tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hoi zussie,
    jajoh, je kent mij, ik was echt wel aangedaan door bepaalde uitspraken, maar ik ben het met jou en de andere meiden eens: laaat gaaan!
    Jammer van je topicje, maar dat had ik wel verwacht (ja, naar jou ben ik altijd eerlijk, dat weet je ;) ), want het is een onderwerp dat graag vermeden wordt, ook al weten we allemaal hoe belangrijk het is. Dat is menselijk. Ben wel blij dat het gelezen wordt! (meestal komt de echte interesse pas als het een rol gaat spelen. Anderhalf jaar geleden verdiepte ik me ook niet in miskramen...)
    Dus doe lekker je ding en laat je niet teleurstellen door uitblijvende reacties.
    Zo, dat recept klinkt goed! Behalve de tomaatjes, jak! Vanavond tover ik een lasagne uit de hoge hoed, ovengerechten zijn zo handig als je bezoek krijgt. En dat witte wijntje staat al koud hoor! (kwijl).

ik heb een beetje met Lize te doen. Vanochtend knipte ik haar nageltjes en toen had ik per ongeluk een heel klein stukje vel te pakken... Aaijj... ze begon meteen hard te huilen en ik vond het zoooo zielig! Het was gelukkig heel snel over, maar toch, je voelt je dan even heel beroerd. Een paar minuten later lachte ze al weer voluit naar het knisperkipje, dus daar houdt ze geen trauma aan over :)

Hope, goed zo! Lekker naar de kapper, doet vaak wonderen he!
    En Jette, ik ben benieuwd naar jou in je mooie kleding (foto! foto!)

pff, wat moet ik toch doen om jullie op de foto te krijgen?

duty calls

liefs
    Amber

2. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee lieve dames,

Bij deze meld ik mij voor vandaag! Beebje is nog lekker druk aan het bewegen in de buik, hij draait nog steeds om z'n lengte-as, vannacht lag hij met z'n ruggetje tegen mijn buikwand aan - niet fijn! Maar hij heeft er blijkbaar geen problemen mee. Ik richt me echt op minstens een week over tijd, dus 18 november of later... Ik heb nog geen haast en voel me nog prima, dus waarom zou hij haast hebben :D ? Ben wel benieuwd, ik vind het zo onwerkelijk dat je echt niet weet wanneer het gaat beginnen...

Me2, hoe was het bij de gynaecoloog vandaag? Is de kleine al ingedaald? En hoe was je bloeddruk?

Minka, ik zag in je berichtje dat je voor deze maand alweer genoeg bewijs hebt gehad van je lijf dat het niet gelukt is - ik ben heel eigenwijs en herinner me Marla, die precies hetzelfde zei in de ronde dat ze zwanger raakte, dus ik blijf duimen!

Jude, toch nog een verlaat ei! Kan goed hoor. Weet je wat bij mij hielp om de cyclus regelmatiger te maken? (tenminste, zo leek het) Van Etos heb je vitaminen Zwanger Worden. Als ik die nam, had ik steeds een cyclus van 28 dagen. Als ik gewoon foliumzuur gebruikte, kon het verschillen van 28 - 33 dagen. OK, wel kleiner verschil dan bij jou dit keer, maar wie weet?

Marla, wilde je al even geruststellen wat betreft huidige koortslip, maar Minka was me voor :). Voor nu dus no worries, alleen effies in de gaten houden rond de bevalling... En zorg goed voor jezelf, vaak is het toch een teken van minder weerstand (zei mama Neeke).

Amber, ik heb naar het onderwerp gekeken - lekker ongenuanceerde reacties van bepaalde mensen! En zoals je zus zegt, laat je niet gek maken - je ziet zelf het beste wat goed is voor je kindje. En zo te horen gaat het je nu heel goed af! Succes alvast met de inenting, Lize zal er vast weinig van merken. Thijs heeft na de eerste inenting vooral veel geslapen, moest hem wel een zetpilletje geven, maar inmiddels is het vaccin verandert en is de pijn als bijwerking weg hoor. Heb je paracetamol zetpillen in huis voor de zekerheid?

Amazonnetje, recept klinkt goed! Ga ik gauw eens proberen. Heb zo weinig inspiratie voor koken de laatste tijd... Hoe is het met jou?

Jette, klinkt goed allemaal! Fijn te horen dat het de goede kant op gaat met je moeder. Je loopt vast de hele dag te stralen met je ongetwijfeld mooie buik, geen wonder dat je van iedereen complimentjes krijgt! :D Geniet ervan. Jammer dat je man onder z'n niveau moet werken, je zou denken dat dat toch ook een soort contractbreuk is?

Hope, zo lief dat je voor iedereen wat schrijft met je pijnlijke handen! Denk goed aan jezelf he. Alweer wat bijgekomen na vorige week?

Neia, hoop dat je je gauw beter gaat voelen, het zal vast niet meer lang duren en dan kom je in de heerlijk-zwanger-tijd. Nog even volhouden! Oh ja, hartkloppingen heb ik ook een aantal keren gehad in verschillende stadia van de zwangerschap. De verloskundige heeft mij ooit eens uitgelegd dat je bloeddruk, en dus ook hoe hard je hart moet werken, varieert tijdens de zwangerschap - soms zit je in een tijd dat je vaten relatief wijd zijn, als voorbereiding op extra bloedvolume, en heeft je lijf het wat makkelijker, en soms zit je in een tijd dat je hart wat harder moet werken omdat de vaten nog niet wijd genoeg zijn voor het extra bloedvolume. Geen idee of het waar is, ik had gedacht dat het geleidelijker zou gaan, maar blijkbaar niet. In elk geval niet van schrikken zolang je je niet naar voelt erbij! Heb het wel eens eerder gezegd, het is niet niks voor je lijf om zo'n kleintje in elkaar te knutselen! ;)

Flyke, 10 weken en bijna echo - ben zo benieuwd!

Franka, houd Minka stevig vast he, dan gaan jullie samen naar de overkant! (ondanks wat Minka nu denkt) En neem Jude ook gezellig mee - dan slepen we hierna met z'n allen Hope erdoorheen!

Heel veel liefs voor allemaal,

Neeke

3. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    [​IMG] :eek: :eek: :eek: :eek:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa Minka, bedankt, het is me gelukt.
    Dit wordt onze vakantie besytemming van dit weekend.
    Noordwijk aan de antillen :) :) :)

Pfff wat zal ik het warm krijgen, hihi

4. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Goed zo Hope!
    Fijn dat ik jullie soms wat kan leren :D :) :D
    Ook Amber is het gelukt destijds.
    Heel veel plezier en hoop dat de zon in Noordwijk net zo schijnt als op je plaatje.
    Hoe is het bij de kapper gegaan? ben je tevreden?

Amber, ik zet mijn foto echt niet op de site hoor :) dan is het hele forum verpest. Ik houd het liever bij wat plaatjes hihihi
    Au, kan me voorstellen dat je schrok toen je Lize in haar velletje knipte.
    Maar meid, ze vergeeft het je echt wel hoor ;)

Neeke, we zullen zien volgende week. Ik ken het verhaal van Marla en ook van Amber (wat betreft de "klodder" ) Maar durf niet meer te hopen :cry:

Fijne dag nog allemaal

5. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    ha ha...topics die wegzakken.....kweetuttoch.....maar niet geprobeerd is altijd mis toch...? Maar ik zie dat er gelukkig wel gekeken wordt....

enneh...handige knip houding...kind met rug naar je toe (zodra het kan zitten gaat dat beter), haar vingertjes in je handpalm, of over je middelvinger geklemd....als je face-to-face knipt, gaat het sneller mis, is mijn ervaring tenminste....ik ben niet zo van het vijlen, de scherpe-hoe-haal-ik-effe-lekker-mijn-gezicht-open-rafels hangen er binnen de kortste keren aan, wie dat verzonnen heeft?

Inentingen, kweet alles van tranen....ik moest altijd achteraf grote vent en kleine meid troosten ha ha en ik me maar groot houden.....wie is hier het zwakke geslacht.....? Ik beet mijn lip half stuk maar hield me rustig, of hielp het beentje goed stil te houden....belangrijk...goed nawrijven, zorgt voor minste pijn, is mijn ervaring, tenzij het bij sommige substanties juist niet mag..... En bij verhoging een zetpilletje paracetamol doet ook wonderen.....

En ovenlasagna....tip: koud al voorsnijden die hap...want het is meestal niet een echte compacte massa zodra het uit de oven komt, en zo is het ook sneller goed door en door gaar/verwarmd....

duty calls hier ook....mini weer naar school brengen....
    toedels...

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jude, echt ongelofelijk dat verhaal van je schoonbroer. Zulke mensen kan ik echt niet begrijpen. Misschien heeft hij het niet zo bedoeld, maar sommige mensen denken dit echt. Die mensen snappen niet wat voor wonder het is om een gezond kindje te mogen krijgen. Echt ongelofelijk!
    En dan ook nog het nieuws dat je waarschijnlijk alsnog je ei hebt gevonden. Dat zou toch geweldig zijn. En de lekkerste seks is de ontspannen seks, dus wie weet wat hier uit voort komt! :D
    Dus je gaat donderdag bloed prikken. Ik zou inderdaad even afwachten of je ongie of natuurlijk een positieve test volgt over een kleine 2 weken, en anders kun je alsnog een afspraak maken bij de gyn.

Amber, ik heb dat topic helemaal gelezen. En sommige mensen kun je echt niet begrijpen. :evil: Deze mensen hebben gewoon nog nooit iets meegemaakt. Ik vind het zo ontzettend lullig dat ze zo reageren op jou, maar probeer het van je af te zetten. Bah!
    Wanneer krijgt Lize de inenting?

Minka, hoe voel je je vandaag? Al wat beter als gister?
    Pff 06.15 op je werk, dat is wel erg vroeg meid. Daar zou ik ook hoofdpijn van krijgen. ;) Ga je dan ook eerder naar huis?
    Gelukkig is alles vrijdag klaar, daar leven we lekker naar uit.
    Ik hoop echt dat mijn lichaam even naar jou luistert, want dat is nu echt wel nodig. Onze vakantie komt er alweer aan, en ik weet nog steeds niet of ik op vakantie kan. 12 November gaan we naar Tenerife. Maar als ik niet kan gaan, kunnen mijn ouders ook niet gaan, omdat mijn moeder niet alleen met mijn vader op vakantie kan, dus er zit veel druk achter. Ik heb nog een kleine 2 weken.

Jette, dat klinkt echt leuk zeg dat je complimentjes krijgt over je kleren. Laat ze maar trots zien wie de mooiste buik heeft! :D
    Enne... ik ben het met amber eens: foto! ;)
    Fijn dat het met je moeder iets beter gaat. Alle stappen vooruit zijn in de goede richting. Nu nog hopen dat Jette-man iets bij de advocaat kan regelen. Ik duim voor hem!

Yoehoe Hope heeft vakantie! Lekker genieten meid!
    En dan gaan jullie ook nog wel naar Noordwijk aan de Antillen! :) :) :) :) Oh, ik lag echt helemaal dubbel achter de computer! Yes, mijn lachspieren doen het nog. ;)
    Tante Hope heeft haar goede daad ook weer gedaan. Echt zielig voor je petekindje. Je vriendin zal wel heel erg blij met jou zijn!

Amazonnetje, je schut het allemaal uit je mouw vandaag!
    Ik had me er niet op ingesteld dat ik vandaag zoveel zou leren hoor. Heerlijke recepten, en zoveel mama tips. Die knip-tip ga ik zeker onthouden!

Neeke, waarschijnlijk blijft jullie eigenwijze deugniet inderdaad nog even zitten. Maarja, zolang jij het lekker vindt, is het alleen maar een goed teken.
    Had jij dan ook al zo vroeg in de zwangerschap van die hartkloppingen?
    Ik zit nu achter de computer, en net toen ik de trap op gelopen heb, voelde ik gewoon mijn hart kloppen. Echt raar. Voor de zekerheid zal ik het volgende week aan de gyn vragen.

Ik ga proberen om te douchen. kijken hoe ik me dan voel!

X Neia

7. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    Ach je moest eens weten, als ik bij Amber over de vloer kom....'t arme kind....voor de koffie op tafel staat, kom ik weer met mijn bretellen [hoe hou je handig de slaapzak op veilige manier in bedje vast], de assortimenten flessen en spenen [ik had thuis geen ruimte meer in de la....], aangepaste handdoekjes met extra lussen als handig schermpje voor de bedspijltjes [had niks te doen, toen mijn mini ooit eens drie uur lang 's middags sliep!] enzovoorts....zooooo uit mijn mouw....nee hoor...allemaal gevolg van 'ik weet het beter dan die boekjes' en gewoon soms dingen uitproberen.... :rolleyes:

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

haha, dat klopt! Als je een wandelend tip-boekje zoekt (any subject), gewoon bij Amazonnetje aankloppen! Gelukkig zijn het dan ook nog eens goeie tips, want die nageltjes ga ik nooit meer zo knippen zoals ik dat vanochtend deed!

9. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Even een vraagje voor amber en amazonnetje, of de andere meiden.
    Jullie waren zo ijverig met recepten op schrijven.
    Wie heeft een lekker recept voor tagliatella met zalm?
    Ik heb er wel een paar gevonden op internet, maar ik houdt niet van alle ingredienten erin :oops:
    Dus, heeft iemand een goed recept?

Hope

10. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Neia,

Nog even een antwoord voor jou: ja, ik had al vroeg in de zwangerschap hartkloppingen! Bij Thijs zelfs al met een week of 7-8. Niet onderschatten hoor, hoe hard je lijf moet werken! Dus je moet jezelf goed verwennen :D :D.

Vroeg me dat vandaag nog af, hoe is het met je nieren? Nog wel eens last gehad of niet meer? Je hebt wat moeten doorstaan dit jaar meid, denk goed om jezelf!

Veel liefs voor allemaal,

Neeke

11. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0

Voor Jude, Minka en Franka,

deze duivel moet ervoor zorgen dat jullie duivels wegblijven ;)

hihi, minka je hebt me wat geleerd, ik ga jullie nu bestoken met plaatjes, hihi :D :D :D :D

12. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    Neia, ik had rond de vierde maand flinke hartkloppingen, daarna niet meer, ik fietste, zwom en shopte me gek tot week 40, maar toen werd ik weer teruggefloten van week 40 t/m 42, maar dat was wat logischer....

Wat vind je lekker erin?
    Alles mag, behalve bladgroenten met vis, dus geen spinazie!

Basis:
    - Zet pastawater op voor de tagliatelle of andere pasta....en daarna
    - Olie in de pan, uitje fruiten, blokjes/stukjes erin van bv. broccoli, of courgettes, evt. met champignons, wat je zelf lekker vindt, effe goed doorbakken, dan zachtjes zetten...
    - Intussen is water voor de pasta aan de kook: gebruik je verse van bv. AH, dan nog 4 min koken voor pasta, anders ± 10;
    - Groente is intussen gaar, doe de zalmstukjes erbij ....
    - Wat wil je erdoor? pesto kan (ik koop de miniverpakkingen van AH, niet te zuur of zout, wat ik aanvul met nog wat olijfolie, wat pijnboompitjes en net geschaafde/geraspte echte parmezaanse kaas) of bv. creme fraiche, goed doorroeren, over de pasta, op de bordjes ermee, wijn bijvullen, buon appetito!

13. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0

hihi, amber, je vroeg toch om een foto van ons...................
    nou, hier ben ik.
    Deze is wel van zeker 20 jaar geleden :rolleyes:
    Erg he?
    Dankzij Minka`s uitleg hoe je foto`s plaatst, moeten jullie nu mijn "onzin" aanzien, \:D/ \:D/

Oja, en amazonnetje, bedankt voor het recept, ik ga het zeker proberen.
    Die pesto, is dat erg sterk van smaak?
    Als het gelukt is, laat ik het je weten.

Zo meiden, ik heb me nu genoeg uitgeleefd, ik ga zo naar mijn bedje.

Liefs Hope

14. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    He Hope, je gaat lekker! :) :) :)
    Ik hoop dat je duivel helpt tegen mijn duivel, laat ze elkaar maar "afmaken" en dat die van jou uiteindelijk wint.
    Ik vind het een goed idee van je om een oude foto te plaatsen, ik zal eens kijken wat ik nog kan vinden hihihi.
    We weten nu iniedergeval dat je blond bent :)

Amazonnetje, klinken lekker je recepten, maar mag ik vragen of jij weet waarom je geen spinazie met vis mag eten? Ik hoor dit wel vaker, maar het staat bij mij vaak op de menukaart thuis (vanavond ook weer).

Gaat alles goed met de rest? Flyke, hoe is het met jou? en Me2 ook al een tijdje niks vernomen.

Hier gaat het weer wat beter, vandaag van de wekker wakker geworden, zal nu wel aan de wintertijd gewend zijn :D

Nu eerst aan het werk, kom later wel weer spieken.

Kus
    Minka

15. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ja Minka, ik ga idd lekker.
    En blond....................
    tot gister wel ja hihi
    heb er nu een kleurtje in.

wat betreft die vis met spinazie, dat breekt elkaars voedingsstoffen af, of zoiets heb ik ooit gehoord.

Nou, ik heb een druk dagje voor de boeg.
    Krijg mijn andere petekind (8 ) en zijn zusje (10) op bezoek, en denk dat ik koekjes met ze ga bakken om te vresieren.
    Ben eens benieuwd of het lukt :) :) :)

Nou, ga zo eens boodchsapen halen, om 12:30 moet ik ze van school halen, leuk dus.................
    Hope

16. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Meiden ik kan jullie soms niet meer volgen, wat schrijven jullie veel ...... als ik even een dag wat minder tijd heb ben ik alles kwijt hoor!

Wat ik nog weet, er had iemand vakantie, heel veel plezier en geniet er van meis!

Amber, wel zielig he dat van dat knippen van de nageltjes en een stukje vel, au au au, of viel de pijn mee?
    Dat lijkt me ook mega moeilijk om zulke kleine nageltjes te moeten knippen!

Ja ik zal binnenkort een foto plaatsen, we maken altijd foto's met onze filmcamera, de accus zijn leeg, dus moet eerst even aan de lader pfff veel werk hoor! ha ha ha!

Jetteman is gisteren met een collega naar de advocaat geweest, zij zag er wel brood in, ze willen nu toch proberen om aan te tonen dat zij zich niet aan het contract houden, met misschien als gevolg dat er toch bewezen kan worden dat zij zich niet aan het contract houden, met misschien toch de mogelijkheid om het contract te beeindigen, ben benieuwd, Jetteman ziet het helemaal zitten, ik ben wat gereserveerder, we wachten af!

Verder voel ik me goed, ja gisteren wat last maar had ook wat te veel gedaan thuis!
    Maar gaat goed zo!

Meiden als ik jullie vergeet, alsjeblieft niet boos zijn maar kan niet zo goed onthouden wat iedereen schrijft, maar lees alle berichten wel hoor!

liefs
    jette

17. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Meiden ik kan jullie soms niet meer volgen, wat schrijven jullie veel ...... als ik even een dag wat minder tijd heb ben ik alles kwijt hoor!

Wat ik nog weet, er had iemand vakantie, heel veel plezier en geniet er van meis!

Amber, wel zielig he dat van dat knippen van de nageltjes en een stukje vel, au au au, of viel de pijn mee?
    Dat lijkt me ook mega moeilijk om zulke kleine nageltjes te moeten knippen!

Ja ik zal binnenkort een foto plaatsen, we maken altijd foto's met onze filmcamera, de accus zijn leeg, dus moet eerst even aan de lader pfff veel werk hoor! ha ha ha!

Jetteman is gisteren met een collega naar de advocaat geweest, zij zag er wel brood in, ze willen nu toch proberen om aan te tonen dat zij zich niet aan het contract houden, met misschien als gevolg dat er toch bewezen kan worden dat zij zich niet aan het contract houden, met misschien toch de mogelijkheid om het contract te beeindigen, ben benieuwd, Jetteman ziet het helemaal zitten, ik ben wat gereserveerder, we wachten af!

Verder voel ik me goed, ja gisteren wat last maar had ook wat te veel gedaan thuis!
    Maar gaat goed zo!

Meiden als ik jullie vergeet, alsjeblieft niet boos zijn maar kan niet zo goed onthouden wat iedereen schrijft, maar lees alle berichten wel hoor!

liefs
    jette

18. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    wat dacht je Jette, omdat ik het allemaal vergeet, post ik het maar 2 keer? :) :) :) ;)
    En ik ben degene die vakantie heeft, dankjewel.
    We gaan er zeker van genieten.

Ik duim voor jullie dat dat met je man en de advocaat goed afloopt.

Liefs Hope

19. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Neeke, goed om te lezen dat jij die hartkloppingen ook al heel vroeg in de zwangerschap had. Mezelf verwennen? Heb je nog tips? Ik voel me net een aardappelzak, en ik heb nergens zin in.
    Met de nieren gaat het heel goed! Helemaal geen last meer van gehad na de operatie, en de gyn houdt ook dit in de gaten, zodat ik niet meer naar de uroloog hoef. Fijn dus!
    Maarre, kom je je zelf vandaag nog even melden? ;)

Hope, die duivel ziet er erg sterk uit, hij moet toch kunnen winnen denk ik zo. ;)
    Echt wel schattige foto van jou, maar jij bent wel een stiekummerd, 20 jaar geleden, is wel erg lang! :)

Amazonnetje, knap dat je alles nog kon tijdens je zwangerschap. Ik hoop zo dat ik straks ook mag genieten!

Minka, fijn dat het wat beter met je gaat! En gelukkig kan je wat beter slapen meid.

Jette, dat klinkt erg positief over Jette-mans werk. Natuurlijk moet je niet te enthousiast worden want je weet maar nooit, maar misschien ziet die advocaat wel een opening. Ik hoop het zo voor jullie!

Flyke, het is al bijna vrijdag he?! Hoelaat moet je?

Gister had ik echt een betere dag, nadat ik gedoucht had.
    Maarja natuurlijk heb ik weer teveel gedaan. Ik ben namelijk met mijn moeder naar mijn werk gegaan. Even gecheckt hoe alles ging, maarja er was weer veel veranderd. En ik heb 2 nieuwe personeelsleden die ik helemaal niet ken. Onze tickets van tenerife waren ook binnen.
    Maarja gisteravond was ik natuurlijk helemaal kapot.
    En vanmorgen had ik verschrikkelijke hoofdpijn. Nu nog een beetje maar het zakt af.
    Nu blijkt dat mijn moeder vanmorgen hier is geweest om de ramen te zemen toen ik nog sliep. Maar toen heeft ze mijn kotsemmer van mijn kamer gepakt. En ja, natuurlijk had ik die nodig, waardoor ik heel de overloop onder heb gespuugd. Lekker verhaal he?! :cry:

X Neia

20. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Deel Deze Pagina