hihihi, Ik heb niet uitgeslapen tot 3.55 hoor (trouwens de tijd op de site is nog niet veranderd) Heb lekker een middagdutje gedaan, was vanmorgen om 06.00 u al op (wintertijd).
Pffff..... heb ongeveer mijn hele zondagmiddag gespendeerd aan het bijlezen van ruim 1 week "tussen realisme en gedwongen positivisme". Wat is er ENORM VEEL geschreven en ik ben ook echt geschokt door sommige berichten. Allereerst voor Zico, lieverd, wat een gigantische schok om te horen dat je een aggressieve vorm van huidkanker hebt: mijn hemel. Ik zit echt verstijfd op mijn stoel en probeer me in te denken hoe het voor jou en je familie moet zijn om met dit nieuws om te gaan. Ik kan het me wel een beetje proberen voor te stellen, maar weet met geen mogelijkheid hoe jij je moet voelen. Echt meid, ik wens je alle kracht en sterkte toe deze tijd: die zul je keihard nodig hebben. En dan moet je nagaan dat je er nog maar net op tijd bij bent (Godenzijdank!): dat geeft wel aan hoe aggressief deze kankersoort is. Ik weet niet goed of jij het weet, maar Amazonnetje is degene die bij uitstek weet waar jij doorheen zal gaan. Zij heeft borstkanker gehad en moet nog alle dagen met de gevolgen leven. Amazonnetje, voor jou moet dit nieuws ook veel nare herinneringen bovenbrengen, denk ik? En lieve Hope, tot mijn schrik kwam ik erachter dat ik gewoon nog helemaal niet heb gereageerd op jouw bezoek aan Maastricht, terwijl ik wist hoe belangrijk het voor je was! Het spijt me zo! Ik heb wel heel veel aan je gedacht: ik heb donderdag babyboom gezien en daar was ook een stel dat een IVF behandeling had gehad: ik moest meteen aan jou denken en besefte me dat ik bij lange na niet kan invoelen hoe dit allemaal voor jou is. Al dat gedoe er omheen, het geduld dat je moet opbrengen, de blijdschap, het verdriet...... Het is zeker geen makkelijke weg. Ik ben wel heel blij voor je dat je het woensdag zo goed is gegaan en dat het er allemaal positief uitziet (hoewel voor mij april en mei zo ver wegklinken..... Ik hoop ten zeerste dat je eerder aan de beurt mag zijn!) en je emotionele ontlading achteraf is zoooo logisch, joh: volgens mij leef je zo enorm naar zo'n moment toe: volgens mij is even niets meer belangrijk, behalve een nieuw ziekenhuisbezoek, of beter gezegd: WANNEER JE KUNT STARTEN en zwanger zult raken van een gezond klein Hopebabietje. Voel je inderdaad niet verplicht om hier langs te komen, als je het moeilijk hebt: doe maar wanneer jij er zelf aan toe bent. Maar ik wil je nog wel vriendelijk doch dringend vragen om voortaan de deur niet meer open te doen voor ongewenst bezoek. Misschien moet je ook maar een alarmsysteem aanschaffen: dan blijven ze voortaan wel buiten. :x En Miriam, voor jou zijn het ook emotionele dagen geweest..... Eerst een mooie echo, meteen daarna wat bloedverlies, je schrikt je wezenloos. Ook ik denk dat je dat lichte verlies hebt gekregen door de inwendige echo. Ik heb dat nl. ook gehad na mijn eerste echo tijdens deze zwangerschap. Ik had van dat lichte rozeverlies en de echo had mij zelfs een heel klein beetje pijn gedaan, terwijl ik van die daarna niets voelde. Gelukkig was mini-Miriam helemaal gezond en wel. Volgens mij is ze (meisje, dus, om even Flyke's theorie aan te houden) ook helemaal niet van plan om jou de komende 6 maanden alleen te laten. Je bent al weer over de 13 weken..... Jou magische 14 weken grens is super dicht bij. Enne.... volgens Flyke is je kans op een MK nu nog minder dan 0 en daar sluit ik me ook helemaal bij aan. Flyke, je bent onze "guru". Goh Amber, ik las dat Lize het zo moeilijk heeft gehad doordat ze tijdens het drinken te veel lucht binnenkreeg. Wat naar voor haar, maar gelukkig ben je er wel achtergekomen (ja, weer zelf...) en gaat het nu een heel stuk beter. Ik wist niet dat een speen zo veel verschil kon maken. Vrienden van ons vertelden ons toevallig vorige week dat hun dochtertje zelfs maar uit 1 fles wilde en kon drinken en ze lang hebben uitgevogeld welke dat nou moest zijn. (zo'n gedraaide in haar geval). Ik vond het zo ontroerend om te lezen hoe je Lize's gebadder omschreef: het gekikker van haar beentjes in bad. Ik heb dat ook al een paar keer bij andere babies gezien en het lijkt me zoooo mooi om dat bij je eigen meisje te zien. Aaaaahhhh, smelt..... Jette, wat gaaf dat Jetteman jullie schatje inmiddels ook kan voelen. Leuk, he, om dat samen te delen? Het lijkt me ook helemaal te gek om je buik zelfs op en neer te zien gaan: ik kan ook niet wachten om dat te zien. Fijn dat Jetteman de zaak rondom zijn werk toch een beetje een plekje kan geven. Dat zal hem wel rust geven. Goh, ik had helemaal niet door dat dat wel inhoudt dat hij nog 2 jaar voor die lamlendelingen moet werken. Toch wel lang, hoor! (maar goed, anderzijds vliegt de tijd ook weer). En Franka, jij zit ook al weer op de wachtbank. Hopelijk heeft je weekendje Brugge een goede invloed gehad op de innesteling. Wel een mooie stad, he? Het lijkt wel een openluchtmuseum. Trouwens, Gent vind ik ook altijd helemaal geweldig. Wel balen dat je morgen weer aan het werk moet. Zoals de anderen ook al zeiden, maak je vooral niet druk om wat je gegeten hebt vanwege die bloedband die je in het begin nog niet hebt met het kindje. Ik heb ook nog 2 roseetjes gedronken vlak voor mijn NOD en mijn Ukkepukkie zwemt er prima op. (misschien wel extra goed, haha). Goh lieve Neia, wat erg voor je schoonzus: dat je vriend je na 11 jaar zomaar even meedeelt dat hij niet meer zeker weet of hij van je houdt. Ik had dezelfde reactie als Minka: heeft hij soms een ander? Ik heb dit bij vrienden nl. ook al eens meegemaakt en vindt het zo laf.... Maar goed, nu oordeel ik misschien te snel. Ik merk aan jou ook dat je de ene dag wel vertrouwen in je zwangerschap hebt, maar dat de twijfel de volgende dag keihard op komt zetten. Weer geheel herkenbaar. De kans op een MK is echt nog maar heel klein, ook al weet ik uit ervaring dat je je vooral richt op de verhalen rondom late MK's. Dat deed ik nl. zelf wel heel erg. Hey Flyke, jouw topic bestond gisteren 1 jaar. Gefeliciteerd. Laten we hopen dat over nog een jaar alle nog niet zwangeren ook allemaal op zijn minst een kind verwachten en voorbij die ellendige 12-weken grens zijn. (oh ja, en dat alle al zwangeren hard aan het genieten zijn van hun kleine spruit). Wel enorm handig, hoor, maar niet heus van je baas: dat hij tijdens die vergadering al bekend heeft gemaakt dat je zwanger bent. Grrrr...... Nog maar 5 nachtjes slapen en dan zie je mini-Flyke weer. Toch altijd weer enorm spannend. En lieve Jude, deze week zal wel een hele moeilijke week voor je zijn: een jaar geleden testte je positief en had je dat gedoe in het ziekenhuis. Je beleeft alles weer helemaal opnieuw. Ik kan me zo voorstellen dat je er af en toe wel de brui aan wil geven en gewoon wil wachten tot juni. (Marla zegt wel met een klein stemmetje dat je toch maar beter door kunt klussen, omdat je vaak zwanger wordt op het moment dat je het niet meer verwacht). Wel megavervelend dat je ei weg is: mijn ei was in februari, toen ik die stress had rondom het overlijden van mijn schoonvader en dat gedoe in het ziekenhuis, ook meer dan een week later dan gewoonlijk. Zo te horen zit je niet erg lekker in je vel. Zou dat misschien van invloed kunnen zijn op jouw cyclus? Misschien heeft het inderdaad wel van doen met je schildklier, maar daar weet ik niet zo veel van af. Neeke, ik ben blij dat je je dagelijks even meldt, ook al heb ik het gevoel dat jouw Ukkie het veel te goed bij je naar de zin heeft. Wow, een 8-ponder..... Jouw buikje zorgt super goed voor jouw zoontje . Zit er soms slagroom in jouw placenta? Mijn meisje had ook relatief een bol buikje tijdens de 20-weken echo tot genoegen van mijn VK. (de placenta werkt dan goed en een slechtwerkende placenta is een risico van een hoge bloeddruk). Ik ben wel heeeeel benieuwd naar de naam die jullie uiteindelijk gekozen hebben, maar dat hoor ik vast over een paar weken. Minka, wat grappig dat Nemo de mini-me van Simba is. Ze hebben toch wel meer haar met zijn tweeen dat Dr. Evil en de echte mini-me? Hey Mariaatje, ik ben blij dat Amber jouw onzekerheid herkent. Hopelijk wordt je snel wat zekerder over je zwangerschap. Vaak beginnen de kwaaltjes pas te komen na 6 weken of ook helemaal niet. Gelukkig duurt het nou niet zo heel erg lang meer voordat je je eerste echo hebt. Meiden, wat een schok inderdaad van Lieselotje. Ik krijg het er echt koud van. Mijn god.... Op dit moment is Marlaman druk bezig met het schilderen van de babykamer. Hij wordt dus aqua, met roomwitte meubeltjes. Gelukkig is de aqua kleur bijna zoals ik hem voor ogen had: niet TE fel, maar toch behoorlijk uitgesproken. Verder lijkt alles goed te gaan. Liefs, Marla, die samen met Marlaman nog probeert om een kind met (3-deurs) peugeot 206 te combineren. Iedereen maakt er een opmerking over en geeft ons een jaar voordat wij een andere auto aanschaffen, maar wij zijn daardoor juist vastbeslotener om ons lieve karretje te houden.
Hai Marla, meid wat zit je vandaag op je praatstoel....maar wel gezellie! Tja Zico, ik denk veel aan je. Hoewel ik met huidkanker geen ervaringen heb, kan ik me wel voorstellen hoe dit een streep door je rekening trekt, om zomaar je verwachtingen te moeten bijstellen, en hoe! Als je wat voor steun dan ook op dat gebied nodig hebt, mag je me altijd pb-en, ook om info of lotgenoten te zoeken, als je daar behoefte toe voelt. Ik ken zelf iemand die hiervoor al zes jaar onder controle staat, die was er op tijd bij en het gaat goed met hem. Ik vertrouw erop dat jij er ook op tijd bij bent....duim duim.... En ja, het brengt veel boven, we hebben sinds 2004 zo'n tien keer afscheid moeten nemen, en drie keer heb ik dat persoonlijk gedaan, maar nu valt me dat steeds moeilijker, merk ik.... Als ik het bericht over Lieselotje lees, doemen allerlei beelden op, en ik heb heel erg te doen met haar man, hoe kom je dit toch te boven...? Het leven lijkt soms echt zo op een krentenbol zonder krenten....bah! groetjes Amazonnetje
Lieve Marla, die lange post is je vergeven. Ik vind ze heerlijk om te lezen! Ik ben blij dat het zo goed met je gaat en dat jullie al aan het werken zijn aan een mooi kamertje. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat worden (oftewel foto's als het klaar is ) Neeke: =D> voor Thijs. Weer een stap verder en zo is hij toch al echt een hele vent! Zeker weten nu.... de naam voor Ukkie? Lijkt me erg lastig om een naam te kiezen. Wij waren daar ook volledig niet over uit. Had ik een leuke naam, had hij daar een associatie mee en andersom. Hebben jullie een beetje dezelfde smaak rondom namen of is het lastig geweest? Ik blijf je ook volgen de komende tijd. Miriam: wat ontzettend goed van je dat je gebeld hebt en naar het hartje hebt mogen luisteren! Ik hoop dat je langzaamaan kunt wennen aan het idee, dat er nu toch echt een kindje van jullie samen aan het groeien is. Neia: hoe gaat het met de misselijkheid? Ik hoop dat je je nu wat beter aan het voelen bent. Minka: we lopen inderdaad gelijk. Zou wel supertof zijn als we hand in hand naar de overkant kunnen gaan. Helaas zullen we weer moeten wachten. Kom maar gezellig naast me zitten op het wachtbankje. Hopelijk is het geklus in huis snel voorbij (letterlijk en figuurlijk) en kunnen jullie samen met Simba en Nemo genieten van jullie huisje. Hope en Jude: ik hoop dat het met jullie ook beter gaat. Ik denk veel aan jullie! Even iets om over na te denken op mijn eerdere paniekvraag: Als er in de eerste weken geen bloedband is, waarom moet je dan al tijdig beginnen met foliumzuur? Hoe komt dit dan anders bij je kindje terecht? Misschien een domme vraag, maar ik vroeg het me even af. Een fijne avond allemaal! Liefs Franka
Oeps Flyke vergeet ik je nog te feliciteren en te bedanken voor het 1-jarig bestaan van dit topic. Dankzij jou hebben we elkaar door hele moeilijke tijden kunnen helpen. Nogmaals bedankt hiervoor. Liefs Franka
Goedemorgen dames, ik ga eens een poging doen om om jullie allemaal te reageren. Te beginnen met: Flyke, al 1 jaar bestaat dit topic en zie nu eens... Je bent zwanger, het hartje klopt en je voelt je eigenlijk best goed. Zeker heb je je angsten, maar als topic startster, na 1 jaar van verdriet en tegenslagen, is deze zwangerschap jouw toch wel zo gegund. ME2, het schiet echt al op voor je. Nog 2,5 week en dan begint de tijd van genieten en voorbereiden voor jouw. Lukt het allemaal nog een beetje? het werken van thuis uit, maar ook dat gereis naar nederland en terug? Neia, wat fijn te lezen dat je zo langzaam aan toch steeds meer eten binnenhoudt. Je wilt natuurlijk niets liever dan goed voor het kleine wondertje in je buik zorgen. Maar de tijd dat ook jij kunt gaan genieten komt dichterbij. Tenminste als ik de verhalen hoor van de zwangeren, die zeggen dat de HCG piek bijna voorbij is, en dan mag je eten zoveel je wilt.... Miriam, wat heb jij weer in spanning gezeten. Maar wel fijn dat je VK zo begripvol is en je meteen liet komen. Je kleintje heeft zich weer duidelijk laten horen, om je te laten weten dat het allemaal goed komt. Het is zo vervelend he? die angst die je toch steeds blijft houden, bij het minste geringste dat anders gaat dan "normaal" is. Maar meissie, ook bij jou komt alles goed. Neeke, jou uk is ook lekker eigenwijs zoals ik lees Ik hoop toch dat hij snel gaat indalen. Maar net als je uk, die nog niet weet wat hij wilt, weten mama en papa dat ook nog niet. Want ze veranderen 2 weken voor de bevalling de naam nog even Van wie zou hij het eigenwijze dan hebben? minka, jij bent goed bezig. In het huis wordt volop geklust, je katjes die het goed kunnen vinden met elkaar en dan lekker uitwaaien buiten met je favoriete muziek. Het kan zijn dat ik me vergis, maar kun je deze maand alles een beetje naast je neer leggen? Van de ene kant wel fijn he? als je veel andere dingen om handen hebt, want anders is er maar 1 ding waar wij aan denken............... en dat is...................? Marla, lief dat je aan me gedacht hebt, en ik zal idd proberen om het bezoek voortaan buiten te laten staan, maar het is zeer hardnekkig bezoek Het lijkt me wel mooi hoor die kleuren van de babykamer. Nu wordt allemaal wat tastbaarder, toch? En die auto, laat je niet gek maken, hoe deden ze dat vroeger? Oke, toen waren de verplichtingen mbt autostoeltjes enz, wat soepeler, maar ook toen lukte het met 3 kinderen in een suzuli alto ofzo Franka, je hebt mij ook aan het denken gezet, mbt tot die foliumzuur vraag. Ik slik deze al van augustus 2005 en volgens de gyn moet ik deze ook gewoon blijven slikken. Je zit dus op het wachtbankje? dat zijn altijd de moeilijkste weken. Ik ben er al vanaf gedonderd, maar het blijft vallen en opstaan en vooral doorgaan ( zoals berry stevens dat altijd zei ) Zico, je bent nu een weekje weg, het zal niet meevallen om het even naast je neer te leggen. Maar ik hoop dat de kids, heel hard hun best doen om jou aan vrolijke dingen te laten denken. Amber, ik zie je gewoon stralen als je over lize schrijft, dat badje, het blote lijfje, heerlijk zoals jij geniet van jullie kindje. Is je man nu weer voor een tijdje thuis? of moet hij weer gauw weg voor zijn werk? Jette, hoe is hetmet jou? je post niet veel meer hier en meestal reageer je dan op anderen maar niets over hoe de zwangerschap nu verloopt. Ik kan me ook wel voorstellen dat je nu heel veel dingen aan je hoofd hebt met je man en zijn werk. Ik hoop echt dat jullie er een beetje uitkomen. Voelt je man zich wel nog steeds goed? ondanks al de spanningen. Als ik iemand rust wens dan is het wel in huize Jette, jullie hebben al te lang en te vaak spanningen gehad. Hoe is het eigenlijk met jouw moeder nu? Jude, meissie,hoe is het met jou? Ik hoop dat de afstand je een beetje helpt met wat andere dingen bezig te zijn. Als je maar niet vergeet dat we aan je denken. Zo, heb ik nou echt iedereen gehad? Ik dacht van wel. Even een update van mij. Mijn ongi zet vandaag pas echt door, en doordat dit het afgelopen weekend niet echt gebeurde was ik echt verdrietig. Ik heb dan altijd zoiets van, zet door of blijf 9 maanden weg, maar loop me niet te stangen. Ik heb dan ook weer veel last gehad van stemmingswisselingen. Ik wordt dan echt gek van mezelf. En gister was ik ook boos en verdrietig om het volgende. Mijn schoonouders waren op bezoek, dus ik wilde ze nog even precies vertellen wat afgelopen woensdag in het ZH is verteld. ( dit hadden we alleen in het kort via de telefoon gedaan) Dus ik begin te vertellen, maar mijn schoonvader begint over iets anders , dit gebeurde zo`n 2 keer. Dan denk ik echt, laat maar, ik vertel al niks meer. Terwijl als hij over zijn ziek zijn en kwaaltjes praat moet ik tot vermoeiends toe luisteren, dat vind ik ook niet altijd leuk, maar ik doe het toch. Ow, dit klinkt eigenlijk heel negatief, en mijn schoonouders zijn schatten, en ik weet dat hij het echt niet zo bedoeld, maar het doet zo`n pijn als iemand gewoon over mijn zorgen en verdriet heen praat. Mijn schoonmoeder wilde wel doorvragen, maar steeds weer begon schoonpapa over iets anders. Nou moet ik er wel bij vertellen dat hij slechthorend is, en soms niet eens weet waar het gesprek over gaat, en dus niet het belang ervan weet. Maar al met al, was ik er wel heeeeeeeeeeeeeel boos over. zit nu weer met tranen in mijn ogen, nu ik het schrijf. Het positieve: ik moet vanavond nog werken en dan heb ik 1.5 week vrij DAn kan ik jullie lastig komen vallen....... Groetjes Hope
Goh Amazonnetje, soms is het leven ook net een krentenbol zonder krenten en de krenten zijn juist datgene wat het leven aangenaam maakt..... Nou Franka, ik vind je vraag wel heel legitiem: waarom moet je minimaal een maand voor de conceptie foliumzuur hebben geslikt, als er toch geen bloedband is? Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Wel weet ik dat wij sowieso veel te weinig foliumzuur binnenkrijgen via ons reguliere eten. Misschien moeten wij een soort voorraadje aanleggen, waar de baby als het nodig is wat vanaf kan halen. Wie weet heb je niet meteen genoeg foliumzuur op voorraad voor de baby en moet je dit van te voren opbouwen? Ik zuig dit wel uit mijn duim, hoor...... De eerste keer begon ik pas met het slikken van foliumzuur toen ik 8 weken was en ik ben na mijn miskraam wel foliumzuur blijven slikken. Moest altijd wel aan de pil denken: die had ik ook al zo lang ingenomen. Ik zal een foto van het kamertje proberen te plaatsen als het helemaal af is EN als het lukt. Ik heb nl. mijn buikfoto proberen te verkleinen via "foto's verkleinen" in het linkermenu, maar hij geeft een foutmelding, terwijl het een gewone jpg is. Ik weet niet goed hoe ik dit kan oplossen. Minka en Franka: het zou wel geweldig zijn als jullie hand in hand naar de afdeling "zwangeren" zouden kunnen! Ik heb mijn duimen weer in de aanslag! En Hope, het komt wel heel bot over van je schoonvader om zomaar dwars door jouw verhaal over IVF heen over iets geheel anders te beginnen! Mijn vader hoort ook heel slecht (heeft altijd al slechte oren gehad, maar nu helemaal) en achteraf blijkt vaak dat hij onze verhalen echt helemaal niet meegekregen heeft. Maar mijn vader heeft het vooral moeilijk als mensen door elkaar heen praten, dat geeft hem ruis, maar dat was bij jou niet het geval. Je zou toch denken dat je schoonvader wel aan jullie reacties zou merken dat het niet in goede aarde viel wat hij zei. En zeker omdat het voor jou zo enorm belangrijk is, dan is het zo hard als daar gewoon over heen wordt gepraat, ook al is hij doof. Kan me voorstellen dat hij je daarmee echt op je hart heeft getrapt! En als je ongi dan ook nog eens raar doet, dan voel je je al helemaal kl.... Hoe is het trouwens met het tussentijdse bloedverlies dat je na de 1ste MK zo lang hebt gehad? Heb je daar nog steeds last van of vallen deze je inmiddels niet meer lastig? Oooh lekker joh, om 1.5 week vrij te hebben. Ga je nog iets leuks doen? Is Hopeman ook vrij? Ik loop momenteel met 2 krenten rond op mijn boven- en onderlip. Ik heb koortsuitslag gekregen en dit keer op 2 plaatsen tegelijk. Ik durf niet goed te smeren met middeltjes, dus ik laat het maar even op zijn beloop. Ik moest wel lachen om een collega, wiens vrouw zich had verbaasd om een koortslip-middeltjes reclame: ze zag immers nooit iemand met een krent rondlopen, dus dat daar zo veel reclamegeld aan werd gespendeerd. Ze bestaan dus nog wel degelijk, die mensen met een schurftbekkie, haha. Liefs, Marla
Hoi Marla, Ik las net over je koortslip. Ik weet niet hoe het precies zit en wil je niet bang maken, maar mijn nichtje heeft dit ook gehad tijdens de zwangerschap en dit kan gevaarlijk zijn (waarvoor durf ik dus niet te zeggen) Het kon besmettelijk zijn voor het vruchtje en het is een Herpes variant. Misschien weten andere er meer over? Ben benieuwd naar je kamertje en je buikfoto. Ik ben benieuwd of het je lukt. Hope, fijn dat je 1 1/2 week vrij bent. Je valt ons maar lastig hier hoor! Het is toch vies weer buiten, dus kom maar op met je verhalen. Franka, deze is speciaal voor ons! hihihi, ik zit op het randje! Volgens mij val ik er al snel weer af! Gisteren mijn oh zo bekende, klodder afscheiding gehad! Ook al hebben andere het anders ervaren, voor mij is dit: weer niet gelukt! Ik weet dat ik moed moet houden en heb gisteren en vandaag ook een harde buik met steken en hoofdpijn! Bah, ik mag niet wanhopen van mezelf en zo duurt het nog lang tot volgende week! Ik zal alles maar van me af proberen te zetten! Kus MInka
Hallo lieve meiden Hope en Marla, lekker die lange posts van jullie! Hope, zo lief van je dat je op iedereen uitgebreid reageert, terwijl dat niet makkelijk voor je is (hoe is t met je handen?) en terwijl je zelf ook niet al te lekker in je vel zit. Verdrietig dat je schoonvader niet luisterde en het blijkbaar ook niet doorhad. Ik ben tegenwoordig zo 'assertief' dat ik dan glimlachend zeg: 'ik wil graag mijn verhaal afmaken' (klinkt lekker kenau-achtig, maar als ik er een leuke kwinkslag doorheen gooi, hebben mensen het niet eens door ) Maar dat lukt ook niet altijd. En trouwens, het is ook niet leuk dat je er zelf om moet vragen, het zou ook fijn zijn als mensen het aanvoelen. Helaas is dat niet altijd zo. Balen dat je ongesteld bent geworden. Ik ken de stemmingswisselingen (ben zelf nogal temperamentvol van aard) en ik weet hoe rot je je daar over kunt voelen. Al die heftigheid... Maar ja, beter dat het eruit komt, dan dat je het inslikt. Wees dus maar gerust boos en verdrietig, dan maak je weer wat ruimte... En wat heerlijk dat je anderhalve week vrij bent. Dan zal ik je vast wat vaker tegenkomen hier. Lize doet het namelijk zo goed met slapen tegenwoordig, dat ik tussen de voedingen door opeens tijd voor mezelf heb! Joepieee! (hmm,misschien moet ik eens wat aan het strijkwerk gaan doen...) Werkze vandaag! Marla, wat balen dat je met die 'krenten' rondloopt. Ik heb van mensen begrepen dat ze ook nog pijn kunnen doen. Bah, wat vervelend. Veel vitamientjes eten! En hoe kan het toch dat jij je foto niet verkleind krijgt? Als je wilt help ik je een handje. (dat is ook alleen maar omdat ik die foto zo graag in je album wil zien staan ) Ben ook erg benieuwd naar het kamertje! Ik zal me trouwens eens gaan buigen over de foliumzuur- en bloedband-vraag. Heeft Neeke zich vandaag al gemeld? Oeh! Spannend! een heel fijne dag! Amber ps: wandelen gisteren was heeeerlijk, lekker door het bos met de herfstkleuren!
Marla, dit heb ik even opgezocht: Herpes Herpes simplex aan de geslachtsdelen (herpes genitalis) ontstaat door een virus. In veel gevallen merk je er nauwelijks iets van. Soms is de huid rood, jeukt het vaak en ontstaan er pijnlijke blaasjes. Meestal ben je wat moe, in het algemeen wat appelig, met hoofdpijn of spierpijn. Als het virus eenmaal in je lichaam zit, gaat het niet meer weg. Het komt terug in tijden van verminderde weerstand. Naarmate het vaker terugkomt, zullen de verschijnselen minder merkbaar zijn. Herpes simplex is een seksueel overdraagbare aandoening, maar je krijgt het ook via speeksel (zoenen). Een koortslip ontstaat ook door het herpes simplex virus, maar is niet gevaarlijk tijdens de zwangerschap. Een koortslip kan echter wél gevaarlijk zijn voor een pasgeboren baby. Zorg er na de bevalling dus voor dat je mensen met koortsblaasjes niet in de buurt van je baby laat. Moeders met koortsblaasjes moeten ook extra maatregelen nemen (niet knuffelen, mondkapje dragen). Risico: als het virus actief is, zit het ook in het geboortekanaal. Tijdens de geboorte wordt de baby dan besmet. Een besmetting met herpes is voor een pasgeborene levensbedreigend. Als u of uw partner herpes hebt gehad of nog hebt, dan moet u dat melden aan de verloskundige of de gynaecoloog. U wordt dan goed in de gaten gehouden. Als u tijdens de laatste twee weken voor de uitgerekende datum een actieve infectie hebt, moet u rekenen op een keizersnede.
Meiden, even een kort berichtje van mij! Zico, wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Ik schok echt enorm toen ik het net las. Ik ben wel blij voor je dat je er net op tijd bij bent, dat scheelt erg veel. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd! Amazonnetje, op zulke momenten realiseer je je inderdaad dat we blij moeten zijn met wat we hebben. Ook al is dat soms zo moeilijk! Marla, jij vraagt om krenten in het leven, en dan krijg je er opeens 2 waar je niet blij mee bent. Jullie kamertje klinkt ook echt prachtig. En please laat Amber je helpen met je buikfoto, want ik ben nu wel heel erg nieuwsgierig. De onzekerheid over de zwangerschap blijft inderdaad bij mij, en niks helpt, behalve een echo. Vandaag over een week weet ik het! Flyke, bij jou staat nu ook 10 weken ! Had je dat ooit verwacht? Echt super zeg, nog 2 weekjes tot aan de spannende grens. Franka, ik ben zo blij om te lezen dat je genoten hebt in Brugge. Dat kan ik me zeker voorstellen, want het is een prachtige stad. Was het weer ook een beetje lekker? Minka, bah weer die bekende klodder? Ik hoop echt dat jouw lichaam je deze ronde van dat idee af helpt en dat je niet van dat bankje af valt! Nog een week meid! Lekker dat Nemo zich zo op zijn plek voelt bij jullie. Probeer daar nu een beetje van te genieten. Hope, moeilijk dat je schoonvader niet naar jouw verhaal wilde luisteren. Ondanks dat je geweldige schoonouders hebt, mag je soms ook wel even klagen hoor. Het is niet eerlijk als mensen zulke belangrijke dagen over willen slaan in een gesprek. Wat geweldig dat je 1,5 week vakantie hebt. Geniet ervan! Jude, is er inmiddels al verandering bij jou? Ik hoop echt dat je je ei nu hebt gevonden. Vandaag moest je toch bloed prikken? Wanneer krijg je de uitslag daarvan? Amber, heerlijk om jouw verhalen over vieze poepluiers te lezen. Dat is pas een echte mama! Ik kan me er echt nog niks van voorstellen. Neeke, oh wat erg dat jullie nu nog de naam hebben veranderd. Wel grappig zeg. Een naam die bij Thijs past: Gijs? Ik weet toch wel dat je niks zegt, haha. Maarre kom je je wel even snel melden vandaag? Me2, heel veel plezier morgen bij de fantastische gyn. Ik ben heel erg benieuwd of jullie ventje inderdaad al is indedaald. Jette, hoe is het bij jullie? Lekker weekend gehad? Ik heb weer een misselijk makend weekendje achter de rug. Verschrikkelijk zeg. Maar vandaag gaat het al iets beter. Ik kan niet wachten tot de echo volgende week. Gister zijn we een half uurtje naar mijn ouders geweest, even eruit. En ik was zelfs aan het hijgen van het stukje van de auto naar binnen toe. Mijn broer was er ook met Jayden. Hij is al flink gegroeid, en (ondanks zijn ouders) is hij echt een schatje. Mijn schoonzus probeerde een beetje te slijmen, en komt morgen of overmorgen spulletjes brengen die ze niet gebruikt hebben. Is natuurlijk goed bedoeld, maar bij hun zoek ik er altijd iets achter. Ik ben zelfs benieuwd of ze echt langskomen. X Neia
Hee lieve dames, Niks achter zoeken hoor! Hele drukke ochtend, met Thijs naar het consultatieburo en daarna bij een vriendje spelen. Alles nog rustig hier! Liefs Neeke
Heej, ik meld me hier ook maar weer eens . Al weet ik niet waar ik moet beginnen en met wie, ik ben net als Marla ook heel lang bezig geweest met alles te lezen en ik weet het gewoon allemaal niet meer . Hope, dat verhaal van je schoonvader, dat klinkt best wel herkenbaar, alleen heb ik dat met mijn schoonmoeder. Ben je net iets aan het vertellen, merk je dat ze het niet interessant genoeg vindt of zo, want begint ze ergens anders over. Doet ze bij Jude-man trouwens ook, hoor. Hoogst irritant! Ik denk dan ook, laat maar zitten... Maar wel heel fijn voor je dat je nu concreet meer weet wat je te wachten staat, heb je in elk geval iets om naar toe te leven. Want wachten zonder enig idee hoe lang nog is zo vervelend, maar als je ineens wel weet wanneer er concreet iets gaat gebeuren, dat maakt het toch wel wat makkelijker, of niet? Even tussendoor trouwens, was van het weekend bij mijn schoonouders. Schoonbroer wordt dus vader, he! Ze weten nu wat het wordt en het vermoeden is dat hij zich versproken heeft, zei "hij" over de baby, en als je weet dat het een meisje wordt, zeg je volgens mijn schoonmoeder niet "hij". En na de echo was hij heel stil geweest en leek net alsof hij teleurgesteld was. Wat bleek, hij wil liever een meisje ipv een jongen, want ze hebben al een dochter en die is zo rustig en lief, daar wil hij er nog een van . Ik wist niet wat ik hoorde, ik dacht, man wees blij dat het alweer zo snel gelukt is en goed gaat, dat is niet iedereen gegeven! Maar goed, ik heb het niet uit zijn mond gehoord, kan ook de interpretatie van mijn schoonmoeder zijn. Maar als het zo is, dan vind ik het diep triest en hoeft hij niet te proberen te zeggen waar ik bij ben, want dan kan ik me niet inhouden, dat weet ik wel! Jeetje Zico, wat heftig, ik wens je alle sterkte toe meid. Hopelijk gaat het snel weer beter met je! En ja, ik ben ook heel erg geschrokken van dat verhaal van Lieselotje, gvd het zal je maar gebeuren, ik las het en dacht meteen, waar maak ik me druk om, met mij gaat het goed, zwanger wordt ik nog wel een keer, het kan altijd erger... En Marla, koningin van de posts, je bent er ook weer! Ha ha, hoelang ben je met zo'n post bezig? Je hebt gelijk, was bij mij allemaal een jaar geleden, precies een jaar geleden vandaag positieve test en gelijk ook in het ziekenhuis. Heb er vandaag wel veel aan gedacht en net als Minka gedacht, nooit kunnen denken dat ik nu nog niet weer zwanger zou zijn. Maar ja... Neia, meid, hoe gaat het met je misselijkheid, al wat minder? En wanneer ging jij ook alweer met vakantie? Neeke, hoe gaat het met jou? Nog niks te bekennen? En Amber, lekker aan het moederen over Lize lees ik! Geweldig! Hoop je nog steeds ergens toevallig tegen te komen . Flyke, 10 weken alweer, nou, dat komt vast wel goed, hoor! Kun je er al wel een beetje van genieten? Gelukkig is het snel vrijdag! Minka en Franka, gezellig samen op de wachtbank? Mag ik er ook op? Want raar maar waar, het lijkt er op dat ik gisteren een ei heb gehad. Gisteren op dag 30 van de cyclus, ik had de moed al opgegeven, maar sinds gisteravond temperatuur van boven de 37 en dat heb ik alleen maar na de eisprong. Heb geen ovutesten meer gebruikt, dus wat dat betreft weet ik niet helemaal zeker, maar kan bijna niet anders. Enne, toevallig gisterochtend ook nog eens geklust , nou ja geklust, zo kan je dat niet noemen, want ik had er geen rekening meer mee gehouden dat ik misschien deze ronde toch nog een ei zou krijgen, zat eigenlijk op een ongi te wachten. Dus misschien wel gewoon alsnog een kans deze ronde?! Ik moet donderdag bloed prikken, maar denk niet dat ik de gyn van te voren bel. Als die temp hoog blijft, dan moet er wel een eisprong geweest zijn, toch? En dan heb ik volgende week een telefonische afspraak en dan leg ik dit dan wel voor. Want het is wel vreemd als ik pas op dag 30 een ei heb en ineens een cyclus van meer dan 40 dagen ga krijgen?! Zo meiden, nu heb ik mijn best weer gedaan, ik ga nu zometeen lekker op de bank hangen voor de "co-assistent" en een lekker stukje Limburgse vlaai . Liefs, Jude.
Hee Jude, fijn om weer wat van je te horen. Je hebt een mysterieus ei hoor! Maar liever zo een dan geen! Ik ben zelf nooit zo van het temperaturen geweest, dus ik kan er niet zo over meepraten, maar ik hoop natuurlijk op een vruchtbaar verloop... Lastig he, dat sommige mensen zo duidelijk 'teleurgesteld' kunnen zijn als ze niet krijgen wat ze willen. Ik weet nog dat ik de 20-wk-echo had en vlak ervoor tegen de echoscopiste zei: kan best zijn dat ik straks ga huilen hoor! En toen vroeg ze of ik bedoelde dat ik misschien teleurgesteld zou zijn in het geslacht. Waarop ik zei: natuurlijk niet! Maar van de emoties en de blijdschap! Waarop zij zei: er zijn echt wel eens mensen die hardop huilen omdat ze teleurgesteld zijn. Het ergste daarvan vind ik dat ze hun teleurstelling niet eens voor zich houden. (kortom, je kunt het denken, maar dan ook nog eens verkondigen..). Ik was het wel met haar eens. Wij mogen verd... dankbaar zijn dat we uberhaupt een kindje mogen krijgen! Ja, ik wil je wel eens tegenkomen! kans is namelijk best groot. Jij weet wel hoe ik er uit zie, maar ik weet niet hoe jij er uit ziet. Dus hup hup, kom op met die foto! (geldt ook voor al die andere meiden, ja jullie ja!) Nou, je klinkt wel tevreden. Ik zie je al op de bank hangen met je vlaai. En de 'co-assistent', is dat een nieuwe serie? fijne avond! Amber ps: als jullie verder niks te doen hebben en een zeer geirriteerde Amber willen 'lezen', ga dan naar 'baby en dreumes' en lees het topicje 'ria blom'. Ik ben niet snel zo kwaad, maar vandaag... En dan weten jullie meteen waar ik sta als het om inbakeren gaat. (maar dat wisten jullie al)
Jude, fijn om weer even wat van je te horen! Ik hoop met je mee dat het een late eisprong is geweest, misschien heeft het wel een reden Maar.... je zit erbij hoor! Klinkt lekker het stukje vlaai! wat is je favoriet? de mijne is Linzevlaai, mmmhhh het water loopt me in de mond. Amber, ik kan me je boze reactie wel voorstellen hoor! Ik ben helemaal niet bekend in het inbakeren (hihihi zelfs niet in hoe je een luier moet verschonen!) maar als Lize het prettig vind en dat lees ik hieruit is het toch een goede methode. Van je eigen gevoel uitgaan meid, laat andere maar kletsen, jij bent onze expert! Neia, inderdaad moeilijk om te horen dat ze teleurgesteld zijn in het geslacht, ik kan me er niks bij voorstellen. Als het maar gezond is! Ik vind dat het nu maar eens afgelopen moet zijn met je misselijkheid! Neia-lichaam, even goed de oren los: Je hebt haar al genoeg gepest het laatste jaar, laat haar eens met rust zodat ze kan gaan genieten! (Ik hoop dat je lichaam reageert ) Hier net als gisteren een minne dag. Heb hoofdpijn en voel me af te toe goed duizelig en was vanochten weer om 05.00 u klaarwakker, ben dan ook al sinds 06.15 u al op het werk Thuis zit het ook nog steeds niet mee, denk dat vrijdag pas alles klaar is! Ik neem nog maar een paracetamol en hoop dan de dag redelijk door te komen. Allemaal dikke kus Minka
joh Minka, balen zeg... hoofdpijn en duizelig. En zo vroeg al op je werk, jeetje! Dan ben je vast de enige die er al is. Doe je een beetje rustig aan? (lekker vroeg naar huis en zo.) Ik vind je afbeelding van het wachtbankje geweldig. Minka, onze afbeeldingen-vrouw. Ga daar altijd mee door! En ja, Lize vind bakeren prettig. Maar dat is niet het allerbelangrijkst, ik vind dat ze het brood-nodig had. Zonder inbakeren stonden we er nu heeel anders voor. Ik kan eerlijk zeggen dat ik de eerste 5 weken een zombie was en heeel veel huilde. Kun je nagaan hoe moe Lize geweest moet zijn... Het feit dat ze eindelijk prompt in slaap viel toen ik haar inbakerde was voor mij DE eye-opener. Ze had hulp nodig bij het leren in slaap komen. En nu is ze veeeel rustiger en relaxter en blijer. Ze ligt nu in de box, lekker wat om zich heen te kijken, geen speen en toch happy. Wat willen we nog meer? (voor de duidelijkheid, ze ligt niet altijd in die doek. Ze is ook zonder de doek veeel rustiger en blijer) Wat me vooral in het topic stoorde was de attitude van een van de personen, die maar niet op individuele berichten reageert maar wel met wijsheden strooit over zeer gevoelige zaken. Dan heb je aan mij echt een slechte. Daar komt bij dat de aangehaalde artikelen ronduit slecht zijn en teveel angstaanjagende dingen verkondigen. Dat moet toch niet de bedoeling zijn! Nou ja, gisteren maakte ik me er druk om, nu laat ik het lekker. Ik ga mijn meisje een lekker zacht jasje aantrekken en dan gaan we even naar de AH. Vanavond komt een vriendinnetje eten en aangezien Amberman helaas weer heel laat thuis is, ben ik blij dat ik met haar aan de wijn en de lasagne kan. Even bijpraten, heerlijk! Ohja, morgen krijgt Lize haar eerste inentingen, ik vind het zoooooo erg. Ik hield het al niet droog bij de hielprik, dus dat wordt wat... fijne dag meiden Amber
lieve amber, laat je niet opnaaien meis, je moet doen waar jij en je kindje zich goed bij voelen, ik heb er niet zoveel verstand van maar jij ziet het beste hoe lize op alles reageert, dus gewoon doen meis! Ik heb nu een beetje meer tijd, ik zit hier in mijn nieuwe kloffie (kleren) achter mijn pc, ben dit weekend lekker aan het shoppen geweest en heb nu voor het eerst zwangerschapskleding aan. Mijn leidinggevende kwam net binnen en zei dat ik er zo mooi uitzag vandaag, hi hi hi leuk he! Gisteren kwam ik bij de benzinepomp toen vroeg het meisje achter de balie waar ik mijn zwangerschapskleding kocht omdat ik er altijd zo leuk uitzag, toen ik haar vertelde dat ik nog geen zwangerschapskleding aan had maar me nog steeds kon redden met een paar maatjes groter, vondt ze dat een super goed idee! Ze was ook zwanger en vondt het moeilijk om leuke kleding in de buurt te vinden! Met mij gaat het goed, vorige week heb ik veel ongemakken gehad maar nu gaat het weer een stuk beter. S'avonds moet ik wel liggen op de bank omdat ik vanwege mijn rug dus niet goed kan zitten! Nou als dat alles is! Mijn moeder gaat goed, de artsen zijn over het verloop zeer tevreden, de scan wijst uit dat de holtes waar zich etter in verzamelt zich behoorlijk verkleind hebben dus dat gaat de goede kant op! Wel heeft ze de laatste week weer veel overgegeven, de huisarts dacht dat dit misschien aan de pijnpleisters ligt. Even afwachten dus. Met jetteman gaat het redelijk zijn werk zit hem behoorlijk dwars, ze maken het hun ook niet makkelijk, doordat ze haast geen werk hebben, krijgen ze waardeloze klussen voor veel te weinig geld, jetteman laat dit dus niet op zijn kop zitten en gaat er vol tegen in, resultaat, felle discussies! Vanmiddag gaat hij samen met zijn collega naar een advocaat om toch uit te laten zoeken waar ze precies staan en wat ze tegen deze problematiek kunnen doen! Even afwachten dus, maar ik denk dat er weinig aan te doen is! Jetteman is er van overtuigd dat dit komt omdat ze niks te doen hebben, als het druk is verwacht hij dat dit probleem wel opgelost wordt. Liefs Jette
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik heb vakantie! Gister even afscheid genomen van mijn lieve bewoners, want ze moeten mij en ik hun nu 1,5 week missen. Vrijdag gaan manlief en ik lekker een weekend naar noordwijk, uitwaaien aan zee. Marla, vevelend die krenten, zeker als je er nu niets op mag smeren. wat betreft mijn tussentijds bloedverlies, daar heb ik nog steeds wel eens last van, maar gelukkig niet meer zo als toen. Maar vaak wel op de belangrijke dagen, juist als het klussen geblazen is. Ik vraag me af, of dat ooit echt weggaat? hihi Minka, jij met je afbeeldingen, echt lachen. Wil je me nog ens zeggen hoe dat moet? ik wilde graag een afbeelding van een vakantie erop zetten, maar weet niet hoe? Jij bent echt een vroege vogel, ik bedacht me nog wel een keer als ik zo vroeg wakker was, maar goed je hebt natuurlijk zoveel rommel nog in huis, dat het thuis zitten wachten, ook geen rust meebrengt. Waar heb je dat wacht bankje dan staan? buiten aan de straat? Amber, tja mijn handen................ Het blijft een probleem, als ik TE VEEL doe op de PC dan heb ik er veel last van. Dus dan maar me wat meer tussenpozen, kan jullie hier echt niet missen, en dan nog hyves en msnen, hihi ( ik ben het zelf schuld hoor, ben echt eigenwijs ) Die opmerkeing van: ik wil graag mijn verhaal afmaken, vind ik wel een goeie, alhoewel mijn schoonvader dat waarschijnlijk ook niet hoort Ik zal later even dat ene topic lezen, ben ik nog niet aan toe gekomen. Neia, ik zie het al helemaal voor me, jij hangend over de auto, hijgend en puffend om bij te komen, van de "grote" wandeling. Idd nog 1 week en dan heb je je echo, en dan hopelijk ook weer wat minder misselijk. Neeke, je hebt je nog niet gemeld vandaag....... Jude, dan toch eindelijk een eisprong? Wie weet een vreemde ronde, met vreemde resultaten : Je weet wet zo`n dubbele streep resultaat Het maakt het idd iets makkelijker vor me, nu ik iets concrets weet. Zeker is het nog lang tot april / mei, maardaar probeer ik maar niet aan te denken. Eer de feestdagen om zijn, dan gaat het snel genoeg, hoop ik. Jette, blij om weer eens wat van jou zelf te horen. Leuk hoor die positieve reacties te krijgen over je outfit, dat streelt je ego en je zwanger gevoel, toch? Ben blij dat je moeder aan de betere hand is, is ze nog steeds thuis? Vreselijk he, die toestanden op het werk van je man, verdorie, hij heeft wel andere dingen aan zijn hoofd wat belangrijker zijn dan dat gezeik van zijn "baas". Nogmaals sterkte met alles. En........... ga maar fijn je nieuwe outfit showen! Nou, ik ga zo naar de kapper. Weer een mooi kleurtje in mijn haren. Eerst even bij mijn vrioendin en petekind langs. Zo zielig, ze moeten vanmiddag naar het ZH. De kleine heeft een soort van breuk in zijn balzakje, waardoor er vetmassa in het balzakje zit. Het kan zelfs zo zijn dat er darmen door dat zelfde gaatje naar buiten komen, en dan is het gevaarlijk. Waarschijnlijk moet de kleine geopereerd worden. Dus ik ga ze maar even een hart onder de riem steken. Nou meiden, tot later. Liefs Hope
@Hope: ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelde, geloof me Soms neem ik me voor de wijze tips van zuslief te gebruiken, of de assertieve trucjes van mijn broer, maar als het erop aankomt, sta ik meestal met de bek vol tanden...tja en in de auto terug naar huis zie ik het licht.... Toch probeer ik het wel...een enkele keer zei ik "als het je teveel wordt, zeg het gerust". En werkte wel een beetje....dat ik erbij dacht "ja jij kunt ervoor kiezen je ervoor af te sluiten, ik niet ...." dat heb ik er maar niet bij gezegd..... @Ambersister...... ik snap je reactie, maar je kent me.... De beste stuurlui staan altijd aan wal, vooral als het mooi weer is, ha ha ha..... lalekkergaaaan.....! Ook mijn mini had veel baat bij inbakeren, los van de borstvoeding, dus waar hebben we het over....laten ze andere nuttige zaken op dit forum gaan lezen ha ha ah Ik merk met teleurstelling dat de moderators niet op mijn mailtjes reageerden afgelopen maand, maar dat ook mijn topic in over nut van zelfonderzoek in Gezondheid naar de bodem zakt...wehhh. Maar gekeken wordt er blijkbaar wel, dat is weer positief...! Oja...lekker snel bijklets-recept: olie in de pan, stukjes courgette bakken, wat zalmsnippers of tonijn erin, creme-fraiche erbij, roeren, klaar.....intussen pasta gekookt....saus erover, wat pijnboompitjes evt erbij, witte wijn uit de koelkast trekken, en aanvallen....bij mij altijd een succes ...en heel snel klaar! Evt. sla van cherrytomaatjes, komkommer, verse basilicum en alles wat je lekker vindt...