Minka onze tijd komt wel joh, niet iedereen kan tegelijk zwanger zijn he. We zien wel, maar een hele dikke proficiat
Hey Minka, heb je al gebeld vor je eerste echo? Spannend hoor. Even een update van mij: NOu meiden, ik ben bij met het kijken van het programma babyboom. Ik heb het nu pas gekeken omdat ik vorige week erg emotioneel was. Erg interessant om te kijken, maar ook weer confronterend. Ik merk dat ondanks dat ik rust heb gevonden, ik uiteraard toch wel erg bezig ben, met wat gaat komen. Dat het snel begin december is, zodat we groen licht krijgen, maar dan.......... dan duurd het nog tot februari/maart tot ik met de pil kan beginnen. Nu dacht ik gister: Bah dat duurt nog 3,5 maand voor ik eens kan beginnen. Maar van de andere kant toe ik het omdraaide dacht ik: Het shit, ik heb nog maar 3,5 maand om spontaan zwanger te raken en dat gaat snel. Toch raar hoe een bepaalde termijn door verschillende gedachtes lang of juist kort kan zijn. Ik zoek maar steeds een weg, om met de wachttijden om te gaan. Ik ga vandaag of morgen toch weer even naar die "stenenman" waar ik jullie toen over verteld heb. Ik heb toch echt het gevoel dat sinds ik bij hem ben geweest het een stuk beter met mij gaat. En tijdens de behandelperiode van de IVF, denk ik dat ik hem nog vaak ga bezoeken. Als je daar komt en het blijkt dat je chakra`s dicht gaan, waardoor je je niet goed voelt, dan maakt hij je chakra`s weer open en geeft je energie. En die keren dat hij dat gedaan heeft, heb ik het echt gemerkt. Of misschien zit het wel in mijn hoofd. Maar nogmaals, niet iedereen gelooft hierin, maar ik heb er een goed gevoel bij. Liefs Hope
Hoi Dames, Als eerst Minka Gefeliciteerd en met deze site kom je er wel doorheen. Ik heb even een tijdje niet geschreven het wilde niet echt wist gewoon niet wat ik neer moest zetten heb wel meegelezen. Zico gelukkig zijn ze er op tijd bij sterkte. Hope wat goed dat je babyboom heb gekeken ik vind het een goed programma (al krijg ik veel commetaar als ik dat tegen sommige mensen zeg) als ik programma eerder was geweest was ik eerder begonnen met de kinderwens. zijn nu zoveel mensen in mijn omgeving waar het niet vanzelf gaat. Jij komt er wel. Miriam waar ben je De dames op de wachtbank jullie zien ook hoe hard het hier gaat met zwanger worden de laatste tijd. an de ene kant moeilijk aan de andere kant wel een bewijs dat het kan, ook na langer wachten. alle zwangerschappen gaan hier nu wel hard zeg. we krijgen zometeen een ware babyboom. Met mij gaat alles goed voel me lichaam nu echt goed veranderen wel vreemd af en toe. De laatste dagen heb ik de neiging om mijn buikspieren aan te spannen (en daar word je goed moe van) Ben eindelijk helemaal gestopt met roken vandaag 18 dagen. alleen nu smaakt helemaal alles anders . 29 november heb ik alweer de 20 weken echo nog drie weekjes.
hoi dames hier ben ik weer ben inderdaad even uit logeren geweest in het ziekenhuis. overgeven werd erger en bloed spugen soms ook en ik had last van een bloeding dus de schrik zat er onwijs in ben gister terug gekomen en had helaas geen tijd om te reageren sorry. nu gaat alles weer goed schommel heel erg met mijn bloedruk van vrij hoog naar heel laag heb heel veel last van duizelingen maar ook hier kom ik wel doorheen. en Minka wat lees ik nu oooh meid zo mooi van harte gefeliciteerd toppie hoop dat de rest heel erg snel mag gaan volgen allemaal. het is te veel om bij te lezen allemaal maar lief dat jullie aan me dachten . ga nu weer even rusten lliefs miriam
he miriam je hebt zo'n zwangerschap als ik m'n men dochter had. Niet fijn he. Maar je bent weer thuis, heerlijk. Welkom thuis trouwens. Ik ga zodadelijk werken, bbbbbbbbbbbbbbbblllllleeehhhhhhhhhhhh heb geen goesting.
Hey Miriam, fijn om wat van je te horen. Doe maar rustig aan en denk aan jezelf en jullie kindje. Heel veel liefs van Hope
Goh Miriam, ben zo blij weer wat van je te horen! Ik had al zo'n vermoeden dat ze je toch opgenomen hadden, wat erg voor je. Maar ik hoop dat het nu weer wat beter gaat en dat alles ok is met je kleintje. Heb je lang in het ziekenhuis gelegen en wat was nu de oorzaak van de bloedingen? Meid, rust goed uit, zodat je snel weer mag herstellen, hele dikke knuf van mij Hope, ik kan me heel goed voorstellen hoe je met de tijd omgaat. Van de ene kant is 3,5 maand al weer snel en aan de andere kant duurt het ook nog zo lang! Goed van je om weer naar de stenen man toe te gaan. Het heeft je de vorige keer ook goed geholpen en ik geloof er in dat het werkt. Heb je nog een bepaalde steen of kleur die extra positief is bij je? Baby-boom heb ik op internet gekeken bij uitzending gemist. Ik vind het soms wat overdreven, maar ook wel weer pakkend. Bij sommige voel je het verdriet door de buis heen (stel van de IVF, weet hun naam even niet) bij andere denk ik van, kom op even wat minder overdreven kan ook. Ik zal de uitzendingen wel blijven kijken denk ik. Meid, Doe je het rustig aan? He, Wuppie, leuk dat je even wat van je laat horen! Ik ben blij dat het goed met je gaat. Knap dat je helemaal gestopt bent met roken! Nu volhouden he! Ik ga je hierin achterna, het moet nu echt over zijn! Waar is de rest allemaal? zelfs niks van Neeke gezien vandaag. Ik ben vanmiddag eerder naar huis gegaan, was erg duizelig en moe, dus heb lekker even een slaapje gedaan. De vk bel ik volgende week. Ik weet zeker dat ik pas rond de 10 weken een echo krijg, van de ene kant denk ik nu, laat maar zo, van de andere kant is een iets eerdere echo erg prettig! Ik zal er eens over gaan denken wat ik moet zeggen. Morgen een drukke dag en overmorgen een dag naar Breda om te shoppen met mijn zus. Vorig jaar was ik zooo moe en wist niet waarvan, nu weet ik wel beter Allemaal dikke kus Minka
Yes Minka: meid van harte gefeliciteerd zeg, wat lees ik nu?! Ben even niet meer komen spieken hier en dan meteen zo'n goed nieuws! Maar nu begint het pas echt, he... spannend! En Neia, voor jou ook geweldig dat alles weer goed was! Er moet me wel iets van het hart . Minka, wil je de volgende keer die wachtbank wat steviger maken (want je blijft hem toch nog wel klaarzetten, he, voor ons). Ik ben er, ondanks dat ik niet zo zwaar ben, maandag plotseling doorheen gezakt namelijk... En ben er aan de verkeerde kant afgevallen. Dus lieve Hope en Franka en Zico, ik ga jullie nog even niet verlaten, hoor. Is ook niet leuk als opeens iedereen tegelijk zwanger wordt, niet leuk voor de achterblijvers! Maar Franka, zo te zien lopen we precies gelijk op deze keer . Maar mijn cyclus was nu dus 37 dagen. Erg vreemd en geen touw aan vast te knopen. Maar vond het deze keer ook niet erg om ongi te worden, want dit was gewoon echt raar. En ik werd ook nog eens gebeld door de gyn, want de schildklier was nog meer verhoogd, dus nu moet ik daarvoor naar de internist toe. Geen idee wat er daar gaat gebeuren, maar zouden wel eens medicijnen kunnen gaan worden (mag mag je volgens de gyn gewoon zwanger mee worden, dus geen probleem gelukkig, wel onder controle blijven dan, maar als dat alles is...). Het zou goed kunnen dat de cyclus hierdoor verstoord is. Maar voor hetzelfde geld is die deze keer weer gewoon max 28 dagen. Ik merk het wel weer. Mocht het onregelmatig blijven de komende maanden, ondanks dat ze de schildklier aan hebben gepakt, dan mag ik al eerder terugkomen dan over een half jaar, dan gaat de gyn er eerder wat aan doen. Dus er wordt aan gewerkt... Het gaat gelukkig verder wel goed met me. Ongi is al weer weg en de nieuwe ronde staat voor de deur. Ik had nog wel een apart verhaal. Van de week zijn mijn twee mannelijke collega's naar een andere (vrouwelijke) collega gegaan die alles van mij weet. En ze hadden haar gevraagd of ik zwanger was . Bleek dat ze mij daarvan verdachten, omdat ik zo vaak naar het ziekenhuis ging tussendoor en ze wisten dat ik vorig jaar zwanger was etc. Maar ze durfden niks aan mij te vragen, omdat ze dachten dat het voor mij misschien wel moeilijk zou zijn of zo als dat niet het geval was. Dus eigenlijk ook wel weer lief van ze. Maar ik heb ze er vanochtend mee geconfronteerd (collega mocht namelijk niet tegen mij zeggen dat ze het haar gevraagd hadden, want ze schaamden zich geloof ik of zo, maar dat had ze toch gedaan), ze stonden met de mond vol tanden en konden alleen maar wat schaapachtig grijnzen. Dus toen heb ik maar gezegd dat ik het niet erg vond, maar dat ze het voortaan beter aan mij zelf konden vragen. En ik heb maar meteen gezegd dat ik er inderdaad mee bezig ben, dat het nog niet lukt tot nu toe, en dat ik inderdaad vaker naar het ziekenhuis ga in verband daarmee. Dus is dat ook uit de lucht, geen vreemde vragen meer, maar jullie begrijpen, ik word dus al een jaar goed in de gaten gehouden, zonder het zelf te weten, ha ha! Nou meiden, ik ga nu eten, groetjes aan de rest. Liefs, Jude.
O ja, valt me nog iets in over dat babyboom (kan me trouwens voorstellen Hope, dat je dat soms emotioneel vindt, het is soms ook erg triest als je ziet hoelang mensen er al mee bezig zijn). Was vorige week een allleenstaande moeder die zwanger werd van een donor. Ik weet nog dat ik zat te kijken en dat ik haar hoorde zeggen, toen ze voor de eerste echo ging, "ik ben benieuwd of ik vandaag 1 of misschien wel 2 hartjes zie kloppen" :x . Ik dacht, mens, wel erg voorbarig, en ik stoorde me eraan dat ze zo naief was. En uiteindelijk zagen ze geen enkel hartje kloppen. Wel rot voor haar, maar ik dacht stiekem.... dat krijg je er van als je zulke dingen zegt... Maar het zou deze week verder gaan, misschien zien ze nu wel wat? Hadden jullie dat nou ook? Of ben ik dan zo gemeen om dat te denken? Of ligt het er aan dat wij gewoon niet meer naief zijn in die dingen?
@MInka, ja die stenenman doet goed werk . Ik heb momenteel de barnsteen en uiteraard de maansteen. En het frappante daarvan is, dat ik sinds het dragen van de maansteen ik vrij regelmatige cyclussen heb van om en nabij de 30 dagen. Of het moet al echt toeval zijn. Maar voorheen had ik ook cyclussen van 38 dagen enz. Ik ben vandaag naar die man geweest, en ondanks dat ik me redelijk goed voel, zag hij toch dat mijn chakra`s dicht zijn. Misschien heb ik daarom weer wat meer lichamelijke klachten ( denken jullie nou niet: daar komt Hope weer met haar gezeur over haar lichaam?) (ik kan er niks aan doen, maar ben soms echt een kreupele) Hij heeft de chakra`s weer open gemaakt en dan kunnen de stenen pas weer hun werk doen. Ik moet over een paar weken terug. En ik mag van hem komen, tijdens de IVF, om op kracht te blijven en energie te krijgen. Lieverd, veel plezier morgen in Breda, en doe rustig aan he? @Jude, he balen dat je door de bank gezakt bent. ( ik zag het al voor me ) Maar ik ben blij dat de teleurstelling deze keer niet zo groot is. En misschien wil je het volgende helemaal niet horen, maar ik zeg het toch. Die keren dat ik zwanger ben geraakt had ik de maand ervoor altijd een cyclus van 37 a 38 dagen, typisch he, misschien ook wel een voorteken voor jou . Maar eerst maar je schildklier onder controle krijgen. En fijn dat je eerder geholpen wordt dan dat 1/2 jaar. Oja over die colega`s, je zegt dat je in de gaten wordt gehouden, het zijn dus echte gluurders...........? Ik kon het niet laten om dit plaatje erbij te zetten. Misschien zijn dit ze wel wat betreft babyboom. Ik vind vooral het geklets er om heen zo overbodig. Ik hoef niet te weten of iemand optreed, een groot huis heeft, of "what ever". Ik zou graag meer inhoudelijk van de behandelingen zien. En Jude, over die alleenstaande vrouw, dat was idd wel erg naief van haar. Ik heb soms ook de neiging bij vrouwen die pas de 1e keer zwanger zijn en nog nooit een MK hebben gehad en dan al fantaseren, dat ik dan denk: wacht jij maar af, of het wel goed blijft gaan.......erg he? :-# Ik vond dat stel die nu het 3e kind kregen wel erg. Ik weet niet wat het was, wat me tegenstond, maar dat geklets over: als het hem niet bevalt dan gaat hij maar, maar ik kies voor de kinderen. Van de ene kant wel logisch, maar zoals het op mij overkwam, was zij bij alle 3 de zwangerschappen niet geheel gepland zwanger. Maar ach, dat is weer een oordeel van mij. Nou, weer een heel verhaal van mij. Ik vraag me idd ook af waar neeke is. Zou ze..........................................................? ? ? we wachten maar braaf af. Liefs Hope
Ik zie net, dat Neeke vanmorgen nog gepost heeft op een ander topic, dus het zal nog wel goed zitten.
hey meiden jude,jammer dat je door die wachtbank viel,zag het ook voor me,gelukkig ben je niet te ontgoocheld maar balen is het toch elke keer miriam,blij te lezen dat je terug bent,dus toch ZH,gelukkig beter nu minka,aan 1O weken pas,help zeg,ik kon met moeite die 8 weken aan,ik zou aangeven dat je extra spanning en onzeker bent door mk en of je echt niet eerder kan,ik duim voor je hope en jude,ik herken jullie verhalen hihi,jude helemaal niet gemeen,ik dacht en denk ook vaak zo als mensen het allemaal vanzelfsprekend vinden dat alles perfect en volgens hun wens verloopt, wuppie,welkom terug! neia,ben inderdaad jaloers van angelsound hihi maar heb me geinformeerd na info vriendin en ik zou recht hebben op terugbetaalde consultaties max 12 bij verloskundige,en bv tussen nu en volgende echo met gelijkaardig apparaat hartje horen,info,voorbereiding bevalling ....wist ik Niets van... heb geen nota genomen dus ben de rest vergeten,sorry ik was al even in paniek,contat gehad met 6tal creches en slechts plaats november 2008 ten vroegste,januari of april 2oo9....terwijl ik 1of15 sept terug moet werken,tot mijn laatste gesprek,normaal plaats in november maar iemand had afgebeld door mk...en wel plaats in september....br was meteen triest,haar verdriet,mijn geluk voor plaats.maandag met hubbie kijkje nemen en vlug vastzetten,kan met gerust gemoed op weekend ardennen morgen. voor de rest ben ik erg moe nu,uurtje gestreken en ben bekaf,vlug bedje in,verder merk ik dat mijn buik precies harder,meer gespannen is,kan ook door moeilijke stoelgang zijn. goed wekend iedereen veel liefs flyke neeke,wie weet dit weekend
he miriam gelukkig ben je terug meis heb me erge zorgen gemaakt, maar mijn gevoel gaf een beetje aan dat je wellicht in het ziekenhuis moest verblijven! Heel erg vervelend voor je! Hopen dat het nu beter mag gaan! We houden neeke allemaal goed in de gaten lees ik wel, we wachten allemaal in spanning af! liefs jette
Over Babyboom ik erger me ook aan dat mens alleen weet niet wat het is maar ik heb er gewoon geen goed gevoel bij. dat stel van de derde keer legt het een en ander uit op de website. Hope het klinkt goed met de stenen en mooi dat je er zoveel baat bij heb. Flyke gelukkig heb je toch opvang tja jammer voor die ander Jude ik merk dat mannelijke collega's vaak alerter zijn dan de vrouwen in dit soort dingen en ook heel goed mee kunnen leven. Minke wachten tot 10 weken klinkt wel lang krijg je er dan ook nog een rond de 12 weken of alleen die? Miriam gelukkig ben je weer terug
Jude, wat klote zeg dat je alsnog ongie bent geworden. Maar je bent er nu alweer vanaf. Dat scheelt. En dit was gewoon een hele rare cyclus. Ik ben heel erg benieuwd wanneer je volgende ei komt, hopelijk nu eindelijk op tijd, anders is het klussen bijna niet bij te houden, toch? Goed dat jouw collega je heeft verteld over die andere collega's. En gelukkig ben jij er goed mee om gegaan. Ik kon dat niet zo goed, ik had wel het idee dat ik constant in de gaten werd gehouden, en ik van de daken wilde schreeuwen; ik ben niet zwanger! Gelukkig ben jij iets rustiger! Hope, goed dat je weer naar die stenen man bent gegaan. Dat helpt blijkbaar echt bij jou, en dat is een goed teken. Hopelijk kun je de komende dagen weer schrijven dat het heel erg GOED met je gaat. Het is inderdaad raar hoe de tijd loopt, 3,5 maand kan lang duren, maar inderdaad ook heel kort. En meestal gaat de tijd juist heel snel, dus probeer nog even van elkaar te genieten. Miriam, wat ben ik blij om iets van je te horen meid. Wat erg dat je alsnog opgenomen bent in het ziekenhuis. Hopelijk heeft dat je wel goed gedaan. Waar kwam het bloedverlies vandaan? En hoe gaat het nu met de misselijkheid? Wuppie, leuk om weer iets van je te horen. En je banner gaat ook erg snel nu. He minka, goed om te horen dat je al zo moe bent enzo. Dat is een goed teken. En inderdaad gelijk luisteren naar je lichaam he? Een echo bij 10 weken is wel erg laat hoor als je een mk hebt gehad. Ik zou inderdaad vragen of het niet bij de 8 weken mag, omdat je zo onzeker bent enzo. Wanneer is het de vorige keer mis gegaan? Misschien kun je dat ook zeggen. Succes vandaag met je drukke dag, en morgen lekker shoppen. Weten jullie al wanneer jullie het aan de familie etc. gaan vertellen? Flyke, jeetje wat gaat de kinderopvang snel bij jullie zeg. Wel moeilijk dat jij net het plaatsje moet innemen van degene met een mk. Ga je vandaag al naar de ardennen? Geniet ervan meid. Mijn buik begint ook al te groeien, en onder mijn navel wordt het ook best hard. Neeke, ik hoorde van Hope dat er nog geen kindje is. Spannend zeg. Misschien zit ik straks wel op Tenerife als jij gaat bevallen. Hopelijk kan ik daar een internet cafe vinden. Enne, ik wil heeeeeeeel graag een geboortekaartje krijgen, als dat mag, ik stuur je wel een pb'tje. Over Babyboom, Jude dat van die alleenstaande vrouw vond ik ook erg raar. En zij wist zelf ook erg weinig, want ze was pas 5 weken zwanger, dus ik dacht de hele tijd, er kan ook nog geen hartje te zien zijn hoor! En Hope, inderdaad die mensen voor het 3e kindje, kon ik ook niet begrijpen wat die vrouw zei over dat ze haar man dan wel zou inleveren. Verschrikkelijk gewoon! Een kindje moet toch geboren worden uit liefde? Woensdag ging het erg slecht met mij. Ik was weer net zo ziek als de afgelopen weken. En toen kreeg ik ook nog een telefoontje dat we overboekt waren. Gelukkig is het alternatief hotel wel oke, maarja we balen verschrikkelijk, want mijn ouders gingen altijd naar dat hotel, en papa wilde daar nog 1 keertje naar terug. Maarja niks aan te doen. Verder heb ik de hele dag in bed gelegen. Gister ging het al iets beter, maar ik heb het toch maar rustig aan gedaan. Ik wilde deze week nog een paar uurtjes gaan werken, maar dat doe ik toch maar niet, even bijkomen nu. X Neia
Hallo allemaal, ik ben een hele tijd al niet meer actief geweest op het forum omdat ik er gewoon geen zin meer in had. Nu ik vandaag officieel gestart ben met mijn eerste IUI ronde heb ik toch besloten om weer mee te kletsen in het IUI forum. Maar aangezien ik hier nog wat dames ken met wie ik gekletst heb, wilde ik jullie even een update geven Vorige maand onderzoeken laten doen (HSG, uitstrijkjes, bloed en zaad) omdat het na die korte zwangerschap toch wel lang duurde. Uit de onderzoeken bleek dat mijn vriend zijn zaad niet optimaal is. Hij moest een 7 scoren, maar haalde maar een 6,5 zal ik maar zeggen. Het moet er mee kunnen, maar het kan lang duren (bij eerder onderzoek werd gezegd dat het goed was, maar onze huidige arts vond het te minimaal - was ik erg boos over, voel me vorige keer niet serieus genomen). Onze arts is geweldig! Hij doet niet moeilijk en heeft meteen IUI opgestart. Hij snapt dat we niet weer 6 maanden naar huis gestuurd wilde worden. Vandaag is dag 3 van mijn cyclus. Vanochtend een echo gehad om te kijken of mijn eierstokken 'rustig' zijn en mijn eerste prik Puregon (50) geprikt. Heb het onder begeleiding van de zuster zelf gedaan. Raar hoor om jezelf een naald in je buik te prikken. Woensdag de 14e moet ik terug voor de tweede echo en dan zien we wel weer hoe het verder loopt. Nou en dat was het. Weer in een nieuwe fase van ons zwangerschapsverhaal. Zag dat hier ondertussen wat nieuwe zwangeren waren. Wat geweldig! Geniet ervan dames!
waar het bloed spugen vandaan komt weten ze nu nog niet precies maar ik maak me er niet meer druk om. hoop dat het nu allemaal iets soepeler gaat de rest van de zwangerschap we zullen afwachte. knuf miriam
he daar hebben we jannes wat goed om wat van je te horen. En jullie hebben hulp gekregen eindelijk een arts die begrijpt dat je niet elke keer maar naar huis gestuurd wil worden.
Miriam: fijn te horen dat het weer beter met je gaat; ik maakte me al zorgen. Ik hoop dat je nu kunt gaan uitkijken naar een zorgeloze tijd. Jude: balen dat je er ook vanaf bent gevallen. Minka viel er aan de juiste kant af, ik aan de verkeerde kant en het bankje is daardoor denk ik uit zijn balans geraakt. Toevallig dat het bij jou ook op maandag gebeurde. We lopen nu inderdaad gelijk (als je een cyclus van 37 hebt, maar aan je vorige cyclussen te zien, is die eerste plaats voor jou) Ik heb ook steeds het gevoel dat het zo'n verboden onderwerp is. Niemand durft er direct naar te vragen, maar je ziet ze denken. Aan de andere kant kreeg ik laatst die vraag heel direct en moest ik daar ook erg aan wennen. Laten we maar hopen dat we 'de vraag' heel snel met JA kunnen beantwoorden. Ik volg ook Babyboom (moet die van gisteren nog even kijken) Waar ik me aan stoorde was de opmerking: "ik hoef maar naar haar te kijken en ze is al zwanger" :x Werkte het maar zo, hè dames. Alvast een fijn weekend allemaal. Liefs Franka
Hee lieve dames, Hier meld ik me weer! Nog niks aan 't handje. Gisteren nog controle gehad bij de vk, ze vond mijn buik nog erg mooi soepel en een goede hoeveelheid vruchtwater voor de duur van de zwangerschap. Zij verwacht me volgende week donderdag dan ook gewoon weer terug te zien, mét beeb nog in de buik. Zou mij ook verbazen als het eerder komt maar ja, je weet maar nooit! Gisteravond rond 10 uur flink last van harde buiken, maar met een minuut of 20 zakte het weer weg en nu is het weer rustig. We wachten af! Ik heb nog steeds geen haast, beeb hopelijk ook niet . Jannes, wat fijn dat de arts zo snel met IUI wil beginnen! Veel succes, ik hoop dat je niet al teveel last hebt van de hormonen... Miriam, eindelijk weer wat van je gehoord! Wat een zwangerschap meid... Het mag nu wel eens de goede kant op gaan. Had je vk niet gezegd dat de kans groot was dat je de hele zwangerschap misselijk zou blijven? Dat zou balen zijn... Hope, fijn dat je weer bij de "stenenman" terecht kon, en dat hij je wil blijven behandelen. Je moet doen waar je je goed bij voelt! Ik heb zelf nooit stenen gedragen maar vraag me wel eens af of het effect zou hebben. Wie weet wint mijn nieuwsgierigheid het wel eens. Flyke, jij een heel fijn weekend in de Ardennen! Het weer wordt geloof ik niet zo goed, jammer - maar het is altijd lekker om er even uit te zijn. Nu met een beter gevoel dan vorig jaar gelukkig! Geniet ervan. Neia, jou wens ik een hele fijne vakantie natuurlijk! Wat jammer dat het hotel overboekt is, kan me je teleurstelling voorstellen. Maar wat heerlijk dat jullie gaan - ik weet nog zo goed dat je vertelde dat jullie dit afgesproken hadden, en dat je de hoop uitsprak dat je vader inderdaad mee zou kunnen - en nu is het alweer zo ver. Lekker van genieten he! Daar is het vast wel mooi weer . Jette, heeft Jetteman nog wat van de advocate gehoord? Is hij nu al begonnen aan de beter-betaalde klus? Hopelijk zijn zijn vooruitzichten nu wat verbeterd. Nog nieuws over jullie kennis in het ziekenhuis? Wuppie, het schiet al op bij jou! Heb je al een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo, of wil je dat niet? Jude, Franka, he, allebei op dezelfde dag aan de verkeerde kant eraf gevallen... Ik stel voor dat we óf de bank een beetje schuin zetten, óf aan de verkeerde kant een leuning monteren, zodat alle dames zo snel mogelijk de goede kant op komen! Dan komen Hope en Zico ook snel mee. Onzichtbaar blaas ik weer bakken hormoontjes jullie kant op (vooral straks, als ik mijn dikke buik zat ben en klaar ben voor de bevalling, mogen jullie ze allemaal hebben! ) En Minka, na mijn eerste mk moest ik ook tot 11 weken wachten voor de echo... Moeilijk vond ik dat toen, vooral omdat ik wel een intake kreeg met 8 wkn en me echt afvroeg of dat nou wel nodig was... Ik vond het heel prettig om met 8 wkn een echo te krijgen moet ik zeggen, maar van de andere kant moet je toch die eerste 3 maanden door dus ik kan me jouw reactie ook wel voorstellen. Het is hoe dan ook spannend. Ben benieuwd wanneer je terecht kan! Marla, hoe is het met jou? Denk aan jezelf he! Ren je niet voorbij. Zo te horen ben je nog steeds in het superwoman stadium. En over die vrouw met babyboom en haar vroege echo - idioterie... Las hier ook ergens een berichtje van iemand die op een beurs een echo had laten maken met 5 wkn zwangerschap - dan weet je toch niet helemaal hoe het allemaal zit... maar ja, misschien zijn we allemaal een beetje cynisch geworden door onze ervaringen. Gelukkig laat de een na de ander hier zien dat het daarna wél weer goed kan gaan! En de niet-zwangeren onder ons trekken we lekker mee, dat duurt vast niet lang meer! Heel veel liefs voor allemaal en een fijn weekend, Neeke