tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jannes, wat leuk om weer eens iets van je te horen! :D
    Super fijn, dat jullie nu eindelijk wel een arts hebben gevonden die jullie willen helpen. Gelukkig bestaan die ook nog!
    Wat spannend zeg dat je nu met de 1e IUI bent begonnen. Veel succes! ik duim voor je!

Miriam, goed dat je je nu niet meer druk maakt. Doe het rustig aan. Ik denk aan je!

Franka, inderdaad ongelofelijk die opmerking, dat kan bij heel veel mensen hard aankomen!
    Jij ook een heel fijn weekend gewenst!

Neeke, wat fijn dat alles op de controle bij de vk er nog goed uitzag. Jouw gevoel klopt dus!
    Lijkt me wel spannend als je, net zoals gisteravond, opeens harde buiken krijgt. :confused: Maar tot nu toe loos alarm dus.
    Enne.....bedankt voor het ombuigen van mijn negatieve gevoelens in positieve........want het is je gelukt! :D ik ben inderdaad ontzettend blij dat ik alsnog met mijn vader op vakantie kan, en dat hij goed genoeg is om te reizen. En het maakt helemaal niet uit in wat voor hotel we zitten, als we maar samen zijn. Ik ga nu extra hard genieten!

Ik heb vandaag heel mijn klerenkast gepast. En de dingen weggegooid die niet meer kunnen, en de kleren die ik niet meer pas of leuk vind in een zak gedaan voor mijn zusje.
    Mijn moeder heeft een aantal leuke zwangerschapskleren voor mij gekocht. En van mijn zusje heb ik een mooie zwarte zwangerschapsbroek gehad.
    Daarnaast is mijn vriendin (mama van Lise) nog langsgeweest om wat rokjes en jurkjes langs te brengen op vakantie. Mijn koffer kan dus gepakt worden! :D

X Neia

2. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Eerst speciaal voor Neia: meis een hele fijne vakantie toegewenst, hopelijk met erg lekker weer en hopelijk voel je je toch een beetje goed. Hoop dat het voor jouw vader ook een hele mooie vakantie wordt. Geniet ervan!

Hee Miriam, hoe gaat het nu met je? Hoe lang heb je in het ziekenhuis gelegen? Het wordt nu tijd dat het eens wat soepeler gaat inderdaad :( .

Hope, wanneer kom jij weer op de wachtbank? We moeten Minka wel even vragen die te repareren ;) . En dan op de manier zoals Neeke aangaf :D .

Minka, waar ben je en hoe gaat het met je?

Nou Flyke, dan moeten jullie wel erg snel opvang reserveren. Ik weet eigenlijk niet of dat hier ook zo is?! Maar gelukkig dat het nu toch goed is gekomen, alleen jammer inderdaad dat het vanwege een MK van een ander was.

Liefs,
    Jude.

3. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    neeke een voorspoedige bevalling meid, hopelijk mag jullie kleintje snel komen. Na 9 maanden wachten mag het nu toch komen he

4. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

nou, mijn 1e werkdag zit erop. Ik ben gister weer begonnen.
    Was wel ff wennen, zo voreg opstaan.
    De bewoners hadden me gemist, tenminste degene die me nog herkende ;)
    Van de een kreeg ik een dikke knuffel en van de ander een kus, zo lief.
    Het is toch wel weer fijn, om op het werk te zijn.
    Maar je kent het wel, je bent er weer, amper een paar uur aan het werk, en ze moeten je alweer hebben. ( collega`s)
    Over de dienstlijst, enz.
    Ik dacht echt ff: oja, dat had ik gemist. ( hihi als kiespijn)
    Waar ik me heel erg over verwonder, nog steeds, keer op keer.
    Dat er collega`s zijn waar je mee samen werkt, die weten dat je vrij hebt gehad en die dan aleen zeggen: goedemorgen! :rolleyes:
    Ik heb dan zo de neiging om te zeggen: ja, mijn vakantie was lekker, of vroeg je dat niet? ;)
    Ik ben zelf wel zo en heel veel anderen niet, en dat is wel eens moeilijk te accepteren.
    maar gister heb ik het maar gelaten voor wat het is.
    Ik denk: dat is mijn energie niet waard. ( en stiekum erger ik me toch ;) )

Jude, om even op jou terug te komen.
    Ik zal bijna plaatsnemen op het bankje.
    Ik vermoed dat ik mijn ei een dezer dagen heb.
    Dan kom ik er gezellig bij zitten.
    Maar eerlijk gezegd: ik heb een hekel aan wachten, haha, ik vind dat we allemaal lang genoeg gewacht hebben.

Zo, ik ga me gauw aankleden, want moet om 8 uur weer beginnen met werken.
    Fijne zondag allemaal.

Liefs Hope

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

ik dacht dat ik vroeg was, maar Hope is nog vroeger! Werkze Hope... En over dat 'groeten na een vakantie', dat ken ik wel. Sterker nog, 'groeten na een miskraam' zit nu ook in het rijtje... (Vragen wij te veel of krijgen wij te weinig?)

Het is hier heerlijk rustig in huis. Amberman slaapt nog even want hij heeft de voedingen van 3 uur vannacht en 7 uur vanochtend gedaan. De Schat. Daarna ben ik lekker met Lize gaan knuffelen. Ze had keihard de hik, dus even rustig rondgelopen totdat dat kleine lijfje iets minder hard omhoog sprong bij elke hik :) Daarna heeft ze eventjes in de box gelegen terwijl ik overal speentjes, flesjes etc. bijeen zocht. Toen Lize ingebakerd en te slapen gelegd: ze kijkt me dan eventjes heel lief aan en plop! ze valt in slaap (ongeveer 3 seconde nadat ik bij haar wegloop). Dus mijn 2 Grote Liefdes liggen nu lekker te slapen...
    Lize is nu in het stadium dat ze een bepaald geluidje maakt: het klinkt als de eerste klank in het woord Gaugain, de kunstschilder :) Het gaat als volgt: Lize doet gggg en kijkt mij aan. Dan doe ik gggg terug en wacht een tijdje. Lize concentreert zich en doet haar best. Als het niet lukt, gaat ze gefrustreerd geluidjes maken (echter niet de gezochte ggg) en als het wel lukt, kijkt ze heel triomphantelijk. Ik roep dan aanmoedigend: goed zoooo! En Lize kijkt heeeel blij en gaat door met gggg. Het mooie hieraan is, dat het echt een 'gesprek' is tussen haar en mij. Ik vind het zo mooi, ze ontwikkelt zich goed en ik voel me trots.
    En zo kan ik nog wel een heleboel dingen noemen die voor de meeste mensen totaal onbelangrijk zijn, maar die nu deel uitmaken van een 'andere wereld' voor mij. Ik wist niet dat ik zo zou genieten van dat byzondere babywereldje, waarin een klein klankje een grote stap kan zijn..
    Het gaat duidelijk een stuk beter met Lize en daardoor ook met mij. Ik geniet nu veel meer van bezoek, ik heb niet meer mijn 'dagelijkse huilbui' (want ja, die had ik..) en de zorgen zijn minder. Ik heb onderschat wat een impact het op je heeft als je moeder wordt. Er verandert iets wezenlijks in je. Ik zei laatst: ik zal nooit meer de 'oude Amber' zijn, ik ben nu verbonden aan dit kleine meisje en al mijn zekerheden en prioriteiten zijn verschoven. Het is geen vervelende verandering, maar je hebt even tijd nodig om het te beseffen en je er geheel aan over te geven.
    Sommigen van jullie hebben dit al meegemaakt (Neeke, Zico..(ik vergeet toch geen andere moeders?)), anderen gaan dit binnenkort of over een tijdje meemaken... (nogmaals: ik blijf hier rondhangen totdat dat bankje leeg is hoor!)

Voor de zoveelste keer moeten jullie me 'vergeven' dat ik niet op iedereen gereageerd heb. Ik wil nog wel zeggen dat ik schrok van de ziekenhuisopname van Miriam. Miriam, hoe kan het toch dat ze niet weten waarom je bloed opspuugt? Ik vind het echt naar voor je en hoop dat je uit dat zh zult blijven! En Zico, hoe is het nu met je? Ik heb je album bekeken, wat heb je prachtige kinderen!
    Jannes, succes met de IUI, het is niet niks...Ik heb er wel heel veel succesverhalen over gehoord!
    Neia, hoop dat je een heerlijke vakantie met je familie en in het bijzonder met je papa hebt...
    Neeke, ik denk aan jou. Kondigt Het Grote Baren zich al aan? ;)

groetjes aan alle anderen!
    Amber

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Neeke, vandaag is de grote dag! Waar je 9 maanden naar toe hebt geleefd, en dan gebeurt er vaak helemaal niks. :(
    Maar wie weet is jullie kleine er al, want je bent gister hier niet geweest. Maar ik verwacht dat je lekker van het weekend aan het genieten bent. Heeft Neeke-man na de bevalling nog vakantie?

Jude, heel erg bedankt! Ik ga echt genieten van deze vakantie. Maar ik kan me er niks bij voorstellen dat we morgen daar al zitten, want we moeten vandaag nog zoveel doen.
    Succes de komende 2 weken meid, en ik hoop echt dat je je ei hebt gevonden als ik weer terug ben!

Zico, over 2 weken heb jij alweer de afspraak ongeveer. Gelukkig gaat de tijd snel. Sterkte!

Hope, een eerste werkdag is altijd balen. Maarja, helaas hoort het erbij. Ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt van die collega's die niks over je vakantie vragen. :x
    Succes met het gezellig klussen de komende dagen!

Amber, jouw verhalen zijn echt heerlijk om te lezen. Ik snap echt goed dat je leven helemaal veranderd is, maar ik kan me er nog niks bij voorstellen. ;)
    Toevallig las ik gister in een tijdschrift dat vrouwen na een bevalling vaak zeggen: ik word nooit meer dezelfde. En dat is dus ook echt zo. :confused: Er stond ook in dat deze vrouwen na de eerste 6 tot 8 weken zich hier bij neer gaan leggen, en dat dit echt helpt. En nu hoor ik hetzelfde bij jou! Erg mooi! :D
    Geniet van je meisje!

Flyke, ga zo door, met je zwangerschap. En probeer je niet gek te laten maken door je collega-vriendin. Ook al klinkt dat zo een beetje bot. Maar je snapt vast wel wat ik bedoel. Ik denk aan je!

Lieve Minka, geniet geniet geniet. Je bent ZWANGER! Ik vind het nog steeds zo gaaf voor je. Hopelijk kun je nog een paar weekjes op die roze wolk blijven zitten, want die onzekerheid is echt verschrikkelijk.
    Heb je de vk al gebeld?
    He meid, en laat ik niks geks van je horen he?! (dat zegt mijn papa altijd ;) ).

Franka, veel plezier en succes met het vinden van je ei de komende tijd. Tot snel!

Marla en Jette, geniet van jullie zwangerschap en (hele ;) ) dikke buiken. En probeer het een beetje rustig aan te doen op het werk en thuis.

Jannes, ik hoop echt dat het bij jullie 1e IUI gelijk raak is. Succes!

Wuppie, veel plezier in deze komende weken. En wie weet ga je je kleintje over 2 weken al voelen. :D

Miriam, ik hoop echt dat jij nu ook echt van je zwangerschap mag genieten. En dat die misselijkheid en het spugen nu echt een keer ophoud. Ik denk aan je!

Ik hoop echt dat ik niemand vergeten ben. Allemaal een hele fijne 2 weken gewenst!

Ik ga nu proberen om wat te drinken, want dan moet de dag echt beginnen.
    We gaan zometeen ons konijntje naar mijn broer brengen. Dan komt mijn beste vriendin nog even langs. En dan moet ik nog de was strijken en de koffer inpakken. Een drukke dag dus, maar wel heel leuk. Want vannacht gaan we al op vakantie!

Hopelijk kan ik stiekum vanaf Tenerife nog even bij jullie komen kijken. Maar als dat niet lukt, dan moeten jullie weten dat ik wel aan jullie denk hoor!

Hele dikke kus van Neia

7. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Goedemorgen dames, een tijdje geleden heb ik hier een post geschreven en ik dacht, dit is zo'n actief topic, ik doe het weer.

Bijna 5 weken na mijn curettage testte ik positief en dacht ik weer zwanger te zijn, afgelopen dinsdag mocht ik voor een echo naar het ziekenhuis, maar mijn gevreesde gevoel werd helaas (weer) eens bevestigd: er was niets te zien. Moest bloed laten prikken en had een hcg van 18. Heel laag dus. De gyn gaf me 3 mogelijkheden: of het was toch nog van de vorige zwangerschap (ben 13 september gecuretteerd) of het was van een hele nieuwe zeer prille zwangerschap of misschien buitenbaarmoederlijk, dat laatste geloof ik zelf niet. Heb vrijdag thuis een testje gedaan en die was negatief. Maar dat wist ik van te voren al.

Donderdag moet ik weer terug naar het ziekenhuis, woensdag bloed laten prikken en kijken wat er veranderd is, of gezakt of gestegen. Zelf denk ik dat ie gezakt is, het rommelt een beetje in mijn buik, ben al 2 dagen neerslachtig en kribbig (een kenmerk die ik altijd had als ik ongesteld moest worden). Ik probeer de hoop te onderdrukken dat het toch om een nieuwe zwangerschap gaat, ik geloof daar niet in, maar baal ervan dat mijn lichaam nu al bijna 9 weken nodig heeft en nog steeds geen bloedverlies vertoont, zo kan ik ook niet verder. Ik wil zo graag gewoon weer proberen zwanger te worden, net zoals nog zovelen natuurlijk.

Gisteren zag ik een vriendin die 19 december is uitgerekend en een andere die trots haar 12 weken echo liet zien. Ik voelde me zooo rot, eigenlijk had IK daar ook met een dikke buik moeten zitten, ik zou nu bijna 17 weken zwanger zijn als het niet was misgegaan. Op dat soort momenten besef je pas dat je alles toch niet weg kan stoppen, tuurlijk, het leven gaat door, maar omdat ik nu nog steeds niets zeker weet of kan doen, heb ik het gevoel stil te staan.

Denk niet dat ik zwanger ben, maar ben toch nog steeds niet ongesteld, alles staat stil.

Maar, ik probeer ook positief te zijn, ik heb nl het gevoel dat ik het ziekenhuis af kan bellen en dat één deze dagen eindelijk mijn menstruatie op gang gaat komen..oooh, ik hoop het maar! [-o<
    Maar als dat idd zo is, dan komt de volgende vraag: hoe weet ik nu hoe mijn cyclus zou zijn? wanneer komt er een eisprong en hoelang duurt de nieuwe cyclus.
    Pfff, eigenlijk loop ik op de zaken vooruit, er is nog niet eens rood in aantocht... :x ik wil gewoon duidelijkheid en dat geeft mijn lichaam niet.

Sorry voor dit depri berichtje, maar voel me al een paar dagen zo klote eronder en zelfs mijn man zei dat ik niet moet blijven terug kijken naar de vorige zwangerschap, ik geloof dat zelfs hij zoiets heeft van, kop op meid, niet achterom blijven kijken!
    Maar hoe kan ik nou vooruit kijken als alles stil lijkt te staan? :cry:

8. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Neia,
    Ik wil je een hele fijne, zonnige, gelukkige, van je familie genietende, gezonde en alles maar wensen voor je vakantie.
    Geniet ervan met allemaal! Ik laat niks geks van me horen, dat beloof ik je ;) Ik hoop dat je nog een berichtje vanaf Tenerife kunt plaatsen, ik zal je missen! Wanneer kom je terug, dan kan ik me al verheugen op je goede berichten.
    Dikke kus meid en nogmaals veel plezier!

Neeke, vandaag de dag! Ik hoop dat alles goed met je is, en dat je snel mag gaan genieten van je kleien mannetje! Spannend meid, ik duim voor je. Laat je snel wat horen?

Jude, Franka, Hope en Zico, ikga proberen een hele mooie digitale wachtbank in elkaar te freubelen. Zonder leuning en met maar aan 1 kant pootjes, zodat jullie er alle 4 heel snel van af kunnen rollen.

Flyke, Marla, Jette, Me2, Miriam en Wuppie hoe staat het bij jullie? Volop aan het genieten van de zwangerschap?
    Ik hoop dat alles naar wens verloopt en dat niemand (mn Miriam) meer complicaties heeft!

Amber, Lize kletst de oren van je hoofd zo te horen hihihi leuk hoe je alles omschrijft, ook ik geniet van je verhalen, lekker zo doorgaan !

Hope, leuk he, zulke collega's ik denk ook af en toe is er dan niemand die normaal en aardig tegen andere doet? Het is toch zo simpel om even te vragen hoe je vakantie was! Maar inderdaad het zijn maar weinig mensen die zo reageren :(

Hier gaat alles zijn gangetje, ik ga morgen de VK bellen. Ik heb nog geen een benul van dat ik zwanger ben! Ben alleen wat moe en soms duizelig en heb ontzetend brandende, zere tepels.
    Ik hoop dat ik het snel echt beseffen kan en ervan kan gaan genieten!

Ik ga nu mijn mannetje helpen met het slopen van de vloer! Ik hoor dat hij al druk bezig is, donderdag komen ze de nieuwe vloer leggen en dan is het ook wel genoeg geweest! Ik verlang naar wat rust in huis hihihi!
    Met Nemo gaat ook alles goed, hij loopt ons overal achterna en is erg vaak met Simba samen, erg leuk om te zien.

Allemaal fijn weekend en ik laat wel even horen wanneer ik een afspraak heb!
    Dikke kus MInka

9. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee lieve dames,

Ja, vandaag DE dag (al verspringt mijn banner om de een of andere vage reden om 12 uur 's middags ipv 's nachts en staat er nu dus 1 dag overdue op...). En alles is nog rustig! Eerlijk gezegd verwacht ik niks voor vandaag hoor, vooraf ook al niet. Ben wel steeds heel vroeg wakker de laatste dagen en kan dan niet meer slapen, dus ik ga zo even lekker op bed. Vanmiddag nog feestje in Nijmegen, lijkt me wel gezellig. Tsja, ik richt me nog steeds op volgend weekend! Pas als er dan niks is word ik ongeduldig :D. De uk ligt nog steeds druk te doen dus die voelt zich nog lekker bij mama gelukkig :) :).

Neia, nogmaals een heeeeeeeeeeeeeeeele fijne vakantie gewenst! Ik weet zeker dat je ervan zult genieten (ondanks de barre vluchttijd zo te horen :D ). Tegen de tijd dat jij terug bent zal er wel nieuws zijn denk ik (moet haast wel!).

Rest van de dames, op jullie reageer ik gauw weer, ik ga nu snel even liggen anders wordt Thijsje alweer wakker....

Veel liefs en tot gauw!

Neeke

10. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb even geknutseld, gecopierd en geplakt!
    Dames, dit is 'm, het kan niet missen, precies de bank die Neeke omschreef!
    Hier gaan jullie alle 4 snel vanaf vallen!
    (hoop dat de volgorde goed is anders pas ik hem nog wel aan!)

Liefs Minka

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Minka! Ons Afbeeldingen-Wonder! Hoe krijg jij dat toch zo mooi voor elkaar?

12. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    Leuk he Amber....kun je je ook voorstellen dat tot zes maanden alle baby's in de hele wereld dezelfde geluiden maken, echt? Maar alleen de geluiden waarop mams of paps positief reageren, die houden ze 'erin'. Mini-amazonetjes eerste woordje was iets als 'mapa' en dat heeft ze lang voor pappa en mamma gebruikt, wat was ze uitgekiend he? ;) Efficient communiceren ha ha....

En dat moeder-verbonden-aan-iets-groots gevoel....dat kan iedereen proberen te beschrijven, maar totdat je het zelf meemaakt en voelt...is het niet in te beelden he....geniet er maar van.....!

En aan wie het nodig heeft.....heel veel zonnestraaltjes en oppeppers..... 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
    :thumup: :thumup: :thumup: :thumup: :thumup: :thumup:

13. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Minka wat een mooi bankje, heb vandaag weer een moeilijke dag, heb zoeits van gaat het ons ooit wel terug lukken en zwanger te blijven?
    Maar langs de andere kant heb ik zoiets van we hopen hulp te krijgen vanaf volgende rond ;) die hoop hou ik vast ;)

14. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey meiden.

Zal even mijn best doen om op jullie allemaal te reageren.

Neia, lieverd geniet van je vakantie en maak mooie herineringen samen met je ouders. Geniet van elk moment dat jullie samen zijn. En geniet ook vooral van het wondertje in je buik. Wanneer ben je weer terug? ga je 2 weken?

Wuppie, fijn dat je er weer bent, en gelukkig gaat alles goed.

Jannes, ook jij weer terug. Ik hoop dat de IUI je een mooi kindje gaat opleveren. Ben "blij" dat ik niet meer de enige ben hier die in de MMM zit.
    Heel veel succes met alles.

Miriam, hoe is het nu met je? Houdt je maar rustig. Ik denk veel aan je.

Franka, we staan op de bank, al zijn we nog niet aan het wachten, maar wie weet? we houden moed, toch?

Neeke, vandaag is de dag, dat je kleine nog niet komen zal, waarschijnlijk, hihi
    Knap hoor, hoe je er zelf al vanuit gaat dat het langer duurt, dan valt het tenminste niet tegen.
    En wat betreft die stenenman, ik wil je nog wel wat dingen vertellen om je nieuwsgierigheid nog wat op te wekken.

Amber, wat leuk om jouw verhaal te lezen. Ik zag het al helemaal voor me, want van de week deed mijn petekind het zelfde.
    Hij lag op de bank en het leek wel of hij me hele verhalen wilde vertellen.
    Hij heeft zeker 10 min aan een stuk met me "gepraat". Ik zei wat, en het maakt niet uit wat je zegt, maar meer de toon waarop je dat zegt, en hij reageert met al zijn klank die hij kan uitstoten en met veel gezichtsuitdrukkingen.
    Zelfs ik was er helemaal ontroert van, en dan ben ik niet eens zijn moeder.
    OP zo`n moment ben ik echt jaloers :oops:

Mariaatje, welkom terug.
    Wat en vervelende situatie zit jij in.
    Ik kan me je gevoel een beetje voorstellen. Ik heb namelijk hetzelfde gehad na mij curettage.
    Ik was ook nog steeds niet ongi geworden, het wilde niet doorzeten.
    Ik had dan toevallig wel dagelijks oud bloedverlies, maar niks wat op een echte ongi leek.
    Ik heb uiteindelijk na 10 weken of zo, provera gekregen om mijn ongi op te wekken.
    Als je nou zeker weet dat dit geen nieuwe zwangerschap is, dan zou ik zeker aan de gyn vragen of je niet mbv tabletten je ongi kunt opwekken.
    Mijn cyclus lag ook echt helemaal overhoop, na de curettage.
    Veel succes en sterkte ermee.

En Minka, hoe was het shoppen? Doe je wel een beetje rustig aan met de vloer slopen? [-X
    Je klinkt heel positief, fijn om te horen.
    Dat klink hoopgevend vor deze zwangerschap die je zo gegund is.

Amazonnetje, hoe ist met jou?

Zico, balen dat je zo`n moeilijke dag hebt, ik ken het.
    Maar misschien zie je morgen weer alles positiever. knuffel van mij.

Verder marla, Me2, Jette, nog iemand? gaat alles goed met jullie?

Wat betreft die collega, tja zo zie je maar dat niet iedereen hetzelfde is.
    Gelukkig kon ik het weer snel naast me neer leggen en zijn er ook collega`s die wel geinteresseerd zijn.
    Vandaag ook weer: er kwam familie van een bewoner die ik langniet gezien had, zegt ze: hey hoe is het, ben jij nog niet zwanger? :confused: :confused: :confused: :confused:
    Ik vind het gewoon ongelofelijk, hoe mensen dit in een zin, met hoe is het, durven uit te spreken. :evil:
    Maar `s middags een andere familielid van een andere bewoonster, die dus ook weet van mijn MK, vroeg echt heel lief: en hoe is het nu met je? is er nog niks gebeurd?
    OOk heel direct, maar zij weet wel van mijn verdriet, en de toon waarop ze het vraagt, geeft mij wel het gevoel dat ze echt geinteresseerd is.
    Wat me wel opvalt is dat ik steeds vaker mensen wil laten inzien, wat het voor een verdriet geeft.
    Zeker als je weer zo`n standaard opmerking van: ja laat het eens wat rusten! naar je hoofd krijgt geslingerd.
    Ik zeg dan ook: tja helaas is het niet voor iedereen zo vanzelfsprekend,
    En zwanger worden is het probleem niet, maar zwanger blijven wel, en een gezond kind krijgen. en dan schrikken mensen meestal wel.
    Maar ach, wat heb ik er eigenlijk aan, zij zijn het zo weer vergeten, maar ik sta er mee op en ga ermee naar bed.

Dringend advies:
    Verder meiden heb ik jullie dringend advies nodig.
    Jullie weten van mijn collega, tevens allerbeste vriendin, die dus inmiddels is bevallen van een zoon waar ik peettante van ben.
    Ik ben inmiddels heel erg gewend aan de "nieuwe situatie" en houdt veel van dit jochie en heb ook weer onze diepgaande vriendschap terug.
    Maar nu is het moment aangekomen dat ze weer komt werken.
    Hele leuk en gezellig, want we werken graag samen.
    Maar ook, o zo moeilijk.
    Ze vroeg me om mij met haar samen in te plannen op de eerste dag dat ze moest werken en dat heb ik ook gedaan.
    Maar achteraf niet slim van mij.
    Ondanks dat ik me niet wil laten kennen zie ik zo op tegen de eerste dag samen. De eerste reacties van collega`s, bewoners en familie en dat allemaal in mijn bijzijn.
    Wat moet ik hier nu mee? Ik wil hier op een goede manier mee omgaan en wil voral niet in tranen zitten op het werk, zeker omdat men mij toch niet zal begrijpen. Maar hoe doe ik nou gewoon gezellig mee, zonder dat ik mezelf heel erg pijn doe?
    Misschien zie ik wel dingen die er niet zijn of niet gebeuren, en moet ik me niet druk maken, maar......................
    Dinsdag werken we dus de 1e dag samen, dus als jullie voor die tijd nog goede tips hebben, dan zijn ze welkom.

Dankjewel, liefs Hope

15. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    moeilijk hope, als je toch in tranen zou springen zou ik zeggen dat je zo gelukkig bent dat je nu peettante bent.
    Onze tijd komt heus wel, we hebben enkel meer tijd nodig he.

16. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    Ach Hope, ik ben denk ik de slechtste raadgeefster.....

Enerzijds is het haar 'feestje', anderzijds moet jij je niet hoeven verbijten....

Ik ben eigenlijk het type dat confrontaties uit de weg gaat als ik vermoed dat het me niks gaat opleveren, maar als ik denk te kunnen 'winnen', bijt ik me als een bulldog vast.
    Ooit zei Amber tegen me..."als bk er nou niet voor gaat zorgen dat je duidelijk naar anderen bent in wat je echt wilt...wat dan wel"?! :rolleyes:
    Desondanks denk ik dat ik zelf omwille van de goede vriendin ook 'ja' gezegd zou hebben, maar ik zou wel stress hebben om hoe het dan die dag zou gaan lopen..... :cry: En allerlei scenario's voorbereiden, zo van 'als ze dit tegen me zeggen, dan zeg ik zus en zo terug...' enz....

Is het te laat om te zeggen dat je het te beladen vind, dat je bang bent om hoe je je gaat voelen, dat je het haar niet misgunt maar er zoveel voor jou meespeelt....?

Poeh heee...moeilijk dilemma, ik zou zeggen: doe waar je nu het meeste achter kunt staan, niet alleen met je verstand maar bovenal ook met je hart.... ;)

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hoi Hope,

is 't morgen al dat jullie samen gaan werken? Oei..kort dag..
    Ik kan je alleen maar zeggen wat IK zou doen. Als ik er echt tegenop zou zien en zou weten dat ik er idd niets mee op zou schieten, zou ik er voor zorgen dat ik die dag NIET met haar samen werk. Puur omdat ik geen zin zou hebben in een dag mezelf moeten verbijten. Net als Amazonnetje voorstelt: ik zou het uitleggen, maar het niet in het midden laten: als je zelf vindt dat het okee is dat je de planning verandert, dan moet je het als beslissing brengen en niet als 'vaag voorstel'. Ik heb geleerd dat als ik heel duidelijk ben in wat ik wil, dat dat bijna altijd geaccepteerd wordt, zonder dat ik me hoeft te verdedigen of te verontschuldigen.
    Ik begrijp wel dat het moeilijk wordt om het op het laatste moment nog te veranderen, dus ik bedenk wat tips om je evt toch door de dag te helpen. Overigens levert 'wegblijven' het risico dat je je van je vriendin verwijdert, en volgens mij is dat niet je bedoeling.
    -neem aan het begin van de dag even de tijd om alleen met haar te zijn. Wees enthousiast (niet fake), en vertel haar dan dat je sommige dingen ook moeilijk vindt en waarom. Zo kan zij er enerzijds rekening mee houden en anderzijds zal ze het snappen als ze iets aan jou 'merkt'.
    -Je hoeft niets vriendelijk 'aan te horen' als je daar geen zin in hebt. Loop af en toe weg, haal koffie, zeg dat je even iets moet doen...
    -kom tussendoor even verhaal halen bij ons!
    -bedenk: alle begin is moeilijk, maar ook deze dag gaat weer voorbij
    -bedenk: misschien valt het allemaal wel mee. Bedenk dat de mensen die echt belangrijk voor je zijn, weten hoe het bij jou zit.
    -plan iets heeel leuks met een heeel lief iemand aan het eind van de dag, zodat je je daar op kunt verheugen. Iemand bij wie je je verhaal kwijt kunt. (lekker uit eten met je eigen liefje?)
    -ze is je beste vriendin. Je zal begrip hebben. Je bent NIET egoistisch als je op haar eerste dag je angst met haar deelt.
    -Bel haar vanavond, dan ben je het voor...

Sterkte meid, waarschijnlijk loopt het heel anders dan je in je hoofd hebt, je kunt het gewoon nooit weten. Maar soms is voorbereiding het halve werk.
    Amber

18. Lara11

Lara11 Niet meer actief

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Echt waar? Weer wat geleerd..:)
    Welk tijdschrift was dat dan?

20. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi meiden,

dankjewel voor julie reacties.
    Misschien loop ik idd wel op de feiten vooruit.
    Aan de planning kan ik niks veranderen.
    We werken op dezelfde afdeling en die is maar klein en dus zijn we constant samen.
    Zij begint wel later, en ik had me badacht, dat op het uur dat zij binnenkomt, ik gewoon even heel druk bezig moet zijn, waardoor zij de eerste reacties volop in ontvangst kan nemen zonder dat ik erbij ben.
    Ik heb 1 voordeel morgen. Mijn nieuwe leerling begint morgen, en dus zal ik veel tijd aan haar moeten besteden.
    De pauze is ook zo`n punt waar we met alle collega`s van het huis samen komen en dus veel reacties zullen komen.
    Maar ook daar heeft zich al een oplossing voor aangedragen.
    Mijn leerling en ik hebben om 10:30 een gesprek gepland staan, dus moet ik eerder pauze houden.

Ik moet gewoon door deze 1e dag heen, en de keren daarna zullen alleen maar makkelijke gaan worden, denk ik......
    IK zal idd wat amber zegt, vaker weglopen omdat ik iets moet halen of zo.

En ondanks dat ik weet dat mijn vriendin begrip voor me heeft, wil ik het "probleem" niet met haar bespreken.
    Ze heeft nooit volop enthousiast kunnen zijn op het werk op de dagen dat ik bij haar was.
    Ze hield hier constant rekening mee. En dat wil ik nu niet meer.
    Ze is een schat van een vriendin, en daarom gun ik haar gewoon om alle leuke en positieve reacties te krijgen, ook al doet mij dat pijn op dat moment.
    Als ik het nu met haar zou bespreken, zou zij morgen heel kortaf reageren als collega`s en bewoners haar iets vragen, alleen om mij te sparen.
    Maar als moeder zijnde mag je toch hartstikke trots zijn.

Tussendoor kan ik niet hier stoom komen afblazen, maar als ik `s avonds bij jullie terecht kan is dat fijn.
    Ik ga deze dag gewoon goed doorkomen, ik moet wel.

Hope

Deel Deze Pagina