tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    komop hopeke, onze tijd komt heus wel hoor ;)
    we hebben een moeilijkere weg af te leggen, maar we komen er wel he ;)

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Lieve Hope, je voelt je alleen :( ... Maar je bent niet alleen hoor! Wij zijn er! En Hope (en dat geldt ook voor de andere nog-niet-zwangeren), ik kan me voorstellen dat de blijde berichten af en toe moeilijk zijn. Gewoon blijven zeggen hoor! We blijven de blijde en verdrietige dingen met elkaar delen, die wachtbank moet leeg!

liefs
    Amber

3. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    He shit, nu zit ik weer met tranen. :cry:
    Ik weet ook wel dat het goed komt, en het was ook niet de bedoeling om dit als domper op Neia`s goede bericht te zetten.
    Ik ben juist blij met de goede berichten.

Maar amber en zico, toch bedankt voor de opbeurende woorden.

ik was trouwens helemaal niet depri of down, ik was juist erg opgewekt van mijn weekendje weg.
    Maar het gevoel overviel me opeens, sorry.

Liefs Hope

4. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Allereerst Neia gefeliciteerd!

Hope, je bent niet alleen. Ik zit volgende maand weer op de wachtbank.

:cry: :cry: :cry:

5. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Hope en Franka,

Laat maar lekker stromen die tranen, het is ook elke keer weer zo moeilijk! Ik voel het met jullie mee.
    Ik ben aan het wachten en kom jullie misschien wel weer vergezellen (blijf natuurlijk hopen van niet, sorry)
    Voor jullie een ectra dikke kus + Knuffel

Liefs Minka

6. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    ~Amazonnetje piept even om de hoek, hangt een boksbal op, legt wat zachte zitkussens in de hoek en wat doosjes tissues voor in het afreageerhoekje~

Lieve Hope en Franka.....hou je niet in..... :cry:

en Neia....van harte....en Neiaman ook!

het leven is soms echt een oneerlijk verdeelde krentenbol....

7. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    :cry: :cry: :cry: wat lief dat je dat zegt Neia.
    En zeker is het niet altijd makkelijk, maar wat je al zegt: jij bent er ook doorheen gegaan en begrijpt dus de gevoelens.
    Ik vind het echt fijn dat we hier dan ook echt alles met elkaar kunnen delen.
    Want elke fase van angst en verdriet heeft iedereen hier al eens meegemaakt en niemand veroordeeld je daarop.
    Daarom :thumup: toppie, meiden, bedankt.

Franka, balen joh, je ongi.
    Ik had zeker ook voor jou gehoopt dat je aan de goede kant van het bankje zou vallen.
    Want hoe mijn gevoel ook is, ik gun het jouw ook van harte om zwanger te zijn.

Minka, jij blijft echt op het bankje zitten tot je aan de goede kant eraf valt.
    Tuurlijk hoop je dat je ons niet volgt, dat is natuurlijk begrijpelijk.
    Daarom, duim ik nu dubbelop voor jou en jude.
    En Zico, franka en ik komen er wel achteraan. (met veel geduld ;) )

Amazonnetje, ook bedankt voor je lieve woorden.
    Had je die naam nog van de persoon die jij kent in het PGD project?

Nou dames, heb vanmiddag even gek gedaan.
    Ben naar de "action" gegaan ( kennen jullie dat) en heb daar leuke dingen gekocht voor in huis.
    Heb van die gezellige takken met lampjes in een hele grote vaas gezet.
    Ziet echt leuk uit :D
    Al een beetje kerstsfeer in huis.
    Verder ben ik flink aan het rommelen in huis. Ik heb tenslotte nog tot zaterdag vrij.

Morgen ga ik eens de herhalingen kijken van babyboom, want de laatste 2 afleveringen heb ik opgenomen.
    Denk dat ik dan de tissues heel hard nodig heb.

Fijne avond allemaal, en nogmaals bedankt voor jullie begrip.

Liefs Hope

8. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo lieve dames,

He wat een gemengde gevoelens weer hier... Franka, zo jammer om te lezen dat je er aan de verkeerde kant afgedonderd bent - had je graag aan deze kant gehad.

Hope, tuurlijk is het lastig voor jou, en ik vind het echt heel goed dat je dat hier kwijt wil - zegt wat over jouw krachtige instelling, en over de andere dames hier.

Jude, Minka, Zico, hoop dat jullie gauw mogen volgen - met mijn formaat buik komt er binnen enkele weken een hele grote plek vrij aan deze kant, dus iedereen is meer dan welkom! Het is jullie allemaal zo gegund!

Lieve Neia, jou wil ik natuurlijk heel erg feliciteren met je prachtige echo. Geweldig he! Kan me nog goed herinneren hoe ik vol schoot toen ik bij Thijs voor de allereerste keer een hartje in mij hoorde kloppen... En het blijft bijzonder. Nu kan mijn man het hartje heel makkelijk horen kloppen door zijn oor op mijn buik te leggen - een half jaartje en het is voor jou ook zo ver! Ongelofelijk he.

Hier alles rustig en goed, ga me steeds beter voelen eigenlijk dus het verlof is wel goed voor me. Uk doet nog steeds alsof mijn buik van rubber is maar ik merk wel dat de ruimte steeds kleiner wordt. Het begint zo langzaam aan inderdaad wel spannend te worden Jette, maar deze week verwacht ik nog niets. We zullen zien...

Rest later weer! Veel liefs voor iedereen

Neeke

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    okay neeke ik begrijp dat het bannerloos door het leven gaan nog niets te maken heeft met een bevalling, je weet maar nooit natuurlijk het kan elk moment komen he?

Had er gisteren nog met mijn moeder over dat de kleine klachtjes die je in het laatste gedeelte van je zwangerschap best wel zwaar zijn en toen zei mijn moeder nog "maar je bent er ook nog niet" nee dat klopt maar als je met verlof bent is het toch al met al wat makkelijker, je kunt dan alles meer op je eigen tempo doen, en doen wanneer je wat wilt, als je moet werken sta je zo op tijd en dan moet er nog zoveel in 1 dag!
    Ik kan me op mijn verlof verheugen heerlijk, tja natuurlijk sta ik er bij stil dat er wel heel wat staat te gebeuren "DE BEVALLING" waar ik best wel tegen op zie hoor! Maar ja het moet er toch een keertje uit!

We hebben gisteren nog gesproken over vakanties met een baby, hoe denken de aanstaande moeders daar over voor aankomend jaar, willen jullie op vakantie gaan, of slaan jullie een jaartje over, als jullie wel wat in de planning hebben waar denken jullie dan aan?

Ik zou graag wel even weg gaan in de zomer afgelopen vakantie was voor ons niet echt een succes en ik denk dat het voor ons erg goed zou zijn als we weg zouden gaan, maar waar kun je met zo'n kleintje naar toe, wat is dan verstandig?!

Suggesties graag dames!

liefs
    jette

10. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ooooh Neia, wat ontzettend fijn dat je zo'n mooie echo had en wat een enorme opluchting, he?
    En wat ontzettend lief dat je kleintje zijn of haar handen in de lucht stak alsof het wilde zeggen: "mama, we hebben een belangrijk obstakel overwonnen, hoor".
    Je bent nu praktisch aan die veilige overkant: klim er maar snel op....

Lieve Hope en Franka, een dikke knuffel voor jullie. Snap jullie tranen. Franka, bah, ook weer ongi geworden. Sh!t!

Miriam, hoe gaat het met jou? Maak me een beetje zorgen. Het is niets voor jou om zo lang weg te bljiven.

Liefs,
    Marla

11. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Goedemorgen allemaal,

Meiden, ik ben zo zenuwachtig! Vandaag mijn NOD! en ik voel vanalles! Temperatuur vanmorgen 0.2 omhoog en ontzettend zere tepels (eerder waren het alleen gevoelige borsten), raar gevoel van misselijkheid( kaken trekken samen en geeft een misselijk gevoel in mijn mond), mijn hoofd is als een boei zo gloeit het!.Vanaf vorige week zondag heb ik al het idee dat het raak is, maar ik ben zo bang dat de :evil: :evil: weer komen!
    NOD kan ook morgen zijn omdat mijn ei 1 dag later was en testen durf ik nog niet.
    Bah, ben zo onrustig en ben bang dat ik me alles verbeeld. Het zou toch niet zo mogen zijn dat alles precies 1 jaar later zich herhaalt!
    Ach, ik hou er maar over op, stort me even op mijn werk, misschien dat het wegtrekt

Kus Minka

12. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Minka,

dat klinkt goed, zeker die tempstijging.
    Maar wat je zelf al zegt, laat je maar niet gek maken door je lichaam.
    IK hoop echt zo dat je ongi weg blijft en dat je idd zwanger bent.
    Zeker als je zelf dat gevoel al had van vorige week.
    Als je maar weet dat ik volop voor je duim.
    Ik heb wat extra handen gevraagd om te duimen.

Wanneer ga je, of durf je te testen?

Houdt je ons op de hoogte?

Liefs Hope

13. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee lieve dames,

Wat gek dat mijn banner voor jullie niet te zien is! Bij mij staat-ie er wel gewoon. Hij staat vandaag op 39 weken en 2 dagen... Uitgerekende datum 11-11... Dat duurt niet meer lang! Maar voorlopig blijft het rustig.

Minka, spannend hoor, ik zou je niet gek moeten maken maar het klinkt toch wel goed. Mijn duimen draaien in elk geval op volle toeren en vandaag heb ik helemaal geen plannen dus tijd zat. Hopelijk helpt het!

Veel liefs voor allemaal, Neeke

14. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Franka, oh nee toch! :cry: Wat erg dat je toch ongie bent geworden. Ik vind het echt ***** voor je meid. Nu begint de volgende ronde al, maar eerst even over deze dip heen komen. Dikke knuffel voor jou!

Minka, pff wat spannend zeg! :confused:
    Het klinkt allemaal heel erg herkenbaar vanaf deze kant. ;)
    Maar ik wil je natuurlijk geen extra hoop geven. Toch moet het een keer raak zijn, en als je dat gevoel zelf al een week hebt, dan kan dat nu echt wel deze keer zijn. :D
    Mijn duimen draaien overuren voor jou. Hou je ons op de hoogte?!

Neeke, ik zie je banner wel hoor.
    Doe maar lekker rustig aan vandaag. Even bijkomen.

Marla, bedankt voor je felicitaties. Ik ben nog steeds zoooooooooo blij!

Jette, wij gaan volgend jaar niet op vakantie. Maar dat heeft voornamelijk met het geld te maken. Wanneer zou je dan willen gaan? Ik vind wel dat dat moet kunnen, maar ik zou wel met de auto gaan en niet met het vliegtuig, zodat je zelf het ritme kan bepalen.

Hope, die "action" ken ik wel, kei leuk om voor een paar centen je huisje mee op te fleuren. Goed gedaan meid!
    Pak de tissues er inderdaad maar even bij voor Babyboom, die zul je nodig hebben.

X Neia

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    neia ik weet niet of ik al op je goede echo had gereageerd, geloof het wel maar ik ben nog steeds hardstikke blij dat het er allemaal goed uitzag!

Miriam ik maak me ook zorgen meis, er is toch niets ernstigs gebeurt?

Minka.............. klinkt ergens wel goed hoor die symptomen, wil je ook niet blij maken maar klinkt toch wel goed!

ach we weten het nog niet met die vakantie, eerst wilden we italie met de auto in een stacaravan met airco, maar we krijgen dit jaar ook vier veulens, is best veel, misschien kunnen we beter in nederland blijven, een leuk huisje ergens, ach we zien wel!

Vakantie is ook maar betrekkelijk natuurlijk, we hoorden net dat onze vriendin met kanker, haar eigen dochter niet heeft herkend, zou het nu al zo slecht gaan dan...........? Vandaag krijgt ze een scan van haar hoofd, als ze daar nu maar geen uitzaaiingen heeft, tjeetje meiden, ben er wel een beetje van in de war, je weet dat het gaat komen maar nu toch nog niet?

we moeten afwachten en hopen en duimen!

Jette

16. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Poeh Jette, zwaar nieuws... Meestal niet goed als je je dochter niet herkent... Echt niet leuk :(. Dan zou het opeens wel heel hard gaan he. Bah.

Maar goed, om toch maar even op je vraag over vakantie in te gaan: toen Thijs 4 maanden was zijn we met de auto naar N-Frankrijk gereden voor een paar dagen. Pas toen hij 10 mnd was zijn we op vakantie gegaan (Bourgogne), maar dat komt meer door het seizoen dan dat het eerder niet kon. Als je kindje een half jaar is (bijv) kan het heel wat hebben hoor! Ik zou zelf ook wel voor een autovakantie gaan, we zijn nu 2 keer met Thijs gaan vliegen maar het is zo'n gedoe op die luchthaven, wachten, wachten wachten, beperkt in spullen die je meeneemt... Geef mij dan maar de auto.

Hihi heb echt weinig te doen vandaag.

Veel liefs Neeke

17. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    tja neeke ik geloof ook dat het best zou kunnen naar italie met een tussenovernachting, maar ja.... jetteman twijfelt nog heel erg of hij zijn veulentjes wel alleen kan laten ha ha ha!

Ik denk dat we dit jaar gewoon in nederland blijven in Landall Greenparks of zo met een zwembad erbij, gewoon lekker relaxen en dan volgend jaar wat verder weg gaan!

Tja zeker zwaar nieuws, ben ook bang dat het nu erg hard gaat, ik hoop nog dat het iets met medicatie te maken heeft of zo!
    Ze heeft het zelf in de hand ze heeft een euthenasie verklaring getekend met als doel dat als zij niet meer wil ze zelf kan bepalen..... ik vindt dat een goed iets, ze wil geen lijdensweg omdat ze weet dat ze niet meer beter wordt.

We moeten afwachten........, maar het gaat komen natuurlijk het ziekenhuis had al aangegeven dat ze eigenlijk het maximale wel gehaald heeft van wat een patient met haar ziekte kan halen!
    maar ja dat is een schrale troost natuurlijk!

jette

18. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey meiden

ben pas thuis, heb megahonger, ben net naar de kapster geweest, heb gezegd doe er maar een goed stuk vanaf, want ik was om de dag mijn haar en scheelt meteen als het stuk korter is om het te drogen smorgens, ;) komt nu net nog tot aan mijn schouders en voorheen op mijn rug tot aan mijn behabandje ;)

franka :( ongi geworden weet niet goed wat zeggen, troostende woorden bestaan er daarvoor eigenlijk niet he, maar ik blijf hopen dat je snel zwanger mag geraken!

minka, wow, spannend!
    en temp.stijging nu op je nod dag nog?
    wel raar
    meid, ik herken me terug volledig, je hoopt maar durft niet hopen, zou het zou het niet?... maar wel moedig van je dat je nog niet testte hoor!
    en je zei, kan het zich net herhalen een jaar later?
    ja hoor, ik ben er het bewijs van! ik testte nu 15/9 en vorig jaar 26/9 zwanger, dus het kan echt hihi, ik duim mega voor je!

jude hoe gaat het met jou? ook in die vervelende nod periode, ik duim voor je!

hope, kan mij inbeelden dat het soms allemaal zwaar overkomt tov van jou, maar meid, wij duimen echt mee voor jou hoor, wij vergeten je zeker niet en ook jij moet in de polonasie aanschuiven!

dus het is nog altijd neekebol ;) inderdaad 11 nov is volgend weekend al, maar ik volg je gevoel als je denkt dat je overtijd gaat

jette, ik zou zeggen: gaan op vakantie, al is het een huisje 60km van je huis, je bent weg andere omgeving andere sfeer
    wijzelf zijn twee jaar geleden op reis geweest met mijn zus en haar zoontje hij was geboren begin april en eind augustus zijn we naar middenfrankrijk geweest, en is megagoed meegevallen, was zelfs een hotel-restaurant formule

marla, hoe gaat het eigenlijk met jou, je geeft zo weinig van je zelf bloot de laatste tijd, zelfs je buik foto komt niet, hihi ;)

miriam, heeft niemand iets van haar gehoord? is toch haar gewoonte niet :( hopelijk niets ergs aan de hand

neia, nog es een dikke proficiat, was heel leuk je omschrijving te lezen, ben echt blij voor jullie!

mijn theorie klopt niet meer, vriendincollega was goed misselijk eerste maanden dus ik zeg jij een meisje, ik een jongen, mijn kapster heeft meisje en jongen en was van géén 1 misselijk, dus wie weet maak ik ook kans op een meisje ;)

voor de rest ben ik een beetje boos op mezelf want ocharme enkele dagen na die echo begon ik weer te twijfelen, komt ook beetje door vriendincollega denk ik (niet slecht bedoeld he), als ik awt zekerder ben over mezelf, is zij ongerust over zichzelf, en ik laat me precies wat meeslepen, volgende week mag ze naar gyn maar ze hield het niet meer uit en is vanmorgen mogen gaan naar vroedvrouw om het horen naar het hartje, ik ben dan zooo jaloers en begin weer te twijfelen, we hadden het er nog over of we niet samen een angelsound zouden aanschaffen, van hubbie mag het maar enerzijds wil ik het, anderzijds zal ik dat dan ook elke dag willen horen, als je dan es niets hoort extra onzeker zijn plus het leven is zo een vat van emoties, onvoorstelbaar, we moeten wachten en hopen, ik vind dat ik het zonder die angeslound ook moet kunnen, wil niet afhankelijk zijn daarvan precies...

zo ik ga vlug koken
    liefs
    groetjes aan iedereen die ik vergeten ben :oops:
    flyke

19. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    @Neeke, hey, jouw kleine opent het carnavals seizoen :) :) :)
    Ik moet je daar even wat grappigs over vertellen.
    Iemand die ik ken ( is 80+) is op 11-11 geboren, maar omdat dat vroeger echt niet kon die datum ( tenminste hier in limburg) hebben ze op de geboorteakte 12-11 laten zetten :( erg he?

@Minka, je hebt niks meer laten horen.............. :(
    Hoe is het nu?
    ik wil je echt niet gek maken, maar ben zooooooooooooo benieuwd.

@Jette ,vreselijk die achteruitgang van je vriendin.
    Ik heb het gezien bij de zoon van mijn collega, het was vreselijk hoe zijn hersenen het lieten afweten. Alsof je een oude demente man wordt.
    Veel sterkte.

@Flyke hihi, jij met je theorien......
    Wacht nou maar geduldig af wat je gaat krijgen.
    Als het maar gezond is, toch?
    En laat je niet teveel meeslepen in de onzekerheid van je vriendin.
    Je doet het net zo goed nu.

@Neia, ik heb Babyboom nog niet gekeken. Daar kreeg ik nog meer pijn van.
    Ik ben vanmorgen opgestaan met hoofdpijn en het is niet weggegaan.
    vreselijk is dat.
    Ik ben net in bad geweest en toen was het heel even weg, maar nu :cry: :cry: :cry:
    Ga denk ik maar op tijd naar bed.
    Hoe gaat het nu met eten?

Meiden, ik heb even gekeken en miriam is sinds 28 oktober niet meer geweest.
    Dat is nu al 9 dagen :confused: en echt niks voor haar.
    Ik heb niks gelezen of ze even wegging ofzo.
    Het laatste bericht is dat het goed met haar ging alleen de misselijkheid bleef.

Miriam als je dit leest, meld je dan aub even hier, we missen je en maken ons zorgen om je.

ME2, marla, jude, hoe ist met jullie?

Zo ik ga mijn bedje zo in, en hoop dat ik mijn hoofdpijn weg slaap ;)

Liefs Hope

20. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland

Dames, jullie zijn een plekje opgeschoven.
    Ik ben er vanaf gevallen en kom voorlopig ook niet meer terug! ;)

Ik vind het supereng allemaal, maar probeer van het beste uit te gaan!
    Ik vond het zo raar wat voor een voorgevoel ik had! Vanmorgen was de temp. nog steeds hoog en heb toch al een test gedaan, niet eens een dun lijntje! Superzichtbaar.
    Meiden ik sta nog steeds te trillen!

Dikke kus
    Minka

Deel Deze Pagina