gehad maar omdat ons kleintje niet van de voorkant er op wou hebbenwe ook een inwendige echo gehad. dus
    ik weet dat het van alles kan zijn maar dit is gewoon moeilijk te geloven wil echt wel maar als ik dan weer even rustig zit denk ikach het zou wel niks zijn. krijg ik weer buikpijn tja ik weet het ook niet het zijn steken helemaal onder in de buik.
    en het is niet constant.
    hoop dat het gewoon heel snel middag is dan weet ik meer laat het jullie zo snel mogelijk weten.
    liefs miriam

16. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Miriam het is zo middag, ga rustig in de zetel liggen en lees een boekje

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

goed zo Miriam. Overigens: na een inwendige echo is een beetje bloedverlies ook niet vreemd. Ligt misschien gewoon daaraan! Je baarmoedermond is meer doorbloed dus zal iets sneller gaan bloeden. Laten we hopen dat het daarbij blijft.

groet
    Amber

18. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hallo allemaal, mag ik mij hier ook melden? een aantal van jullie ken ik van een ander topic, maar heb het gevoel dat daar mijn twijfels en angsten posten niet altijd gepast is. Vandaar dat ik hier mijn verhaal even kwijt wil. ik zal het kort houden, ook voor degenen die het al weten.

13 september ben ik gecuretteerd na een missed abortion. direct na de curettage verdwenen de zwangerschapssymptonen. 16 oktbober, 34 dagen na de curettage zat ik met 2 positieve digitesten in mijn handen. direct het ziekenhuis gebeld, kan dit nog van mijn vorige zwangerschap zijn? het antwoord was nee en daarop werd ik gefeliciteerd door de gyn. 2 dagen later weer digi getest, ook positief, weer een dag later met een kruidvat test en die was vaag positief.
    nu heb ik besloten om niet meer te gaan testen, maar ik ben zo vreselijk, vreselijk onzeker en bang. het ene moment geloof ik dat ik weer zwanger ben en het andere moment maak ik mezelf wijs dat het niet zo is.

na de curettage ben ik dus niet meer ongesteld geworden en tot op heden blijft dat uit. zit de hele dag in mijn broek te loeren of ik was rosigs zie :oops: , maar dat gebeurd steeds niet (gelukkig maar natuurlijk!)

maar waarom ik op dit moment ook zo onzeker ben, ik heb totaal geen zwangerschapssymptonen op het moment, de vorige keer zijn mijn borsten erg veranderd, harder en voller geworden en bijna een cupmaat groter, nu merk ik nog niks. heb af en toe alleen pijn in mijn rug en hoofdpijn, that's it. Maar ik wil gewoon een teken van mijn lichaam en die krijg ik niet.

Zit mezelf de hele tijd gek te maken en krijg het onderwerp niet uit mijn hoofd, ik zit er de godganse dag aan te denken, baal gewoon van mezelf.

de eerste echo is pas 6 november, eerder heeft ook geen zin en misschien ben ik wel een week korter zwanger, dan klopt het allemaal wel, maar mijn hemel, wat kan een vrouw zich gek lopen maken, word gewoon moe van mezelf.

Herkent één van jullie (die opnieuw zwanger zijn na mk) dit?

Toch nog een lang verhaal geworden... :(

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hoi Maria

allereerst: wat rot dat ook jij hier doorheen moet..
    Ten tweede: gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap!
    En ten derde: ja, dat herken ik. Ik kreeg een jaar geleden een curettage na een m.a. Vervolgens raakte ik snel weer zwanger en voelde ik me totaal niet zwanger. Ik miste alle symptomen en ook dit werd een miskraam. Maar, onmiddellijk daarna ben ik weer zwanger geraakt en ook toen voelde ik me totaal niet zwanger (de eerste keer had ik symptomen, de 2e en 3e keer niet) en ik verloor toen ook nog eens helderrood bloed in het begin. Maar zie mijn banner, het bleek allemaal goed.
    Ik zal eerlijk tegen je zijn: het kan alle kanten op. Ik heb beide kanten meegemaakt. Het kan fout zitten of het kan gewoon goed zijn. Echt te voorspellen is het niet. Ik begrijp je angst wel heel erg.
    geef de moed niet op en heb geduld (hoe vreselijk moeilijk dat ook is). Op dit moment ben je gewoon zwanger!

sterkte
    Amber

20. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo dames,

Nou, ik had het goed gevoeld: lag ukkie vorige week al voor 1/3 met z'n hoofdje in het bekken, nu heeft hij zich weer omhoog gewerkt! Het is echt allemaal precies hetzelfde met Thijs, al ging die pas later in het bekken zakken (moesten toen nog een extra controle-echo laten maken). Hopelijk betekent dit ook dat hij nog even blijft zitten want ik wil 'm nog wel effies bij me houden... Nadeel is dat ik nu, mochten de vliezen breken, meteen moet gaan liggen en de vk bellen. Ach ja. Ook deze vk schat 'm op een goede 8 ponder bij 40 weken :D wordt weer een stevig ventje dus!

Sorry voor de ego-praat...

Me2, zouden best indalingsweeën kunnen zijn. Dan is hij er mooi op tijd bij! Het is alleen maar handig als een kindje goed indaalt, omdat je dan niet met uitzakken van de navelstreng zit bij het breken van de vliezen. Ben benieuwd, wanneer heb je de volgende controle? Je loopt in elk geval bij de goede gynaecoloog zo te horen! Voel je je verder nog goed?

Zico, jammer dat je negatief getest hebt. Je zult zelf je lijf het beste aanvoelen. Ik duim alvast voor je voor de volgende ronde!

Hee Minka, is jullie huisje al mooi geworden? Nog steeds klussers over de vloer? Zo te horen hebben jullie het gezellig gehad tot nu toe deze maand ;). Da's al heel belangrijk - en wie weet waar het toe leidt... Fingers crossed!

Franka, hopelijk hebben jullie het leuk in Brugge! Het is een prachtig stadje, ben er vroeger vaak geweest maar is nu een tijd geleden. Wel een goed idee, niet al te ver weg en er toch lekker helemaal uit. Mocht je dit nog lezen, veel plezier!

Miriam, het is nu middag :) - fijn dat je snel gerustgesteld kan worden. Ik kom straks weer even spieken of alles goed was (tuurlijk!).

Tot later dames!

Liefs Neeke

Deel Deze Pagina